Umiejscowienia w Facebook Ads

Umiejscowienia w Facebook Ads – czym są?

Umiejscowienia w Facebook Ads to miejsca wyświetlania się reklam dostępne z poziomu Menadżera reklam Facebooka w trakcie tworzenia zestawu reklam. Dzielą się na 4 główne kategorie: Facebook, Instagram, Messenger oraz Audience Network. Każde z nich oferuje dodatkowo szereg lokalizacji do zawężenia wyświetlenia w ramach tych kategorii.

Ustawienie automatyczne a ręczne

Facebook Ads oferuje wybranie automatycznych umiejscowień lub ręcznego ich ustawienia. Opcja automatyczna przyzwala systemowi Facebooka na testowanie wszystkich umiejscowień w ramach zadanego budżetu. Tutaj jednak często większą część wyświetleń generuje Audience Network – umiejscowienie, które nie generuje wysokich konwersji.

Ręczne ustawienie umiejscowień zapewnia większą decyzyjność w kwestii miejsc wyświetlania reklam. Najlepiej zdecydować się na ręczne zarządzanie miejscami emisji reklam po przeprowadzeniu ich testów (np. za pomocą opcji automatycznej).

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Dzięki Menadżerowi reklam w Facebook Ads można się reklamować w takich umiejscowieniach jak:

  • na Facebooku: Aktualności, Stories, strona główna w Marketplace, Zestawienia filmów (tj. Facebook Watch oraz Aktualności), wideo typu in-stream, prawa kolumna Facebooka (wyłącznie na komputerze), wyszukiwarka Facebooka i Marketplace, Artykuły ekspresowe (w aplikacji mobilnej);
  • na Instagramie: Aktualności, Stories, karta Eksploruj;
  • na Messengerze: Stories, skrzynka odbiorcza, wiadomości sponsorowane;
  • w Audience Network: zewnętrzne aplikacje w postaci reklam natywnych, benerowych, pełnoekranowych lub wideo z nagrodą (tj. oglądnięcie reklamy w zamian za nagrodę w postaci np. waluty, przedmiotów w grach itp.).
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej