.animate-view{opacity: 1 !important;}

Update głównego algorytmu Google – maj 2022

2min.

Komentarze:0

Update głównego algorytmu Google – maj 2022
26 maja 2022
To już pewna tradycja, że w maju lub czerwcu piszemy o update głównego algorytmu. Google wypuszcza duży update tzw. core algorithm kilka razy w roku. Zobacz co to może oznaczać dla Twojej strony, czy jest się czego obawiać?

2min.

Komentarze:0

25 maja 2022 roku Google ogłosił wdrożenie nowej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. Taki update ogłaszany jest kilka razy w roku (jak wiemy, mniejsze aktualizacje mają miejsce niemal codziennie) i jego pełne wdrożenie może potrwać nawet 2 tygodnie. Ostatni update miał miejsce w Listopadzie 2021.

Jakie mogą być skutki aktualizacji głównego algorytmu Google?

Aktualizacje głównego algorytmu mają na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Mogą one spowodować wahania pozycji strony, zarówno w górę jak i w dół. Trzeba jednak pamiętać, że przy tzw. rolloucie, czyli w czasie kiedy update jest wdrażany, takie wahania są normalne i mogą się ustabilizować. Często też kilka tygodni po aktualizacji nadchodzi poprawka aktualizacji, to jeszcze nadzieja dla tych, których strony pospadały.

Co robić, aby zniwelować zmiany pozycji po aktualizacji?

W 2019 roku Google opublikowało zalecenia i informacje dotyczące aktualizacji i od tego czasu się one nie zmieniły. To dowodzi tego, że zmiany podążają w podobnym kierunku i optymalizując stronę cały czas zgodnie z nimi, nie narazisz się na zbędne wahania. Oto, co Google mówi o aktualizacjach:
  • można spodziewać się wzrostów i spadków pozycji,
  • aktualizacje głównego algorytmu nie dotyczą konkretnego zagadnienia, są szerokie i mają na celu usprawnienie ogólnego działania wyszukiwarki,
  • strony których pozycje spadają nie są za nic karane
  • aby uniknąć wahań należy skupić się na dostarczaniu treści wysokiej jakości
  • aktualizacje głównego algorytmu pojawiają się co kilka miesięcy
  • strona może nie odzyskać widoczności przed wdrożeniem kolejnej aktualizacji
  • poprawki na stronie nie gwarantują poprawy widoczności le ich brak praktycznie gwarantuje, że strona nie odzyska widoczności
Można by stwierdzić, że te wytyczne nie do końca mówią nam jak należy postępować. Z doświadczenia widzimy, że przede wszystkim nie należy panikować i wdrażać zmian od razu po zobaczeniu wykresów w dół. Po samej aktualizacji dajmy czas aby algorytm się uspokoił i temperatura w SERPach trochę opadła. Jeśli proces SEO prowadzony jest systematycznie, według wytycznych Google i zgodnie z zasadami bezpiecznego pozycjonowania to powodów do przejmowania się może być mniej.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM