.animate-view{opacity: 1 !important;}

Aktualizacja algorytmu Pirat – czy masz się czego obawiać?

2min.

Komentarze:0

Aktualizacja algorytmu Pirat – czy masz się czego obawiać?d-tags
04 marca 2022
Google w dokumencie wysłanym do U.S. Copyright Office zapowiedziało, że wprowadzenie nowej aktualizacji algorytmu o nazwie Pirat może spowodować spadek ruchu na stronie nawet o 89%. Czym jest ten algorytm oraz kto powinien obawiać się jego najnowszej aktualizacji?

2min.

Komentarze:0

Aktualizacja algorytmu Pirat, pierwotnie nazywana przez Google aktualizacją DMCA, została wprowadzona w roku 2012. Jej celem było zwalczanie piractwa cyfrowego i była wymierzona w serwisy nielegalnej wymiany plików łamiące prawo autorskie. Google do tej pory oficjalnie potwierdziło aktualizację tego algorytmu tylko raz, w roku 2014. Jednak wiadome jest, że dochodzi do nich regularnie, aby wyłapać nowe witryny, które mogą kopiować treści chronione prawem autorskim od innych. Mimo że Google nie informuje za każdym razem o przeprowadzeniu takiej aktualizacji, w tym roku po raz drugi zrobiło wyjątek.

Google w opublikowanym dokumencie przyznało, że udało im się opracować system „degradacji”, który powoduje, że strony z dużą liczbą wniosków o usunięcie – DMCA (Digital Millennium Copywright Act, czyli zgłoszeń o naruszenie ustawy z zakresu prawa autorskiego obowiązującej w USA) dotyka spadek ruchu organicznego średnio o 89%.  Dodatkowo Google poinformowało, że opracowało specjalny system flagowania takich stron, który uniemożliwia przekierowanie ich na nowe domeny.

Oznacza to, że każda strona, która otrzymuje dużą liczbę wniosków (nie wiadomo jednak, co według Google oznacza „dużo”) o usunięcie – DMCA, może spodziewać się działań ze strony aktualizacji Pirat, a tym samym bardzo dużych spadków w wynikach wyszukiwania. Jak sprawdzić, czy dana strona otrzymuje takie zgłoszenia? 

Możemy wykorzystać do tego raport przejrzystości. W przypadku, kiedy domena zanotowała sporo takich zgłoszeń, konieczne jest jak najszybsze usunięcie łamiących prawo treści oraz wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie takiego zgłoszenia.

Jeśli interesuje Cię to, jak możesz wykorzystać Search Console w inny sposób oraz chcesz dowiedzieć się o tym, co nowego pojawiło się w tym popularnym narzędziu SEO ostatnimi czasy, koniecznie przeczytaj jeden z naszych najnowszych wpisów: https://delante.pl/google-search-console-testuje-pasek-powiadomien/.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022