Update głównego algorytmu Google – maj 2022

Update głównego algorytmu Google – maj 2022

To już pewna tradycja, że w maju lub czerwcu piszemy o update głównego algorytmu. Google wypuszcza duży update tzw. core algorithm kilka razy w roku. Zobacz co to może oznaczać dla Twojej strony, czy jest się czego obawiać?

25 maja 2022 roku Google ogłosił wdrożenie nowej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. Taki update ogłaszany jest kilka razy w roku (jak wiemy, mniejsze aktualizacje mają miejsce niemal codziennie) i jego pełne wdrożenie może potrwać nawet 2 tygodnie. Ostatni update miał miejsce w Listopadzie 2021.

Jakie mogą być skutki aktualizacji głównego algorytmu Google?

Aktualizacje głównego algorytmu mają na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Mogą one spowodować wahania pozycji strony, zarówno w górę jak i w dół. Trzeba jednak pamiętać, że przy tzw. rolloucie, czyli w czasie kiedy update jest wdrażany, takie wahania są normalne i mogą się ustabilizować. Często też kilka tygodni po aktualizacji nadchodzi poprawka aktualizacji, to jeszcze nadzieja dla tych, których strony pospadały.

Co robić, aby zniwelować zmiany pozycji po aktualizacji?

W 2019 roku Google opublikowało zalecenia i informacje dotyczące aktualizacji i od tego czasu się one nie zmieniły. To dowodzi tego, że zmiany podążają w podobnym kierunku i optymalizując stronę cały czas zgodnie z nimi, nie narazisz się na zbędne wahania.

Oto, co Google mówi o aktualizacjach:

  • można spodziewać się wzrostów i spadków pozycji,
  • aktualizacje głównego algorytmu nie dotyczą konkretnego zagadnienia, są szerokie i mają na celu usprawnienie ogólnego działania wyszukiwarki,
  • strony których pozycje spadają nie są za nic karane
  • aby uniknąć wahań należy skupić się na dostarczaniu treści wysokiej jakości
  • aktualizacje głównego algorytmu pojawiają się co kilka miesięcy
  • strona może nie odzyskać widoczności przed wdrożeniem kolejnej aktualizacji
  • poprawki na stronie nie gwarantują poprawy widoczności le ich brak praktycznie gwarantuje, że strona nie odzyska widoczności

Można by stwierdzić, że te wytyczne nie do końca mówią nam jak należy postępować. Z doświadczenia widzimy, że przede wszystkim nie należy panikować i wdrażać zmian od razu po zobaczeniu wykresów w dół. Po samej aktualizacji dajmy czas aby algorytm się uspokoił i temperatura w SERPach trochę opadła.

Jeśli proces SEO prowadzony jest systematycznie, według wytycznych Google i zgodnie z zasadami bezpiecznego pozycjonowania to powodów do przejmowania się może być mniej.

(25)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej