.animate-view{opacity: 1 !important;}

Case Study Google Ads: Feba x Delante 2919% ROAS w 2022

Branża odzieżowa Google Ads
O Sklepie Feba

FEBA to polska firma produkująca damskie kostiumy kąpielowe i stroje plażowe. To firma z tradycjami, jednocześnie podążająca za najnowszymi trendami.

Prowadzimy zarówno proces SEO i SEM dla firmy. W tym case study pokażemy naszą strategię Google Ads.

Analiza

Współpracę z firmą FEBA rozpoczęliśmy w kwietniu 2020 roku i wystartowaliśmy od razu z procesami SEO i SEM.

Szykie fakty:

  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Duża sezonowość
  • Poza sezonem całkowity ruch obecnie to około 50.000 sesji, w sezonie 200.000 sesji.
  • Prowadzimy jednocześnie działania SEO i SEM
  • Budżet dopasowany do sezonowości
  • Znana marka
  • Materiały reklamowe dostarczane przez klienta

To co charakteryzuje produkty FEBA to niestandardowe rozmiary, dzięki czemu docieramy do określonej grupy docelowej.

Proces SEM

Firma FEBA zdecydowała się na współpracę z nami w momencie dużego rozwoju swojego biznesu. Działania były prowadzone bardzo kompleksowo a produkty FEBA pojawiły się między innymi na Zalando, Ceneo, Domodi czy Alani.

Takie połączenie działań przyniosło bardzo dobre wyniki i wzrosty przychodu. Google Ads, jako jeden z kanałów, w dużym stopniu wspiera sprzedaż internetową.

Naszą strategię podzieliliśmy na 2 cele: budowanie zasięgu i zwiększanie sprzedaży.

Kampanie z celem zwiększenia sprzedaży

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe dla klienta prowadziliśmy od początku z użyciem CSS Delante, co pozwoliło zmniejszyć koszty kampanii.

kampanie produktowe feba przykład

Wdrożyliśmy kampanię inteligentną, która promowała bieliznę, starszą kolekcję, sportową kolekcję, homewear i casual.

Zimą i w okresie ograniczonych podróży (pandemia) promowaliśmy stroje jednoczęściowe i bieliznę.

Latem promowaliśmy stroje kąpielowe i dodatki do strojów, takie jak parea i kapelusze.

kampanie produktowe na lato feba

Wyniki kampanii produktowych dla “sezonu” w porównaniu kwiecień – sierpień 2021 do kwiecień – sierpień 2020:

wyniki kampanii produktowych feba

Wyniki kampanii produktowych, porównanie styczeń-maj 2022 do poprzedniego roku:

wyniki kampanii produktowych feba

Jak widać na powyższych wynikach przy mniejszym budżecie i mniejszej liczbie kliknięć udało nam się wygenerować większe przychody dla klienta.

Kampanie tekstowe

Prowadziliśmy również reklamy w wyszukiwarce – dynamiczne i skierowane na brand. Tak samo jak w przypadku innych kampanii – ustawialiśmy inne treści zimą i inne latem.

feba przykład kampanii tekstowej

przykład kampanii tekstowej feba

Dzięki temu, że proces SEO jest również dobrze prowadzony to reklamy dynamiczne trafniej się wyświetlają i mają większą efektywność. Na początku, gdy dopiero zaczynaliśmy proces SEO i SEM, reklamy dynamiczne generowały zerowy ruch. Wraz z optymalizacją na stronie zwiększała się też efektywność reklam dynamicznych.

Kampanie na budowanie zasięgu

Youtube

Pierwszym kanałem, na jakim prowadziliśmy kampanie był YouTube. Są to reklamy video, które wyświetlają się przed innymi filmami.

Te kampanie były optymalizowane na zwiększanie CPV (Cost Per View) i były one stosunkowo tanie. Kierowaliśmy je na konkurencję – jeśli ktoś oglądał strony konkurencji później widział reklamy video na YouTube.

Filmy, wykorzystywane w kampaniach, były zmieniane w zależności od sezonu.

Przykład video wykorzystywanego wiosną i latem 2022:

GDN

Podobnie jak w przypadku YouTube, i tu kreacje zmieniały się w zależności od sezonu. Zimą promowane były przede wszystkim jednoczęściowe, skierowane do wielbicieli fitnessu i pływania na basenach. Latem królowała bardziej wakacyjna oferta, która kojarzyła się z dalekimi podróżami.

Kampanie te kierowaliśmy na zasięg (zainteresowania) oraz na remarketing.

Przykłady kreacji graficznych:

przykłady kreacji graficznych dla feba

Wyniki

  • Największe ROAS – lipiec 2021: 8246,79%
  • Średnie ROAS z 25 miesięcy – 2000%
  • Od początku naszych działań Google Ads wygenerowały aż 35% całkowitego przychodu
  • W maju 2020 11% przychodu pochodziło z Google Ads
  • W maju 2022 – 41% przychodu pochodziło z Google Ads
  • Przy czym miesięczny przychód wzrósł o 1741%
  • Porównanie kliknięć do konwersji, na którym widać wyraźną sezonowość:

wykres wyniki feba

Nawiązaliśmy współpracę z Delante, aby zwiększyć nasz zwrot z inwestycji w reklamy Google. Zespół przejął cały proces i co miesiąc dostarcza nam szczegółowe raporty ilustrujące wyniki. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, ponieważ specjaliści SEM odnoszą się do naszych próśb i dostosowują kampanie do trendów i sytuacji na rynku. Znają się na swoim fachu, a my z tego korzystamy – efekty mówią same za siebie.

Gabriela Wenda-Niedziela

Marketing Manager

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę