Czym Topics API jest?
Niedawno Google ogłosił Topics API - projekt dotyczący nowego sposobu pozycjonowania reklam, mającego zastąpić pliki Cookies. Jest to system przydzielający zainteresowania do użytkownika, na podstawie których kieruje reklamy. To nie jest pierwszy tego typu projekt - wcześniej już był FLoC (Federated Learning of Cohorts). Google umieszcza Topics pomiędzy użytkownikami - dla których temat prywatności jest wyjątkowo ważny, a reklamodawców, dla których istotne jest, jak przyszłość targetowania będzie wyglądać. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem zbierania danych przez Google, możesz przeczytać więcej we wpisie co wie o mnie Google. Według marketerów, Topics wydają się być dużo bardziej realistyczną opcją od wymienionego wcześniej FLoC’a, który budził obawy pod kątem prywatności, gdyż Topic nie będzie śledził swoich użytkowników aż tak bardzo, jak miał to robić FLoC i jak to, co mamy obecnie. [caption id="attachment_49091" align="aligncenter" width="602"]