Co czytają nasi specjaliści SEO?
Wiktoria - Stażystka SEO How to Use Competitor Keywords to Improve Your Digital Strategy - semrush.com Czego możemy się dowiedzieć? Po co anlizować słowa kluczowe konkurencji?- w celu sprawdzenia, jakie słowa kluczowe konkurencji przynoszą najlepsze wyniki,
- by wykryć, które z nich nie są używane przez konkurencję, a mają potencjał.
- można przeprowadzić wyszukiwanie w Google, wpisując KW dostosowane do naszej firmy,
- poprzez użycie dostosowanych do tego narzędzi np. Organic Search.
- Zbierz wszystkie słowa kluczowe np w Excelu i uporządkuj je według wybranej strategii,
- Oceń KW - które z nich mają najwięcej wyszukiwań, które są stosowane przez konkurencje, które nie itp,
- Wyróżnij te słowa, które mogą dać największe korzyści i pomyśl, jak możesz na nie pozycjonować.
Magda - Junior SEO Specialist Google page experience update is now rolled out - searchengineland.com Czego możemy się dowiedzieć? Aktualizacja Google Page Experience jest już wdrażona. Najważniejsze informacje:
- Google potwierdził, że zakończył pracę nad aktualizacją Google Page Experience. Obejmuje ona aktualizacje w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiany w aplikacji Google News zostaną wykonane nieco później.
- Google twierdzi, że nie należy się spodziewać drastycznych zmian - update wprowadzany był stopniowo.
- Aktualizacja ma na celu wyróżnienie stron, które są przyjazne dla użytkowników. Jednak doświadczenia użytkowników to tylko jeden z wielu czynników rankingowych.
- Aktualizacja ta nie jest związana z Core Updates.
Kasia - Stażystka SEO Semantic SEO: What it is and how it can boost your rankings - seranking.com Czego możemy się dowiedzieć?
We wstępie dowiadujemy się, że sposób wyszukiwania treści i forma, w jakiej Google dostarcza nam odpowiedzi znacząco się zmieniły w przeciągu ostatnich lat za sprawą technologii semantycznej.
Użytkownicy oczekują, że wyszukiwarka zrozumie ich intencje, dlatego, kiedy wpisują w Google np. “Instagram vs Facebook” chcą otrzymać wynik, który porówna te dwie platformy, a nie tylko powie im, jak do nich dotrzeć.
Co to semantyka?
Semantyka to dziedzina językoznawstwa, która zajmuje się badaniem języka i związków pomiędzy słowami, wyrazami, czy zdaniami.
Co to semantic search?
Zgodnie z definicją wspomnianą wyżej, semantic search skupia się na rzeczywistym znaczeniu wyszukiwanej frazy i intencjach użytkownika, a nie tylko na indywidualnych słowach.
Co daje nam semantic search?
Dzięki semantic search możemy wpisywać w Google bardzo specyficzne frazy z długiego ogona i otrzymywać konkretne, satysfakcjonujące odpowiedzi.
Jakie algorytmy wspierają semantic SEO?
W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować aktualizacje, które znacząco wpłynęły na wygląd wyników wyszukiwania i pozycje indywidualnych stron.
Aktualizacje, które wspierają semantic SEO to:
- Google Koliber - dzięki niemu, użytkownicy otrzymują bardziej precyzyjne wyniki, które skupiają się na mniej oczywistym znaczeniu zapytania. Jeśli szukasz restauracji, a masz włączone usługi lokalizacji, Google pokaże Ci listę miejsc w okolicy, które mogą spełniać Twoje oczekiwania.
- BERT - ta aktualizacja umożliwia Google radzenie sobie ze skomplikowanymi zapytaniami. Zamiast brać pod uwagę słowo po słowie, BERT analizuje pełne znaczenie wpisanych przez użytkownika słów kluczowych i ich związek z innymi elementami zapytania. Dzięki temu, możemy wyszukiwać frazy w naturalny sposób przypominający codzienną komunikację.
- SMITH - to nowy algorytm, który ma być rozwinięty jeszcze bardziej niż BERT i wspierać go wykonując skomplikowane zadania. SMITH ma rozumieć całe dokumenty i teksty, a także przewidywać kolejne fragmenty, nie tylko pojedyncze słowa.
- MUM - Google zdecydowało się wprowadzić tę nową technologię, aby pomóc użytkownikom, którzy wpisują bardziej złożone zapytania, na które nie można udzielić odpowiedzi w tak zwanych fragmentach rozszerzonych (rich snippets). Wyobraź sobie, że chcesz obliczyć koszt podróży dookoła świata. Gdybyś poprosił o pomoc osobę, która taką podróż odbyła, zapewne udzieliłaby Ci od razu wszystkich niezbędnych informacji. Niestety, Google jeszcze tego nie potrafi i żeby odkryć interesujące Cię aspekty musiałbyś wpisać w wyszukiwarkę przynajmniej kilka zapytań. Technologia MUM ma to zmienić - dzięki niej, szukanie niezbędnych treści będzie jeszcze łatwiejsze.
Alicja - Junior SEO Specialist How to Promote Your Blog: 21 NEW Strategies - backlinko.com Czego możemy się dowiedzieć? Jak promować swojego bloga? Najważniejsze wskazówki: 1. Publikowanie treści gościnnych Według autora dobrze sprawdza się jednocześnie oferowanie czytelnikom dodatkowych bonusów (np. darmowego e-booka), co zachęca do przejścia na stronę. 2. Publikowanie blog postów opartych na danych Przygotowanie takiej wartościowej treści do sporo pracy, jednak to także sposób na zyskanie linków zwrotnych. 3. Odświeżanie starych treści Dodawanie aktualnych informacji i usuwanie tych, które się zdezaktualizowały. Zaleta? Taka czynność wymaga mniej czasu, aniżeli stworzenie zupełnie nowej treści. 4. Stworzenie szybkiego newslettera promującego post Prosty, nieskomplikowany newsletter często przynosi lepsze efekty. Dokładnie takie stosuje Neil Patel. 5. Odpowiadanie na komentarze To sposób na budowanie zaangażowania komentujących i docenienie czasu, który przeznaczyli na opiniowanie treści. 6. Publikowanie pomocnych komentarzy na innych stronach To metoda na budowanie autorytetu jako eksperta w dziedzinie. 7. Publikowanie case studies Historie sukcesów także przyciągają i zachęcają do przeczytania konkretnych treści. 8. Dodawanie grafik i wizualizacji Dzięki nim treści zdecydowanie lepiej się czyta. 9. Listy w tytule Kolejny trick, który dobrze wpływa na klikalność w wyszukiwarce. >
Piotrek - Junior SEO Specialist 10 Unique & Free Keyword Research Tools You Didn’t Know You Needed - searchenginejournal.com Czego możemy się dowiedzieć? Jak dobrze wiemy w SEO, badanie słów kluczowych jest ważnym, fundamentalnym krokiem. Poniżej przedstawię 4 przykłady narzędzi, które usprawnią ten proces. Dodatkowo warto zaznaczyć, że te poniższe są całkowicie bezpłatne. TagCrowd
- Analiza treści konkurencji jest ważną częścią właściwego badania słów kluczowych. Chociaż istnieją narzędzia, takie jak Semrush i Ahrefs, które ułatwiają ten proces, te popularne opcje mają wysoką cenę nawet dla najtańszych planów na około 100 USD miesięcznie.
- Nie wszyscy – zwłaszcza ci, których głównym zadaniem nie jest SEO – mogą pozwolić sobie na taki wydatek. Jeśli nie używasz jeszcze żadnego z tych narzędzi i szukasz bezpłatnej alternatywy, rozważ TagCrowd.
- Założenie TagCrowd jest proste; umożliwia wizualizację częstotliwości słów poprzez tworzenie chmur słów/tekstów/znaczników.
- Keywords Everywhere to darmowy dodatek do przeglądarek Chrome i Firefox, który zbiera dane z ponad 15 najpopularniejszych narzędzi słów kluczowych, w tym Ubersuggest, Answer the Public, Google Search, Google Analytics i Search Console (między innymi).
- Po wpisaniu zapytania wyszukiwania w Google, Keywords Everywhere wyświetla podstawowe, ale przydatne informacje, w tym liczbę wyszukiwań słów kluczowych Google i dane o koszcie kliknięcia.
- Keyword.Guru zestawia wyniki z najlepszych wyszukiwarek (Google, Yahoo, Bing) i witryn e-commerce (Amazon, eBay).
- Gdy zaczniesz pisać, wyświetla wyniki na podstawie tego, czego ludzie szukają w czasie rzeczywistym.
- Keyword.Guru nie wyświetla informacji dotyczących liczby wyszukiwań słów kluczowych, ale pokazuje najczęstsze wyszukiwania słowa kluczowego.
Eliza - Junior SEO Specialist 9 Tips for Creating Your Best SEO Content This Year - searchenginejournal.com Czego możemy się dowiedzieć? 1. Badamy słowa kluczowe - muszą one być jak najlepiej dopasowane do konkretnej podstrony, produktu czy też usługi, ale jednocześnie mieć dobrą punktację danych w konkurencji, dzięki czemu faktycznie mamy szansę osiągnąć jakieś miejsce w rankingu. Można w tym celu wykorzystywać bezpłatne narzędzia takie jak Ubersuggest, jednak znacznie lepsze efekty osiągamy, korzystając z płatnych opcji. 2. Organizacja - to często pomijany krok, a jednak niezwykle ważny i znacznie ułatwiający nam pracę. Pomoże nie tylko uporządkować myśli i utrzymać na właściwym torze, gdy się rozproszymy, ale także znacznie przyspieszy samą fazę pisania. Zastanówmy się więc najpierw, co chcemy napisać i w jakiej kolejności i stwórzmy na tej podstawie plan! 3. Zapominamy o słowach kluczowych - bo treść nie może się składać tylko z nich! Muszą być one dołączone w naturalny sposób, wplatane w tekst, który będzie niósł wartość dla użytkownika, odpowiadał na jego pytania i który będzie można czytać z zaciekawieniem. Słowa kluczowe mają stać się do niego tylko dodatkiem. 4. Zgłębiaj tematy i skupiaj się na użytkowniku - im bardziej dogłębnie i szczegółowo opisujemy dany temat, tym bardziej polubią nas czytelnicy, ale też algorytm Google! Zastanów się więc:
- Kim są Twoi odbiorcy?
- Jakich słów kluczowych używają?
- Jakich informacji potrzebują?
- Dlaczego potrzebują tych informacji?
Asia - Junior SEO Specialist Jak poprawić efekty SEO dzięki filtrowaniu w Google Search Console? - widoczni.com Czego możemy się dowiedzieć Google Search Console to potężne narzędzie, bez którego proces optymalizacji odbywałby się praktycznie po omacku. Warto poznać je lepiej, aby móc wyciągać maksimum korzyści ze skumulowanych tam danych. Jedną z ciekawych opcji są filtry, które pozwalają zobaczyć konkretny wycinek strony i opracować pod niego działania. Odpowiednie dobranie filtrów w połączeniu z odrobiną kreatywności to przepis na odszukanie potencjału w witrynie. Jak dobrze używać funkcji filtrowania danych? 1. Raport Skuteczność - po adresach URL - W tym filtrze można przyjrzeć się nie tylko wynikom konkretnej strony, ale także całej kategorii lub np. artykułom blogowym. Analizując głębiej wyniki (wyświetlenia i kliknięcia), można stwierdzić, które frazy przyciągają użytkowników do strony, a które są niejako pomijane. W połączeniu z filtrem daty (zakres 16 miesięcy) można także łatwo dostrzec sezonowość niektórych kategorii. 2. Raport Skuteczność - po brandowych i niebrandowych słowach kluczowych - Filtr "Zapytania zawierające" lub "Zapytania niezawierające" pozwala zorientować się, jaki ruch pochodzi z fraz wykorzystujących nazwę brandu lub strony, a jaki z fraz o innym charakterze. To też dobry sposób na zorientowanie się, czy ostatnie działania marketingowe mające na celu zwiększenie świadomości marki przyniosły zamierzony skutek. 3. Raport Linki - po liczbie linków wewnętrznych - Ustawiając wartość filtrowania na „<1”, z łatwością wykryjesz podstrony, na których brak linkowania wewnętrznego. Warto także w ten sam sposób przeanalizować adresy URL, które mają niewiele linków wewnętrznych, np. 2 lub 3. Wystarczy przefiltrować dane poprzez ustawienie wartości filtrowania na poziomie „Mniej niż 4”. 4. Raport Urządzenia - po wynikach na różnych urządzeniach - Za pomocą tego filtra sprawdzisz m.in.: ile razy strona wyświetliła się użytkownikom na konkretnym urządzeniu, ile kliknięć generują wyświetlenia strony na poszczególnych urządzeniach, czy jaki jest średni współczynnik CTR dla poszczególnych urządzeń. 5. Raport Skuteczność - Filtrowanie według liczby wyświetleń i współczynnika CTR - W głównym widoku możesz posortować wyświetlenia i kliknięcia dowolnej kolejności. Dzięki temu zobaczysz, które z Twoich odnośników cieszą się największą popularnością i zachęcają do kliknięcia. Zapisując wynik przed i po modyfikacji możesz w ten sposób przeprowadzić proste testy A/B. To tylko 5 najpopularniejszych sposobów na wykorzystanie filtrowania, ale potencjał Search Console jest dużo większy.