Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Wiktoria – Stażystka SEO

How to Use Competitor Keywords to Improve Your Digital Strategy – semrush.com

Czego możemy się dowiedzieć?
Po co anlizować słowa kluczowe konkurencji?

  • w celu sprawdzenia, jakie słowa kluczowe konkurencji przynoszą najlepsze wyniki,
  • by wykryć, które z nich nie są używane przez konkurencję, a mają potencjał.

Jak sprawdzić, kto jest największym konkurentem?

  • można przeprowadzić wyszukiwanie w Google, wpisując KW dostosowane do naszej firmy,
  • poprzez użycie dostosowanych do tego narzędzi np. Organic Search.

Co dalej?

  • Zbierz wszystkie słowa kluczowe np w Excelu i uporządkuj je według wybranej strategii,
  • Oceń KW – które z nich mają najwięcej wyszukiwań, które są stosowane przez konkurencje, które nie itp,
  • Wyróżnij te słowa, które mogą dać największe korzyści i pomyśl, jak możesz na nie pozycjonować.

Specjalista SEO

Magda – Junior SEO Specialist

Google page experience update is now rolled out – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Aktualizacja Google Page Experience jest już wdrażona.
Najważniejsze informacje:

  • Google potwierdził, że zakończył pracę nad aktualizacją Google Page Experience. Obejmuje ona aktualizacje w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiany w aplikacji Google News zostaną wykonane nieco później.
  • Google twierdzi, że nie należy się spodziewać drastycznych zmian – update wprowadzany był stopniowo.
  • Aktualizacja ma na celu wyróżnienie stron, które są przyjazne dla użytkowników. Jednak doświadczenia użytkowników to tylko jeden z wielu czynników rankingowych.
  • Aktualizacja ta nie jest związana z Core Updates.

Kasia – Stażystka SEO

Semantic SEO: What it is and how it can boost your rankings – seranking.com

Czego możemy się dowiedzieć?

We wstępie dowiadujemy się, że sposób wyszukiwania treści i forma, w jakiej Google dostarcza nam odpowiedzi znacząco się zmieniły w przeciągu ostatnich lat za sprawą technologii semantycznej.

Użytkownicy oczekują, że wyszukiwarka zrozumie ich intencje, dlatego, kiedy wpisują w Google np. “Instagram vs Facebook” chcą otrzymać wynik, który porówna te dwie platformy, a nie tylko powie im, jak do nich dotrzeć.

Co to semantyka?

Semantyka to dziedzina językoznawstwa, która zajmuje się badaniem języka i związków pomiędzy słowami, wyrazami, czy zdaniami.

Co to semantic search?

Zgodnie z definicją wspomnianą wyżej, semantic search skupia się na rzeczywistym znaczeniu wyszukiwanej frazy i intencjach użytkownika, a nie tylko na indywidualnych słowach.

Co daje nam semantic search?

Dzięki semantic search możemy wpisywać w Google bardzo specyficzne frazy z długiego ogona i otrzymywać konkretne, satysfakcjonujące odpowiedzi.

Jakie algorytmy wspierają semantic SEO?

W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować aktualizacje, które znacząco wpłynęły na wygląd wyników wyszukiwania i pozycje indywidualnych stron.

Aktualizacje, które wspierają semantic SEO to:

  • Google Koliber – dzięki niemu, użytkownicy otrzymują bardziej precyzyjne wyniki, które skupiają się na mniej oczywistym znaczeniu zapytania. Jeśli szukasz restauracji, a masz włączone usługi lokalizacji, Google pokaże Ci listę miejsc w okolicy, które mogą spełniać Twoje oczekiwania.
  • BERT – ta aktualizacja umożliwia Google radzenie sobie ze skomplikowanymi zapytaniami. Zamiast brać pod uwagę słowo po słowie, BERT analizuje pełne znaczenie wpisanych przez użytkownika słów kluczowych i ich związek z innymi elementami zapytania. Dzięki temu, możemy wyszukiwać frazy w naturalny sposób przypominający codzienną komunikację.
  • SMITH – to nowy algorytm, który ma być rozwinięty jeszcze bardziej niż BERT i wspierać go wykonując skomplikowane zadania. SMITH ma rozumieć całe dokumenty i teksty, a także przewidywać kolejne fragmenty, nie tylko pojedyncze słowa.
  • MUM – Google zdecydowało się wprowadzić tę nową technologię, aby pomóc użytkownikom, którzy wpisują bardziej złożone zapytania, na które nie można udzielić odpowiedzi w tak zwanych fragmentach rozszerzonych (rich snippets). Wyobraź sobie, że chcesz obliczyć koszt podróży dookoła świata. Gdybyś poprosił o pomoc osobę, która taką podróż odbyła, zapewne udzieliłaby Ci od razu wszystkich niezbędnych informacji. Niestety, Google jeszcze tego nie potrafi i żeby odkryć interesujące Cię aspekty musiałbyś wpisać w wyszukiwarkę przynajmniej kilka zapytań. Technologia MUM ma to zmienić – dzięki niej, szukanie niezbędnych treści będzie jeszcze łatwiejsze.

Jak wykorzystać semantic search, żeby poprawić swoje pozycje?

Zamiast skupiać się na poszukiwaniu nowych słów kluczowych, przeanalizuj tematy i słowa kluczowe, które już występują w Twoich treściach. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne. Jako właściciel strony możesz nie mieć wpływu na zapytania wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki, ale możesz w dużym stopniu kontrolować Twoją treść, która trafia do algorytmów. Upewnij się, że jest ona semantycznie poprawna i wartościowa.


Alicja – Junior SEO Specialist

How to Promote Your Blog: 21 NEW Strategies – backlinko.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Jak promować swojego bloga? Najważniejsze wskazówki:

1. Publikowanie treści gościnnych

Według autora dobrze sprawdza się jednocześnie oferowanie czytelnikom dodatkowych bonusów (np. darmowego e-booka), co zachęca do przejścia na stronę.

Jak promować bloga
2. Publikowanie blog postów opartych na danych

Przygotowanie takiej wartościowej treści do sporo pracy, jednak to także sposób na zyskanie linków zwrotnych.

3. Odświeżanie starych treści

Dodawanie aktualnych informacji i usuwanie tych, które się zdezaktualizowały. Zaleta? Taka czynność wymaga mniej czasu, aniżeli stworzenie zupełnie nowej treści.

4. Stworzenie szybkiego newslettera promującego post

Prosty, nieskomplikowany newsletter często przynosi lepsze efekty. Dokładnie takie stosuje Neil Patel.

Newsletter na blogu - neil patel
5. Odpowiadanie na komentarze

To sposób na budowanie zaangażowania komentujących i docenienie czasu, który przeznaczyli na opiniowanie treści.
odpowiadanie na komentarzu na blogu
6. Publikowanie pomocnych komentarzy na innych stronach

To metoda na budowanie autorytetu jako eksperta w dziedzinie.

7. Publikowanie case studies

Historie sukcesów także przyciągają i zachęcają do przeczytania konkretnych treści.

8. Dodawanie grafik i wizualizacji

Dzięki nim treści zdecydowanie lepiej się czyta.
9. Listy w tytule
Kolejny trick, który dobrze wpływa na klikalność w wyszukiwarce.
>Lista w tytule bloga


Piotrek – Junior SEO Specialist

10 Unique & Free Keyword Research Tools You Didn’t Know You Needed – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Jak dobrze wiemy w SEO, badanie słów kluczowych jest ważnym, fundamentalnym krokiem. Poniżej przedstawię 4 przykłady narzędzi, które usprawnią ten proces. Dodatkowo warto zaznaczyć, że te poniższe są całkowicie bezpłatne.

TagCrowd

  • Analiza treści konkurencji jest ważną częścią właściwego badania słów kluczowych. Chociaż istnieją narzędzia, takie jak Semrush i Ahrefs, które ułatwiają ten proces, te popularne opcje mają wysoką cenę nawet dla najtańszych planów na około 100 USD miesięcznie.
  • Nie wszyscy – zwłaszcza ci, których głównym zadaniem nie jest SEO – mogą pozwolić sobie na taki wydatek. Jeśli nie używasz jeszcze żadnego z tych narzędzi i szukasz bezpłatnej alternatywy, rozważ TagCrowd.
  • Założenie TagCrowd jest proste; umożliwia wizualizację częstotliwości słów poprzez tworzenie chmur słów/tekstów/znaczników.

Narzędzie do badania słów kluczowych - tag crowd

Keywords Everywhere

  • Keywords Everywhere to darmowy dodatek do przeglądarek Chrome i Firefox, który zbiera dane z ponad 15 najpopularniejszych narzędzi słów kluczowych, w tym Ubersuggest, Answer the Public, Google Search, Google Analytics i Search Console (między innymi).
  • Po wpisaniu zapytania wyszukiwania w Google, Keywords Everywhere wyświetla podstawowe, ale przydatne informacje, w tym liczbę wyszukiwań słów kluczowych Google i dane o koszcie kliknięcia.

Keywords everywhere

Keyword.Guru

  • Keyword.Guru zestawia wyniki z najlepszych wyszukiwarek (Google, Yahoo, Bing) i witryn e-commerce (Amazon, eBay).
  • Gdy zaczniesz pisać, wyświetla wyniki na podstawie tego, czego ludzie szukają w czasie rzeczywistym.
  • Keyword.Guru nie wyświetla informacji dotyczących liczby wyszukiwań słów kluczowych, ale pokazuje najczęstsze wyszukiwania słowa kluczowego.

analiza słów kluczowych - keyword guru

Google Search Data
Czy ta sugestia jest wyjątkowa? Zależy to od Twojego poziomu świadomości w zakresie dostępnych bezpłatnych narzędzi do badania słów kluczowych. Ale wielu zapomina o bogactwie dostępnych danych bez opuszczania Google. Istnieją trzy funkcje wyszukiwania Google, które mogą pomóc w określeniu tematów i struktury artykułów.


Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Junior SEO Specialist

9 Tips for Creating Your Best SEO Content This Year – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

1. Badamy słowa kluczowe – muszą one być jak najlepiej dopasowane do konkretnej podstrony, produktu czy też usługi, ale jednocześnie mieć dobrą punktację danych w konkurencji, dzięki czemu faktycznie mamy szansę osiągnąć jakieś miejsce w rankingu. Można w tym celu wykorzystywać bezpłatne narzędzia takie jak Ubersuggest, jednak znacznie lepsze efekty osiągamy, korzystając z płatnych opcji.

2. Organizacja – to często pomijany krok, a jednak niezwykle ważny i znacznie ułatwiający nam pracę. Pomoże nie tylko uporządkować myśli i utrzymać na właściwym torze, gdy się rozproszymy, ale także znacznie przyspieszy samą fazę pisania. Zastanówmy się więc najpierw, co chcemy napisać i w jakiej kolejności i stwórzmy na tej podstawie plan!

3. Zapominamy o słowach kluczowych – bo treść nie może się składać tylko z nich! Muszą być one dołączone w naturalny sposób, wplatane w tekst, który będzie niósł wartość dla użytkownika, odpowiadał na jego pytania i który będzie można czytać z zaciekawieniem. Słowa kluczowe mają stać się do niego tylko dodatkiem.

4. Zgłębiaj tematy i skupiaj się na użytkowniku – im bardziej dogłębnie i szczegółowo opisujemy dany temat, tym bardziej polubią nas czytelnicy, ale też algorytm Google! Zastanów się więc:

  • Kim są Twoi odbiorcy?
  • Jakich słów kluczowych używają?
  • Jakich informacji potrzebują?
  • Dlaczego potrzebują tych informacji?

5. Rób częste, krótkie przerwy – pomogą one się skupić i ponownie zebrać myśli. Przemęczony umysł staje się mniej kreatywny!

6. Optymalizuj linki – krok niezbędny i niebezpieczny – tu trzeba bardzo uważać!
Nie może być ich zbyt wiele i również muszą zostać wplecione w jak najbardziej możliwy naturalny sposób.

7. Edytuj – na koniec zawsze sprawdzaj tekst – czytaj go ponownie. Często pomijamy ten krok i stąd później literówki i brakujące przecinki, które rujnują odbiór całego tekstu.

8. Media społecznościowe – to tutaj docierasz bezpośrednio do swoich odbiorców, warto więc promować i linkować stworzone przez siebie wpisy i treści właśnie w takich serwisach!

9. Oryginalne źródła – korzystaj z wielu źródeł, nie tylko z jednego, dzięki temu wartość tworzonego przez Ciebie tekstu znacznie wzrośnie i nie będzie się dublować z tym, co użytkownicy znajdują na innych stronach!


Asia - junior seo spec

Asia – Junior SEO Specialist

Jak poprawić efekty SEO dzięki filtrowaniu w Google Search Console? – widoczni.com

Czego możemy się dowiedzieć
Google Search Console to potężne narzędzie, bez którego proces optymalizacji odbywałby się praktycznie po omacku. Warto poznać je lepiej, aby móc wyciągać maksimum korzyści ze skumulowanych tam danych. Jedną z ciekawych opcji są filtry, które pozwalają zobaczyć konkretny wycinek strony i opracować pod niego działania. Odpowiednie dobranie filtrów w połączeniu z odrobiną kreatywności to przepis na odszukanie potencjału w witrynie.

Jak dobrze używać funkcji filtrowania danych?

1. Raport Skuteczność – po adresach URL – W tym filtrze można przyjrzeć się nie tylko wynikom konkretnej strony, ale także całej kategorii lub np. artykułom blogowym. Analizując głębiej wyniki (wyświetlenia i kliknięcia), można stwierdzić, które frazy przyciągają użytkowników do strony, a które są niejako pomijane. W połączeniu z filtrem daty (zakres 16 miesięcy) można także łatwo dostrzec sezonowość niektórych kategorii.

2. Raport Skuteczność – po brandowych i niebrandowych słowach kluczowych – Filtr „Zapytania zawierające” lub „Zapytania niezawierające” pozwala zorientować się, jaki ruch pochodzi z fraz wykorzystujących nazwę brandu lub strony, a jaki z fraz o innym charakterze. To też dobry sposób na zorientowanie się, czy ostatnie działania marketingowe mające na celu zwiększenie świadomości marki przyniosły zamierzony skutek.

3. Raport Linki – po liczbie linków wewnętrznych – Ustawiając wartość filtrowania na  „<1”,  z łatwością wykryjesz podstrony, na których brak linkowania wewnętrznego. Warto także w ten sam sposób przeanalizować adresy URL, które mają niewiele linków wewnętrznych, np. 2 lub 3. Wystarczy przefiltrować dane poprzez ustawienie wartości filtrowania na poziomie „Mniej niż 4”.

4. Raport Urządzenia – po wynikach na różnych urządzeniach – Za pomocą tego filtra sprawdzisz m.in.: ile razy strona wyświetliła się użytkownikom na konkretnym urządzeniu, ile kliknięć generują wyświetlenia strony na poszczególnych urządzeniach, czy jaki jest średni współczynnik CTR dla poszczególnych urządzeń.

5. Raport Skuteczność – Filtrowanie według liczby wyświetleń i współczynnika CTR – W głównym widoku możesz posortować wyświetlenia i kliknięcia dowolnej kolejności. Dzięki temu zobaczysz, które z Twoich odnośników cieszą się największą popularnością i zachęcają do kliknięcia. Zapisując wynik przed i po modyfikacji możesz w ten sposób przeprowadzić proste testy A/B.

To tylko 5 najpopularniejszych sposobów na wykorzystanie filtrowania, ale potencjał Search Console jest dużo większy.

(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (3)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #7

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #7

Kolejny miesiąc za nami i kolejna prasówka Delante, czyli zbiór najważniejszych informacji z branży SEO. Do tworzenia prasówki zaangażowaliśmy kilka osób z naszego działu SEO. Zobacz, jakie newsy dla Ciebie wybrali.

Czytaj więcej