.animate-view{opacity: 1 !important;}

WorkTok – co to jest i jak wykorzystać go w budowaniu wizerunku pracodawcy?

0min.

Komentarze:0

WorkTok – co to jest i jak wykorzystać go w budowaniu wizerunku pracodawcy?d-tags
11 lipca 2024
Worktok na TikToku to nie tylko hashtag - to miejsce, gdzie treści związane z pracą nabierają życia i zyskują popularność wręcz lawinowym tempem. Użytkownicy platformy codziennie dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi, prezentując je w różnorodny, często żartobliwy sposób. Chcesz poznać ten trend lepiej? Czytaj dalej i dowiedz się więcej o #worktok!

0min.

Komentarze:0

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest WorkTok,
  • dlaczego stał się fenomenem,
  • czy należy obawiać się tego trendu,
  • jak wykorzystać WorkTok w employer brandingu.

Co to jest WorkTok?

Rozchwytywany na TikToku hashtag #worktok stosowany jest do wszelkiego rodzaju filmów związanych z pracą.

Każdego dnia na tej platformie pojawiają się nowe #worktokowe treści, które nie tylko przyciągają liczne reakcje i komentarze, ale także angażują twórców w dialogi oraz dają odbiorcom przestrzeń do dzielenia się swoimi poglądami i przeżyciami. Użytkownicy TikToka codziennie pokazują i opowiaają o swojej pracy, jak i wyzwaniach z nią związanych, tworząc interaktywną i żywą społeczność.

Dlaczego hashtag #worktok stał się fenomenem?

W ostatnich latach zmiana trybu pracy na hybrydowy lub zdalny spowodowała, że wiele osób zaczęło odczuwać brak codziennych sytuacji biurowych, rozmów, czy wspólnych żartów. TikTok stał się platformą, na której pracownicy mogą w sposób autentyczny i bezpośredni dzielić się swoim życiem zawodowym i emocjami z nim związanymi.

Poprzez #worktok użytkownicy dzielą się zarówno tym, co kochają, jak i tym, czego nienawidzą. W przypadku tego trendu mamy więc do czynienia z całą paletą emocji – możemy natknąć się zarówno na motywujące i żartobliwe filmiki, jak i takie, które dają ujście frustracji, czy nawet pokazują odejście z pracy (wykorzystując przy tym hashtagi takie jak #QuitTok, czy #Iquitmyjob).

@dougylicious

😩😩 #fyp #work #worklife #relatable #corporatelife #foryou #funny #viral

♬ original sound – Thelma Castro

W dobie globalnej pandemii i ograniczeń z nią związanych, #worktok stał się swego rodzaju miejscem wsparcia społecznego. Dzięki niemu ludzie mogą przekonać się, że nie są sami w swoich odczuciach i doświadczeniach, ale też zdobyć nowe perspektywy na różne zawody i sektory.

Czy należy obawiać się tego trendu?

Niekoniecznie obawiać, ale zdecydowanie obserwować i zaplanować, jak organizacja może i chce na niego reagować.

Popularność hashtagu #worktok pokazuje, jak istotne dla współczesnych pracowników jest dzielenie się swoim życiem zawodowym w mediach społecznościowych. Obserwacja treści publikowanych w ramach #worktok może dostarczyć cennych informacji o atmosferze w firmie, problemach, z jakimi borykają się pracownicy, oraz o tym, co ich motywuje i inspiruje. Organizacje mogą wykorzystać te informacje do wprowadzenia pozytywnych zmian, które poprawią zadowolenie pracowników, zwiększą ich zaangażowanie oraz pomogą w tworzeniu bardziej przyjaznego środowiska pracy.

Dodatkowo świadome uczestnictwo w trendzie #worktok może również pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

WorkTok zdaje się nigdzie nie wybierać, dlatego warto się z nim zaprzyjaźnić i wyciągnąć z niego to, co najlepsze;)

Jak wykorzystać WorkTok w budowaniu wizerunku pracodawcy?

WorkTok to prawdziwa skarbnica możliwości dla organizacji chcących być postrzegane jako atrakcyjne miejsce pracy. Tworzenie autentycznych treści w formie krótkich filmików, które pokazują kulisy życia zawodowego w organizacji (codzienne sytuacje, relacje pomiędzy pracownikami, wartości, które wyznaje firma), może wzmocnić markę pracodawcy – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, przyciągając potencjalne talenty.

Zastanawiasz się, jak wykorzystać WorkTok w swojej organizacji?

Możliwości wykorzystania różnych trendów do tworzenia angażujących treści na TikToku są wręcz nieograniczone. Oto kilka pomysłów dla Ciebie i Twojego zespołu:

  • Come to work with me at/as…
@eunicenly

i love my job 🤍 #officelife #tiktoknyc #eventcoordinator #fyp #nycvlog

♬ YOU’RE THE ONE – KAYTRANADA

  • Office tour
@myhealthydish

Here’s a tour of the @tiktok office in LA #tiktokoffice #learnontiktok #tiktokpartner

♬ TROPICAL UPLIFTING MOTIVATIONNAL SUMMER RUN – whitecedar

  • Office life
@connecting_experts

Things in our office that ✨just make sense✨ #officelife #london #recruitment #officefun

♬ Che La Luna – Louis Prima

  • #Wearetrend
@bullishlaunches

We work in marketing, of course half our screentime is scrolling through TikTok… trends 🤪 #wearetrend #marketing #marketingtiktok #agencylife #digitalmarketing #launchwithbullish #howtobebullish #bullishlaunches #fyp

♬ Vlog ・ Stylish city pop(1275391) – orino

  • Types of people
@iodigital_com

Which colleague are you? 🤓 #iodigital #corporatelife #typesofpeople #office #officelife

♬ Che La Luna – Louis Prima

  • This or That
@churchillsupportservices

This or that ✨Office Edition✨ #marketing #officehumor #marketingtiktok #genztiktok #corporatetiktok #worktiktok #businesstiktok #tiktoksa #sacorporate #thisorthat #funny #fyp #foryoupage #security

♬ It’s Tricky – RUN DMC

WorkTok pozwala firmom na przedstawienie swojej kultury organizacyjnej w sposób przystępny i interesujący (trudno nie zgodzić się z tym, że filmiki nieco lepiej oddają atmosferę panującą w miejscu pracy, niż statyczne zdjęcia, czy formalne opisy na stronie).

Tworząc autentyczne, kreatywne treści wideo, możesz pokazać, dlaczego warto być częścią Twojego zespołu i przyciągnąć tym samym nowe talenty, a jednocześnie wspierać zaangażowanie i integrację wśród obecnych pracowników.

Wiemy o tym w Delante, dlatego sami publikujemy #worktoki:)

@delante.agency

😂😂😂 #sportcard #sportlover #funnyvideo #funnymoments #funinoffice #officehumor #officefun #officefuntime #coworkers #coworkersbelike #coworkersfun #coworkersproblems

♬ dźwięk oryginalny – Delante

Zainteresował Cię temat #worktoku i chcesz spróbować w nim swoich sił? Sprawdź nasz poradnik, w którym podpowiadamy, jak stworzyć viralowy filmik na TikToku.

Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu, gdzie najpierw raczkowała jako Stażysta, a następnie rozwijała swoje umiejętności jako Młodszy Specjalista i Specjalista.

Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator.

Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami i Zarządzania produktem. Lubi spacery, azjatycką kuchnię i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu, gdzie najpierw raczkowała jako Stażysta, a następnie rozwijała swoje umiejętności jako Młodszy Specjalista i Specjalista.

Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator.

Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami i Zarządzania produktem. Lubi spacery, azjatycką kuchnię i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022