Zacznijmy od tego, że usuwanie wizytówki Google, w przeciwieństwie do jej zakładania, nie należy do szybkich i prostych zadań — jest to znacznie bardziej złożony proces. W zależności od tego, czy masz pełny dostęp do konta i zarządzasz wizytówką, czy też jesteś osobą, która chce zgłosić jej usunięcie, przebieg tego działania wygląda inaczej. Sprawdź jak usunąć firmę z Google Moja Firma, w zależności od dostępów, jakie posiadasz.
Zamknąłeś swoją firmę i chcesz usunąć wizytówkę z map Google, aby nie wprowadzać w błąd użytkowników? Masz dostęp do profilu Google Moja Firma dla swojego biznesu? W takim wypadku proces ten przebiega sprawniej, a wszystko ze względu na to, że masz zweryfikowany profil i Google wie, że może Ci zaufać. Firmę w Google zamkniesz w zaledwie 7 krokach:
1. Zaloguj się do Menadżera Profilu Firmy na stronie: business.google.com/locations.
2. Po zalogowaniu zobaczysz listę profili, którymi zarządzasz. Wybierz profil, który chcesz usunąć, i kliknij „Zobacz profil”.
3. W panelu po prawej stronie kliknij trzy kropki i wybierz „Ustawienia profilu firmy”.
4. Jeśli jesteś właścicielem firmy, zobaczysz opcję „Usuń profil firmy”. Kliknij ją.
5. Wybierz „Oznacz tę firmę jako zamkniętą”.
6. W sekcji „Godziny otwarcia” zaznacz „Zamknięte na stałe”.
7. Kliknij „Zapisz”.
Czy oznaczenie firmy jako “Zamknięte na stałe” sprawi, że całkowicie zniknie ona z Google? Odpowiedź brzmi nie. Jak wspomniałam we wstępie, usuwanie wizytówki firmy z Google to nie taki prosty i szybki proces, dlatego w dalszym ciągu będzie można znaleźć firmę w Google, jednak jej widoczność znacznie spadnie. Co więcej, znajdzie się na niej informacja, że firma została zamknięta na stałe, co da użytkownikom jasny komunikat, że nie świadczy już swoich usług.
Jak usunąć wizytówkę z Mapy Google, jeżeli jesteś właścicielem, ale nie masz do niej dostępu?
Jeżeli jesteś właścicielem firmy, ale nie masz dostępu do panelu zarządzania swoją wizytówką, sprawa się komplikuje, jednak bez obaw — nie ma sytuacji bez wyjścia! Sprawdź, co musisz zrobić w takim przypadku krok po kroku:
1. Znajdź w wynikach wyszukiwania wizytówkę swojej firmy, którą chcesz usunąć.
2. Kliknij przycisk „Jesteś właścicielem tej firmy?„, aby przejąć wizytówkę.
3. Wybierz opcję „Poproś o dostęp„.
4. Osoba, która obecnie zarządza wizytówką (właściciel), może przyznać Ci dostęp.
5. Po uzyskaniu dostępu usuń wizytówkę zgodnie z instrukcją w paragrafie „Jestem właścicielem firmy i chcę usunąć wizytówkę Google”.
Jak usunąć wizytówkę Google firmy, której nie jesteś właścicielem oraz w przypadku, gdy nią nie zarządzasz?
1. Wyszukaj wizytówkę firmy, którą chcesz zgłosić do usunięcia.
2. Kliknij przycisk “Zaproponuj zmianę”.
3. Przejdź do “Zgłoś nieistniejące lub zamknięte miejsce”.
4. Wybierz powód sugerowanej zmiany.
5. I gotowe. Twoje zgłoszenie zostało przekazane do weryfikacji przez Google.
Jak szybko Twoje zgłoszenie zostanie zweryfikowane? Niestety trzeba trochę poczekać — proces weryfikacji może trwać nawet miesiąc.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu profilu Google Moja Firma?
Sprawdź, co możemy ci zaoferować!
Czy usuwanie wizytówki Google zawsze jest konieczne? Spoiler: nie. Jest naprawdę sporo przypadków, w których usuwanie wizytówki nie jest konieczne. Istnieją natomiast inne skuteczne rozwiązania, które możesz zastosować zamiast tego radykalnego kroku.
Niskie oceny produktów lub usług to zdecydowanie jeden z częstszych powodów, dla których użytkownicy szukają odpowiedzi na pytanie “jak usunąć wizytówkę firmy z Google”. Zastanów się jednak, czy usunięcie starej wizytówki i założenie nowej to sposób, który rozwiąże Twoje problemy?
Zdecydowanie nie. Zamiast usuwać wizytówkę swojej firmy, zacznij merytorycznie odpowiadać na negatywne opinie (jeżeli uważasz, że są one krzywdzące). Z kolei jeżeli czujesz, że są one zgodne z prawdą, również na nie odpowiedz, ale dodatkowo przemyśl, co możesz zrobić lepiej, aby przywrócić zaufanie potencjalnych klientów i zamiast negatywnych opinii, otrzymywać te pozytywne.
Adres firmy to element, który z łatwością możesz zmienić w panelu edycji swojej wizytówki. Zmiana lokalizacji siedziby firmy nie jest więc powodem do jej usunięcia. Co więcej, wiek wizytówki jest jednym z czynników rankingowych, które sprawiają, że wyświetla się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Nie ma więc sensu narażać się na spadki widoczności na mapach z powodu adresu, który możesz zmienić w mniej niż minutę.
Jeśli zamykasz swoją działalność z powodu dłuższego urlopu, choroby lub innej sytuacji, usuwanie wizytówki firmy z Google nie jest konieczne. Wystarczy, że w ustawieniach panelu firmy zaznaczysz opcję „Firma tymczasowo zamknięta”. Dzięki temu, po wznowieniu działalności łatwo ją ponownie otworzysz.
Hej, czemu w ogóle tu zaglądasz?
Jak mogłeś przeczytać wcześniej, możesz zgłosić dowolną firmę do usunięcia, jednak nie jest to takie proste. Google bardzo dokładnie weryfikuje powód zgłoszenia i nie usunie wizytówki firmy, która jest aktywna. Zamiast poświęcać czas na szkodzenie konkurencji, zajmij się pozycjonowaniem wizytówki swojej firmy, aby ją wyprzedzić. Nie masz na to czasu? W takim razie chętnie Ci w tym pomożemy! Zapoznaj się z naszą usługą, jaką jest pozycjonowanie wizytówki Google.
Jeżeli dotarłeś do końca, to na pewno wiesz, że odpowiedź na pytanie jak usunąć wizytówkę z Google Maps nie jest jednoznaczna. Jeżeli masz dostęp do swojej wizytówki i posiadasz uprawnienia właściciela, w kilka minut możesz oznaczyć swoją firmę jako zamkniętą na stałe. Z poziomu zwykłego użytkownika jest to jednak bardziej skomplikowany proces, który trwa zdecydowanie dłużej. Na szczęście usuwanie wizytówki nie zawsze jest konieczne — przemyśl, czy na pewno jest to rozwiązanie, którego szukasz.
Specjalizuję się w optymalizacji i pozycjonowaniu wizytówek Google Moja Firma na co dzień. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz pomocy, śmiało skontaktuj się ze mną przez maila: w.wojciak@delante.pl.
Nie, nie da się całkowicie usunąć firmy z map Google. Oznaczając swoją firmę jako „zamknięta na stałe”, zmniejszysz jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Przed zamknięciem usuń wszelkie istotne dane, jak numer telefonu, opis firmy czy adres, co dodatkowo ograniczy jej widoczność.
Jeśli nie jesteś właścicielem wizytówki Google, nie masz możliwości jej usunięcia. Możesz jednak poprosić o dostęp do wizytówki, a po jego uzyskaniu oznaczyć firmę jako „zamkniętą na stałe”. Jako użytkownik możesz zgłosić, że firma została zamknięta, a Google zweryfikuje Twoje zgłoszenie. Jeśli okaże się ono zgodne z rzeczywistością, Google ograniczy widoczność wizytówki.
Usuwanie wizytówki Google, gdy posiadasz negatywne opinie, nie jest dobrym pomysłem. Przemyśl, co możesz zrobić lepiej, aby odzyskać zaufanie użytkowników i merytorycznie odpowiadaj na negatywne opinie, które dotychczas pozyskałeś.