Teraz możesz stworzyć jedną reklamę w Meta Ads, która skieruje ruch zarówno na stronę na Facebooku, jak i profil na Instagramie. Co więcej, możesz dostosować materiał reklamowy dla każdego z tych kanałów osobno.
W kampaniach z celem „Ruch” wybierz lokalizację konwersji „Instagram lub Facebook” na poziomie zestawu reklam. Następnie, na poziomie reklamy, po dodaniu głównego obrazu, pojawi się opcja „Dopasowanie do Instagramu”. Tutaj możesz załadować inny obraz, który będzie wyświetlany w miejscach na Instagramie. Ponadto reklamy na Facebooku będą korzystać z domyślnego wezwania do działania „Odwiedź stronę”, a reklamy na Instagramie użyją „Odwiedź profil na Instagramie”.
Co to dla Ciebie zmienia?
Możesz teraz precyzyjniej dopasować przekaz reklamowy do odbiorców na Facebooku i Instagramie, wykorzystując różne wizualizacje w ramach jednej reklamy. Dzięki temu zwiększasz szansę na skuteczniejsze przyciągnięcie uwagi użytkowników w każdym kanale i lepsze dopasowanie treści do specyfiki platformy. To oznacza większe zaangażowanie i efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego.
Meta wprowadza nową funkcję optymalizacji konwersji między kanałami dla kampanii z celem „Sprzedaż”. Teraz system sam zdecyduje , gdzie użytkownicy trafią po kliknięciu reklamy – na stronę internetową, do aplikacji mobilnej lub na ich kombinację – wszystko w ramach jednej reklamy.
Jeśli wybierzesz opcję umiejscowienia Advantage+, Meta automatycznie przekieruje użytkowników tam, gdzie z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji: na stronę, do aplikacji lub – w przypadku braku instalacji aplikacji – do sklepu z aplikacjami. W przypadku opcji ręcznego umiejscowienia możesz samodzielnie ustawić główny cel (stronę internetową lub aplikację) i dodatkowy cel (np. sklep z aplikacjami).
Co to dla Ciebie zmienia?
Nie musisz już tworzyć osobnych kampanii dla aplikacji i strony internetowej. Możesz skuteczniej zarządzać budżetem, kierując użytkowników tam, gdzie najczęściej dokonują konwersji. To prosty sposób na poprawę wyników i optymalizację kosztów.
Google Ads wprowadza nowe komunikaty w grupach plików Performance Max, które pomagają osiągnąć „Świetną” ocenę reklamy. Teraz przy zasobach znajdziesz szczegółowe wskazówki dla każdej kategorii (obrazy, filmy, nagłówki, logo), sugerujące, ile dodatkowych zasobów należy dodać, aby poprawić siłę reklamy.
Siła reklamy ocenia trafność, jakość i różnorodność tekstów oraz zasobów reklamy. Wskazuje, w jakim stopniu kreacja reklamowa spełnia najlepsze praktyki Google dla maksymalnej skuteczności. Warto jednak pamiętać, że siła reklamy nie zawsze bezpośrednio przekłada się na wyniki konta.
Co to dla Ciebie zmienia?
Dzięki nowym wskazówkom łatwiej zidentyfikujesz, jakie elementy kampanii warto poprawić, aby Twoje reklamy były bardziej atrakcyjne i zgodne z zaleceniami Google. To szansa na lepsze dostosowanie kampanii do oczekiwań użytkowników i poprawę ich jakości.