Charakterystyka branży produkcyjnej w Polsce
Działalność gospodarczą, która specjalizuje się wytwarzaniu produktów zaliczamy do tzw. firm produkcyjnych. Mogą one różnić się od siebie wieloma kryteriami. Najważniejsze z nich to rodzaj produkowanego dobra oraz typ produkcji. Znajdziemy zatem firmy realizujące produkcję jednostkową, seryjną i masową. Na przestrzeni lat ten sektor gospodarki znacznie się powiększył. W Polsce najlepiej radzi sobie branża kosmetyczna, stolarska, dziecięca czy budowlana. Producenci polskich drzwi i okien są znani w całej Europie, ponieważ prezentują wyroby najwyższej jakości. Wszystko wskazuje na to, że sektor produkcyjny będzie rozwijał się w jeszcze szybszym tempie w perspektywie kilku najbliższych lat.Proces pozycjonowania strony firmowej w branży produkcyjnej
Biorąc pod uwagę, że sektor produkcji w Polsce stale się rozrasta, musimy mieć na uwadze konkurencyjność wśród producentów w poszczególnych branżach. Warto zatem zadbać o kwestie skutecznej strategii marketingowej, która wyróżni nas na tle innych. Jednym z najlepszych kanałów dotarcia do nowych klientów jest wspomniana wcześniej wyszukiwarka internetowa Google. Działania SEO powinny być odpowiednio dobrane do rodzaju naszej strony internetowej. Inaczej pozycjonuje się sklep internetowy, a jeszcze inne czynności będą dedykowane stronom internetowym w formie wizytówki firmy.Pozycjonowanie sklepów online z produktami
Kluczowym elementem w procesie pozycjonowania sklepu internetowego jest dobór odpowiednich słów kluczowych - i od tego też powinniśmy zacząć pozycjonowanie strony z branży produkcyjnej. Warto w tym miejscu zastanowić się również do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Jeśli naszym celem jest pozyskanie nowych klientów B2C, warto poszukać fraz, które są poszukiwane w kontekście naszych produktów. Jeśli nasza witryna jest nowa, to frazy kluczowe powinny mieć na początek niewielką trudność. Chodzi tutaj głównie o konkurencję, czyli ilość domen pozycjonujących się na dane słowo kluczowe. Pozwoli nam to szybciej i skuteczniej zwiększać swoją widoczność w wyszukiwarce internetowej. Dobrym rozwiązaniem są też tzw. long taile, czyli dobrze sprecyzowane zapytania, składające się z kilku wyrazów. Takie słowa kluczowe wyszukiwane są zazwyczaj przez klientów poszukujących konkretne produkty, dlatego możesz w ten sposób skutecznie zwiększyć liczbę i wartość konwersji na stronie. [caption id="attachment_31633" align="aligncenter" width="602"] Przykład słów long tail z narzędzia Senuto[/caption] Do znalezienia słów kluczowych o najlepszych parametrach możesz wykorzystać wiele narzędzi. Pełną listę oraz instrukcję ich obsługi znajdziesz w naszym poradniku: https://delante.pl/slowa-kluczowe-narzedzia/ Jeśli Twoja marka staje się już rozpoznawalna w sieci, warto rozpocząć pozycjonowanie skupione na brandzie. Wybieraj frazy kluczowe posiadające nazwę Twojej firmy np. kosmetyki naturalne + brand. [caption id="attachment_31635" align="aligncenter" width="602"] Przykład fraz brandowych[/caption] Wzrost mocy i autorytetu strony internetowej niewątpliwie przyniesie nam większą widoczność w SERP. Możemy wtedy spróbować pozycjonować nasz sklep internetowy na bardziej konkurencyjne słowa kluczowe, które będą dopasowane do naszych kategorii produktowych. Zawierają one zazwyczaj bardzo ogólne słowa, których wolumen wyszukiwań w danym miesiącu jest duży. Wpływa to na dużo większą trudność tych właśnie fraz kluczowych, ale może spowodować wzrost ruchu na stronę nawet o kilkaset procent. [caption id="attachment_31638" align="aligncenter" width="578"] Przykład fraz o dużym wolumenie wyszukiwań w narzędziu Ubersuggest[/caption] W przypadku doboru słów kluczowych dla klientów z sektora B2B, dobrze sprawdzą się frazy, które posiadają konstrukcję: nazwa produktu + słowo “producent”. Możemy mieć wtedy pewność, że dotrzemy z naszą ofertą do odpowiednich kontrahentów. [caption id="attachment_31640" align="aligncenter" width="602"] Przykład fraz z słowem “producent” o dużym wolumenie wyszukiwań w narzędziu Ubersuggest[/caption]Pozycjonowanie stron w formie wizytówek firmy
Jeśli nie chcemy prowadzić swojego sklepu internetowego warto założyć stronę w formie wizytówki firmy. Powinniśmy skupić się w tym przypadku na jak najlepszym zaprezentowaniu swoich produktów oraz samej marki. Dobrą praktyką będzie stworzenie strony internetowej, która będzie posiadała różne podstrony. Wersja one page może być niekorzystna z punktu widzenia SEO. Pozycjonowanie w tym przypadku również będzie nastawione na wybór odpowiednich słów kluczowych, które będą dopasowane do grupy klientów z różnych sektorów sprzedaży. Wizytówki firm często odnoszą się do branży lokalnej. Jeśli chcemy dotrzeć z naszą ofertą tylko do osób z wybranej okolicy, warto stosować słowa kluczowe w ramach pozycjonowania lokalnego. Frazy powinny zawierać nazwę wybranego obszaru/regionu. [caption id="attachment_31642" align="aligncenter" width="219"] Przykład lokalnych słów kluczowych w narzędziu Keywordtool.io[/caption] Często na stronach w wersji wizytówki dla firmy zamiast listy produktowej możemy znaleźć katalogi producenta w formacie pdf. Obserwując zmiany w wyszukiwarce internetowej Google możemy zauważyć, że dokumenty o takim rozszerzeniu są indeksowane, dlatego warto zadbać o ich prawidłową optymalizację. Najważniejsze kwestie to odpowiednia nazwa, przyjazny adres URL, niewielki rozmiar oraz responsywność pliku pdf. Pozycjonowanie e-commerce oraz stron wizerunkowych może nie przynieść zamierzonych efektów, jeśli nie zadbamy o odpowiednią ich optymalizację techniczną. Wszystkie najważniejsze działania z tego zakresu znajdziesz w naszym artykule: https://delante.pl/techniczne-seo-co-to-jest/Content marketing w branży przemysłowej
Słowa kluczowe, o których wspomniałam wcześniej, najlepiej umieszczać w wartościowych i unikalnych treściach na stronie. Branża przemysłowa opiera się na produktach, dlatego bardzo ważne są opisy kategorii oraz asortymentu. Zadbaj o to, aby teksty były wolne od duplikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Powinny również dostarczać użytkownikom odpowiednich informacji na temat naszej oferty. Dobrym rozwiązaniem będzie też założenie bloga firmowego, w którym zamieszczane będą artykuły dotyczące naszych produktów oraz poradniki o tematyce branżowej. Dzięki temu dostarczysz klientom ważne informację oraz wzmocnisz ich zaangażowanie na stronie. Blog firmowy może też sprawić, że staniesz się prawdziwym ekspertem w swojej dziedzinie. Nie warto też ograniczać się do samych wpisów. Filmy instruktażowe lub promocyjne będą również świetnym pomysłem, aby pozyskać ruch na stronę. Każdy tekst dodany na stronę powinien być odpowiednio zoptymalizowany. Zadbaj o:- Unikalne tytuły podstron oraz ich opisy, wzbogacone słowami kluczowymi.
- Nagłówki (H1-H3) - w treści powinny pojawić się nagłówki o odpowiedniej hierarchii.
- Pogrubienia i pochylenia - za ich pomocą można wyróżnić ważne dla danej podstrony słowa kluczowe lub istotne informacje.
- Rozmiar i opisy alt zdjęć - optymalizuj wagę grafik na stronie oraz umieszczaj dedykowane opisy alternatywne zdjęć,
- Linkowanie wewnętrzne - w treści umieszczaj odnośniki do innych podstron, aby ułatwić nawigację na stronie.
Działania offsite
Linkowanie zewnętrzne
W procesie pozycjonowania ważnym aspektem jest również link building. Pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron internetowych jest czynnikiem rankingowym. Aby wzmocnić pozycję naszego sklepu online lub wizytówki firmy warto wybierać źródła, które mają wysoki autorytet. Kolejnym ważnym aspektem w wyborze odpowiedniego miejsca jest sama tematyka. Lepiej linkować ze stron internetowych o zbliżonej tematyce do profilu naszej firmy. Jeśli pozycjonujemy się lokalnie, wybierajmy portale z naszego regionu. Same linki powinny pojawiać się na zewnętrznych domenach w bardzo naturalny sposób. Odnośniki należy dywersyfikować w kontekście anchor/czysty link oraz tagów doffolow/noffolow. Pamiętaj również, aby nie linkować ciągle z jednego miejsca. Im więcej linków z wartościowych domen, tym lepiej. Linki możemy pozyskiwać z:- katalogów firm,
- artykułów sponsorowanych na portalach branżowych,
- wpisów gościnnych na innych blogach,
- forów,
- stron partnerów biznesowych,
- ogłoszeń,
- social media.