CTR

Co to jest CTR? – Definicja

CTR – Click Through Rate, który nazywamy także współczynnikiem klikalności  – określa stosunek kliknięć w reklamę do jej wyświetleń. Dla każdego reklamodawcy to ważny wskaźnik, gdyż obrazuje skuteczność słów kluczowych, treści reklam czy obrazów. Wyrażany jest w procentach. Wysoki CTR świadczy o tym, że słowa kluczowe zostały właściwie dobrane do grupy reklam, a użytkownik klika w reklamę, gdyż ma ona powiązanie z wyszukiwanym przez niego hasłem.

Jak obliczyć CTR?

Obliczanie CTR

Przykład: Jeśli reklama wygenerowała 150 kliknięć na 1000 wyświetleń, to CTR wynosi: (150/1000)*100 % = 15 %.

Kiedy wskaźnik Click Through Rate jest zadowalający?

Nie ma jednej, wyraźnej granicy wartości, po osiągnięciu której możemy ze spokojem uznać, że nasza reklama jest skuteczna. Dla każdego biznesu, a nawet dla każdego typu kampanii, wygląda to inaczej. Jeśli chcesz ustalić jak wysoki CTR jest satysfakcjonujący w twojej kampanii, stwórz ocenę porównawczą na podstawie wyników w podobnych warunkach. Więcej o wskaźniku CTR przeczytasz w artykule Delante – Jak czytać raporty Google Ads

Pamiętaj, że niski wynik wskaźnika klikalności Click Through Rate jednoznacznie nie przekreśla twojej reklamy. Zawsze jest kilka czynników, które możesz poprawić, aby poprawić wynik. Najczęściej to zmiana opisu lub nagłówków. Czasami słabszy wynik jest efektem testów reklam. W każdej grupie reklam znajdzie się taka, która będzie miała doskonały wynik oraz taka, która nie osiągnie zadowalającego efektu.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja pozwoliła Ci zrozumieć co to jest CTR.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej