BrightonSEO 2019 – organizacja
Konferencja BrightonSEO odbywa się dwa razy do roku – w kwietniu i we wrześniu. Swoją renomą przyciąga nie tylko europejskich, ale również światowych specjalistów z branży SEO, PPC i ogólnie pojętego marketingu internetowego. Co jest tego powodem? Przede wszystkim świetni prelegenci, którzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Tak też było i tym razem. Całe wydarzenia zostało podzielone na cztery 1,5-godzinne bloki (uwzględniające 15-minutową przerwę). W każdym bloku jednocześnie odbywało się AŻ OSIEM ścieżek tematycznych po trzy prezentacje każda. Niestety nie opanowaliśmy jeszcze sztuki bilokacji, więc nasza trójka mogła w tym samym czasie uczestniczyć tylko w trzech blokach tematycznych. Dzień wcześniej, korzystając z aplikacji, zaplanowaliśmy, na które wystąpienia pójdziemy. Wybór był naprawdę trudny – niekiedy z ośmiu ścieżek wybieraliśmy interesujących sześć… Czasem musieliśmy obejść się smakiem i mieć nadzieję, że jakość nagrań do późniejszego odsłuchu będzie bez zarzutu. Po dłuższej dyskusji każdy z nas wybrał bloki tematyczne odpowiadające własnym zainteresowaniom. Mateusz wybrał ścieżki: Local SEO, Measurement, Link Building i SEO Automation. Gosia: Site Speed, Onsite, Internationalisation i Onsite SEO po raz drugi. Ja zgłębiałam wiedzę na temat: Snippets & Schema, Crawl Management, Tech SEO oraz Future of Search. Na koniec całą trójką uczestniczyliśmy w wywiadzie z Johnem Muellerem, Starszym Webmasterem i analitykiem Trendów w Google. Wiele z prelekcji, w których uczestniczyliśmy, zrobiło na nas duże wrażenie. Wyciągnęliśmy z nich ciekawe wnioski, które chcemy przenieść do naszej codziennej pracy. Nim jednak przejdę do samych prezentacji i naszych wrażeń, chciałam zwrócić uwagę na organizację samego wydarzenia. Zawsze uważałam, że punktualność i świetna organizacja czasu to domena Szwajcarów i Niemców. Nie przypuszczałam, że tak duża konferencja, jaką jest BrightonSEO, będzie tak sprawnie przeprowadzona. Pomimo tego, że rano na chat uczestników przeraziła nas liczba ludzi przed budynkiem, wszystko zaczęło się punktualnie. Jak to możliwe? Identyfikatory przesłano mailowo i tylko zapominalscy musieli je odbierać osobiście, chociaż ostatecznie to oni wyszli na tym lepiej, bo nie musieli stać w kolejce do głównego wejścia. Łącząc się z fanami Gry o Tron, którzy z niecierpliwością czekali na premierę 8. sezonu (15 kwietnia), organizatorzy zadbali o to, żeby cała konferencja utrzymana była w klimacie właśnie tego serialu. Po rozejściu się do sali, gdzie odbywały się prelekcje, które wybraliśmy, na naszych ekranach ukazał się nie kto inny, jak Jon Snow (może w nieco mniej przystojnej odsłonie) i powitał nas na BrightonSEO Conference.Bloki tematyczne, w których wzięliśmy udział
Po oficjalnym przywitaniu w każdej sali rozpoczęła się pierwsza ścieżka tematyczna. Razem z Mateuszem i Gosią dzielimy się z Wami informacjami i przemyśleniami na temat bloków i prezentacji, w których braliśmy udział (niektóre komentarze zostaną jeszcze uzupełnione).Milena – Snippets & Schema
W największej sali – Auditorium 1 – odbył się panel dotyczący snippetów i danych strukturalnych. Na scenie wystąpiło trzech prelegentów:- Izzi Smith z tematem „Driving *meaningful* clicks with enriched SERPs” – to był wybuchowy i mocny początek, a prezentacja dosłownie płonęła :) Izzi zaprezentowała bardzo entuzjastyczne podejście do snippetów, przedstawiając je nie jako złodziei klików, ale szansę. Z jej preznetacji można dowiedzieć się, co zrobić, żeby zwiększyć liczbę kliknięć, i jak doprowadzić na stronę bardziej wartościowych użytkowników. Najbardziej podobała mi się część, gdzie prelegentka zebrała kluczowe czynniki, które wpływają na wyświetlanie snippetów plus, to, jak zoptymalizować stronę pod kątem direct answer. Izzi poruszyła również temat, który pojawiał się na kilku innych prezentacjach – CTR jako czynnik rankingowy. Według niej, pomimo tego, że oficjalnie nikt tego nie powie, CTR ma wpływ na rankowanie strony.Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/IsobelSmith10/driving-meaningful-clicks-with-enriched-serps-brightonseo-2019
- Emily Potter nieco ostudziła ogień, który rozpaliła na scenie Izzi, pokazując inne podejście do Featured Snippets. Jej prezentacja „Featured Snippets – the achievable SERP feature?” mówiła o snippetach jako złodziejach klików i czynniku, który zmniejsza CTR z wejść organicznych. Udzieliła również kilku cennych lekcji m.in.:
Po czym… na swoim własnym case study, którym chciała udowodnić prawdziwość swojej lekcji, udowodniła coś zupełnie innego:
Podczas prezentacji Emily nie sposób było się nudzić. Zwrotu akcji słuchałam jak urzeczona. Wartościowe wskazówki na temat tego, jak zoptymalizować stronę pod kątem featured snippets były świetnym uzupełnieniem pierwszej prezentacji na tym panelu.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/EmilyPotter7/emily-potter-brighton-seo-2019-slideshare
- Obie Panie były bardzo żywiołowe, więc pojawienie się na scenie Kenichi Suzuki z Japonii nieco ostudziło atmosferę. Mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o ksenofobię, ale prezentacja na temat „A Structured Data Case Study – How to Make Your Website Stand Out in Search” została przedstawiona w japońskim stylu: pragmatycznie, bez szczegółów, bez wysiłku włożonego w żart i interakcje ze słuchaczem – z rezerwą. Jednak pomimo całej otoczki prezentacja mnie urzekła – szczególnie screeny z japońskich wyników wyszukiwania i tłumaczenie, czym jest miso. Cenna wskazówka, która płynie od Kenichi, to rada, żeby ciągle testować dane strukturalne i nie ograniczać się tylko do tych, o których obecnie wiemy, że są interpretowane przez roboty Google. Prelegent podał tutaj przykład @HowTo oraz @FAQPages jako potencjalnych testowanych przez Google mikrodanych.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://drive.google.com/file/u/4/d/1IOCmpmDIHZOpIQ4_0lPvY_6M5u5ZfiXa/view
Gosia – Site Speed:
Gosia wzięła udział w panelu poświęconym prędkości strony. Trzej prelegenci znakomicie się uzupełniali i zaprezentowali dużo wskazówek dotyczących optymalizacji strony pod kątem page speeda.- Rachel Costello „Speed & Performance Optimisation: How to Meet Users’ High Expectations”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/DeepCrawl/speed-performance-optimisation-how-to-meet-users-high-expectations-rachel-costello-technical-seo-content-manager-at-deepcrawl-140328199/
- Polly Pospelova „How to get a 100% Lighthouse performance score”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/PollyPospelova/how-to-get-a-100-lighthouse-performance-score
- Chris Simmance „How to Trim JS, CSS and External Stuff to Slim Down and Speed up your Site”.
Prezentację można pobrać z Google Drive: https://drive.google.com/file/d/1-3wUy80TwsfSOXpdTlQ4jeFc9_6a5tVy/view
Mateusz – Local SEO:
Patrząc z perspektywy wszystkich bloków tematycznych, po tym konkretnym Mateusz był zdecydowanie najbardziej zadowolony. Podzielił się z nami wieloma notatkami i przemyśleniami na temat prezentacji trójki charyzmatycznych prelegentów:- Clarie Carlile „Small Biz Small Budget – 10 Do’s and 5 Don’ts for Local SEO Success”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/clairecarlile/10-dos-and-5-donts-for-small-biz-local-seo-success
- Darren Shaw „Can You Rank in Local Without a Website?”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/darrenshaw1/darren-shaw-brightonseo-2019-can-you-rank-in-local-without-a-website
- Greg Gifford „Harry and Lloyd’s Idiot Proof Guide to GMB Optimization”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/GregGifford/harry-and-lloyds-idiotproof-guide-to-gmb-optimization
Pełni entuzjazmu spotkaliśmy się na pierwszej przerwie, żeby wymienić spostrzeżenia, podzielić się informacjami na temat prelekcji i zrobić kilka selfie. Po kilku (no dobra… kilkunastu) fotkach, ruszyliśmy na kolejne panele.Milena – Crawl Management
Z panelem dotyczącym Crawl Management wiązałam duże nadzieje. Niestety w Polsce jest to wciąż temat, do którego nie przywiązuje się znacznej wagi, ponieważ nie operujemy na tak dużych budżetach i często nie mamy wsparcia developerów, które w tym przypadku jest konieczne. Temat ten z różnych stron poruszyli trzej prelegenci:- Areej AbuAli „Restructuring Websites to Improve Indexability”. Przedstawiła realne case study dużego portalu z ogłoszeniami o pracę i jego problemami z indeksowaniem. Omówiona została metodologia, dzięki której poprawiona została wydajność strony. Ciekawym aspektem poruszonym w prezentacji była sama współpraca na linii Specjalista – Klient – Developer. Areej potrafiła również przyznać, że pomimo słusznych założeń i podjętej strategii, projekt zakończył się fiaskiem. Zawiodło tutaj wzajemne rozumienie potrzeb.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/areejabuali/restructuring-websites-to-improve-indexability-140072104
- Anders Riise Koch „Simple ways to visualise your crawl data with no coding knowledge required”. Prezentacja, która w ogóle do mnie nie przemówiła. Anders pokazał, jak zwizualizować dane dotyczące crawlowania przy pomocy narzędzi Screaming Frog i Gephi. Dużo kolorów i mało widocznych danych. Zgadzam się jednak, że sama wizualizacja jest potrzebna i zdecydowanie bardziej czytelna dla klienta niż suche liczby.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/AndersRiiseKoch/simple-ways-to-visualise-crawl-data-with-no-coding-knowledge-required-brightonseo-april-2019/1
- Robin Eisenberg „Crawl Budget is dead, please welcome Rendering Budget”. Dla mnie najciekawsza prezentacja z całego bloku tematycznego. Robin podkreślił, że zasoby Google na indeksowanie są ograniczone. Na przykładzie case study pokazał zależność pomiędzy Page Speed a Crawl Volume. Podkreślił, że obecnie strony mają coraz więcej elementów dynamicznych, generowanych za pomocą JavaScript, który nie jest dla Google tak oczywisty do interpretacji jak HTML. Dlatego Googlebot, wchodząc na stronę, musi ją najpierw wyrenderować. Na znaczeniu zyskuje więc rendering budget.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/BotifySEO/brightonseo-2019-crawl-budget-is-dead-please-welcome-rendering-budget
Gosia – Onsite
W dziedzinie onsite Gosia jest prawdziwym mistrzem. Nic więc dziwnego, że kolejny blok tematyczny, który wybrała, poświęcony był właśnie temu zagadnieniu.- Christoph C. Cemper – „Improve your Rankings with Internal Link Building, and no headaches”
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.dropbox.com/s/8ij7kourx85maud/brighton201904-internal-links-v3.pdf?dl=0&utm_source=twitter&utm_medium=lickstats&utm_campaign=b1904&utm_term=&utm_content=5cb44189955d8e676a4f40a1
- Fili Wiese – „Why I adore Sitemaps, an ex-Google engineer's love story”.
Prezentacja niedostępna.
- Razvan Gavrilas – „Building an SEO Exponential Growth model by Closing Your Content Gaps”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/razvan_gavrilas/building-an-seo-exponential-growth-model-by-closing-your-content-gaps
Mateusz – Measurement
Jako nasz Head of SEO Mateusz często patrzy przez pryzmat wyników i liczb. Dlatego kolejny panel, który wybrał, dotyczył ich mierzenia.- Dana DiTomaso – „Your New Google Analytics BFF”
Prezentacja niedostępna.
- Azeem Ahmad – „Using Google Tag Manager to send Scroll Depth and YouTube view measurements to Analytics”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/Azeem_Ahmad20/brightonseo-2019-azeem-ahmad-using-google-tag-manager-to-send-scroll-depth-and-youtube-view-measurements-to-google-analytics/1%20
- Sam Caesar – „Changing the game with Supermetrics”.W celu pobrania prezentacji należy wypełnić formularz dostępny na stronie: https://www.sleepinggiantmedia.co.uk/giant-brighton-seo/#utm_source=rubenvezzoli.online&utm_medium=brightonseo&utm_content=brightonseoslidedownload
Milena – Tech SEO
Tech SEO w Polsce to temat ciągle niedoceniany. Bardziej popularne jest „darcie kotów” z developerami niż ścisła z nimi współpraca. Dla mnie, im więcej mogę zrobić bez pomocy developera, tym lepiej, dlatego wybór kolejnego bloku tematycznego był oczywisty.- Nils De Moor – „Living on the Edge: Elevating your SEO toolkit to the CDN”. Na tę prezentację nie zdążyłam dotrzeć :)
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/ndemoor/living-on-the-edge-elevating-your-seo-toolkit-to-the-cdn
- Tom Pool – „How To Use Chrome Puppeteer to Fake Googlebot & Monitor Your Site”. Dotarłam na salę w połowie prezentacji, przez co nie do końca miałam pojęcie, o czym ona jest. Mocno techniczny temat uzmysłowił mi, że Tech SEO w Polsce bardzo kuleje i praktycznie się o nim nie mówi. Stawianie środowisk testowych i emulowanie zachowań Googlebota to natomiast gratka dla prawdziwych SEO freaków.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/TomPool/brightonseo-april-2019-tom-pool-chrome-puppeteer-fake-googlebot-monitor-your-site
- Mike Osolinski – „CLI Automation – Using the Command Line to Automate Repetitive Tasks”. Prezentacja, która wywarła na mnie bardzo dobre wrażenie. Mike mówił o użyciu Command Line do… ułatwiania sobie życia. W prezentacji znajdziemy gotowe rozwiązania i kod, który można śmiało wykorzystać w codziennej pracy. Długie ścieżki optymalizacji, wyciągania danych można dzięki temu zamknąć w kilku linijkach (czasem jednej) napisanych w bashu. Dla osób, które tak jak ja chcą ciągle optymalizować czas swojej pracy i wykonywania niektórych czynności, ta prezentacja jest obowiązkową lekturą.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/MikeOsolinski/command-line-automation-for-repetitive-tasks
Gosia – Internationalisation
Jako Delante specjalizujemy się również w rynkach zagranicznych. Działamy dla klientów promujących się na rynku brytyjskim, amerykańskim, krajach skandynawskich czy w Niemczech. Gosia udała się na blok tematyczny z tego zakresu.- Valentine Lacour – „The impact of translation on SEO and how they can work together”
Prezentacja niedostępna.
- Mauro Cattaneo – „Why hreflang is crucial to international SEO success”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/MauroCattaneo5/why-hreflang-is-crucial-to-international-seo-success-mauro-cattaneo-brighton-seo
Mateusz – Link Building
Jak wspomniał John Mueller (o czym będzie mowa w podsumowaniu panelu Q&A z jego udziałem), linki nadal są i będą istotnym czynnikiem rankingowym. Jakie wskazówki mieli dla nas prelegenci tego bloku tematycznego? Słuchał ich Mateusz.- Oliver Brett – „How to Make Fake News For Links”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/OliverBrett/how-to-make-fake-news-for-links
- Sam Morton – „10 tips to scale link building for your clients!”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/SamMorton6/sam-morton-10-tips-to-scale-link-building-for-your-clients
- Becky Simms – „Gamification: Link building in a Fortnite”.
Prezentacja dostępna po wypełnieniu formularza: https://www.reflectdigital.co.uk/blog/gamification-brightonseo-19
Trzy z czterech bloków tematycznych za nami. Niezmordowani, po krótkim spotkaniu we trójkę, ruszyliśmy na ostatnie panele.Milena – Future of Search
Nazwa panelu sugerowała trochę gdybanie na temat przyszłości wyszukiwania. Jednak zostałam mile zaskoczona. Dwóch z trzech prelegentów przedstawiło realne case study i czynniki rankingowe poparte przykładami, ostatni natomiast zrobił prawdziwy show.- Marcus Tober – „Huge SEO success stories and what we can learn from them”. Jego prezentacja to porównanie dwóch stron z branży medycznej. Jednej będącej na rynku wiele lat – MedicineNet.com – i drugiej, która jest nowym graczem – Mike w swoim wystąpieniu przedstawił czynniki sukcesu, które wpłynęły na to, że nowa strona zaczęła zyskiwać znaczącą przewagę nad bardziej doświadczonym konkurentem. Pod lupę wzięte zostały takie elementy jak UX strony, wyniki w Lighthouse, content, zaangażowanie użytkownika. Zostało udowodnione, że nawet niewielkie różnice mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Kolejny raz został poruszony temat CTR jako czynnika rankingowego.
- Chris Liversidge – „How to Drive Big Site SEO Impact in Google's New, Linkless Algorithm”. Prezentacja Chrisa jeszcze mocniej podkreślała rolę CTR jako czynnika rankującego. Poruszył on jeszcze dwie kwestie, które moim zdaniem są mocno pomijane. Pierwsza z nich to wzmianki na kanałach Social Media i budowa rozpoznawalności brandu. Druga to kanibalizacja, ale nie w standardowym znaczeniu w obrębie strony, a w odniesieniu do niepotrzebnego zjadania słów kluczowych przez kampanie GoogleAds. Na realnym przykładzie zostało pokazane, jak duże oszczędności można zyskać dzięki właściwemu wykluczeniu słów kluczowych oraz współpracy pomiędzy działami PPC a SEO.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4700566/BrightonSEO%20Chris%20Liversidge%20QueryClick.pdf
- Patrick Reinhart – „Forget Alexa, The Voice Search Devices Of The Future”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/PatrickReinhart/brightonseo-april-2019-forget-alexa-the-voice-search-devices-of-the-future
Gosia – Onsite SEO
Gosia – z taką wiedzą onsite w przyszłym roku na pewno będzie nominowana ze swoimi klientami w kolejnych kategoriach European Search Awards! :)- Luke Carthy – „Sexy AF SEO Revenue Growth with Your Discontinued Products”
Prezentacja niedostępna.
- Adam Gent – „The State of Pagination and Infinite Scroll on the Web”
Prezentacja niedostępna.
- François Goube – „Predicting the Impact of Technical SEO changes”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/OnCrawl/predict-the-impact-of-technical-seo-changes-brightonseo
Mateusz – SEO Automation
Automatyzacja w SEO? Jak najbardziej! Czemu nie ułatwiać sobie życia w codziennej pracy, jeśli mamy do tego stosowne narzędzia? Na ten blok tematyczny zdecydował się Mateusz.- Sabine Langmann – „Screaming Frog + Xpath: A Guide to Analyse the Pants Off Your Competition”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/SabineLangmann/screaming-frog-xpath-brightonseo-april-2019-140573074
- Max Coupland – „Automate your SEO tasks with custom extraction”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://typeamedia.net/blog/automate-your-seo-tasks-with-custom-extraction-brightonseo/
- Benjamin Goerler – „Bringing the fun back to SEO with Python”.
Prezentacja dostępna pod adresem: https://www.slideshare.net/bgoerler/bringing-the-fun-back-to-seo-with-python/1
Prezentacje z BrightonSEO kwiecień 2019
Listę pozostałych tematów wraz z linkami do prezentacji (do tych, do których znalazłam) znajdziecie poniżej. Kompletowanie wszystkich prezentacji trwa zazwyczaj 2–3 tygodnie, dlatego zachęcam do powrotu do wpisu za jakiś czas – na pewno będzie uaktualniany.- Faye Watt – 8 Ways to Increase your Ecommerce Conversion Rate
- Alexandra Coutts – Black Friday SEO: where and when to start, quick wins and top tips
- Justin Clarke – Social Proof and Leveraging the Power of Consumers
- Phil Nottingham – Big budget video advertising on a small business budget
- Gareth Simpson – LMFAO: Leveraging Machines for Awesome Outreach
- Kat Kynes – The Art of Content Necromancy: How to Resurrect a Dead Campaign
- Kian Njie – Google Smart bidding: How to train your algorithm
- Tanesha Stafford – Land Grab: How to win business from your competitors with Google PPC
- Charlotte Self – The importance of tagging when it comes to reporting and optimising in paid search
- Christina Xu – Embrace WeChat Marketing
- Anna Milburn – Harnessing the Russian digital opportunity
- Ric Rodriguez – Maximising Your Media Through SEO – How To Drive More From Your ATL Campaigns
- Ross Paton – Corvidae: Identifying new customer acquisition opportunities
- Irma Hunkeler Edward Trippier – How to drive content marketing success
- Stephan Bajaio – Search Presence Intelligence – Where Search Meets Business Intelligence
- Luke Hay Michelle Wilding-Baker – Why UX is SEO’s best friend
- Olga Andrienko – Uncovering SERPs: What happens in search right now and how to benefit from it
- Julia Logan – Why we all should stop ignoring Bing
- Steff Preyer – Voice Visibility: Tracking voice results on Alexa & Google
- Dom Hodgson – No search volume? No problem!
- Duncan Sills – Using data science to work smarter, not harder in PPC
- Oliver Ewbank – Become a Local Hero: PPC Tips to Boss Your Neighbourhood
- Matt Whelan – Search is Stagnating: It’s time to explore more biddable diversity.
- Gemma Houghton – How to use programmatic to drive search results internationally
- Daiana Damacus – The Most Popular Influencer is Almost Never the One You Really Need
- Rebekah Dunne – How to Marie Kondo your SEO
- Marco Bonomo – 5 Time-Saving SEO Alerts to Use Right Now
- Alen-Jelco Todorov – 100 million keywords. Now what?!
- Paola Didone – Competitor Analysis: A Scientific Method
- Lana Burgess – Killer Competitor Content Research and Strategy
- Alexandre Sigoigne – How you should build your new etail content strategy based on SERP and competitive analysis
- Corinne Card – Podcasting for subscribers, mentions and really big links
- Bethany Joy – Standing out online with a unique and compelling brand voice
- Shannon McGuirk – The Content Comeback: 5 Steps for Bouncing Back When Your Campaign Fails
- Lily Ray – Leveraging E-A-T for SEO Success
- Lukasz Zelezny – 6 Things Your Boss Expects You Should Know About SEO
- Coral Luck – How to Repurpose Existing Content to Help your Strategy
- Heather Physioc – Search vs. Bureaucracy: How to Stand Up an Organic Search Program for Your Client
- Laura Hogan – Retaining Struggling Clients: How To Rebuild Trust
- Briony Gunson – Efficiency in the workplace: Mindset mastery and meditation
- John Warner – Why Google isn’t giving update advice anymore
- Justin Taylor – Perfect Outcomes: Create amazing websites 10x Faster with Rapid Prototyping
- Mark Osborne – The Seedy Underbelly of Keyword Research and Search Intent
- Alex Judd – How to protect your online reputation: Lessons from the FTSE 100
- Hana Bednarova – The killer outreach email that gets opened, replied to and mainly gains links
- Chris Lee – How to pitch an idea your client/boss can’t say no to
- Matthew Brown – The Circle of Trust: SEO Data
- Jeroen Maljers – Turning Your Data Into Compelling Stories
- George Karapalidis – Why data science analysis is better than YOUR analysis
- James Brown – How to tell if there’s a demand to launch your business overseas
- John Sadeghipoor – How to measure the value of generic keyword success
- Timothy Hawes – Using data to keep your customers happy
- Eli Zheleva – Using data to keep your customers happy
Q&A z Johnem Muellerem
Po zakończeniu wszystkich bloków tematycznych spotkaliśmy się we trójkę, żeby ze wszystkimi uczestnikami BrightonSEO 2019 posłuchać wywiadu z Johnem Muellerem – Starszym Webmasterem i Analitykiem Trendów w Google, który znany jest również z tego, że często podejmuje dialog ze społecznością SEO. Pełną sekcję Q&A z Johnem obejrzycie poniżej: Rozmowę przeprowadziła Hannah Smith z Verve Search. Nie zabrakło kontrowersyjnych pytań i wymijających odpowiedzi, m.in.:- John został zapytany o swoją rolę w Google i o to, że jest on znany przede wszystkim z komunikacji pomiędzy światem SEO, developerami a korporacją. W odpowiedzi podkreślił, że lubi to robić i ceni sobie korzyści płynące z tego dialogu. Powiedział również (to, co podkreślali również inni prelegenci), że coraz częściej jest to rozmowa nie tylko z SEO, ale także z developerami. W jego wypowiedzi pojawił się temat technicznego SEO jako kierunku, w którym zmierza coraz więcej firm.
- Poruszony został temat sygnałów od użytkowników jako czynnika rankującego. John Mueller podkreślił, że nie są one wykorzystywane bezpośrednio jako czynnik rankingowy, natomiast przyznał, że w Google używa się sygnałów od użytkowników do ogólnej analizy algorytmów i zapytań.
- Następnie Hannah drążyła temat pozycji zero i wyświetlania direct answer w wynikach wyszukiwania. Branża SEO jest tutaj mocno podzielona – jedni mają to za złodzieja klików i uważają, że wprowadzenie pozycji zero i odpowiedzi bezpośrednich pozbawiło niektóre strony szansy na zarabianie. John próbował słusznie się tutaj bronić, podkreślając główną ideę wyszukiwarki, która ma za zadanie dostarczyć użytkownikowi jak najtrafniejszych odpowiedzi w jak najszybszym czasie.
- John przyznał, że na wiele pytań Google odpowiada po prostu „nie wiemy” pomimo tego, że odpowiedzi są mu dobrze znane. Wynika to ze strategii PR, a czasem z tego, że do ułożenia wspólnej odpowiedzi potrzeba trochę czasu.
- Padło pytanie na temat braku oficjalnej informacji o usunięciu rel=next i rel=prev. John potwierdził, że Google po prostu od jakiegoś czasu przestał tego używać i że ogłoszenie tego było dosyć niezręczne. Podkreślił również, że to nie tak, że strony używające rel=next i rel=prev nagle eksplodują i spadną w rankingu – po prostu jest to ignorowane. Mueller zdał sobie również sprawę, że była to wpadka Google, ponieważ SEO-wcy i developerzy wiele czasu poświęcają na wprowadzenie tych oznaczeń na stronę.
- John został również zapytany o kwestie linków jako czynnika rankingowego. Potwierdził on, że budowa wartościowych odnośników prowadzących do strony jest nadal czynnikiem rankingowym i w najbliższym czasie na pewno się to nie zmieni. Podkreślił jednak, że SEO oparte na samym linkbuildingu nie będzie skuteczne.
- Na koniec nie mogło zabraknąć pytania o niedawne wyindeksowanie przez Google części stron (pisaliśmy o tym na naszym blogu: https://delante.pl/bug-google-wyindeksowanie-stron/). John Mueller przyznał, że był to błąd techniczny, który został rozwiązany. Przy okazji słuchacze dowiedzieli się, że wewnętrzny system ostrzegania Google nazywany jest OMG.