CDN

Co to jest CDN? – Definicja

CDN (ang. content delivery network), to system rozproszony, którego zadaniem jest dostarczanie w jak najkrótszym czasie zawartości, do której dostęp ma wielu użytkowników.

W przypadku stron WWW, Content Delivery Network to jedno z prostszych rozwiązań, które ma na celu przyspieszenie ich działania poprzez krótsze opóźnienia, kiedy użytkownik czeka na załadowanie danych z witryny, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochronę przed popularnymi cyberatakami typu DDoS.

Główni dostawcy CDN

Co to jest CDN? Definicja Content Delivery Network

Przykład użycia

Bardzo popularnym użyciem CDN jest dodawanie do strony www bibliotek, które mają na celu poprawić jej wygląd czy ułatwić edycję. Jak można zauważyć w przykładzie poniżej:

<script src=" https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.4.1/jquery.js"> </script>

Poprzez dodanie biblioteki jQuery za pomocą CDN oszczędzamy czas, który jest potrzebny na załadowanie do naszej strony www komponentów, a dodatkowo zmniejszamy obciążenie naszego serwera ze względu na to, że pliki do nich nie znajdują się lokalnie u nas.

Content Delivery Network a SEO

Prędkość strony to bardzo ważny czynnik w jej pozycjonowaniu. Szybszy czas ładowania, zwiększone bezpieczeństwo i zmniejszona awaryjność to elementy, które bezpośrednio lub pośrednio wspierają SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej