Aktualizacja zasad Google Ads – nowe wymagania dotyczące miejsc docelowych

Aktualizacja zasad Google Ads – nowe wymagania dotyczące miejsc docelowych

Google Ads zmienia zasady związane z wymaganiami dotyczącymi miejsc docelowych, na które kierują reklamy. Miejsca docelowe, które nie będą spełniać wymagań “Better Ads Standards” zostaną odrzucone. Informacje na temat takich reklam pojawią się w Raporcie na temat widoczności reklamy.

Better Ads Standard

Coalition for Better Ads to stowarzyszenie przedsiębiorstw zajmujących się mediami internetowymi, które prowadząc badania we współpracy z konsumentami, opracowuje i wdraża nowe globalne standardy reklamy online. Jednym z wyników ich prac są normy “Better Ads Standard”. Określają one reklamy, które nie mieszczą się w progu akceptacji odbiorców, z dużym prawdopodobieństwem skłaniając ich do instalowania programów typu adblock. 

Reklamy powodujące odrzucenie miejsca docelowego

Miejsce docelowe zostanie odrzucone, jeżeli na witrynie internetowej, na którą kierujemy reklamy Google Ads, zostaną wykryte następujące typy reklam:

  • wszelkie reklamy wyskakujące / pop-up,
  • automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem,
  • reklamy blokujące dostęp do głównej treści,
  • reklamy prestital oraz postitial z odliczaniem do możliwości zamknięcia,
  • reklamy pływające, pozostające na stronie podczas przewijania,
  • reklamy o objętości większej niż 30% wyświetlanej strony,
  • migające reklamy animowane.

Szczegółowe informacje na temat każdego typu reklam niezgodnych z nowymi standardami można przeczytać na oficjalnej stronie Coalition for Better Ads.

Jeżeli Google wykryje takie reklamy na stronie, skutkiem będzie odrzucenie miejsca docelowego, a zatem nie będzie można kierować na niego reklam Google Ads.

Sprawdzenie miejsca docelowego

Aby mieć pewność, że miejsce docelowe nie zostanie odrzucone w związku z nowymi standardami reklam, najlepiej sprawdzić je już teraz. Można wykorzystać w tym celu oferowane przez Google narzędzie “Raport na temat widoczności reklam”. W jaki sposób to zrobić?

  1. Wejdź na stronę https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified?hl=pl
  2. Wybierz opcję spośród wersji na komputery lub urządzenia mobilne.
  3. Wybierz stronę lub aplikację, którą chcesz sprawdzić.
  4. Zobacz, czy jest ona odpowiednia.

baner google ads

Podsumowanie

Odrzucenie miejsca docelowego jest jednym z najczęstszych powodów przerw w wyświetlaniu reklam. Lista oficjalnych wymagań Google co jakiś czas się powiększa, więc dla zachowania płynności działań reklamowych należy sprawdzać jej aktualizację.

Jeżeli prowadzisz działania w Google Ads, a jednocześnie istnieje możliwość, że na Twojej stronie lub w aplikacji występują typy reklam opisane powyżej, koniecznie sprawdź miejsca docelowe. Może to pozwolić Ci z wyprzedzeniem zapobiec wstrzymaniu wyświetlania kampanii Google.

(2)
Autor
Jr SEM Specialist - Tomek

Jr SEM Specialist

Student Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Od roku zajmuje się reklamami w Google i Facebook Ads. Poza internetową promocją, interesuje się również analityką internetową oraz mediami społecznościowymi. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Czytaj więcej