.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?

6min.

Komentarze:0

Jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych?d-tags
10 stycznia 2022
W zależności od tego, jaką pozycję Twoja strona zajmuje na dane zapytanie w Google, inny jest współczynnik CTR. Oczywiście zależy Ci na tym, aby liczba przekierowań z organicznych wyników wyszukiwania była jak największa – awans na wyższą pozycję nie jest jedynym sposobem na poprawienie tego wskaźnika. Podejmując przeróżne kroki, możesz go podwyższyć. Sprawdź, jak zwiększyć współczynnik CTR w wynikach organicznych.

6min.

Komentarze:0

Spis treści

Dlaczego warto walczyć o wyższy CTR w SERP-ach?

Może się wydawać, że skoro udało Ci się osiągnąć pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, to prawie każdy, kto wpisze daną frazę w Google, kliknie Twoją stronę. Niestety, ale tak nie jest, a wpływa na to wiele czynników. W zależności od tego, jaką wprowadzisz frazę, SERP-y mogą wyglądać zupełnie inaczej. Np. na górze mogą się wyświetlać cztery reklamy z Google Ads, a następnie trzypak wyników lokalnych z Google Maps. Zatem witryna, która zajmuje pierwszą pozycję w wynikach organicznych, w praktyce jest dopiero 8. stroną na liście witryn. Oczywiście wielu użytkowników Google omija reklamy, ale nie zmienia to faktu, że ich pojawianie się ma istotny wpływ na CTR. Ile wynosi średni CTR w zależności od pozycji w SERPach? Tego możesz się dowiedzieć z analizy przeprowadzonej przez Senuto. [caption id="attachment_46225" align="aligncenter" width="605"]ctr w wynikach organicznych w statystykach Źródło: https://www.senuto.com/pl/blog/ctr-seo/[/caption] Ogromny wpływ na CTR ma to, co internauta widzi w SERP-ach. Ciekawych danych na ten temat dostarcza advancedwebranking.com. Możesz dowiedzieć się, ile wynosi CTR w zależności od tego, jak wyglądają SERP-y dla danego zapytania. Co więcej, możesz również sprawdzić dane historyczne. [caption id="attachment_46227" align="aligncenter" width="605"]ctr w organicznych wynikach i dane historyczne Źródło: https://www.advancedwebranking.com/ctrstudy/[/caption] Dlaczego powinieneś walczyć o wyższy CTR w wynikach organicznych? Wzrost tego współczynnika oznacza, że Twoją stronę odwiedzi więcej internautów. Każde odwiedziny to szansa na pozyskanie zapytania od klienta, zamówienie produktów w sklepie WWW, dołączenie do newslettera, czyli możliwość osiągnięcia oczekiwanych rezultatów.

Jak zwiększyć współczynnik klikalności CTR w wynikach organicznych?

Zerknij do SERP-ów. Nie jest tak, że każdy wynik, który widzisz, wygląda identycznie. Pojawiają się tam różne elementy, dzięki którym pewne pozycje rzucają się w oczy, co prawdopodobnie powoduje, że klikasz je mimo tego, że nie znajdują się na pierwszym miejscu na daną frazę. Wyróżnianie się w SERP-ach to jeden z kroków do osiągnięcia oczekiwanego celu. Sprawdź, jak poprawić organiczny współczynnik CTR.

Dodaj spis treści do artykułu

Być może często spotykasz się z zastosowaniem spisów treści w artykułach, czyli odnośników z kotwicami, które najczęściej prowadzą do poszczególnych nagłówków w contencie. Jeśli chodzi o zastosowanie spisu treści, to poza tym, że ułatwia on internaucie nawigację i wyszukanie oczekiwanej treści, to zastosowanie tego rozwiązania przynosi jeszcze jedną korzyść – dzięki temu w wynikach wyszukiwania pod daną stroną mogą się wyświetlić dodatkowe odnośniki, prowadzące właśnie do poszczególnych kotwic. Tym sposobem taki wynik w SERP-ach zajmuje więcej miejsca i bardziej rzuca się w oczy. dodatkowe odnośniki a poprawa ctr

Zastosuj emoji

Emoji to piktogramy, grafiki, które mogą się wyświetlać w SERPach - “mogą”, ponieważ wyszukiwarka nie daje gwarancji, że na pewno się pojawią w wynikach wyszukiwania. Warto jednak rozważyć korzystanie z nich. Czy wiesz, że Google daje możliwość wyszukiwania po emoji? Wystarczy, że skopiujesz taki piktogram i wkleisz w pole, w które wpisujesz zapytanie. W efekcie wyświetlą Ci się strony, na których on się znajduje. Oto, jak wygląda przykładowy wynik w Google wzbogacony o emoji: ctr w organicznych wynikach a emoji Tylko których emoji użyć, aby rzeczywiście przełożyło się to na poprawę CTR? Przede wszystkim związanych z działalnością. Natomiast z medium.com dowiesz się, jakie są najpopularniejsze piktogramy, a także – które najbardziej przekładają się na poprawę CTR. [caption id="attachment_46233" align="aligncenter" width="605"]emoji wpływające na poprawę ctr Źródło: https://medium.com/@optimistics/why-you-need-to-use-emojis-in-your-seo-strategy-e0c8dc4bd499[/caption]

Zastosuj FAQPage

Prawdopodobnie spotkałeś się w SERP-ach z wynikami, pod którymi wyświetla się kilka pytań. Możesz w nie kliknąć i sprawdzić odpowiedź bez konieczności przechodzenia na stronę. Taki efekt możesz uzyskać dzięki danym strukturalnym. FAQ musi być odpowiednio osadzone na stronie. Wytyczne co do zastosowania tego rozwiązania znajdziesz w materiałach od Google. Jeśli chodzi o wdrożenie FAQPage, to masz różne możliwości. Stosunkowo prostym sposobem jest skorzystanie z generatora. Wystarczy, że dodasz poszczególne pytania, a następnie skopiujesz kod i wkleisz go na stronie. ctr w wynikach organicznych a faqpage Jaki przyniesie to efekt? W SERP-ach mogą wyświetlić się następujące informacje: faq zwiększa ctr w organicznych wynikach Czy w każdym przypadku wpłynie to pozytywnie na CTR? Niestety, ale nie. Weź pod uwagę, czego szuka użytkownik. Jeśli odpowiedź na pytanie znajdzie bez przejścia na stronę, z wyświetlonego FAQ, to prawdopodobnie nie odwiedzi witryny i efekt będzie odwrotny do oczekiwanego. Dlatego przemyśl, jakie pytania i odpowiedzi tam umieścisz.

Optymalizuj title i description

Treść meta description, czyli opisu strony, nie jest czynnikiem rankingowym (co więcej, Google nie zawsze wyświetli taką treść, jaką ustawimy), ale mimo wszystko warto ją optymalizować, tak, aby zachęcić internautę do kliknięcia. Opisz, co użytkownik znajdzie na stronie, zastosuj CTA. Warto również optymalizować pierwszy element opisowy, który znajduje się w witrynie, np. lead wpisu na blogu, gdyż często to właśnie on jest wyświetlany przez Google jako zapowiedź tego, o czym jest mowa na stronie. Dlatego w tej treści możesz np. stawiać pytania, które mogą zachęcić internautę do zapoznania się z serwisem. pomozemy-zwiekszyc-ctr-baner Kolejnym elementem jest title. Jeszcze kilka tygodni temu w wynikach wyszukiwania wyświetlały się takie tytułu SEO, jakie ustawiliśmy w znaczniku meta, poza wyjątkami. Obecnie Google zmienia większość z nich – jak wyliczył MOZ, dotyczy to 58 proc. przypadków. Możesz jednak podjąć pewne kroki, aby zmniejszyć ryzyko takiej modyfikacji:
  • Użyj w treści title najpopularniejszej frazy dla danego contentu, tj. najczęściej wyszukiwanej.
  • Stosuj w miarę możliwości krótkie tytuły – postaraj się, aby nie zajmowały więcej niż 650 px. Co ciekawe, Google pod tym względem jest bardziej łaskawe w przypadku wyników mobilnych – wyświetla wybrany przez właściciela witryny tytuł.
  • Unikaj powtarzania w title tych samych słów.
  • Unikaj stałych elementów w title – jeśli są one schematyczne, różnią się np. tylko jednym słowem, to prawdopodobnie Google je zmieni.
Wiesz już, co robić, aby zwiększyć szansę na wyświetlenie przez Google takiego tytułu, na którym Ci zależy. Umieść w nim istotne słowa kluczowe – niech internauta widzi, co może znaleźć w treści artykułu. To powoduje, że CTR może być większy. Warto stosować frazy z długiego ogona, które są bardziej opisowe i lepiej przekazują użytkownikowi Google, jaki content jest pod danym adresem.

Korzystaj ze zdjęć we wpisach

Dzięki temu możesz zaistnieć nie tylko w Google Grafika – możesz również poprawić CTR w wynikach organicznych. Zwróć uwagę na to, że fotografie wyświetlają się także we fragmentach z odpowiedzią: ctr w organicznych wynikach a grafiki Ponadto Google dla wielu zapytań dodaje w SERP-ach wyniki z Google Grafika. ctr a wyniki w google grafika Zadbaj o to, aby prezentowana grafika była wysokiej jakości i zachęcała do zapoznania się z materiałem - to również może pozytywnie rzutować na CTR w organicznych wynikach.

Używaj opisowych adresów URL

To kolejny element, którym możesz zwrócić uwagę użytkownika. Niech w adresie znajduje się ważne słowo kluczowe, które przekazuje, co internauta znajdzie na stronie. Np. w WordPress możesz wygodnie dostosować adres URL do swoich potrzeb przy dodawaniu wpisu. opisowe adresy URL

Wykorzystaj fragmenty rozszerzone

Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania Twoja strona w Google może skutecznie rzucać się w oczy. W SERP-ach mogą wyświetlać się dodatkowe informacje, takie jak cena produktu, jego ocena w formie gwiazdek, stan magazynowy, liczba opinii. fragmenty rozszerzone a ctr Pojawiać się mogą także inne informacje – np. w przypadku wpisu blogowego dane autora i data dodania contentu. To skuteczny sposób na to, by poprawić CTR w organicznych wynikach. Jak wdrożyć takie rozwiązanie na stronę? W przypadku systemu WordPress możesz skorzystać z wielu wtyczek. Innym sposobem na oczekiwany efekt jest użycie darmowego generatora Schemy.

Użyj tabeli HTML

W SERP-ach może pojawić się również dodatkowa linia z informacjami pod konkretnym wynikiem z innych powodów niż zastosowanie danych strukturalnych. Taki efekt można uzyskać dzięki tabeli z najważniejszymi danymi. Nie ma gwarancji, że Google wyświetli każdą tabelę, a raczej dane z niej i każdą ujętą w niej treść, natomiast może to być skuteczny sposób na poprawienie CTR. Zerknij poniżej, jak wygląda taka tabela na stronie: [caption id="attachment_46247" align="aligncenter" width="377"]ctr w wynikach organicznych a tabela HTML Źródło: https://wiedzmin-archive.fandom.com/wiki/Wied%C5%BAmin_(ksi%C4%85%C5%BCka)[/caption] A oto, jaki dało to efekt w SERP-ach. Wprawdzie widoczny będzie tylko jeden element, ale to już wyróżni stronę w wynikach wyszukiwania. tabela html w SERP-ach

Jak zwiększyć współczynnik CTR? - podsumowanie

Sposobów na podniesienie klikalności Twojej strony jest wiele. Nie jest jednak tak, że zastosujesz wszystkie i Google pokaże je w SERP-ach. Testuj poszczególne rozwiązania i sprawdzaj, jak wpływają one na CTR. Np. emoji w niektórych branżach mogą nic nie dać, natomiast w innych przyniosą znakomite rezultaty. Bezdyskusyjnie warto pracować nad poprawieniem organicznego współczynnika  CTR – możesz dzięki temu zwiększyć ruch z wyników organicznych.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022