Umiejscowienia w Facebook Ads

Umiejscowienia w Facebook Ads – czym są?

Umiejscowienia w Facebook Ads to miejsca wyświetlania się reklam dostępne z poziomu Menadżera reklam Facebooka w trakcie tworzenia zestawu reklam. Dzielą się na 4 główne kategorie: Facebook, Instagram, Messenger oraz Audience Network. Każde z nich oferuje dodatkowo szereg lokalizacji do zawężenia wyświetlenia w ramach tych kategorii.

Ustawienie automatyczne a ręczne

Facebook Ads oferuje wybranie automatycznych umiejscowień lub ręcznego ich ustawienia. Opcja automatyczna przyzwala systemowi Facebooka na testowanie wszystkich umiejscowień w ramach zadanego budżetu. Tutaj jednak często większą część wyświetleń generuje Audience Network – umiejscowienie, które nie generuje wysokich konwersji.

Ręczne ustawienie umiejscowień zapewnia większą decyzyjność w kwestii miejsc wyświetlania reklam. Najlepiej zdecydować się na ręczne zarządzanie miejscami emisji reklam po przeprowadzeniu ich testów (np. za pomocą opcji automatycznej).

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Dzięki Menadżerowi reklam w Facebook Ads można się reklamować w takich umiejscowieniach jak:

  • na Facebooku: Aktualności, Stories, strona główna w Marketplace, Zestawienia filmów (tj. Facebook Watch oraz Aktualności), wideo typu in-stream, prawa kolumna Facebooka (wyłącznie na komputerze), wyszukiwarka Facebooka i Marketplace, Artykuły ekspresowe (w aplikacji mobilnej);
  • na Instagramie: Aktualności, Stories, karta Eksploruj;
  • na Messengerze: Stories, skrzynka odbiorcza, wiadomości sponsorowane;
  • w Audience Network: zewnętrzne aplikacje w postaci reklam natywnych, benerowych, pełnoekranowych lub wideo z nagrodą (tj. oglądnięcie reklamy w zamian za nagrodę w postaci np. waluty, przedmiotów w grach itp.).
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej