Umiejscowienia w Facebook Ads

Umiejscowienia w Facebook Ads – czym są?

Umiejscowienia w Facebook Ads to miejsca wyświetlania się reklam dostępne z poziomu Menadżera reklam Facebooka w trakcie tworzenia zestawu reklam. Dzielą się na 4 główne kategorie: Facebook, Instagram, Messenger oraz Audience Network. Każde z nich oferuje dodatkowo szereg lokalizacji do zawężenia wyświetlenia w ramach tych kategorii.

Ustawienie automatyczne a ręczne

Facebook Ads oferuje wybranie automatycznych umiejscowień lub ręcznego ich ustawienia. Opcja automatyczna przyzwala systemowi Facebooka na testowanie wszystkich umiejscowień w ramach zadanego budżetu. Tutaj jednak często większą część wyświetleń generuje Audience Network – umiejscowienie, które nie generuje wysokich konwersji.

Ręczne ustawienie umiejscowień zapewnia większą decyzyjność w kwestii miejsc wyświetlania reklam. Najlepiej zdecydować się na ręczne zarządzanie miejscami emisji reklam po przeprowadzeniu ich testów (np. za pomocą opcji automatycznej).

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Dzięki Menadżerowi reklam w Facebook Ads można się reklamować w takich umiejscowieniach jak:

  • na Facebooku: Aktualności, Stories, strona główna w Marketplace, Zestawienia filmów (tj. Facebook Watch oraz Aktualności), wideo typu in-stream, prawa kolumna Facebooka (wyłącznie na komputerze), wyszukiwarka Facebooka i Marketplace, Artykuły ekspresowe (w aplikacji mobilnej);
  • na Instagramie: Aktualności, Stories, karta Eksploruj;
  • na Messengerze: Stories, skrzynka odbiorcza, wiadomości sponsorowane;
  • w Audience Network: zewnętrzne aplikacje w postaci reklam natywnych, benerowych, pełnoekranowych lub wideo z nagrodą (tj. oglądnięcie reklamy w zamian za nagrodę w postaci np. waluty, przedmiotów w grach itp.).
Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej