.animate-view{opacity: 1 !important;}

Narzędzia do content marketingu przydatne w pisaniu

3min.

Komentarze:1

Narzędzia do content marketingu przydatne w pisaniud-tags
05 stycznia 2022
Dziś zamiast pisać stalówką po papierze, sięgamy po nowoczesny sprzęt. Poznaj dostępne na nim narzędzia, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

3min.

Komentarze:1

Choć większość z nas nie ma nic przeciwko pisaniu stalówką po papierze, to musi przyznać jedno – dziś teksty tworzy się częściej na laptopach niż w dzienniku. To szybszy sposób na skomponowanie treści, wprowadzenie poprawek i publikację. Jeśli więc już piszemy na komputerach, to czemu by nie skorzystać z asysty programów, które możemy na nich uruchomić? Oto kilka narzędzi, które ułatwią pracę niejednemu copywriterowi.

Content marketing – narzędzia przydatne w pisaniu:

1. Synonimy.pl

Nieodłączne narzędzie każdej osoby, która często pisze teksty. Kiedy dobitne słowo ugrzęzło gdzieś na końcu języka, od razu kursor mojej myszki szybuje w kierunku odpowiedniej ikonki na liście ulubionych stron. Synonimy.pl posiada bogatą bazę słów i przystępny dla internauty interfejs, dzięki czemu ten szybko odnajduje słowo, które umknęło z pamięci.

Content marketing narzędzia - poznaj najlepsze

2. Google Docs

Kiedy tworzymy content marketing narzędzia są niezbędne. Musimy przecież mieć w czym pisać. Microsoft Word jest bardzo dobrym programem, ma jednak swoje wady – w przypadku awarii komputera ryzykujemy, że utracimy część lub całość napisanych treści. Takiego niebezpieczeństwa można uniknąć, tworząc teksty w Google Docs. Nasze dokumenty zapisywane są wtedy na poczcie i synchronizowane za pomocą połączenia internetowego. Dodatkową zaletą Google Docs jest to, że dokument jednocześnie oglądać może kilka osób. To pozwala na znacznie szybsze udostępnienie tekstu i naniesienie poprawek lub dodanie komentarzy niż w przypadku tradycyjnego dokumentu.

Content marketing narzędzia - jakie wybrać?

3. Dropbox

Jeśli wierny jesteś tradycyjnemu programowi Microsoft Word, lubisz pracować w Open Office albo po prostu z jakichś przyczyn nie chcesz pisać w Google Docs, zacznij korzystać z Dropboxa. Jest to darmowy program, który po umieszczeniu pliku na Twoim internetowym dysku, będzie go sam na bieżąco zapisywał i aktualizował. Dzięki niemu uzyskasz także dostęp do ważnych dokumentów z każdego komputera, tabletu czy telefonu, jeśli tylko zalogujesz się na nich na swoje konto Dropbox.  

Content marketing - narzędzia się przydają

4. LanguageTool

Nic tak nie szkodzi copywriterowi jak własny tekst z błędami. Jeśli klient je zauważy, podejrzliwie spojrzy także na warstwę merytoryczną tekstu, wszędzie doszukując się błędów. Znalezienie literówek nie jest prostą sprawą – nasz mózg sam układa litery w odpowiednim ciągu, skutecznie kryjąc powstałe błędy. Zasada ta działa jeszcze intensywniej, kiedy czytamy własny tekst, którego ciąg odzwierciedla nasze myśli. Te znamy i przez to szybciej wodzimy wzrokiem po dokumencie. Właśnie dlatego każdy tekst powinien przejść przez korektę jeszcze jednej osoby.

Dobrze wiemy, jak z tym jednak rzeczywiście bywa – często brakuje czasu na zaangażowanie dodatkowego czytelnika. W takich problemach pomaga zewnętrzne narzędzie, które wyszukuje błędy ortograficzne, literówki, powtórzenia i zjedzone przecinki LanguageTool. Nie jest jednak niezawodne, dlatego upewnij się dwa razy, zanim naniesiesz sugerowaną poprawkę!

Content marketing narzędzia - na jakie postawić

5. Pocket

Mało kto potrafi stworzyć tekst z niczego. I mało kto chciałby. Kiedy piszemy, często sprawdzamy aktualność informacji, którymi dzielimy się z innymi. Inspirujemy się artykułami i grafikami, które znajdujemy w sieci. Tworzymy, zachęceni do tego cudzą twórczością.

W zbieraniu ciekawych i potrzebnych w pracy copywritera informacji, pomaga aplikacja Pocket. Dzięki niej łatwiej zadbać o dobry content marketing – narzędzia tego typu pozwalają bowiem na zbieranie interesujących linków w jednym miejscu, do którego dostęp masz zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.

Content marketing - narzędzia, które się przydają

Oto nasze 5 narzędzi, bez których nie wyobrażamy sobie pracy w content marketingu. A jakie aplikacje i programy Wy polecacie?

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022