CDN

Co to jest CDN? – Definicja

CDN (ang. content delivery network), to system rozproszony, którego zadaniem jest dostarczanie w jak najkrótszym czasie zawartości, do której dostęp ma wielu użytkowników.

W przypadku stron WWW, Content Delivery Network to jedno z prostszych rozwiązań, które ma na celu przyspieszenie ich działania poprzez krótsze opóźnienia, kiedy użytkownik czeka na załadowanie danych z witryny, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochronę przed popularnymi cyberatakami typu DDoS.

Główni dostawcy CDN

Co to jest CDN? Definicja Content Delivery Network

Przykład użycia

Bardzo popularnym użyciem CDN jest dodawanie do strony www bibliotek, które mają na celu poprawić jej wygląd czy ułatwić edycję. Jak można zauważyć w przykładzie poniżej:

<script src=" https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.4.1/jquery.js"> </script>

Poprzez dodanie biblioteki jQuery za pomocą CDN oszczędzamy czas, który jest potrzebny na załadowanie do naszej strony www komponentów, a dodatkowo zmniejszamy obciążenie naszego serwera ze względu na to, że pliki do nich nie znajdują się lokalnie u nas.

Content Delivery Network a SEO

Prędkość strony to bardzo ważny czynnik w jej pozycjonowaniu. Szybszy czas ładowania, zwiększone bezpieczeństwo i zmniejszona awaryjność to elementy, które bezpośrednio lub pośrednio wspierają SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej