Page Authority

Page Authority – co to jest? Definicja

Page Authority (PA) to parametr, który określa autorytet konkretnej pojedynczej strony internetowej. Wynik ten podawany jest w skali od 1 do 100. Page Authority obliczany jest na podstawie przeszło 150 parametrów, zaś sama metoda opracowana została przez firmę MOZ. Pod uwagę brane są przede wszystkim linki zewnętrzne prowadzące do danej witryny. Co ważne, liczy się nie tylko ilość, ale też jakość linków przychodzących.

Zalety Page Authority

Algorytm PA jest regularnie rozwijany i udoskonalany, dzięki czemu jest precyzyjny. Parametry są znacznie częściej aktualizowane niż w przypadku Page Rank. PA jest doskonałym sposobem porównywania konkurencyjnych witryn oraz monitorowania prowadzonych działań pozycjonowania. Warto monitorować ten wskaźnik podczas prowadzonych kampanii link-buildingowych i sprawdzać, czy jego wartość rośnie.

Jak poprawić wyniki?

Page Authority to całościowy wynik, dlatego trudno wpływać bezpośrednio na pojedyncze parametry. Najlepszym sposobem na zwiększenie autorytetu strony jest poprawa profilu linków. Miejsca, z jakich możemy pozyskiwać linki przychodzące to przede wszystkim:

  • fora,
  • katalogi,
  • serwisy i blogi tematyczne,
  • kanały RSS.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej