Update głównego algorytmu Google – maj 2022

Update głównego algorytmu Google – maj 2022

To już pewna tradycja, że w maju lub czerwcu piszemy o update głównego algorytmu. Google wypuszcza duży update tzw. core algorithm kilka razy w roku. Zobacz co to może oznaczać dla Twojej strony, czy jest się czego obawiać?

25 maja 2022 roku Google ogłosił wdrożenie nowej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. Taki update ogłaszany jest kilka razy w roku (jak wiemy, mniejsze aktualizacje mają miejsce niemal codziennie) i jego pełne wdrożenie może potrwać nawet 2 tygodnie. Ostatni update miał miejsce w Listopadzie 2021.

Jakie mogą być skutki aktualizacji głównego algorytmu Google?

Aktualizacje głównego algorytmu mają na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Mogą one spowodować wahania pozycji strony, zarówno w górę jak i w dół. Trzeba jednak pamiętać, że przy tzw. rolloucie, czyli w czasie kiedy update jest wdrażany, takie wahania są normalne i mogą się ustabilizować. Często też kilka tygodni po aktualizacji nadchodzi poprawka aktualizacji, to jeszcze nadzieja dla tych, których strony pospadały.


.

Co robić, aby zniwelować zmiany pozycji po aktualizacji?

W 2019 roku Google opublikowało zalecenia i informacje dotyczące aktualizacji i od tego czasu się one nie zmieniły. To dowodzi tego, że zmiany podążają w podobnym kierunku i optymalizując stronę cały czas zgodnie z nimi, nie narazisz się na zbędne wahania.

Oto, co Google mówi o aktualizacjach:

  • można spodziewać się wzrostów i spadków pozycji,
  • aktualizacje głównego algorytmu nie dotyczą konkretnego zagadnienia, są szerokie i mają na celu usprawnienie ogólnego działania wyszukiwarki,
  • strony których pozycje spadają nie są za nic karane
  • aby uniknąć wahań należy skupić się na dostarczaniu treści wysokiej jakości
  • aktualizacje głównego algorytmu pojawiają się co kilka miesięcy
  • strona może nie odzyskać widoczności przed wdrożeniem kolejnej aktualizacji
  • poprawki na stronie nie gwarantują poprawy widoczności le ich brak praktycznie gwarantuje, że strona nie odzyska widoczności

Można by stwierdzić, że te wytyczne nie do końca mówią nam jak należy postępować. Z doświadczenia widzimy, że przede wszystkim nie należy panikować i wdrażać zmian od razu po zobaczeniu wykresów w dół. Po samej aktualizacji dajmy czas aby algorytm się uspokoił i temperatura w SERPach trochę opadła.

Jeśli proces SEO prowadzony jest systematycznie, według wytycznych Google i zgodnie z zasadami bezpiecznego pozycjonowania to powodów do przejmowania się może być mniej.

(26)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej