FEBA to polska firma produkująca damskie kostiumy kąpielowe i stroje plażowe. To firma z tradycjami, jednocześnie podążająca za najnowszymi trendami.
Prowadziny zarówno proces SEO i SEM dla firmy. W tym case study pokażemy naszą strategię Google Ads.
Branża
odzieżowa
Domena
PL
Polska
Średni w 2022
ROAS
2919%
MAX
ROAS
8246%
Analiza
Współpracę z firmą FEBA rozpoczęliśmy w kwietniu 2020 roku i wystartowaliśmy od razu z procesami SEO i SEM.
Szykie fakty:
Bardzo konkurencyjna branża
Duża sezonowość
Poza sezonem całkowity ruch obecnie to około 50.000 sesji, w sezonie 200.000 sesji.
Prowadzimy jednocześnie działania SEO i SEM
Budżet dopasowany do sezonowości
Znana marka
Materiały reklamowe dostarczane przez klienta
To co charakteryzuje produkty FEBA to niestandardowe rozmiary, dzięki czemu docieramy do określonej grupy docelowej.
Proces SEM
Firma FEBA zdecydowała się na współpracę z nami w momencie dużego rozwoju swojego biznesu. Działania były prowadzone bardzo kompleksowo a produkty FEBA pojawiły się między innymi na Zalando, Ceneo, Domodi czy Alani.
Takie połączenie działań przyniosło bardzo dobre wyniki i wzrosty przychodu. Google Ads, jako jeden z kanałów, w dużym stopniu wspiera sprzedaż internetową.
Naszą strategię podzieliliśmy na 2 cele: budowanie zasięgu i zwiększanie sprzedaży.
Kampanie z celem zwiększenia sprzedaży
Kampanie produktowe
Kampanie produktowe dla klienta prowadziliśmy od początku z użyciem CSS Delante, co pozwoliło zmniejszyć koszty kampanii.
Wdrożyliśmy kampanię inteligentną, która promowała bieliznę, starszą kolekcję, sportową kolekcję, homewear i casual.
Zimą i w okresie ograniczonych podróży (pandemia) promowaliśmy stroje jednoczęściowe i bieliznę.
Latem promowaliśmy stroje kąpielowe i dodatki do strojów, takie jak parea i kapelusze.
Wyniki kampanii produktowych dla “sezonu” w porównaniu kwiecień – sierpień 2021 do kwiecień – sierpień 2020:
Wyniki kampanii produktowych, porównanie styczeń-maj 2022 do poprzedniego roku:
Jak widać na powyższych wynikach przy mniejszym budżecie i mniejszej liczbie kliknięć udało nam się wygenerować większe przychody dla klienta.
Kampanie tekstowe
Prowadziliśmy również reklamy w wyszukiwarce – dynamiczne i skierowane na brand. Tak samo jak w przypadku innych kampanii – ustawialiśmy inne treści zimą i inne latem.
Dzięki temu, że proces SEO jest również dobrze prowadzony to reklamy dynamiczne trafniej się wyświetlają i mają większą efektywność. Na początku, gdy dopiero zaczynaliśmy proces SEO i SEM, reklamy dynamiczne generowały zerowy ruch. Wraz z optymalizacją na stronie zwiększała się też efektywność reklam dynamicznych.
Kampanie na budowanie zasięgu
Youtube
Pierwszym kanałem, na jakim prowadziliśmy kampanie był YouTube. Są to reklamy video, które wyświetlają się przed innymi filmami.
Te kampanie były optymalizowane na zwiększanie CPV (Cost Per View) i były one stosunkowo tanie. Kierowaliśmy je na konkurencję – jeśli ktoś oglądał strony konkurencji później widział reklamy video na YouTube.
Filmy, wykorzystywane w kampaniach, były zmieniane w zależności od sezonu.
Przykład video wykorzystywanego wiosną i latem 2022:
GDN
Podobnie jak w przypadku YouTube, i tu kreacje zmieniały się w zależności od sezonu. Zimą promowane były przede wszystkim jednoczęściowe, skierowane do wielbicieli fitnessu i pływania na basenach. Latem królowała bardziej wakacyjna oferta, która kojarzyła się z dalekimi podróżami.
Kampanie te kierowaliśmy na zasięg (zainteresowania) oraz na remarketing.
Przykłady kreacji graficznych:
Wyniki
Największe ROAS – lipiec 2021: 8246,79%
Średnie ROAS z 25 miesięcy – 2000%
Od początku naszych działań Google Ads wygenerowały aż 35% całkowitego przychodu
W maju 2020 11% przychodu pochodziło z Google Ads
W maju 2022 – 41% przychodu pochodziło z Google Ads
Przy czym miesięczny przychód wzrósł o 1741%
Porównanie kliknięć do konwersji, na którym widać wyraźną sezonowość:
Komentarz klienta
Nawiązaliśmy współpracę z Delante, aby zwiększyć nasz zwrot z inwestycji w reklamy Google. Zespół przejął cały proces i co miesiąc dostarcza nam szczegółowe raporty ilustrujące wyniki. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, ponieważ specjaliści SEM odnoszą się do naszych próśb i dostosowują kampanie do trendów i sytuacji na rynku. Znają się na swoim fachu, a my z tego korzystamy – efekty mówią same za siebie.
Gabriela Wenda-Niedziela
Marketing Manager
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.