Nowe możliwości tag Google
Tagi są kluczową częścią każdej strony.
Muszą być wdrożone na wszystkich podstronach, żeby pomagały zrozumieć, jakich interakcji dokonują klienci ze stroną i reklamami. Jeżeli nie używasz tagów, tracisz prostą okazję do gromadzenia wartościowych danych.
Niezależnie od tego, czy odbywa się to za pomocą tagu Google, czy Menedżera tagów Google, prawidłowe tagowanie całej witryny jest niezbędne do skutecznego pomiaru danych i działania na nich.– tłumaczenie Google Ads & Commerce Blog
Aż do teraz, wdrażanie tagów było trudnym zadaniem, do którego potrzebna była wiedza techniczna. Wymagało od Ciebie dodania kodu do każdej strony i upewnienia się, że żadna nie została pominięta. Szczególnie problematyczne okazało się to dla dużych witryn z wieloma podstronami.
Na szczęście Google zauważył problem i zaczął przedstawiać sposoby, by ułatwić użytkownikom to zadanie. Najlepszym wyjściem jest integracja tag Google z konfiguracją konta i procesami konfiguracji konwersji w Google Ads i Google Analytics, która będzie dostępna niedługo.
Jednak już wiemy, jak pomocne będzie to rozwiązanie.
Integracja Tagu Google z konfiguracją konta i procesami konfiguracji konwersji w Google Ads i Google Analytics
Niedługo, tag Google będzie bezpośrednio zintegrowany z Google Ads i Google Analytiscs, żeby ułatwić wdrażanie tagów na stronie. Dodawanie kodu nie będzie już dłużej potrzebne, gdyż proces będzie dużo prostszy i szybszy.
Jeżeli używasz popularnego CMSa (jak WordPress) lub kreatora stron internetowych, możesz też dodać nowe tagi dla całej strony bez manualnych zmian w kodzie.
Dużo prostsze, prawda?
Sprawdź, na których stronach wdrożone są tagi – „Podsumowanie zasięgu tagu”
Jak już wspomniałam, wdrożenie tagów na całej stronie jest niezwykle istotne. Tylko w ten sposób możesz gromadzić przydatne dane o zachowaniach klientów na Twojej stronie.
Musisz upewnić się, że wszystkie podstrony mają poprawnie wdrożony tag, a sprawdzanie tego samodzielnie jest monotonnym i męczącym zadaniem. Na szczęście, za sprawą „Podsumowania zasięgu tagu”, nie trzeba go już powtarzać.
Możesz wykorzystać tę opcję do sprawdzenia, które podstrony mają tag Google i dodania URLi do tych, w których jeszcze tych tagów nie ma. Możesz przeanalizować do 10 tys. stron.
Dowiedz się więcej o podsumowaniu zasięgu tagu.
Ostatnio, Google wprowadza wiele zmian i aktualizacji, które mają ułatwić nasze życie I poprawić wrażenia związane z wyszukiwaniem w Google. Niecierpliwie czekam na kolejne nowości i jestem pewna, że jak tylko o czymś się dowiem, przekażę Ci tutaj na blogu!