FEBA to polska firma produkująca damskie kostiumy kąpielowe i stroje plażowe. To firma z tradycjami, jednocześnie podążająca za najnowszymi trendami.
Prowadzimy zarówno proces SEO i SEM dla firmy. W tym case study pokażemy naszą strategię Google Ads.
Współpracę z firmą FEBA rozpoczęliśmy w kwietniu 2020 roku i wystartowaliśmy od razu z procesami SEO i SEM.
Szykie fakty:
To co charakteryzuje produkty FEBA to niestandardowe rozmiary, dzięki czemu docieramy do określonej grupy docelowej.
Firma FEBA zdecydowała się na współpracę z nami w momencie dużego rozwoju swojego biznesu. Działania były prowadzone bardzo kompleksowo a produkty FEBA pojawiły się między innymi na Zalando, Ceneo, Domodi czy Alani.
Takie połączenie działań przyniosło bardzo dobre wyniki i wzrosty przychodu. Google Ads, jako jeden z kanałów, w dużym stopniu wspiera sprzedaż internetową.
Naszą strategię podzieliliśmy na 2 cele: budowanie zasięgu i zwiększanie sprzedaży.
Kampanie produktowe dla klienta prowadziliśmy od początku z użyciem CSS Delante, co pozwoliło zmniejszyć koszty kampanii.
Wdrożyliśmy kampanię inteligentną, która promowała bieliznę, starszą kolekcję, sportową kolekcję, homewear i casual.
Zimą i w okresie ograniczonych podróży (pandemia) promowaliśmy stroje jednoczęściowe i bieliznę.
Latem promowaliśmy stroje kąpielowe i dodatki do strojów, takie jak parea i kapelusze.
Wyniki kampanii produktowych dla “sezonu” w porównaniu kwiecień – sierpień 2021 do kwiecień – sierpień 2020:
Wyniki kampanii produktowych, porównanie styczeń-maj 2022 do poprzedniego roku:
Jak widać na powyższych wynikach przy mniejszym budżecie i mniejszej liczbie kliknięć udało nam się wygenerować większe przychody dla klienta.
Prowadziliśmy również reklamy w wyszukiwarce – dynamiczne i skierowane na brand. Tak samo jak w przypadku innych kampanii – ustawialiśmy inne treści zimą i inne latem.
Dzięki temu, że proces SEO jest również dobrze prowadzony to reklamy dynamiczne trafniej się wyświetlają i mają większą efektywność. Na początku, gdy dopiero zaczynaliśmy proces SEO i SEM, reklamy dynamiczne generowały zerowy ruch. Wraz z optymalizacją na stronie zwiększała się też efektywność reklam dynamicznych.
Pierwszym kanałem, na jakim prowadziliśmy kampanie był YouTube. Są to reklamy video, które wyświetlają się przed innymi filmami.
Te kampanie były optymalizowane na zwiększanie CPV (Cost Per View) i były one stosunkowo tanie. Kierowaliśmy je na konkurencję – jeśli ktoś oglądał strony konkurencji później widział reklamy video na YouTube.
Filmy, wykorzystywane w kampaniach, były zmieniane w zależności od sezonu.
Przykład video wykorzystywanego wiosną i latem 2022:
Podobnie jak w przypadku YouTube, i tu kreacje zmieniały się w zależności od sezonu. Zimą promowane były przede wszystkim jednoczęściowe, skierowane do wielbicieli fitnessu i pływania na basenach. Latem królowała bardziej wakacyjna oferta, która kojarzyła się z dalekimi podróżami.
Kampanie te kierowaliśmy na zasięg (zainteresowania) oraz na remarketing.
Przykłady kreacji graficznych:
Nawiązaliśmy współpracę z Delante, aby zwiększyć nasz zwrot z inwestycji w reklamy Google. Zespół przejął cały proces i co miesiąc dostarcza nam szczegółowe raporty ilustrujące wyniki. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, ponieważ specjaliści SEM odnoszą się do naszych próśb i dostosowują kampanie do trendów i sytuacji na rynku. Znają się na swoim fachu, a my z tego korzystamy – efekty mówią same za siebie.