Bug Google – wyindeksowanie dużej ilości stron

Bug Google – wyindeksowanie dużej ilości stron

Kilka dni temu zauważyliśmy spadki w pozycjach wielu fraz, które następnie gwałtownie wracają na swoje pozycje. Powodem jest błąd techniczny w Google. O co chodzi i jakie mogą być skutki zawirowań?

Weekendowe spadki w pozycjach fraz

Jak to mówią, “jak nie zmiana algorytmu, to błędy techniczne…” czy jakoś tak. W przysłowiach nie jesteśmy mistrzami ale to co wiemy to to, że od piątku (czwartku wieczorem w Stanach Zjednoczonych) wielu specjalistów SEO, webmasterów i właścicieli stron alarmowało o gwałtownych spadkach pozycji fraz.


My też zauważyliśmy wiele zawirowań na naszej stronie i na stronach naszych klientów.

Google bug

Powodem okazał się błąd techniczny w Google, który spowodował usunięcie stron z indeksu. W sobotę Google zadeklarowało, że błąd został usunięty, co jednak okazało się nieprawdą ponieważ obecnie można nadal obserwować efekty błędu.

Jakie są skutki wyindeksowania stron?

Pierwszym, oczywistym skutkiem, jest nie wyświetlanie się strony w wynikach wyszukiwania. W takim wypadku Google może dopasować dane słowo kluczowe do innej strony (zazwyczaj na niższej pozycji) lub w ogóle nie wyświetlić naszej domeny w wynikach wyszukiwania. Obydwa przypadki niestety przełożą się na spadek ruchu organicznego na stronie, spadek zamówień, konwersji i ogólnych danych analitycznych w Google Analytics.  

Jak sprawdzić czy moja strona jest zaindeksowana?

Aby sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google możesz wpisać “site:www.twojadomena.pl” w wyszukiwarkę i zobaczyć jakie strony są obecnie indeksowane. Przy sprawdzeniu pojedynczego URL pomoże URL Inspection Tool – narzędzie dostępne w Google Search Console.

Mamy nadzieję, że wszystko szybko wróci do normy i będziemy mogli znów cieszyć się “zieloną” wiosną 🙂

 

UPDATE, 11.04.2019:

Google poinformowało, że błąd został naprawiony i zostało przywrócone prawidłowe indeksowanie.

(10)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B – jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej