Znaczniki danych strukturalnych dla branży motoryzacyjnej
Zaledwie kilka dni temu Google udostępnił informację o tym, że dla dealerów samochodowych została wprowadzona możliwość wyświetlania informacji o asortymencie w zupełnie nowy sposób. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych dla branży motoryzacyjnej salony samochodowe o dowolnej wielkości mają możliwość wyświetlania w wynikach wyszukiwania najważniejszych informacji o pojazdach, takich jak cena, dostępność, czy też funkcje. Dzięki wdrożeniu tych danych użytkownicy będą mieli możliwość wygodnego wyszukiwania i filtrowania pojazdów wystawionych na sprzedaż oraz pozyskiwania o nich dodatkowych informacji, co stanowi dużą wartość w tej konkurencyjnej branży.
Dwa sposoby na przekazanie danych o asortymencie
Dealerzy samochodowi posiadają możliwość przekazania danych o swoich produktach na dwa sposoby: za pomocą wdrożenia znaczników danych strukturalnych oraz poprzez przesyłanie plików danych do dedykowanego portalu dla partnerów. W przypadku pierwszej metody wdrożenie danych strukturalnych jest proste, aczkolwiek zauważenie wprowadzonych zmian przez Google’a może potrwać dłużej. Druga metoda natomiast wymaga więcej pracy nad rozbudową systemu.
Dane strukturalne w Google Search Console
W raporcie błędów Google Search Console udostępnił informację o problemach z danymi strukturalnymi, które dotyczą branży motoryzacyjnej. Pokazuje on prawidłowe i nieprawidłowe znaczniki dla pojazdów, co pozwala na skuteczne śledzenie raportów oraz wprowadzanie rekomendowanych zmian.
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2023/10/vehicle-listings-structured-data?hl=pl
Nowe dane strukturalne tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych?
Choć Google informuje, że opcja ta dostępna jest jak na razie tylko w języku angielskim, wyłącznie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, to dane strukturalne dla branży motoryzacyjnej od jakiegoś czasu można wprowadzać również w Polsce! A Ty, wdrożyłeś już dane strukturalne dla swojej strony?