Ranking reklam (Ad rank)

Czym jest Ranking reklamy w Google Ads? – Definicja

Ranking reklamy określa, na której pozycji wyświetla się nasza reklama względem reklam konkurencji. Bierze on pod uwagę szereg zmiennych takich jak:

  • wysokość stawki,
  • jakość reklamy,
  • próg rankingu reklam,
  • konkurencyjność aukcji,
  • kontekst wyszukiwania,
  • prognozowany wpływ rozszerzeń reklam i innych formatów.

Pod pojęciem jakości reklamy kryją się m.in. 3 wskaźniki: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Ranking reklamy (ad rank) definicja

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Warto zaznaczyć, że nawet jeśli reklamy mają niższe stawki niż kreacje konkurencji, to wciąż mogą wygenerować wyższą od nich pozycję, o ile są trafniejsze wobec wyszukiwania użytkownika.

Ranking reklamy jest obliczany za każdym razem od nowa, kiedy ta ma się wyświetlić. Google wycofało z danych średnią pozycję reklamy. Obecnie warto śledzić współczynnik wyświetleń u góry strony oraz na najwyższej pozycji na stronie.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej