Nowości ogłoszone przez Google są w procesie testowania i nie znamy daty włączenia tych funkcji dla użytkowników. Niemniej jednak są to nowości związane ze sztuczną inteligencją, które mogą wywołać bardzo duże zamieszanie.
Odpowiedzi AI w wynikach wyszukiwania – identycznie jak w Bingu?
Google testuje funkcję, która będzie pokazywała ponad wynikami organicznymi blok z podsumowaniem tematu wygenerowanym przez AI. Będzie on wyróżniony, na kolorowym tle. Kolor ten ma zależeć od zidentyfikowanej intencji wyszukiwania. AI ma też linkować do źródeł, czyli stron, na bazie których wygenerował konkretne odpowiedzi.
Odpowiedzi generowane przez AI w wynikach wyszukiwania, źródło: blog Google
Warto zaznaczyć, że reklamy dalej będą wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania.
Google testuje również dodatkową opcję, czyli zadawanie pytań uzupełniających. Jeśli chcesz zagłębić temat i zapytać Google o więcej szczegółów – możesz kliknąć opcję: Ask a follow up, która przeniesie Cię do trybu konwersacyjnego.
Testowana funkcja wygląda na bardziej zaawansowaną wersję wyników 0, które się wyświetlają w SERPach. Moim zdaniem należy spodziewać się spadków CTR z organica, natomiast trzeba pamiętać, że generowanie bardziej rozbudowanych wyników wyszukiwania z wykorzystaniem AI to również większe zużycie zasobów po stronie Google, które według mnie jest konieczne, żeby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Pytanie jednak, czy będzie to dla Google opłacalne, jeśli ruch z reklam również odpłynie w kierunku wyników AI…
Więcej o nowej funkcji przeczytasz na blogu Google: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/
Google ma pomóc programistom w pisaniu kodu
Podobnie jak w przypadku zwyczajnych odpowiedzi, Google testuje opcje podawania kodu wygenerowanego przez sztuczną inteligencję u samej góry wyników wyszukiwania dla zapytań powiązanych z programowaniem. Jak może to wyglądać w wynikach wyszukiwania?
Odpowiedzi generowane przez AI w wynikach wyszukiwania, źródło: blog Google
PS. Chcesz posłuchać rozmowy Specjalistów o przyszłości AI? Zajrzyj na nasz kanał!
Eksport wybranych wyników wyszukiwania
Kolejną testowaną funkcją jest funkcja eksportu wybranych wyników wyszukiwania bezpośrednio do Sheetsów oraz proste udostępnianie znalezionych linków innym:
Eksport wyników wyszukiwania, źródło: blog Google
Jeśli chcesz sprawdzić, jak może wyglądać ta funkcja, przeczytaj wpis napisany przez Google.
Dostępna jest również opcja testowania zmian, które Google wprowadza do swojej wyszukiwarki, na razie dla USA, dostępna na stronie Google.
Podsumowanie
Tak jak przewidywałem, AI w coraz większym stopniu będzie dostępny w Google już na poziomie samych wyników wyszukiwania. Daj znać, co sądzisz o zmianach, które testuje Google i na którą z nich czekasz najbardziej, a jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami w Google śledź naszego bloga!