.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google wprowadza dane strukturalne dla branży motoryzacyjnej

2min.

Komentarze:0

Google wprowadza dane strukturalne dla branży motoryzacyjnej
18 października 2023
W październiku Google udostępnił informację o wprowadzeniu nowych znaczników strukturalnych dla dealerów samochodowych. Nowo wprowadzone dane ułatwią zarządzanie procesem prezentowania stanu pojazdów w wynikach wyszukiwania.

2min.

Komentarze:0

Znaczniki danych strukturalnych dla branży motoryzacyjnej

Zaledwie kilka dni temu Google udostępnił informację o tym, że dla dealerów samochodowych została wprowadzona możliwość wyświetlania informacji o asortymencie w zupełnie nowy sposób. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych dla branży motoryzacyjnej salony samochodowe o dowolnej wielkości mają możliwość wyświetlania w wynikach wyszukiwania najważniejszych informacji o pojazdach, takich jak cena, dostępność, czy też funkcje. Dzięki wdrożeniu tych danych użytkownicy będą mieli możliwość wygodnego wyszukiwania i filtrowania pojazdów wystawionych na sprzedaż oraz pozyskiwania o nich dodatkowych informacji, co stanowi dużą wartość w tej konkurencyjnej branży.

Dwa sposoby na przekazanie danych o asortymencie

Dealerzy samochodowi posiadają możliwość przekazania danych o swoich produktach na dwa sposoby: za pomocą wdrożenia znaczników danych strukturalnych oraz poprzez przesyłanie plików danych do dedykowanego portalu dla partnerów. W przypadku pierwszej metody wdrożenie danych strukturalnych jest proste, aczkolwiek zauważenie wprowadzonych zmian przez Google’a może potrwać dłużej. Druga metoda natomiast wymaga więcej pracy nad rozbudową systemu.

Dane strukturalne w Google Search Console

W raporcie błędów Google Search Console udostępnił informację o problemach z danymi strukturalnymi, które dotyczą branży motoryzacyjnej. Pokazuje on prawidłowe i nieprawidłowe znaczniki dla pojazdów, co pozwala na skuteczne śledzenie raportów oraz wprowadzanie rekomendowanych zmian.

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2023/10/vehicle-listings-structured-data?hl=pl

Nowe dane strukturalne tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych?

Choć Google informuje, że opcja ta dostępna jest jak na razie tylko w języku angielskim, wyłącznie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, to dane strukturalne dla branży motoryzacyjnej od jakiegoś czasu można wprowadzać również w Polsce! A Ty, wdrożyłeś już dane strukturalne dla swojej strony?

Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist