.animate-view{opacity: 1 !important;}

Czynniki rankingowe Google – od czego zależy pozycja twojej strony?

0min.

Komentarze:0

Czynniki rankingowe Google – od czego zależy pozycja twojej strony?d-tags
20 lipca 2023
Zastanawiasz się od czego zależy pozycja w Google? Czynniki rankingowe lidera wśród wyszukiwarek internetowych od lat stanowią temat analiz oraz testów e-marketerów. Liczba elementów, które mają wpływ na to, na której pozycji nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania jest ciężka do sprecyzowania, lecz wiadomo że jest ich bardzo dużo. Warto dodać, że Google systematycznie wprowadza zmiany w swoich algorytmach, a te powodują, że zdefiniowanie wszystkich czynników rankingowych może być po prostu niemożliwe.

0min.

Komentarze:0

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

FAQ

Co to są czynniki rankingowe SEO?

Czynniki rankingowe to elementy, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do czynników rankingowych Google należą m.in. jakość treści, struktura witryny, linki zwrotne, optymalizacja techniczna, interakcje użytkowników i wiele innych czynników. Szacuje się, że Google używa setek czynników rankingowych, choć nie są one publicznie ujawniane w pełnym zakresie.

Czy interakcje użytkowników są czynnikiem rankingowym?

Interakcje użytkowników mogą mieć wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Mimo że Google nie ujawnia pełnego zakresu swoich czynników rankingowych, to wiemy, że interakcje użytkowników, takie jak CTR (Click-Through Rate), czas przebywania na stronie i wskaźniki odrzuceń są brane pod uwagę przy ocenie jakości i wartości witryny. Wyższy CTR i dłuższy dwell time mogą świadczyć o atrakcyjności i wartości treści, co z kolei przyczynia się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ile jest czynników rankingowych Google?

Google korzysta z wielu czynników rankingowych, które pomagają określić pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Choć popularne są listy typu “kompletne 200 czynników rankingowych”, to nie ma jednoznacznej liczby tych czynników, ponieważ algorytmy Google nie są w pełni publiczne – są za to złożone, a przy tym regularnie aktualizowane.