- Semantyczne słowa kluczowe – co to jest?
- LSI keywords a SEO
- Jak wyszukiwać LSI keywords?
- Jak wykorzystywać LSI keywords?
Semantyczne słowa kluczowe – co to jest?
LSI (Latent Semantic Indexing) keywords, czyli semantyczne słowa kluczowe, to frazy, które powiązane są ze słowami kluczowymi, na które chcesz pozycjonować witrynę.Uwaga: LSI to nie synonimy.
Dlaczego warto korzystać z LSI keywords?
Twoim celem jest zapewne dotarcie do jak największej liczby użytkowników wyszukiwarki Google zainteresowanych produktami czy usługami, które masz w swojej ofercie. Semantyczne słowa kluczowe dają Ci możliwość dotarcia do odbiorców próbujących odnaleźć produkt, który oferujesz, za pomocą przeróżnych zapytań, często bardzo nieoczywistych. To również wskazówka dla algorytmów Google, których zadaniem jest zaprezentowanie wyników zgodnych z oczekiwaniami użytkownika - dzięki semantyce Google jest w stanie zrozumieć kontekst danej treści.LSI keywords a SEO
Załóżmy, że wyślesz do Google zapytanie „żelazko”. Wyszukiwarka wyświetli Ci oczywiście wyniki dotyczące popularnego urządzenia.Jak wyszukiwać LSI keywords?
Wyszukiwanie semantycznych słów kluczowych nieznacznie różni się od poszukiwania tradycyjnych fraz, gdyż w praktyce powinieneś korzystać przy tym z tych samych narzędzi. Są jednak również rozwiązania, które powstały właśnie w celu odnajdywania semantycznych słów kluczowych. Takie frazy możesz odnaleźć również bez korzystania z takich narzędzi. Po wpisaniu danego zapytania w Google przewiń stronę na dół. Zobaczysz tam opcję „Podobne wyszukiwania”.- Planer słów kluczowych Google Ads – z tego rozwiązania możesz skorzystać za darmo. Wystarczy, że wpiszesz w pole wyszukiwania tego narzędzia interesujące Cię słowo, a uzyskasz wyniki wraz ze średnią miesięczną liczbą wyszukiwań.
- SEMSTORM – narzędzie to oferuje m.in. funkcję „Słowa kluczowe”. Wystarczy, że wpiszesz interesujące Cię słowo, a uzyskasz mnóstwo propozycji fraz podzielonych na kilka grup, takich jak „Słowa z przyimkami”, „Pytania” i „Video”, na koniec zaś zobaczysz listę wszystkich słów kluczowych.
- Answer The Public – narzędzie, które bazuje na podpowiedziach wyświetlanych przez wyszukiwarkę Google w momencie, kiedy zaczynasz wpisywać zapytanie w pole wyszukiwania. Możesz korzystać z niego za darmo. Wystarczy, że wprowadzisz interesujące Cię słowo i gotowe. Narzędzie to wyróżnia niestandardowy sposób prezentacji wyników.
- KeywordTool.io – kolejne narzędzie, które bazuje na podpowiedziach Google. I w tym przypadku wystarczy, że wpiszesz dane słowo w pole wyszukiwania. W przypadku korzystania z wersji darmowej ilość danych jest ograniczona. Nie zobaczysz m.in. ile wynosi średnia miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy.
- Senuto – moduł umożliwiający wyszukiwanie słów kluczowych ma również Senuto. Narzędzie to jest płatne. W wynikach zobaczysz m.in. średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy.
Jak wykorzystywać LSI keywords?
Zastosowanie semantycznych słów kluczowych polega oczywiście na optymalizacji witryny pod takie frazy. Możesz się przy tym wspomagać narzędziem SurferSEO, sugerującym listę słów kluczowych, które powinieneś wykorzystać w danym tekście, łącznie z zagęszczeniem zastosowania tych fraz. Jeśli zabierasz się do optymalizacji treści, to przede wszystkim pamiętaj o tym, aby nie dodawać słów kluczowych na siłę, a tym bardziej w formach niepoprawnych językowo – odmieniaj te frazy. Warto je wykorzystać w:- Tytule strony, czyli tagu <title>. Pamiętaj jednak, że na początku tytułu powinna zawsze znajdować się fraza, która jest najważniejsza dla danego contentu.
- Opisie strony, czyli meta description – wprawdzie opis ten nie ma większego wpływu na widoczność serwisu w Google, ale za to wpływa on na CTR.
- W tytule danego wpisu – czyli najczęściej w nagłówku H1.
- W pozostałych nagłówkach – najlepiej w H2, które są istotne z punktu widzenia SEO.
- W leadzie – kluczowe jest jednak, aby znalazła się tam przede wszystkim najważniejsza fraza dla danego tekstu.
- W opisach alternatywnych i nazwach plików graficznych.