.animate-view{opacity: 1 !important;}

Ranking reklam (Ad rank)

Czym jest Ranking reklamy w Google Ads? – Definicja

Ranking reklamy określa, na której pozycji wyświetla się nasza reklama względem reklam konkurencji. Bierze on pod uwagę szereg zmiennych takich jak:

  • wysokość stawki,
  • jakość reklamy,
  • próg rankingu reklam,
  • konkurencyjność aukcji,
  • kontekst wyszukiwania,
  • prognozowany wpływ rozszerzeń reklam i innych formatów.

Pod pojęciem jakości reklamy kryją się m.in. 3 wskaźniki: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Ranking reklamy (ad rank) definicja

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Warto zaznaczyć, że nawet jeśli reklamy mają niższe stawki niż kreacje konkurencji, to wciąż mogą wygenerować wyższą od nich pozycję, o ile są trafniejsze wobec wyszukiwania użytkownika.

Ranking reklamy jest obliczany za każdym razem od nowa, kiedy ta ma się wyświetlić. Google wycofało z danych średnią pozycję reklamy. Obecnie warto śledzić współczynnik wyświetleń u góry strony oraz na najwyższej pozycji na stronie.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM