Moduły PrestaShop – przegląd funkcjonalności

Moduły PrestaShop – przegląd funkcjonalności

Prowadzisz sklep oparty na PrestaShop? Może słyszałeś już o modułach, które zwiększają możliwości witryny przez wykorzystanie funkcji niedostępnych w podstawowej wersji tego oprogramowania? Zrobiliśmy internetowy przegląd funkcjonalności modułów PrestaShop. Sprawdź, które z nich chcesz przetestować!

Spis treści:

Przyczynami tak dużej popularności PrestaShop poza tym, że narzędzie jest darmowe, mogą być właśnie moduły PrestaShop, czyli dodatki do tego systemu, dzięki którym możesz zwiększyć jego możliwości lub uzyskać oczekiwane funkcje bez konieczności zlecania ich programiście.

W lutym 2022 roku w oficjalnym sklepie PrestaShop znalazło się ponad 4 tysiące modułów. Nazwa sklep nie oznacza jednak, że są one płatne. Znajdziesz tam zarówno takie, które wymagają płatności, jak i darmowe.

moduły prestashop w sklepie
Źródło: https://addons.prestashop.com/pl/2-moduly-prestashop

W katalogu modułów znajdziesz dodatki podzielone według kategorii ich przeznaczenia. Są one związane z działaniami marketingowymi, płatnościami, dostawą, logistyką, stronami produktów i wieloma innymi zagadnieniami.

Producent deklaruje, że dzięki nim sklep może łatwo zyskać funkcjonalności, jakich wymagasz od niego Ty oraz Twoi klienci.

Dostępne są też różne rodzaje modułów, jeżeli chodzi o cenę – darmowe, płatne i takie, które bez opłat zapewniają określone możliwości, ale jeśli chcesz skorzystać ze wszystkich funkcji, to już musisz zdecydować się na wersję premium rozwiązania. 

Jedną z kategorii jest Ruch & Widoczność. W niej znajdziesz dodatki związane z optymalizacją strony pod kątem SEO. Przyjrzeliśmy się temu, co moduły PrestaShop mogą zrobić za Ciebie.

8 modułów SEO do PrestaShop

W kategorii Ruch & Widoczność znajdziesz podkategorię SEO (Pozycjonowanie naturalne). Możliwości, jakie tam znajdziesz, to m.in. wybór języka wtyczki czy celu, który chcesz osiągnąć – dodatki związane są z ruchem na stronie, nawigacją, produktywnością, konwersją i relacjami z klientami. 

Moduły możesz instalować, będąc zalogowanym do panelu administracyjnego. Wystarczy, że z menu Ulepszenia wybierzesz Katalog. Następnie możesz wyszukiwać i instalować poszczególne dodatki.

katalog modułów PrestaShop

Przy opisie każdego modułu widzisz informację, czy jest dostępny za darmo. Niestety, ale większość tych lepszych dodatków do PrestaShop wiąże się z koniecznością zapłaty.

Czas poznać poszczególne funkcjonalności modułów!

Mapy strony xml pro

PrestaShop ma wbudowany, darmowy moduł generowania map strony. Dzięki niemu mapa powstaje automatycznie, a Twoim zadaniem jest jedynie zgłoszenie jej w Google Search Console.

Natomiast może się okazać, że to nie jest wystarczające rozwiązanie dla Twojej strony. Możesz wypróbować płatne rozwiązanie – moduł Mapy strony xml pro.

Cena za pierwszy rok korzystania z tego dodatku wynosi 97,99 euro, natomiast za kolejne zapłacisz po 28 euro za rok. Działa z wersjami od V1.5.0.0 do V1.7.8.3.

Do mapy możesz dodawać dowolne adresy URL i linki do zdjęć produktów. Przygotujesz ją pod wszystkie popularne wyszukiwarki.

Z możliwościami wtyczki możesz się zapoznać, oglądając jej prezentację.

PrestaShop SEO Manager

Dzięki temu rozwiązaniu ułatwiasz sobie optymalizację pod kątem SEO wielu elementów związanych z Twoim sklepem.

Możesz dodasz automatyczny układ meta title dla stron produktów i kategorii według określonych zasad. Do Twojej dyspozycji jest również rozwiązanie, które analizuje, czy sklep spełnia obecnie wymagania Google pod względem optymalizacji.

Jego koszt to 39 dolarów. W cenie masz 6 miesięcy wsparcia, którego okres możesz przedłużyć do 12 miesięcy – w lutym 2022 roku było to dostępne za ponad 13 dolarów.

Zanim zdecydujesz się na ten dodatek, możesz sprawdzić, jak działa, korzystając z wersji demo za pomocą tych dostępów:

Prestashop 1.6.x

Website: https://demops16.onasusweb.fr/adminps/

Username: test@onasus.com

Password: abcdef123

Prestashop 1.7.x

Website: http://demops17.onasusweb.com/adminps

Username: test@onasus.com

Password: abcdef123

moduł PrestaShop SEO Manager
Źródło: https://codecanyon.net/item/prestashop-seo-manager/4662419?ref=Onasusweb&clickthrough_id&redirect_back=true

Moduł Blog

Niezbędnym elementem w Twoim sklepie jest blog. Dzięki niemu możesz pozyskiwać ruch na frazy długiego ogona, wzmacniać linkowanie wewnętrzne, budować pozytywny wizerunek marki i pomagać internautom. W naszym wpisie możesz przeczytać więcej o tym, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga.

Moduł Blog obsługuje komentarze na Facebooku, kanał RSS, Multi-Shop, Multi-Lingual. Blog jest też oczywiście responsywny – będzie się prawidłowo wyświetlać internautom na różnych urządzeniach przenośnych. Najnowsze posty z bloga mogą się pojawiać automatycznie na Twitterze i na Facebooku. 

Cena za rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro, a za kolejne lata – 20 euro rocznie.

Możliwości tego modułu najlepiej prezentuje poniższy film:

Internal Linking PRO

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z ważnych czynników rankingowych Google, tj. takich, które rzeczywiście mają znaczny wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Dzięki modułowi możesz zautomatyzować proces linkowania. Za pomocą jednego kliknięcia możesz wprowadzać wiele odnośników wewnętrznych naraz.

Linki wewnętrzne spowodują, że robot Google będzie mógł się łatwiej przemieszczać pomiędzy kolejnymi podstronami Twojego sklepu i tym samym zwiększysz szanse na szybką indeksację poszczególnych materiałów i ułatwisz internautom przemieszczanie pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu.

Z jednego z naszych wpisów możesz dowiedzieć się więcej o strukturze linkowania wewnętrznego.

Niestety, ale wtyczka nie należy do tanich. Rok korzystania z niej wiąże się z wydatkiem 251,99 euro za pierwszy rok, a następnie 72 euro rocznie, przy czym rzeczywiście może ona znacznie ułatwić pracę nad linkowaniem wewnętrznym.

Możliwości tego modułu prezentuje poniższy film:

SEO Alt Image Tags

W wielu branżach klienci zaczynają poszukiwania produktów od sprawdzenia Google Grafika. Chodzi o odzież, obuwie, ale również wiele innych artykułów.

Jednym z czynników, które mają wpływ na widoczność zdjęć w wynikach wyszukiwania, jest dodanie opisu alternatywnego dla zdjęcia, czyli treści, która wyświetla się internaucie wówczas, gdy z jakiegoś powodu nie załadował się obrazek.

Dzięki modułowi SEO Alt Image Tags wygenerowanie zoptymalizowanych opisów dla wszystkich zdjęć na stronie wymaga dosłownie jednego kliknięcia.

Cena za rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro rocznie, a za następne lata – 20 euro rocznie.

moduły prestashop wtyczka do opisów alternatywnych
Źródło: https://addons.prestashop.com/pl/seo-pozycjonowanie-naturalne/43048-seo-alt-image-tags.html#overview

SEO Redirects

Przekierowania są w branży SEO standardem, a Twoim sklepie możesz ich potrzebować w wielu przypadkach.

Wyłączasz na chwilę dany produkt? W takim przypadku skorzystaj z przekierowania 302, aby tymczasowo przenieść internautę na inny produkt. Usunąłeś dany artykuł ze sklepu? Wtedy skorzystaj z przekierowania 301 – przeniesiesz moc SEO na inną stronę i przekierujesz samego klienta pod inny adres.

Za pomocą tego modułu ustawiasz przekierowania 301, 302 i 303 – będziesz unikać błędów 404, których występowanie może być niekorzystne dla Twojej witryny.

Cena za pierwszy rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro za pierwszy rok i 20 euro za kolejne.

Z możliwościami SEO Redirects możesz zapoznać się w poniższym filmie.

PrestaShop HTML Box

Nie wszystkie przydatne w SEO dodatki są płatne, czego przykładem jest PrestaShop HTML Box.

Zarządzając sklepem, możesz potrzebować dodania jakiegoś kodu HTML, CSS czy JavaScript. Na przykład będziesz chciał dodać blok z wpisami na fanpage na Facebooku czy polubieniami. Właśnie takie funkcjonalności ma ten moduł.

Moduł PrestaShop HTML Box
Źródło: https://mypresta.eu/modules/front-office-features/html-box.html

Jednak i w tym przypadku możesz skorzystać również z płatnej wersji tego rozwiązania, które zapewnia o wiele więcej funkcji.

Dodatkowy opis kategorii

Content w sklepie odgrywa kluczową rolę – każda dodatkowa treść umożliwia Ci przekazane internautom wartościowych informacji, ale również przemycenie słów kluczowych, dzięki którym witryna będzie widoczna na więcej fraz w wynikach wyszukiwania.

Wtyczka Dodatkowy opis kategorii pozwala Ci dodać treść do lewej kolumny lub np. pod produktami.

Wtyczka kosztuje 183,27 zł dla jednej domeny. W cenie uzyskujesz darmowe aktualizacje i 3 miesiące supportu.

Moduł PrestaShop dodatkowy opis kategorii

Czy warto skorzystać z wtyczek, mając sklep oparty o CMS PrestaShop?

Według danych trends.builtwith.com, oprogramowanie sklepów internetowych PrestaShop wspólnie z WooCommerce jest obecnie liderem rynku w Polsce. Wprawdzie udział popularnej Presty w ostatnich miesiącach maleje, ale w dalszym ciągu pozostaje ono jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań.

Użycie PrestaShop statystyki
Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland

Chcesz wprowadzić proces SEO w Twoim sklepie internetowym? Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie sklepu PrestaShop i skontaktuj się z nami!

Proces SEO w sklepie internetowym może Ci przynieść wiele korzyści, dlatego warto wdrożyć poszczególne działania, jak poprawa opisów produktów, linkowanie wewnętrzne czy prowadzenie bloga. To wszystko oczywiście jesteś w stanie zrobić sam lub przy pomocy agencji.

Moduły mają za zadanie ułatwić Ci ten proces, więc o ile jesteś świadomy, co i w jakim celu chcesz wprowadzić do swojego sklepu, skorzystanie z pomocy modułów nie jest bardzo złym pomysłem.

Pamiętaj jednak, że w SEO obowiązuje zasada: Im prościej, tym lepiej! – staraj się za nią podążać i wszystko to, co możesz wprowadzić bez wtyczek, zrób sam.

PrestaShop moduły – podsumowanie

Większość najlepszych modułów dostępnych dla sklepu opartego na PrestaShop wiąże się niestety z kosztami. Warto je ponieść, kiedy zależy Ci na optymalizacji witryny pod wymagania Google, ale sam nie czujesz się na siłach. Dzięki temu możesz pozytywnie wpłynąć na widoczność strony. 

Oczywiście w każdym przypadku możesz przetestować bezpłatne rozwiązania, ale nie spodziewaj się, że będą one tak samo funkcjonalne jak płatne.

FAQ

Nie jest zalecane instalowanie bardzo dużej liczby dodatków, gdyż rzeczywiście mogą one spowodować, że witryna będzie się wolniej ładować. Natomiast takiego efektu nie wywoła korzystanie z kilku sprawdzonych, bardzo dobrze ocenianych dodatków.

W każdym przypadku zwracaj uwagę m.in. na ocenę danego modułu, komentarze użytkowników. Na pewno nie stawiaj na rozwiązania z niepewnych źródeł i takie, o których nie widzisz w sieci żadnych informacji!

Tak jak w przypadku każdego oprogramowania – to niezbędne. Twórcy mogli popełnić błędy, w wyniku których moduły okazują się furtką do włamań na serwisy. Wprawdzie nie dochodzi do tego często, ale takie sytuacje się zdarzają.

Dlatego powinieneś koniecznie aktualizować wszystkie dodatki, z których korzystasz. 

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej