Umiejscowienia w Facebook Ads

Umiejscowienia w Facebook Ads – czym są?

Umiejscowienia w Facebook Ads to miejsca wyświetlania się reklam dostępne z poziomu Menadżera reklam Facebooka w trakcie tworzenia zestawu reklam. Dzielą się na 4 główne kategorie: Facebook, Instagram, Messenger oraz Audience Network. Każde z nich oferuje dodatkowo szereg lokalizacji do zawężenia wyświetlenia w ramach tych kategorii.

Ustawienie automatyczne a ręczne

Facebook Ads oferuje wybranie automatycznych umiejscowień lub ręcznego ich ustawienia. Opcja automatyczna przyzwala systemowi Facebooka na testowanie wszystkich umiejscowień w ramach zadanego budżetu. Tutaj jednak często większą część wyświetleń generuje Audience Network – umiejscowienie, które nie generuje wysokich konwersji.

Ręczne ustawienie umiejscowień zapewnia większą decyzyjność w kwestii miejsc wyświetlania reklam. Najlepiej zdecydować się na ręczne zarządzanie miejscami emisji reklam po przeprowadzeniu ich testów (np. za pomocą opcji automatycznej).

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Dzięki Menadżerowi reklam w Facebook Ads można się reklamować w takich umiejscowieniach jak:

  • na Facebooku: Aktualności, Stories, strona główna w Marketplace, Zestawienia filmów (tj. Facebook Watch oraz Aktualności), wideo typu in-stream, prawa kolumna Facebooka (wyłącznie na komputerze), wyszukiwarka Facebooka i Marketplace, Artykuły ekspresowe (w aplikacji mobilnej);
  • na Instagramie: Aktualności, Stories, karta Eksploruj;
  • na Messengerze: Stories, skrzynka odbiorcza, wiadomości sponsorowane;
  • w Audience Network: zewnętrzne aplikacje w postaci reklam natywnych, benerowych, pełnoekranowych lub wideo z nagrodą (tj. oglądnięcie reklamy w zamian za nagrodę w postaci np. waluty, przedmiotów w grach itp.).
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej