Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu

Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu

Dziś zamiast pisać stalówką po papierze, sięgamy po nowoczesny sprzęt. Poznaj dostępne na nim narzędzia, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

Choć większość z nas nie ma nic przeciwko pisaniu stalówką po papierze, to musi przyznać jedno dziś teksty tworzy się częściej na laptopach niż w dzienniku. To szybszy sposób na skomponowanie treści, wprowadzenie poprawek i publikację. Jeśli więc już piszemy na komputerach, to czemu by nie skorzystać z asysty programów, które możemy na nich uruchomić? Oto kilka narzędzi, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu:

 

1. Synonimy.pl

Nieodłączne narzędzie każdej osoby, która często pisze teksty. Kiedy dobitne słowo ugrzęzło gdzieś na końcu języka, od razu kursor mojej myszki szybuje w kierunku odpowiedniej ikonki na liście ulubionych stron. Synonimy.pl posiada bogatą bazę słów i przystępny dla internauty interfejs, dzięki czemu ten szybko odnajduje słowo, które umknęło z pamięci.

Content marketing narzędzia - poznaj najlepsze

 

2. Google Docs

Kiedy tworzymy content marketing narzędzia są niezbędne. Musimy przecież mieć w czym pisać. Microsoft Word jest bardzo dobrym programem, ma jednak swoje wady w przypadku awarii komputera ryzykujemy, że utracimy część lub całość napisanych treści. Takiego niebezpieczeństwa można uniknąć, tworząc teksty w Google Docs. Nasze dokumenty zapisywane są wtedy na poczcie i synchronizowane za pomocą połączenia internetowego. Dodatkową zaletą Google Docs jest to, że dokument jednocześnie oglądać może kilka osób. To pozwala na znacznie szybsze udostępnienie tekstu i naniesienie poprawek lub dodanie komentarzy niż w przypadku tradycyjnego dokumentu.

Content marketing narzędzia - jakie wybrać?

 

3. Dropbox

Jeśli wierny jesteś tradycyjnemu programowi Microsoft Word, lubisz pracować w Open Office albo po prostu z jakichś przyczyn nie chcesz pisać w Google Docs, zacznij korzystać z Dropboxa. Jest to darmowy program, który po umieszczeniu pliku na Twoim internetowym dysku, będzie go sam na bieżąco zapisywał i aktualizował. Dzięki niemu uzyskasz także dostęp do ważnych dokumentów z każdego komputera, tabletu czy telefonu, jeśli tylko zalogujesz się na nich na swoje konto Dropbox.  

Content marketing - narzędzia się przydają

 

4. LanguageTool

Nic tak nie szkodzi copywriterowi jak własny tekst z błędami. Jeśli klient je zauważy, podejrzliwie spojrzy także na warstwę merytoryczną tekstu, wszędzie doszukując się błędów. Znalezienie literówek nie jest prostą sprawą nasz mózg sam układa litery w odpowiednim ciągu, skutecznie kryjąc powstałe błędy. Zasada ta działa jeszcze intensywniej, kiedy czytamy własny tekst, którego ciąg odzwierciedla nasze myśli. Te znamy i przez to szybciej wodzimy wzrokiem po dokumencie. Właśnie dlatego każdy tekst powinien przejść przez korektę jeszcze jednej osoby.

Dobrze wiemy, jak z tym jednak rzeczywiście bywa często brakuje czasu na zaangażowanie dodatkowego czytelnika. W takich problemach pomaga zewnętrzne narzędzie, które wyszukuje błędy ortograficzne, literówki, powtórzenia i zjedzone przecinki LanguageTool. Nie jest jednak niezawodne, dlatego upewnij się dwa razy, zanim naniesiesz sugerowaną poprawkę!

Content marketing narzędzia - na jakie postawić

 

5. Pocket

Mało kto potrafi stworzyć tekst z niczego. I mało kto chciałby. Kiedy piszemy, często sprawdzamy aktualność informacji, którymi dzielimy się z innymi. Inspirujemy się artykułami i grafikami, które znajdujemy w sieci. Tworzymy, zachęceni do tego cudzą twórczością.

W zbieraniu ciekawych i potrzebnych w pracy copywritera informacji, pomaga aplikacja Pocket. Dzięki niej łatwiej zadbać o dobry content marketing narzędzia tego typu pozwalają bowiem na zbieranie interesujących linków w jednym miejscu, do którego dostęp masz zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.

 

Content marketing - narzędzia, które się przydają

Oto nasze 5 narzędzi, bez których nie wyobrażamy sobie pracy w content marketingu. A jakie aplikacje i programy Wy polecacie?

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej