Google Search Console testuje pasek powiadomień

Google Search Console testuje pasek powiadomień

Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na UX, dlatego firmy – zarówno mniejsze, jak i te większe – ciągle starają się sprostać oczekiwaniom użytkownika. Google Search Console, jedno z najpopularniejszych narzędzi w branży SEO, też ciągle aktualizuje swoje funkcje. Tym razem niektórzy użytkownicy mogą zauważyć w interfejsie narzędzia pasek powiadomień, testowany przez Google.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

 

Źródło: Twitter

Co już wiemy o testowanym pasku powiadomień w Google Search Console?

28 grudnia John Mueller z Google napisał w swoim Twitterze, że jeśli któś jeszcze widzi w narzędziu Search Console komunikaty o błędach, to jest to niedopatrzenie ze strony teamu, który obecnie testuje pasek powiadomień i tak naprawdę nie powinny one jeszcze być widoczne na zewnątrz.

Jednak to małe zamieszanie jest zapowiedzią ciekawych zmian! Jest wysoce prawdopodobne, że za niedługo Google będzie w stanie komunikować problemy występujące w Google Search bezpośrednio do właścicieli witryn, wykorzystując pasek powiadomień w narzędziu Search Console.

Przypuszczamy, że jeśli (miejmy nadzieję, że bardziej kiedy) ta funkcja zostanie wdrożona, będzie ona dostępna w języku angielskim. Z reguły wiele narzędzi Google i ich nowsze funkcje w pierwszej kolejności obejmują właśnie angielski, a inne języki dochodzą z czasem.

Testowane typy powiadomień

Pasek powiadomień wyświetla się w Search Console na samej górze, między headerem z głównym paskiem wyszukiwań a przeglądem danych z witryny. Warto podkreślić, że w tej chwili pasek nie jest w pełni funkcjonalny i po kliknięciu nie zdradza użytkownikom, jakie dokładnie błędy zostały wykryte.

Wszystko wskazuje na to, że testowane są 3 rodzaje powiadomień:

  1. Powiadomienia informacyjne (ang. informational announcement);
  2. Powiadomienia dotyczące drobnych błędów (ang. minor issue announcement);
  3. Powiadomienie dotyczące poważnych błędów (ang. major issue announcement).
typy powiadomień w google search console
Źródło: Search Engine Land

W zależności od tego, jak bardzo pilny jest komunikat, pasek powiadomień będzie wyświetlał się w 3 kolorach: niebieskim, żółtym albo czerwonym. Dodatkowo przy powiadomieniach informacyjnych oraz tych dotyczących drobnych błędów będzie dostępny przycisk “Rozumiem”, czyli prawdopodobnie będzie istniała opcja zignorowania pewnych błędów witryny.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak ta funkcja sprawdzi się w użyciu i czekamy na jej wprowadzenie do Search Console!

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej