.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak pozyskiwać ruch na stronie z mediów społecznościowych?

7min.

Komentarze:1

Jak pozyskiwać ruch na stronie z mediów społecznościowych?
04 października 2022
W tym artykule wytłumaczymy, dlaczego tylko uzupełniająca się komunikacja na kanałach social mediowych oraz stronie internetowej jest naprawdę skuteczna. Poznasz sposoby, jak pozyskać ruch na www dzięki regularnym publikacjom i odnośnikom, ulokowanym w różnych miejscach. Wykorzystaj pełen potencjał SM!

7min.

Komentarze:1

Spis treści: Działania reklamowe w mediach społecznościowych z roku na rok zyskują na popularności. Widać to między innymi po liczbie powstających kont na każdej z platform - w tym profili popularnych, międzynarodowych marek, ale także ciągle nowo powstających kanałów i możliwościach, jakie proponują dla swoich użytkowników. Nowe platformy przyciągają do siebie na samym początku zwykle młodszych, otwartych na nowości odbiorców, a dopiero po pewnym czasie przekonują reklamodawców i wielkie marki. Zwykle to odbiorcy z pokolenia Gen Z i wcześni millenialsi odkrywają nowości platform, jakie się pojawiają. Idealnym casem na cały ten schemat jest platforma TikTok, która jeszcze do niedawna kojarzyła się z infantylnymi tańcami, bezmyślnymi trendami i kolejnym, niepotrzebnym kanałem społecznościowym, a jako docelową grupę odbiorców wskazywano użytkowników w wieku 13-16 lat. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat widać jednak ogromną zmianę wśród demografii odbiorców tej platformy, a fakt, że na TT pojawiają się coraz częściej reklamy prestiżowych marek, znaczących domów mody czy gigantów w branży (np. IT) idealnie to potwierdza. [caption id="attachment_58986" align="aligncenter" width="729"]jak pozyskiwać ruch na stronie internetowej a statystyki Źródło: Statista, Distribution of TikTok users worldwide as of April 2022, by age and gender[/caption] Doskonałym przykładem może być Balenciaga, która postuje na TIkToku treści organiczne, a także stawia na kampanie płatne. Komunikacja jest spójna z całą wizją marki, a celem takich działań jest przekierowanie na stronę internetową oraz konwersję, w formie zakupu. [caption id="attachment_58988" align="aligncenter" width="467"]Balenciaga Tiktok a ruch z social mediów Źródło: screen autora z profilu Balenciaga na TikToku[/caption]

Jaki kanał komunikacji wybrać?

Czy jednak media społecznościowe mogą być głównym kanałem komunikacji oraz zbiorem informacji o firmie? Sporo, zwłaszcza nowo powstających marek decyduje się na takie ruchy. Wpływ na tego typu decyzję mają często względy finansowe - ograniczenie budżetu, który byłby niezbędny na stworzenie sprawnej i estetycznej strony, a dodatkowo zapewnienie jej działań SEO. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na takie decyzje to po prostu założenie, że przykładowe bio na Instagramie wystarczy, aby przedstawić markę. Naszym zdaniem media społecznościowe i strona internetowa to uzupełniające się obszary, które wzajemnie powinny się wręcz napędzać. Nie rekomendujemy nigdy rezygnowania z któregoś z nich, aby nie zamykać sobie szans na dotarcie do możliwie najszerszego grona odbiorców oraz niewykorzystania potencjału reklamowego któregoś z nich. W jaki sposób połączyć te dwa kanały komunikacji z Klientami? Najlepiej poprzez spójną komunikację, estetykę, podobny schemat publikacji, język komunikacji, a także liczne nawiązania na obu kanałach do siebie wzajemnie. Klient musi mieć poczucie jedności obu kanałów, mieć pewność, że jest w odpowiednim miejscu i nie zastanawiać się nad niepotrzebnymi różnicami. Kanały jednak nie mogą się dublować. Kluczowe jest, aby treści się uzupełniały i były odpowiednio dobrane do grupy odbiorców. Wyczerpanie tematu w jednym miejscu (np. tylko na stronie internetowej) nie zachęci odbiorców do odwiedzenia żadnego z kanałów w Social Mediach. [caption id="attachment_58990" align="aligncenter" width="750"]ruch na stronie z social mediów a elementy graficzne Źródło: Screeny autora ze strony Delante oraz Instagrama Delante[/caption]

Jak przekierować odbiorców z SM na stronę?

Nadrzędnym celem jest zdobywanie ruchu na stronie - to na tym chcemy się skupić,  wykorzystując media społecznościowe. Sposobów na przekierowania bezpośrednio na stronę jest wiele, my jednak chcemy skupić się na dziesięciu, najczęściej praktykowanych. Większość z nich, same wykorzystujemy na naszym agencyjnym profilu, stąd mamy pewność, że tego typu praktyki naprawdę działają. Rekomendujemy je również większości naszych Klientów, ponieważ praktyki te są na tyle uniwersalne, że idealnie sprawdzą się w większości biznesów.

1. Blog tematyczny & content w Social Mediach

To bardzo popularna praktyka, która polega na regularnym postowaniu na obu kanałach (strona internetowa oraz np. Instagram) i na zajawianiu treści na kanale w mediach społecznościowych, aby odbiorcy wchodzili na stronę internetową po pełny materiał. Działanie takie jest skuteczne ze względu na fakt, że ułatwia pracę nad contentem - stworzenie harmonogramu, na bazie tematów blogowych, a także zapewnia regularność publikacji. Przykładem może być blog o modzie, na którym to pojawia się artykuł o trendach z wybiegu Jesień/Zima 2022. Na Instagramie zostaną opublikowane 3 sylwetki oraz chwytliwe hasła, a całość dostępna będzie tylko dla użytkowników, którzy zdecydują się odwiedzić naszą stronę. [caption id="attachment_58992" align="aligncenter" width="591"]blog tematyczny Delante a pozyskiwanie ruchu z social mediów Źródło: Blog tematyczny Delante[/caption]

2. Działania płatne

Kampanie płatne z wykorzystaniem mediów społecznościowych umożliwiają nam stworzenie takiej, która będzie nakierowana na odwiedziny na stronie. To świetna funkcja, zwłaszcza dla sklepów internetowych, która umożliwia efektywną komunikację promocji, nowych kolekcji, preorderów. Kampanie płatne możemy poprowadzić na Instagramie, Facebooku, Pinterescie, YouTube, Linkedin czy TikToku. Daje to nam naprawdę spore możliwości, a treści, jakie umieszczamy w kampaniach powinny być perfekcyjnie dobrane pod specyfikę danego kanału, a także jego docelową grupę odbiorców. Możliwość konfiguracji kampanii pod konkretną aktywność - odwiedziny na stronie, wiąże się również z faktem, że budżet jest rozliczany na podstawie kliknięć (jeśli wybierzemy taką funkcję), przez co zmniejsza się ryzyko przepalenia wszystkich środków. [caption id="attachment_58998" align="aligncenter" width="622"]menedżer reklam Źródło: screen autora - menedżer reklam na Facebooku.[/caption]

3. Publikacja materiałów z możliwością pobrania

Wypuszczasz raport, szkolenie, e-book lub inny materiał, który zachęci Twoich odbiorców do interakcji? Niezależnie od tego, czy materiał będzie płatny, czy bezpłatny, warto, aby kampanie w social mediach nie zdradzały wszystkich szczegółów i przekierowywały do strony internetowej np. po więcej detali, cenę lub datę premiery. Rekomendujemy wykorzystanie np. krótkiej zajawki w formie PDF do pobrania ze strony internetowej. Informacja o takiej możliwości powinna zostać opublikowana na profilu marki, razem z przekierowaniem do strony internetowej. [caption id="attachment_58996" align="aligncenter" width="650"]ebook a pozyskiwanie ruchu z social mediów Źródło: Screen autora z Instagram Delante[/caption]

4. Linkowanie w bio

To dość oczywista funkcja, która  pozwala na szybkie i sprawne połączenie strony internetowej z profilem na Instagramie, Facebooku, TikToku lub innej platformie. Dzięki podpiętej stronie Twoi odbiorcy nie będą musieli wyszukiwać adresu, np. korzystając z Google, a dotrą do Twojej strony bezpośrednio. Warto również rozważyć, co powinno znaleźć się właśnie w BIO Twojej marki. Być może nie warto zdradzać wszystkich szczegółów od razu, a właśnie przekierować po więcej detali na stronę internetową?
pozyskiwanie ruchu na stronie a bio instagram
Źródło: screeny autora z profili na Instagramie - Delante oraz Cheers Stories

5. Korzystanie z możliwości linkowania w stories

Media społecznościowe na szczęście wychodzą z inicjatywą i same dodają funkcje, które umożliwiają sprawne odniesienie do strony. Jedną z nich jest możliwość umieszczenia linku na jednym z Waszych stories. Wystarczy wybrać do tego odpowiednią naklejkę. Warto wykorzystać tą funkcję, kiedy odwołujemy się do czegoś, co nasi odbiorcy będą mogli szerzej poznać na stronie. [caption id="attachment_59004" align="aligncenter" width="587"]jak pozyskiwać ruch z social mediów a stories Źródło: Screen autora z Instagram Stories Delante[/caption]

6. Pinterest

Czyli kopalnia inspiracji, która perfekcyjnie sprawdzi się w branżach, w których dbałość o detale i estetykę jest naprawdę istotna. Nie jest tutaj konieczne działanie reklamowe (chociaż je również rekomendujemy, ze względu na dopiero raczkujący poziom w Polsce i fakt, że marki decydujące się na działania tam bardzo się wyróżniają). Wystarczy regularne postowanie razem z odnośnikami do strony i sukces, w postaci wejść na stronę gwarantowany. Osoby, do których dotrze np. estetyczne zdjęcie sukienki z Twojego sklepu będą chciały ją kupić lub chociaż zapoznać się z jej ceną. To właśnie przez tę chęć klikną link do Twojej strony. [caption id="attachment_59006" align="aligncenter" width="750"]ruch z social mediów Pinterest Źródło: screen autora z Pinteresta.[/caption]

7. Udostępnianie postów ze strony

Kolejna oczywistość, którą wykorzystują szczególnie np. portale informacyjne. Pisząc nowy artykuł na bloga, aktualizując zakładkę “o nas” lub wprowadzając jakiekolwiek inne interesujące rozwiązania możemy spodziewać się zwiększenia liczby odwiedzających na stronie. Udostępnienia sprawdzą się świetnie na Facebooku czy Linkedinie. [caption id="attachment_59008" align="aligncenter" width="540"]jak pozyskiwać ruch z social mediów na Linkedinie Źródło: screen autora LinkedIn Delante[/caption]

8. Linkedin - platforma dla biznesu

Media społecznościowe to nie tylko Facebook i Instagram. LinkedIn również należy do SM i to bardzo prężnie działających. Odbiorcy na LinkedIn znacznie chętniej klikną link do Twojej strony, gdy ulokujesz go w poście nawiązującym np. do tematu ostatniego bloga i podzielisz się jedną ze statystyk, którą samodzielnie opracowałeś/opracowałaś. Audytorium LinkedIna jest wymagające, ale też znacznie bardziej otwarte na treści specjalistyczne i eksperckie. [caption id="attachment_59010" align="aligncenter" width="427"]pozyskiwanie ruchu z social mediów z Linkedina Źródło: screen autora - Linkedin Cheers Stories[/caption]

9. Prezentacja oferty w SM

Trudne jest zainteresowanie odbiorców samymi estetycznymi czy edukacyjnymi treściami. Jest raczej mała szansa, że trafią oni na Twoją stronę internetową, aby zobaczyć więcej. Klienci będą natomiast poszukiwać informacji o tym, czym zajmuje się Twoja firma, jakie usługi w niej znajdzie i chętnie zapoznają się z pełnymi możliwościami na stronie internetowej. Warto wykorzystać do tego możliwości, jakie daje nam np. Instagram, a więc wyróżnione zakładki. Umieść tam najciekawsze fragmenty Twojej oferty a do jej pełnego zaprezentowania przekierowuj na stronę internetową - możesz wykorzystać do tego funkcję z punktu 5 :) [caption id="attachment_59012" align="aligncenter" width="750"]jak pozyskiwać ruch z social mediów przez wyróżnione relacje Źródło: screen autora[/caption]

10. Zapisy/Kontakt

Funkcja ta będzie ważna zwłaszcza dla właścicieli biznesów z branży usługowej. Jeśli zastanawiasz się, jak najlepiej przyciągnąć odbiorców na Twoją stronę, umieść na niej cennik, formularz zgłoszeniowy czy kalendarz wizyt. Dzięki temu, osoby, które będą chciały poznać ceny i wolne terminy będą zmuszone do odwiedzenia strony. Jeśli chcesz ich także przekierować do podstron i przeprowadzić przez inne funkcje wykorzystaj do tego np. pop upy. [caption id="attachment_59014" align="aligncenter" width="750"]screen ze strony Delante Źródło: screen autora ze strony Delante[/caption]

Podsumowanie

Jak widzicie, możliwości na płynne połączenie kanałów komunikacji w naszej firmie jest wiele. Rekomendujemy skupienie się na dążeniu do wykorzystania pełnego potencjału każdego z nich. Pamiętajmy, że nadal jednym z najbardziej skutecznych elementów kierowania ruchu na stronę będą działania SEO, dzięki którym nasza strona będzie łatwa do znalezienia w Google i wybije się ponad konkurencję. Jest to jednak proces długotrwały, dlatego należy go wspierać. Mamy nadzieję, że powyższe 10 tipów na zwiększenie liczby odwiedzin przez social media świetnie sprawdzą się w Waszej branży. Rekomendujemy stopniowe wprowadzenie każdego z podpunktów i korzystanie z potencjału darmowych możliwości (kanałów social media) do boostowania strony internetowej.
Autor
Autor

Autor
Autor

Komentarze

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM