CDN

Co to jest CDN? – Definicja

CDN (ang. content delivery network), to system rozproszony, którego zadaniem jest dostarczanie w jak najkrótszym czasie zawartości, do której dostęp ma wielu użytkowników.

W przypadku stron WWW, Content Delivery Network to jedno z prostszych rozwiązań, które ma na celu przyspieszenie ich działania poprzez krótsze opóźnienia, kiedy użytkownik czeka na załadowanie danych z witryny, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochronę przed popularnymi cyberatakami typu DDoS.

Główni dostawcy CDN

Co to jest CDN? Definicja Content Delivery Network

Przykład użycia

Bardzo popularnym użyciem CDN jest dodawanie do strony www bibliotek, które mają na celu poprawić jej wygląd czy ułatwić edycję. Jak można zauważyć w przykładzie poniżej:

<script src=" https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.4.1/jquery.js"> </script>

Poprzez dodanie biblioteki jQuery za pomocą CDN oszczędzamy czas, który jest potrzebny na załadowanie do naszej strony www komponentów, a dodatkowo zmniejszamy obciążenie naszego serwera ze względu na to, że pliki do nich nie znajdują się lokalnie u nas.

Content Delivery Network a SEO

Prędkość strony to bardzo ważny czynnik w jej pozycjonowaniu. Szybszy czas ładowania, zwiększone bezpieczeństwo i zmniejszona awaryjność to elementy, które bezpośrednio lub pośrednio wspierają SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej