Czy spotkałeś się może kiedykolwiek z taką opinią, że serwisy społecznościowe nie mają wpływu na sprzedaż? Możesz się na nich promować, zdobywać ruch, ale nie masz co liczyć na leady/sprzedaż? Nie jest to prawdą – kampanie w kanale Meta Ads generują dużą świadomość i zainteresowanie wśród użytkowników, co może następnie przyczynić się do zapamiętania marki i wygenerowania konwersji bezpośrednio w tym kanale albo na innych platformach, takich jak Google Ads, organic czy direct.
Facebook i Instagram zrzesza miliardy użytkowników. W samej Europie z Facebooka korzysta około 408 milionów osób. W Polsce w czerwcu 2023 roku odnotowano ponad 17 milionów użytkowników. Z kolei Instagram, należący obecnie do Facebooka, odnotowuje coraz więcej rejestracji – na świecie liczba aktywnych kont przekracza już 2 miliardy.
Przy tak dużej grupie odbiorców, nie dziwi fakt, że marki komunikują się z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą Facebooka/Instagrama, a reklamy w tym serwisie to bardzo częsta forma promowania swoich produktów lub usług. Warto jednak pamiętać, że Facebook to nie tylko strona internetowa, ale obejmuje on całą grupę aplikacji, m.in. Instagram, Messenger i Audience Network.
Wnioski? Warto wykorzystać potencjał Facebooka, a przynajmniej przetestować jego skuteczność. Nie oznacza to, że musisz wydać na ten cel bardzo dużą kwotę – pewne wnioski możesz wysnuć po zainwestowaniu w reklamę na takim portalu, np. kilkuset złotych.
Jeśli wykorzystujesz Facebooka do promocji swojej działalności, to prawdopodobnie posiadasz fanpage, czyli stronę fanów. Myli się ten, kto uważa, że serwis społecznościowy może być dobrym miejscem do promocji głównie działalności rozrywkowej. Okazuje się, że fanpage z powodzeniem prowadzą nawet firmy pogrzebowe. Dlatego nie przekreślaj danej formy promocji do momentu, aż nie przetestujesz, czy jest ona opłacalna w Twoim biznesie.
Wielkim plusem Facebook Ads jest to, że nie musisz od razu dysponować bardzo dużym budżetem na działania reklamowe, żeby ocenić ich skuteczność. Błędem byłoby zatem nieprzetestowanie reklamy na tym serwisie społecznościowym. Jego popularność i fakt, że firmy zwiększają wydatki na marketing na Facebooku, jednoznacznie sugerują, że ta metoda reklamy może Ci przynieść efekty w postaci leadów czy sprzedaży, ale również możesz zrealizować inne cele. Nie od razu Twoje działania będą skuteczne. Zanim wpłacisz pierwsze środki na konto Facebooka, sprawdź, na co warto zwrócić uwagę, żeby promocja przyniosła satysfakcjonujące wyniki. Początki mogą być dla Ciebie trudne. Upewnij się zatem, jakie błędy można popełnić, inwestując w reklamę na FB i postaraj się ich uniknąć.
Najlepiej uczyć się na doświadczeniach innych, gdyż dzięki temu nie trzeba wydawać pieniędzy na reklamę, która nie przynosi efektów. Staraj się przygotować do rozpoczęcia działań. Ważnym krokiem poprzedzającym uruchomienie pierwszej kampanii jest zapoznanie się z błędami, jakich należy się wystrzegać. Oto one:
Ogromnym plusem korzystania z reklamy na Facebooku jest możliwość bardzo dokładnego określenia grupy docelowej, czyli użytkowników tego portalu, którym wyświetli się reklama. Staraj się jak najwięcej czasu poświęcić na targetowanie, gdyż dzięki temu nie wydasz pieniędzy na pokazanie reklamy tym, których i tak nie interesuje Twoja oferta. Dodatkowo, nie ustalaj zbyt małej grupy docelowej. W systemie możesz określić, jakiej płci mają być użytkownicy, którym wyświetli się reklama, a także wybrać ich wiek czy lokalizację. Jeśli prowadzisz, np. warsztat samochodowy w Katowicach, to nie wyświetlaj reklamy mieszkańcom Warszawy. Pamiętaj również, żeby uzbroić się w cierpliwość. Daną kreację testuj przez około tydzień. Nie wyciągaj wniosków już po 24 godzinach.
Tworząc kampanię, do wyboru masz kilka celów. Może to być, np. „Aktywność”, „Instalacje aplikacji” czy „Ruch”. Nie jest dobrym rozwiązaniem wybieranie wyłącznie, np. „Aktywności”. Warto przetestować wszystkie cele, o ile oczywiście w danym przypadku ma to uzasadnienie. Jeśli chcesz zdobywać leady, to może się sprawdzić „Pozyskiwanie kontaktów”. Natomiast w przypadku, gdy prowadzisz sklep, przetestuj „Sprzedaż”. Wybierając takie opcje wskazujesz Facebookowi, jakich działań oczekujesz od użytkownika, który zobaczy Twoją reklamę.
Wpłaciłeś określoną kwotę, ustawiłeś reklamę i czekasz na wyniki. Nie śledzisz, jakie są rezultaty działań? To poważny błąd. Staraj się w miarę możliwości na bieżąco monitorować, jakie wyniki przynosi reklama. Dzięki temu możesz reagować, wprowadzać ewentualne zmiany tak, żeby testować inne rozwiązania i osiągać lepsze rezultaty. Nie podejmuj jednak decyzji o modyfikacjach zbyt szybko. Weryfikuj efekty reklamy po około 7 dniach. To już czas, po którym możesz wyciągnąć pewne wnioski.
Jeśli chcesz maksymalizować wyniki swoich kampanii, przeprowadzaj testy. Możesz kierować reklamę do różnych grup odbiorców, testować nowe grafiki/wideo, kreacje reklamowe, a następnie analizować rezultaty osiągane w poszczególnych przypadkach. Sprawdź, kiedy są one najlepsze i na tej podstawie zarządzaj budżetem.
Reklama powinna zainteresować użytkownika Facebooka. Bardzo ważną jej częścią jest nagłówek – może on decydować o tym, czy internauta zwróci uwagę na Twoje usługi czy produkty. Ważne, żeby z treści tego nagłówka odbiorca dowiedział się, jakie korzyści osiągnie, jeśli skorzysta z Twojej propozycji. Pamiętaj jednak, żeby nie wprowadzać go w błąd, bo jeśli po zapoznaniu się z ofertą dowie się czegoś zupełnie innego, niż się spodziewał po obejrzeniu reklamy, to zniechęci się do Twojej marki, a już na pewno nie dokona zakupu.
Jego umieszczenie na stronie polega na wprowadzeniu odpowiedniego kodu w sekcji <head>. Dzięki temu możesz prowadzić kampanie remarketingowe i dokładnie śledzić działania użytkowników. Na czym to polega? Otóż w reklamie możesz przypomnieć swój produkt użytkownikowi, który odwiedził Twój sklep internetowy. Nie są to jednak jedyne korzyści, które wynikają z implementacji piksela – dzięki temu masz również możliwość śledzenia konwersji, dodań do koszyka czy szczegółowej analizy ruchu na stronie.
Z pomocą tego artykułu możesz sprawdzić, czy Twój piksel Facebook Ads działa poprawnie.
Jest to rozwiązanie, które przydaje się w wielu przypadkach. Zastosuj je, jeśli nie chcesz wyświetlać reklamy osobom, które dokonały już zakupu, np. dwa dni temu, użytkownikom, którzy są fanami Twojej strony na Facebooku (w przypadku kampanii na zimny ruch), a także nie zamierzasz docierać do osób, które zamieszkują dane lokalizacje. To tylko przykładowe zastosowania tego rozwiązania – może ich być oczywiście zdecydowanie więcej.
To tylko wybrane błędy, jakie możesz popełnić, jeśli podejmiesz się samodzielnej obsługi Facebook Ads. Przygotuj się do działań promocyjnych, poznaj możliwości menedżera reklam na Facebooku i dopiero wówczas zacznij korzystać z reklamy na tym portalu.
Możesz także zastanowić się ze skorzystania pomocy agencji do obsługi Twoich kampanii. Polecamy się – poznaj naszą ofertę.