Co to jest CTR? – Definicja
CTR – Click Through Rate, który nazywamy także współczynnikiem klikalności – określa stosunek kliknięć w reklamę do jej wyświetleń. Dla każdego reklamodawcy to ważny wskaźnik, gdyż obrazuje skuteczność słów kluczowych, treści reklam czy obrazów. Wyrażany jest w procentach. Wysoki CTR świadczy o tym, że słowa kluczowe zostały właściwie dobrane do grupy reklam, a użytkownik klika w reklamę, gdyż ma ona powiązanie z wyszukiwanym przez niego hasłem.
Jak obliczyć CTR?
Przykład: Jeśli reklama wygenerowała 150 kliknięć na 1000 wyświetleń, to CTR wynosi: (150/1000)*100 % = 15 %.
Kiedy wskaźnik Click Through Rate jest zadowalający?
Nie ma jednej, wyraźnej granicy wartości, po osiągnięciu której możemy ze spokojem uznać, że nasza reklama jest skuteczna. Dla każdego biznesu, a nawet dla każdego typu kampanii, wygląda to inaczej. Jeśli chcesz ustalić jak wysoki CTR jest satysfakcjonujący w twojej kampanii, stwórz ocenę porównawczą na podstawie wyników w podobnych warunkach. Więcej o wskaźniku CTR przeczytasz w artykule Delante – Jak czytać raporty Google Ads
Pamiętaj, że niski wynik wskaźnika klikalności Click Through Rate jednoznacznie nie przekreśla twojej reklamy. Zawsze jest kilka czynników, które możesz poprawić, aby poprawić wynik. Najczęściej to zmiana opisu lub nagłówków. Czasami słabszy wynik jest efektem testów reklam. W każdej grupie reklam znajdzie się taka, która będzie miała doskonały wynik oraz taka, która nie osiągnie zadowalającego efektu.
Mamy nadzieję, że powyższa definicja pozwoliła Ci zrozumieć co to jest CTR.