Page Authority

Page Authority – co to jest? Definicja

Page Authority (PA) to parametr, który określa autorytet konkretnej pojedynczej strony internetowej. Wynik ten podawany jest w skali od 1 do 100. Page Authority obliczany jest na podstawie przeszło 150 parametrów, zaś sama metoda opracowana została przez firmę MOZ. Pod uwagę brane są przede wszystkim linki zewnętrzne prowadzące do danej witryny. Co ważne, liczy się nie tylko ilość, ale też jakość linków przychodzących.

Zalety Page Authority

Algorytm PA jest regularnie rozwijany i udoskonalany, dzięki czemu jest precyzyjny. Parametry są znacznie częściej aktualizowane niż w przypadku Page Rank. PA jest doskonałym sposobem porównywania konkurencyjnych witryn oraz monitorowania prowadzonych działań pozycjonowania. Warto monitorować ten wskaźnik podczas prowadzonych kampanii link-buildingowych i sprawdzać, czy jego wartość rośnie.

Jak poprawić wyniki?

Page Authority to całościowy wynik, dlatego trudno wpływać bezpośrednio na pojedyncze parametry. Najlepszym sposobem na zwiększenie autorytetu strony jest poprawa profilu linków. Miejsca, z jakich możemy pozyskiwać linki przychodzące to przede wszystkim:

  • fora,
  • katalogi,
  • serwisy i blogi tematyczne,
  • kanały RSS.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej