Case studies

Feba

Case study - Feba

FEBA to polska firma produkująca damskie kostiumy kąpielowe i stroje plażowe. To firma z tradycjami, jednocześnie podążająca za najnowszymi trendami.

Prowadziny zarówno proces SEO i SEM dla firmy. W tym case study pokażemy naszą strategię Google Ads.

Branża

odzieżowa

Domena

PL

Polska

Średni w 2022

ROAS

2919%

MAX

ROAS

8246%

Analiza

Współpracę z firmą FEBA rozpoczęliśmy w kwietniu 2020 roku i wystartowaliśmy od razu z procesami SEO i SEM.

Szykie fakty:

  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Duża sezonowość
  • Poza sezonem całkowity ruch obecnie to około 50.000 sesji, w sezonie 200.000 sesji.
  • Prowadzimy jednocześnie działania SEO i SEM
  • Budżet dopasowany do sezonowości
  • Znana marka
  • Materiały reklamowe dostarczane przez klienta

To co charakteryzuje produkty FEBA to niestandardowe rozmiary, dzięki czemu docieramy do określonej grupy docelowej.

Proces SEM

Firma FEBA zdecydowała się na współpracę z nami w momencie dużego rozwoju swojego biznesu. Działania były prowadzone bardzo kompleksowo a produkty FEBA pojawiły się między innymi na Zalando, Ceneo, Domodi czy Alani.

Takie połączenie działań przyniosło bardzo dobre wyniki i wzrosty przychodu. Google Ads, jako jeden z kanałów, w dużym stopniu wspiera sprzedaż internetową.

Naszą strategię podzieliliśmy na 2 cele: budowanie zasięgu i zwiększanie sprzedaży.

Kampanie z celem zwiększenia sprzedaży

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe dla klienta prowadziliśmy od początku z użyciem CSS Delante, co pozwoliło zmniejszyć koszty kampanii.

Kampanie produktowe Feba

Wdrożyliśmy kampanię inteligentną, która promowała bieliznę, starszą kolekcję, sportową kolekcję, homewear i casual.

Zimą i w okresie ograniczonych podróży (pandemia) promowaliśmy stroje jednoczęściowe i bieliznę.

Latem promowaliśmy stroje kąpielowe i dodatki do strojów, takie jak parea i kapelusze.

Google Ads case study - kampanie produktowe

Wyniki kampanii produktowych dla “sezonu” w porównaniu kwiecień – sierpień 2021 do kwiecień – sierpień 2020:

Wyniki kampanii produktowej

Wyniki kampanii produktowych, porównanie styczeń-maj 2022 do poprzedniego roku:

Wyniki kampanii Google Ads

Jak widać na powyższych wynikach przy mniejszym budżecie i mniejszej liczbie kliknięć udało nam się wygenerować większe przychody dla klienta.

Kampanie tekstowe

Prowadziliśmy również reklamy w wyszukiwarce – dynamiczne i skierowane na brand. Tak samo jak w przypadku innych kampanii – ustawialiśmy inne treści zimą i inne latem.

Kampania tekstowa - google ads, case study

Kampania tekstowa w Google Ads

Dzięki temu, że proces SEO jest również dobrze prowadzony to reklamy dynamiczne trafniej się wyświetlają i mają większą efektywność. Na początku, gdy dopiero zaczynaliśmy proces SEO i SEM, reklamy dynamiczne generowały zerowy ruch. Wraz z optymalizacją na stronie zwiększała się też efektywność reklam dynamicznych.

Kampanie na budowanie zasięgu

Youtube

Pierwszym kanałem, na jakim prowadziliśmy kampanie był YouTube. Są to reklamy video, które wyświetlają się przed innymi filmami.

Te kampanie były optymalizowane na zwiększanie CPV (Cost Per View) i były one stosunkowo tanie. Kierowaliśmy je na konkurencję – jeśli ktoś oglądał strony konkurencji później widział reklamy video na YouTube.

Filmy, wykorzystywane w kampaniach, były zmieniane w zależności od sezonu.

Przykład video wykorzystywanego wiosną i latem 2022:

GDN

Podobnie jak w przypadku YouTube, i tu kreacje zmieniały się w zależności od sezonu. Zimą promowane były przede wszystkim jednoczęściowe, skierowane do wielbicieli fitnessu i pływania na basenach. Latem królowała bardziej wakacyjna oferta, która kojarzyła się z dalekimi podróżami.

Kampanie te kierowaliśmy na zasięg (zainteresowania) oraz na remarketing.

Przykłady kreacji graficznych:

Case study Google Ads - przykłady kreacji graficznych

Wyniki

  • Największe ROAS – lipiec 2021: 8246,79%
  • Średnie ROAS z 25 miesięcy – 2000%
  • Od początku naszych działań Google Ads wygenerowały aż 35% całkowitego przychodu
  • W maju 2020 11% przychodu pochodziło z Google Ads
  • W maju 2022 – 41% przychodu pochodziło z Google Ads
  • Przy czym miesięczny przychód wzrósł o 1741%
  • Porównanie kliknięć do konwersji, na którym widać wyraźną sezonowość:

Wyniki kampanii google ads

Komentarz klienta

Nawiązaliśmy współpracę z Delante, aby zwiększyć nasz zwrot z inwestycji w reklamy Google. Zespół przejął cały proces i co miesiąc dostarcza nam szczegółowe raporty ilustrujące wyniki. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, ponieważ specjaliści SEM odnoszą się do naszych próśb i dostosowują kampanie do trendów i sytuacji na rynku. Znają się na swoim fachu, a my z tego korzystamy – efekty mówią same za siebie.  

Milena Fietko Delante
Gabriela Wenda-Niedziela
Marketing Manager

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

LueLue.pl - case study SEO
+ 111%
roczny ruch organiczny

LueLue.pl

Zobacz jak zwiększyliśmy roczny ruch organiczny o 111% na stronie galerii sztuki.

Zobacz case study
Litex Garden - case study SEM
+ 200%
wzrostu przychodów z Google Ads

Litex Garden

200% wzrostu przychodów w sezonowej branży! Zobacz, jak wykorzystaliśmy machine learning dla zwiększenia efektywności kampanii Google Ads.

Zobacz case study
blufol.io - case study SEO
+453%
Więcej wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach

blufol.io

Zobacz, jak pomogliśmy firmie z branży blockchain przeprowadzić migrację strony internetowej i zapewniliśmy 453% wzrost widoczności w wyszukiwarce w ciągu zaledwie 6 miesięcy współpracy. 

Zobacz case study