Ranking reklam (Ad rank)

Czym jest Ranking reklamy w Google Ads? – Definicja

Ranking reklamy określa, na której pozycji wyświetla się nasza reklama względem reklam konkurencji. Bierze on pod uwagę szereg zmiennych takich jak:

  • wysokość stawki,
  • jakość reklamy,
  • próg rankingu reklam,
  • konkurencyjność aukcji,
  • kontekst wyszukiwania,
  • prognozowany wpływ rozszerzeń reklam i innych formatów.

Pod pojęciem jakości reklamy kryją się m.in. 3 wskaźniki: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Ranking reklamy (ad rank) definicja

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Warto zaznaczyć, że nawet jeśli reklamy mają niższe stawki niż kreacje konkurencji, to wciąż mogą wygenerować wyższą od nich pozycję, o ile są trafniejsze wobec wyszukiwania użytkownika.

Ranking reklamy jest obliczany za każdym razem od nowa, kiedy ta ma się wyświetlić. Google wycofało z danych średnią pozycję reklamy. Obecnie warto śledzić współczynnik wyświetleń u góry strony oraz na najwyższej pozycji na stronie.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej