.animate-view{opacity: 1 !important;}

5 artykułów o marketingu, które musisz przeczytać – KWIECIEŃ

8min.

Komentarze:0

5 artykułów o marketingu, które musisz przeczytać – KWIECIEŃ
06 maja 2022
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy kolejną porcję najlepszych, najpopularniejszych i najciekawszych artykułów o marketingu internetowym, tym razem z kwietnia.

8min.

Komentarze:0

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy kolejną porcję najlepszych, najpopularniejszych i najciekawszych artykułów o marketingu internetowym, tym razem z kwietnia. Czytajcie! Social Media Delante

1. W co warto inwestować w 2015 roku? 5 trendów w e-marketingu, na które warto zwrócić szczególną uwagę

Bazując na opiniach ekspertów Katarzyna Garos serwuje wiadomości na temat tegorocznych trendów w marketingu. Oto 5 najważniejszych: 1) Video marketing. Niejeden specjalista postrzega ten trend jako najbardziej gorący. Film to niezwykle efektywny środek przekazu. Łatwo przyswajalny i absorbujący odbiorców, bez trudu dociera do szerokiego audytorium. Wywołuje emocje, sprzyja storytellingowi. Nie tylko jego zasięg jest znacznie większy niż w przypadku „gołego” tekstu – generuje też więcej leadów, co stwarza okazję do powiększenia zysków. Jak pokazują statystyki, liczba otwarć maili z terminem „wideo” w temacie poskakuje w górę aż o 19%. Co więcej, wzrasta popularność form wideo na Facebooku. 2) inne społecznościówki.Portale społecznościowe nieustająco rosną w siłę. Coraz więcej użytkowników przyciąga Instagram, który, zgodnie z prognozami, już niedługo przebije popularnością Facebooka (pod względem liczby aktywnych użytkowników). Warto poświęcić uwagę Snapchatowi, na którym dziennie pojawia się 700 mln filmów i zdjęć. Coraz lepiej ma się także Pinterest. Na kampanie reklamowe w wymienionych portalach nie trzeba przeznaczać aż tyle środków, ile na promocję na Facebooku. 3) Marketing Automation. Chyba nic nie przebije siły personalizacji. Niemal każdy z użytkowników życzyłby sobie, aby treści na stronach internetowych dokładnie odpowiadały jego potrzebom. Dzięki specjalnym systemom klasy Marketing Automation dopasowywanie ofert do danych użytkowników nie stanowi problemu. 4) branding w sieci. Internet stwarza szanse na budowę wizerunku osoby czy firmy. W łatwy sposób możemy zaprezentować się od jak najlepszej strony przy użyciu dowolnych narzędzi. Jako jedno z najbardziej perspektywicznych wymienia się LinkedIn i Slideshare, które w krótkim czasie przeobrażą się w powszechne źródła wiedzy. 5) targetowanie. Dzięki personalizacji oraz licznym narzędziom z wbudowaną opcją raportowania, dokładne określenie odbiorców reklam przestaje sprawiać trudności. Social Media: Youtube Delante

2.  O niewykorzystanym potencjale youtuberów

Współpraca marek z blogerami kwitnie, dlatego warto zastanowić się, jak można wykorzystać potencjał youtuberów. Szymon Krzysiak stworzył typologię vlogerów. Mimo że stanowią oni wysoce zróżnicowaną grupę, autorowi udało się wyróżnić 4 podstawowe typy: 1)Youtuberzy gamingowi czyli osoby, które bez komputerów nie wyobrażają sobie życia. Całe dni spędzają wgapieni w ekran, po to, by w końcu zrecenzować gry. POTENCJAŁ REKLAMOWY gamingowców nie ogranicza się jedynie do świata gier. Zdaniem autora współpracę z tym typem vlogerów równie dobrze mogliby podjąć producenci napojów energetycznych, koszulek, smartfonów, a nawet właściciele pizzerii. NAJPOPULARNIEJSI: reZigiusz, Stuu Games, Blowek, Gimper. 2)Youtuberzy spod znaku mody i urody, czyli swego rodzaju doradcy, pokazujący w co i jak się ubrać oraz jak zrobić dobry makijaż. Jak pisze autor, ten typ vlogerów skutecznie zaczyna wypierać powoli odchodzących do lamusa blogerów. Materiały wideo pozwalają na zachowanie autentyczności i spontaniczności. Swobodny język i wszelkie przejęzyczenia działają na korzyść youtuberów, przyczyniając się do stworzenia ich niewymuszonego image’u. POTENCJAŁ REKLAMOWY amatorek mody i makijażu jest niewyczerpany. Już teraz vlogerki stosują rozmaite formaty, które z łatwością dają się wykorzystywać przez reklamodawców:
  • „haule zakupowe” – zapoznanie widzów ze świeżo kupionym produktem;
  • „okazje miesiąca” – pokazanie najlepszych zdobyczy w danym miesiącu;
  • „wyprzedaże” – porady, jak mądrze kupować;
  • „outfit of the day” – prezentacja stroju dnia z wyszczególnieniem każdego z jego elementów;
  • “konkursy” – zwycięzcom oferują produkty marek, z którymi współpracują;
  • “vlogerzy w sklepie” – relacje z zakupów w konkretnych sklepach.
NAJPOPULARNIEJSI: Stylizacje.TV, Red Lipstick Monster, Glam Paula, PannnaJoannaMakeUp. 3)Youtuberzy kulinarni, czyli entuzjaści gotowania przed kamerą. POTENCJAŁ REKLAMOWY tych vlogerów jest skutecznie wykorzystywany przez przeróżne marki. Na współpracę piszą się nie tylko producenci żywności, ale i wszelkich sprzętów kuchennych oraz telewizyjnych programów kulinarnych. Podobnie jak fashionistki i makijażystki youtuberzy kulinarni wypracowali kilka formatów:
  • „testy” – porównania podobnych produktów;
  • „eksperci” – przechodzenie z telewizji internetowej do mainstreamu;
  • „inspiracje” – pokazywanie, jak przygotować daną potrawę;
  • „eventy” – goszczenie na różnych wydarzeniach.
NAJPOPULARNIEJSI: paei100, Kotlet.TV, Skutecznie.TV, Anka Gotuje. 4) Youtuberzy lifestylowi, czyli osoby nastawione na dostarczanie rozrywki lub wiedzy w nieszablonowy sposób. POTENCJAŁ REKLAMOWY: Ze względu na duże zróżnicowanie grupy, ten typ vlogerów nie wypracował wspólnych formatów. Ich filmiki przebiegają według scenariuszy charakteryzujących poszczególnych youtuberów, przez co podjęcie z nim współpracy przez marki niejednokrotnie wymaga większej ostrożności. NAJPOPULARNIEJSI: SA Wardęga, AbstrachujeTV, 5 sposobów na, Polimaty, Lekko Stronniczy, SciFun, AdBuster. 5) Youtuberzy angażujący się w kampanie społeczne, czyli ludzie o wielich sercach. POTENCJAŁ REKLAMOWY: Zgromadzenie sporego audytorium w serwisie i wyrobienie sobie wizerunku daje niepowtarzalną szansę na realizację projektów crowdfundingowych. W ten sposób vlogerzy działają na rzecz instytucji w potrzebie. NAJPOPULARNIEJSI: ReZigiusz. Przycisk Lubię To - Social Media, Delante

3.  Wiralowe posty na Facebooku

Co zrobić, aby nasze posty obiegły całego Facebooka? Artur Roguski radzi, jak stworzyć skutecznego wirala.

 Od czego zależy „wiralowość” postów?

Kluczowe czynniki to reakcja odbiorców – jakiego jest rodzaju i jak często do niej dochodzi. Lajki o niczym już nie świadczą, podobnie też spada znaczenie share’ów w stosunku do ich wagi sprzed 2-3- lat. Według danych, które podaje Roguski, 100 udostepnień posta obecnie gwarantuje dotarcie jedynie do 10-20% znajomych.

Co ma znaczenie?

  • kliknięcia w zdjęcia – ważne, by zdobyć ich jak największą ilość, mniej ważne są natomiast lajki, które nierzadko ludzie podarowują odruchowo, bez głębszej refleksji;
  • linki w opisach zdjęć – w ten sposób kierujemy ruch ze „społecznościówki” na naszą stronę internetową.

 Czy to już wiral?

Będziemy mieć pewność, że nasz post właśnie stał się wiralem, gdy:
  • liczba udostępnień będzie wynosiła kilka tysięcy,
  • z postem będą łączyły się aktywności inne niż lajki i komentarze,
  • stosunek zasięgu postu do ilości kliknięć przekroczy 15%,
a w przypadku wideo, gdy:
  • odbiorcy wytrwają przed ekranem dłużej niż 30 sekund,
  • znacznie wzrośnie liczba kliknięć włączających filmik,
  • zdecydowanie przybędzie kliknięć w linki typu "zobacz więcej".

Czynniki hamujące

Powinniśmy uważać na czynniki spowalniające czy nawet uniemożliwiające rozprzestrzenianie się postu. Jako główne zagrożenia autor wymienia utratę lajków, ukrywanie postów i oznaczanie jako spam. Ważne, by odpowiednio dopasować treści do odbiorców, tak by ci nie pokusili się na wystawienie negatywnych ocen. Komunikacja Delante

4.  10 zasad konstruowania użytecznych komunikatów

Z artykułu Katarzyny Rychcińskiej dowiemy się, że dbałość o design i funkcjonalność strony internetowej nie wystarczy. Równie ważny jest content i nie chodzi tu o atrakcyjne zdjęcia i grafiki, ale o jakość i użyteczność tekstu. Autorka daje nam 10 wskazówek, jak formułować jasne i zrozumiałe komunikaty. WSKAZÓWKA NR 1: pamiętaj dla kogo piszesz. Sprecyzowanie, kto jest odbiorcą naszych tekstów to pierwszy krok do sukcesu. Drugi to odpowiednie dobranie formy, stylu i języka komunikatu, tak by przypadkiem nie ograniczyć sobie samemu grona hipotetycznych adresatów. WSKAZÓWKA NR 2: pisz zrozumiale. Dbałość o jasność komunikatów daje gwarancję, że odbiorcy zrozumieją to, co chcemy im przekazać i nie porzucą naszej strony. Nie należy zakładać, że Internauci mają taką sama wiedzę jak my, dlatego dobrze unikać zbyt skomplikowanych określeń, które mogą ich odstraszać. WSKAZÓWKA NR 3: bądź lapidarny. Minimum tekstu, maximum treści to przepis na sukces. Zalewani treściami użytkownicy nie czytają stron internetowych, a jedynie skanują je wzrokiem, starając się wyłowić z gąszcza tekstu najbardziej interesujące informacje. Jeśli komunikaty będą zbyt zawiłe, po prostu zrezygnują z zagłębiania się w nie. WSKAZÓWKA NR 4: nie przesadzaj z lapidarnością.Teksty mimo że krótkie, nadal muszą być zrozumiałe, w przeciwnym razie użytkownik będzie skazany na szukanie informacji w innych źródłach. Jeżeli chcemy go zatrzymać na naszej stronie, nie wolno nam do tego dopuścić. WSKAZÓWKA NR 5: komunikuj błędy ludzkim językiem. Jeśli w czasie przeglądania strony internetowej coś poszło nie tak i wyskoczyła informacja o błędzie, użytkownik najczęściej chciałby wiedzieć co i dlaczego. Zadbaj o to, żeby wyjaśnienie było skonstruowane w sposób przystępny, by nie było zlepkiem informatycznych terminów. WSKAZÓWKA NR 6: wyróżniaj najważniejsze. Skoro Internauci wyłącznie skanują oczami zawartość witryny, podaj im na tacy najistotniejsze fakty. Już w tytułach jesteś w stanie powiedzieć o potencjalnych korzyściach. WSKAZÓWKA NR 7: stosuj się do konwencji. Tak, gdybyśmy nie przełamywali konwencji, nie byłoby żadnych postępów cywilizacyjnych. W przypadku witryn internetowych ważne jednak, by zachować umiar. Wpisywanie się w panującą konwencję dotyczącą wyglądu i nawigacji na stronie nie musi być złe. Użytkownicy mają swoje przyzwyczajenia i oczekiwania, dlatego trzeba się do nich dostosować. WSKAZÓWKA NR 8: bądź dynamiczny.Spraw by twoje komunikaty charakteryzowała dynamika, nie zaś pasywność. Tym sposobem zachęcasz do działania, a przecież o to właśnie chodzi. Nie bój się trybu rozkazującego, nie bój się komunikować bezpośrednio na „ty”. W Internecie to normalne. WSKAZÓWKA NR 9: unikaj synonimów. Jeśli chcesz skutecznie promować swoje produkty, nie stroń od powtórzeń, które znacznie ułatwią odbiorcom nawigację. WSKAZÓWKA NR 10: unikaj złych emocji. Komunikacja pewnych zdarzeń powinna przebiegać w sposób pozbawiony niepożądanych emocji. Staraj się zachować neutralność i łagodny ton, w końcu „Spróbuj poszukać jeszcze raz” brzmi o wiele lepiej niż „BRAK WYNIKÓW!”. Social Media Pinterest Delante  

5.  Pinterest najlepszy dla e-commerce? Sprawdzamy, jak robić tam skuteczny marketing

O świetlanej przyszłości portalu Pinterest przeczytacie w artykule Mateusza Marchwickiego. Zdaniem autora to jedna z najbardziej obiecujących społecznościówek, która w rękach marketerów może przerodzić się w potężne narzędzie promocji. Według prognoz w niedalekiej perspektywie może okazać się, cytując Marchwickiego, „kopalnią złota”.

 Rosnąca popularność

Powstały 5 lat temu serwis z każdym dniem cieszy się coraz większą popularnością. Dotychczas zarejestrowało się w nim około 10 milionów osób w USA, a w Polsce liczba użytkowników wynosi ponad 1,5 miliona i nie przestaje rosnąć. Z danych statystycznych wynika, że posiadaczami zdecydowanej większości kont na terenie Stanów Zjednoczonych są kobiety, w Polsce natomiast nie występuje aż tak duża dysproporcja – przewaga pań nad mężczyznami oscyluje zaledwie na poziomie 7%.

Komu sprzyja Pinterest?

Na powodzenie kampanii reklamowych szczególnie mogą liczyć małe i średnie przedsiębiorstwa nastawione na promocję raczej niszowymi kanałami. Jak pisze autor, to właśnie dla nich portal jest nieocenioną szansą na zdobycie rozgłosu, stworzenie wizerunku oraz podbicie serc klientów.

 Odpowiednia strategia

Wymaga to jednak starannego opracowania strategii i stosowania się do niej. Największym wyzwaniem wydaje się zbudowanie grona stałych odbiorców, z którymi marka będzie się komunikować i od którego będzie otrzymywała wiadomości zwrotne. Fundament, na którym możliwe jest budowanie dwutorowej komunikacji to autentyczność, która tak bardzo pociąga i przyciąga konsumentów. A oto kilka wskazówek, które serwuje nam Marchwicki: RADA NR 1: dobra nazwa, to ta sama nazwa. Ujednolicona nazwa firmy i profilu ułatwia użytkownikom życie – bez trudu są w stanie nas odnaleźć oraz zagłębić się w meandrach naszego konta. RADA NR 2: słowa to klucz. Dobrze, gdy wyrazy kluczowe nawiązują w jakiś sposób do naszego produktu bądź usługi, tak w opisie firmy, jak i na tablicy. W ten sposób konsumenci szybko dowiadują się, czego warto u nas szukać. RADA NR 3: słowa to klucz, ale stosuj je z rozwagą. Zastanawiając się nad słowami kluczowymi w pinach, pamiętajmy, żeby odnosiły się nie tylko do naszej oferty. Wplecenie odmiennej tematyki ukaże nas w innym świetle i zachęci odbiorców do przeglądania naszej tablicy. RADA NR 4: siła zdjęć. Fotografie to środek komunikacji szczególnie pożądany przez konsumentów – nie dość  że atrakcyjny wizualnie, to w znacznym stopniu ułatwia przyswajanie informacji. Zadbajmy zatem, by nasze zdjęcia charakteryzowała dobra jakość, ale postawmy też na prostotę, która w dzisiejszych czasach święci tryumfy. RADA NR 5: aktualizacje. Tak, podobnie jak w pozostałych społecznościówkach, tutaj też obowiązują. To konieczność, jeśli chcemy dbać o nasze relacje z użytkownikami. Prime time Ponadto autor zaleca nam przemyślenie terminów i pór dnia, w których warto dodawać nowe treści. Dzięki dobrze dobranej strategii będziemy mogli osiągnąć lepsze wyniki.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM