Today, we're releasing a broad core update, as we do several times per year. This update is called the May 2022 core update. Learn more: https://t.co/7kFklwdkAb
— Google Search Central (@googlesearchc) May 25, 2022
Jakie mogą być skutki aktualizacji głównego algorytmu Google?
Aktualizacje głównego algorytmu mają na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Mogą one spowodować wahania pozycji strony, zarówno w górę jak i w dół. Trzeba jednak pamiętać, że przy tzw. rolloucie, czyli w czasie kiedy update jest wdrażany, takie wahania są normalne i mogą się ustabilizować. Często też kilka tygodni po aktualizacji nadchodzi poprawka aktualizacji, to jeszcze nadzieja dla tych, których strony pospadały.Co robić, aby zniwelować zmiany pozycji po aktualizacji?
W 2019 roku Google opublikowało zalecenia i informacje dotyczące aktualizacji i od tego czasu się one nie zmieniły. To dowodzi tego, że zmiany podążają w podobnym kierunku i optymalizując stronę cały czas zgodnie z nimi, nie narazisz się na zbędne wahania. Oto, co Google mówi o aktualizacjach:- można spodziewać się wzrostów i spadków pozycji,
- aktualizacje głównego algorytmu nie dotyczą konkretnego zagadnienia, są szerokie i mają na celu usprawnienie ogólnego działania wyszukiwarki,
- strony których pozycje spadają nie są za nic karane
- aby uniknąć wahań należy skupić się na dostarczaniu treści wysokiej jakości
- aktualizacje głównego algorytmu pojawiają się co kilka miesięcy
- strona może nie odzyskać widoczności przed wdrożeniem kolejnej aktualizacji
- poprawki na stronie nie gwarantują poprawy widoczności le ich brak praktycznie gwarantuje, że strona nie odzyska widoczności