8 modułów SEO do PrestaShop
W kategorii Ruch & Widoczność znajdziesz podkategorię SEO (Pozycjonowanie naturalne). Możliwości, jakie tam znajdziesz, to m.in. wybór języka wtyczki czy celu, który chcesz osiągnąć – dodatki związane są z ruchem na stronie, nawigacją, produktywnością, konwersją i relacjami z klientami. Moduły możesz instalować, będąc zalogowanym do panelu administracyjnego. Wystarczy, że z menu Ulepszenia wybierzesz Katalog. Następnie możesz wyszukiwać i instalować poszczególne dodatki. Przy opisie każdego modułu widzisz informację, czy jest dostępny za darmo. Niestety, ale większość tych lepszych dodatków do PrestaShop wiąże się z koniecznością zapłaty. Czas poznać poszczególne funkcjonalności modułów!Mapy strony xml pro
PrestaShop ma wbudowany, darmowy moduł generowania map strony. Dzięki niemu mapa powstaje automatycznie, a Twoim zadaniem jest jedynie zgłoszenie jej w Google Search Console. Natomiast może się okazać, że to nie jest wystarczające rozwiązanie dla Twojej strony. Możesz wypróbować płatne rozwiązanie - moduł Mapy strony xml pro. Cena za pierwszy rok korzystania z tego dodatku wynosi 97,99 euro, natomiast za kolejne zapłacisz po 28 euro za rok. Działa z wersjami od V1.5.0.0 do V1.7.8.3. Do mapy możesz dodawać dowolne adresy URL i linki do zdjęć produktów. Przygotujesz ją pod wszystkie popularne wyszukiwarki. Z możliwościami wtyczki możesz się zapoznać, oglądając jej prezentację.PrestaShop SEO Manager
Dzięki temu rozwiązaniu ułatwiasz sobie optymalizację pod kątem SEO wielu elementów związanych z Twoim sklepem. Możesz dodasz automatyczny układ meta title dla stron produktów i kategorii według określonych zasad. Do Twojej dyspozycji jest również rozwiązanie, które analizuje, czy sklep spełnia obecnie wymagania Google pod względem optymalizacji.
Jego koszt to 39 dolarów. W cenie masz 6 miesięcy wsparcia, którego okres możesz przedłużyć do 12 miesięcy – w lutym 2022 roku było to dostępne za ponad 13 dolarów.
Zanim zdecydujesz się na ten dodatek, możesz sprawdzić, jak działa, korzystając z wersji demo za pomocą tych dostępów:
Prestashop 1.6.x
Website: https://demops16.onasusweb.fr/adminps/
Username: test@onasus.com
Password: abcdef123
Prestashop 1.7.x
Website: http://demops17.onasusweb.com/adminps
Username: test@onasus.com
Password: abcdef123
[caption id="attachment_52138" align="aligncenter" width="605"] Źródło: https://codecanyon.net/item/prestashop-seo-manager/4662419?ref=Onasusweb&clickthrough_id&redirect_back=true[/caption]
Moduł Blog
Niezbędnym elementem w Twoim sklepie jest blog. Dzięki niemu możesz pozyskiwać ruch na frazy długiego ogona, wzmacniać linkowanie wewnętrzne, budować pozytywny wizerunek marki i pomagać internautom. W naszym wpisie możesz przeczytać więcej o tym, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga. Moduł Blog obsługuje komentarze na Facebooku, kanał RSS, Multi-Shop, Multi-Lingual. Blog jest też oczywiście responsywny – będzie się prawidłowo wyświetlać internautom na różnych urządzeniach przenośnych. Najnowsze posty z bloga mogą się pojawiać automatycznie na Twitterze i na Facebooku.
Cena za rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro, a za kolejne lata – 20 euro rocznie.
Możliwości tego modułu najlepiej prezentuje poniższy film:
Internal Linking PRO
Linkowanie wewnętrzne jest jednym z ważnych czynników rankingowych Google, tj. takich, które rzeczywiście mają znaczny wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki modułowi możesz zautomatyzować proces linkowania. Za pomocą jednego kliknięcia możesz wprowadzać wiele odnośników wewnętrznych naraz. Linki wewnętrzne spowodują, że robot Google będzie mógł się łatwiej przemieszczać pomiędzy kolejnymi podstronami Twojego sklepu i tym samym zwiększysz szanse na szybką indeksację poszczególnych materiałów i ułatwisz internautom przemieszczanie pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu. Z jednego z naszych wpisów możesz dowiedzieć się więcej o strukturze linkowania wewnętrznego. Niestety, ale wtyczka nie należy do tanich. Rok korzystania z niej wiąże się z wydatkiem 251,99 euro za pierwszy rok, a następnie 72 euro rocznie, przy czym rzeczywiście może ona znacznie ułatwić pracę nad linkowaniem wewnętrznym. Możliwości tego modułu prezentuje poniższy film:SEO Alt Image Tags
W wielu branżach klienci zaczynają poszukiwania produktów od sprawdzenia Google Grafika. Chodzi o odzież, obuwie, ale również wiele innych artykułów. Jednym z czynników, które mają wpływ na widoczność zdjęć w wynikach wyszukiwania, jest dodanie opisu alternatywnego dla zdjęcia, czyli treści, która wyświetla się internaucie wówczas, gdy z jakiegoś powodu nie załadował się obrazek. Dzięki modułowi SEO Alt Image Tags wygenerowanie zoptymalizowanych opisów dla wszystkich zdjęć na stronie wymaga dosłownie jednego kliknięcia.
Cena za rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro rocznie, a za następne lata – 20 euro rocznie.
[caption id="attachment_52141" align="aligncenter" width="605"] Źródło: https://addons.prestashop.com/pl/seo-pozycjonowanie-naturalne/43048-seo-alt-image-tags.html#overview[/caption]
SEO Redirects
Przekierowania są w branży SEO standardem, a Twoim sklepie możesz ich potrzebować w wielu przypadkach. Wyłączasz na chwilę dany produkt? W takim przypadku skorzystaj z przekierowania 302, aby tymczasowo przenieść internautę na inny produkt. Usunąłeś dany artykuł ze sklepu? Wtedy skorzystaj z przekierowania 301 – przeniesiesz moc SEO na inną stronę i przekierujesz samego klienta pod inny adres. Za pomocą tego modułu ustawiasz przekierowania 301, 302 i 303 – będziesz unikać błędów 404, których występowanie może być niekorzystne dla Twojej witryny.
Cena za pierwszy rok korzystania z tego dodatku wynosi 69,99 euro za pierwszy rok i 20 euro za kolejne.
Z możliwościami SEO Redirects możesz zapoznać się w poniższym filmie.
PrestaShop HTML Box
Nie wszystkie przydatne w SEO dodatki są płatne, czego przykładem jest PrestaShop HTML Box. Zarządzając sklepem, możesz potrzebować dodania jakiegoś kodu HTML, CSS czy JavaScript. Na przykład będziesz chciał dodać blok z wpisami na fanpage na Facebooku czy polubieniami. Właśnie takie funkcjonalności ma ten moduł. [caption id="attachment_52143" align="aligncenter" width="604"] Źródło: https://mypresta.eu/modules/front-office-features/html-box.html[/caption] Jednak i w tym przypadku możesz skorzystać również z płatnej wersji tego rozwiązania, które zapewnia o wiele więcej funkcji.Dodatkowy opis kategorii
Content w sklepie odgrywa kluczową rolę – każda dodatkowa treść umożliwia Ci przekazane internautom wartościowych informacji, ale również przemycenie słów kluczowych, dzięki którym witryna będzie widoczna na więcej fraz w wynikach wyszukiwania. Wtyczka Dodatkowy opis kategorii pozwala Ci dodać treść do lewej kolumny lub np. pod produktami.
Wtyczka kosztuje 183,27 zł dla jednej domeny. W cenie uzyskujesz darmowe aktualizacje i 3 miesiące supportu.
Czy warto skorzystać z wtyczek, mając sklep oparty o CMS PrestaShop?
Według danych trends.builtwith.com, oprogramowanie sklepów internetowych PrestaShop wspólnie z WooCommerce jest obecnie liderem rynku w Polsce. Wprawdzie udział popularnej Presty w ostatnich miesiącach maleje, ale w dalszym ciągu pozostaje ono jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań. [caption id="attachment_52147" align="aligncenter" width="604"] Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland[/caption]
Chcesz wprowadzić proces SEO w Twoim sklepie internetowym? Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie sklepu PrestaShop i skontaktuj się z nami!
Proces SEO w sklepie internetowym może Ci przynieść wiele korzyści, dlatego warto wdrożyć poszczególne działania, jak poprawa opisów produktów, linkowanie wewnętrzne czy prowadzenie bloga. To wszystko oczywiście jesteś w stanie zrobić sam lub przy pomocy agencji.
Moduły mają za zadanie ułatwić Ci ten proces, więc o ile jesteś świadomy, co i w jakim celu chcesz wprowadzić do swojego sklepu, skorzystanie z pomocy modułów nie jest bardzo złym pomysłem.
Pamiętaj jednak, że w SEO obowiązuje zasada: Im prościej, tym lepiej! - staraj się za nią podążać i wszystko to, co możesz wprowadzić bez wtyczek, zrób sam.