Aktualizacja Google Multilingual Title Algorithm, czyli Google vs wielojęzyczne Title

Aktualizacja Google Multilingual Title Algorithm, czyli Google vs wielojęzyczne Title

Do majowej aktualizacji algorytmu kilka dni temu dołączyła kolejna zmiana. Tym razem dotyczy ona wielojęzycznych tytułów stron internetowych, na których obsługę Google znalazł zupełnie nowy sposób. Co dokładnie zmieniło się w tym zakresie?

Co nowego po majowej aktualizacji?

Niedawno pojawił się na naszym blogu news o skutkach najświeższej aktualizacji głównego algorytmu oraz o tym, co można zrobić, by spowodowane nią zmiany pozycji w SERP nie były aż tak dotkliwe: https://delante.pl/update-glownego-algorytmu-google-maj-2022/.

Kilka dni temu ukazał się nowy komunikat Google, który informował o kolejnych modyfikacjach dotyczących interpretacji i obsługi wielojęzycznych tytułów stron internetowych. Do tej pory title zawierające słowa czy całe wyrażenia w różnych językach stanowiły dla Google spore wyzwanie.

Najnowsze zmiany w algorytmie mają znacznie uprościć cały proces przez automatyczne ujednolicanie tytułów.  Co to tak naprawdę oznacza?

Co zmieni Google Multilingual Title Algorithm?

Celem aktualizacji Multilingual Title Algorithm jest wyłapanie stron posiadających tytuły tego typu oraz potraktowanie ich w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Google od teraz, zamiast wyświetlać w wynikach wyszukiwania oryginalny title strony, będzie przepisywać go w języku, który na niej dominuje. Oznacza to, że jeśli Twój tytuł zawiera więcej niż jeden język, Google samodzielnie przetłumaczy go w całości na ten, który uzna za najbardziej odpowiedni dla Twojej witryny.

Google wyjaśnia, że zmiana ta wynika z ogólnej chęci dążenia do spójności w obrębie danej strony:

“Jest to oparte na ogólnej zasadzie, że tytuł dokumentu powinien być napisany w języku lub alfabecie, w którym napisana jest jego główna treść. Jest to jeden z powodów, dla których możemy zrezygnować z elementów title na rzecz tytułów wyników wyszukiwania w sieci”

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment

Jak będzie wyglądać to w praktyce?

Co zostało podkreślone w tym komunikacie, zmiana dotyczy zarówno różnych języków, jak i alfabetów. Aktualizacja dotknie również stron, których title są transliteracją – czyli zapisem danego języka za pomocą innego, wykorzystującego odmienny alfabet.

Google jako przykład podaje title zawierający tytuł piosenki w języku hindi, który dodatkowo został „przepisany” za pomocą alfabetu łacińskiego:

Google Multilingual Title Algorithm
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment

W tym przypadku na stronie wykorzystano wyłącznie język hindi, przez co robot wykryje niespójność i wykorzysta jedynie część title napisaną w tym języku. Ostatecznie więc będzie on prezentować się w następujący sposób:

Google Multilingual Title Algorithm
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment

Title to istotny czynnik rankingowy Google. Zmiany w tym obszarze mogą więc sporo namieszać w widoczności wielu stron internetowych.

(2)
Autor
Jr SEO Specialist - Kasia

Jr SEO Specialist

Edytorka, która zamiast wstawiania przecinków wybrała pracę w marketingu. Pasjonatka nowych technologii, UX i typografii. W wolnym czasie czyta wszystko, co wpadnie jej w ręce, eksperymentuje w kuchni i praktykuje jogę. Miłośniczka piesków, kawy i długich spacerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej