CDN

Co to jest CDN? – Definicja

CDN (ang. content delivery network), to system rozproszony, którego zadaniem jest dostarczanie w jak najkrótszym czasie zawartości, do której dostęp ma wielu użytkowników.

W przypadku stron WWW, Content Delivery Network to jedno z prostszych rozwiązań, które ma na celu przyspieszenie ich działania poprzez krótsze opóźnienia, kiedy użytkownik czeka na załadowanie danych z witryny, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochronę przed popularnymi cyberatakami typu DDoS.

Główni dostawcy CDN

Co to jest CDN? Definicja Content Delivery Network

Przykład użycia

Bardzo popularnym użyciem CDN jest dodawanie do strony www bibliotek, które mają na celu poprawić jej wygląd czy ułatwić edycję. Jak można zauważyć w przykładzie poniżej:

<script src=" https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.4.1/jquery.js"> </script>

Poprzez dodanie biblioteki jQuery za pomocą CDN oszczędzamy czas, który jest potrzebny na załadowanie do naszej strony www komponentów, a dodatkowo zmniejszamy obciążenie naszego serwera ze względu na to, że pliki do nich nie znajdują się lokalnie u nas.

Content Delivery Network a SEO

Prędkość strony to bardzo ważny czynnik w jej pozycjonowaniu. Szybszy czas ładowania, zwiększone bezpieczeństwo i zmniejszona awaryjność to elementy, które bezpośrednio lub pośrednio wspierają SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej