Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu

Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu

Dziś zamiast pisać stalówką po papierze, sięgamy po nowoczesny sprzęt. Poznaj dostępne na nim narzędzia, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Choć większość z nas nie ma nic przeciwko pisaniu stalówką po papierze, to musi przyznać jedno dziś teksty tworzy się częściej na laptopach niż w dzienniku. To szybszy sposób na skomponowanie treści, wprowadzenie poprawek i publikację. Jeśli więc już piszemy na komputerach, to czemu by nie skorzystać z asysty programów, które możemy na nich uruchomić? Oto kilka narzędzi, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu:

 

1. Synonimy.pl

Nieodłączne narzędzie każdej osoby, która często pisze teksty. Kiedy dobitne słowo ugrzęzło gdzieś na końcu języka, od razu kursor mojej myszki szybuje w kierunku odpowiedniej ikonki na liście ulubionych stron. Synonimy.pl posiada bogatą bazę słów i przystępny dla internauty interfejs, dzięki czemu ten szybko odnajduje słowo, które umknęło z pamięci.

Content marketing narzędzia - poznaj najlepsze

 

2. Google Docs

Kiedy tworzymy content marketing narzędzia są niezbędne. Musimy przecież mieć w czym pisać. Microsoft Word jest bardzo dobrym programem, ma jednak swoje wady w przypadku awarii komputera ryzykujemy, że utracimy część lub całość napisanych treści. Takiego niebezpieczeństwa można uniknąć, tworząc teksty w Google Docs. Nasze dokumenty zapisywane są wtedy na poczcie i synchronizowane za pomocą połączenia internetowego. Dodatkową zaletą Google Docs jest to, że dokument jednocześnie oglądać może kilka osób. To pozwala na znacznie szybsze udostępnienie tekstu i naniesienie poprawek lub dodanie komentarzy niż w przypadku tradycyjnego dokumentu.

Content marketing narzędzia - jakie wybrać?

 

3. Dropbox

Jeśli wierny jesteś tradycyjnemu programowi Microsoft Word, lubisz pracować w Open Office albo po prostu z jakichś przyczyn nie chcesz pisać w Google Docs, zacznij korzystać z Dropboxa. Jest to darmowy program, który po umieszczeniu pliku na Twoim internetowym dysku, będzie go sam na bieżąco zapisywał i aktualizował. Dzięki niemu uzyskasz także dostęp do ważnych dokumentów z każdego komputera, tabletu czy telefonu, jeśli tylko zalogujesz się na nich na swoje konto Dropbox.  

Content marketing - narzędzia się przydają

 

4. LanguageTool

Nic tak nie szkodzi copywriterowi jak własny tekst z błędami. Jeśli klient je zauważy, podejrzliwie spojrzy także na warstwę merytoryczną tekstu, wszędzie doszukując się błędów. Znalezienie literówek nie jest prostą sprawą nasz mózg sam układa litery w odpowiednim ciągu, skutecznie kryjąc powstałe błędy. Zasada ta działa jeszcze intensywniej, kiedy czytamy własny tekst, którego ciąg odzwierciedla nasze myśli. Te znamy i przez to szybciej wodzimy wzrokiem po dokumencie. Właśnie dlatego każdy tekst powinien przejść przez korektę jeszcze jednej osoby.

Dobrze wiemy, jak z tym jednak rzeczywiście bywa często brakuje czasu na zaangażowanie dodatkowego czytelnika. W takich problemach pomaga zewnętrzne narzędzie, które wyszukuje błędy ortograficzne, literówki, powtórzenia i zjedzone przecinki LanguageTool. Nie jest jednak niezawodne, dlatego upewnij się dwa razy, zanim naniesiesz sugerowaną poprawkę!

Content marketing narzędzia - na jakie postawić

 

5. Pocket

Mało kto potrafi stworzyć tekst z niczego. I mało kto chciałby. Kiedy piszemy, często sprawdzamy aktualność informacji, którymi dzielimy się z innymi. Inspirujemy się artykułami i grafikami, które znajdujemy w sieci. Tworzymy, zachęceni do tego cudzą twórczością.

W zbieraniu ciekawych i potrzebnych w pracy copywritera informacji, pomaga aplikacja Pocket. Dzięki niej łatwiej zadbać o dobry content marketing narzędzia tego typu pozwalają bowiem na zbieranie interesujących linków w jednym miejscu, do którego dostęp masz zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.

 

Content marketing - narzędzia, które się przydają

Oto nasze 5 narzędzi, bez których nie wyobrażamy sobie pracy w content marketingu. A jakie aplikacje i programy Wy polecacie?

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej