CTR

Co to jest CTR? – Definicja

CTR – Click Through Rate, który nazywamy także współczynnikiem klikalności  – określa stosunek kliknięć w reklamę do jej wyświetleń. Dla każdego reklamodawcy to ważny wskaźnik, gdyż obrazuje skuteczność słów kluczowych, treści reklam czy obrazów. Wyrażany jest w procentach. Wysoki CTR świadczy o tym, że słowa kluczowe zostały właściwie dobrane do grupy reklam, a użytkownik klika w reklamę, gdyż ma ona powiązanie z wyszukiwanym przez niego hasłem.

Jak obliczyć CTR?

Obliczanie CTR

Przykład: Jeśli reklama wygenerowała 150 kliknięć na 1000 wyświetleń, to CTR wynosi: (150/1000)*100 % = 15 %.

Kiedy wskaźnik Click Through Rate jest zadowalający?

Nie ma jednej, wyraźnej granicy wartości, po osiągnięciu której możemy ze spokojem uznać, że nasza reklama jest skuteczna. Dla każdego biznesu, a nawet dla każdego typu kampanii, wygląda to inaczej. Jeśli chcesz ustalić jak wysoki CTR jest satysfakcjonujący w twojej kampanii, stwórz ocenę porównawczą na podstawie wyników w podobnych warunkach. Więcej o wskaźniku CTR przeczytasz w artykule Delante – Jak czytać raporty Google Ads

Pamiętaj, że niski wynik wskaźnika klikalności Click Through Rate jednoznacznie nie przekreśla twojej reklamy. Zawsze jest kilka czynników, które możesz poprawić, aby poprawić wynik. Najczęściej to zmiana opisu lub nagłówków. Czasami słabszy wynik jest efektem testów reklam. W każdej grupie reklam znajdzie się taka, która będzie miała doskonały wynik oraz taka, która nie osiągnie zadowalającego efektu.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja pozwoliła Ci zrozumieć co to jest CTR.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej