Pozycjonowanie: Jak zacząć optymalizować posty na blogu?

Pozycjonowanie: Jak zacząć optymalizować posty na blogu?

Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Na lepszą optymalizację strony możesz wpłynąć nawet poprzez drobne działania na poziomie pojedynczego wpisu. Warto je znać i zacząć regularnie stosować.

Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że aby oglądać naprawdę dobre efekty, będziesz musiał skorzystać z usług agencji, która się na tym zna. Jest jednak i dobra wiadomość – na lepszą optymalizację strony możesz wpłynąć nawet poprzez drobne działania na poziomie pojedynczego wpisu. Warto je znać i zacząć regularnie stosować.

Pozycjonowanie postów: jak zacząć, czyli 10 kroków do celu

Oto nasze praktyczne wskazówki, które podpowiedzą Ci, w jaki sposób dopasować do wymogów Google wpisy na blogu. Jeśli potrzebujesz przykładu, obejrzyj nasz tekst – on sam też został zoptymalizowany!

Jak pozycjonować bloga samemu? Oto nasza lista wskazówek do zrobienia

1. Wyodrębnij słowo kluczowe będące esencją danego postu

Zanim siądziesz do pisania tekstu, zastanów się, jaka fraza najtrafniej opisuje to, co stanowi główny temat wpisu. Zapisz ją sobie wielkimi literami w pamięci, ponieważ to na nią będziesz optymalizować swój artykuł.

2. Zamieść w tytule kluczową frazę

Umieść wybrane słowo kluczowe w nagłówku swojego posta. Niech będzie nieodmienione, zachowane w takiej formie, w jakiej internauta wpisałby je do wyszukiwarki. Na przykład – nie ma co się kryć – naszą frazą wybraną dla tego artykułu jest pozycjonowanie jak zacząć. W związku z tym umieściliśmy ją w tytule tekstu.

3. Zadbaj o odpowiednią długość tytułu posta

Tytuł nie powinien być ani za krótki, ani za długi. Najlepiej, jeśli znajdzie się w przedziale 50-60 znaków. Nasz ma 56 – idealnie!

4. Zamieść frazę w meta tagach

Jest to tytuł (title) i opis zawartości posta, który wyświetla się użytkownikom w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o meta description, to liczą się tutaj krótkie i zwięzłe zdania, bo musisz się zmieścić w 155 znakach. Nie zapomnij także, by w opisie ująć pozycjonowaną frazę. Opis meta możesz w łatwy sposób zamieścić za pomocą specjalnych wtyczek, na przykład Yoast.

Prezentacja meta description do artykułu "Pozycjonowanie jak zacząć?"Pod tytułem strony i adresem WWW znajduje się krótki opis – meta description.

5. Pisz selekcjami

Tekst internetowy rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest dbanie o czytelność tekstu. Dobrze jest podzielić go na kilka części, użyć punktorów lub numerowanych list. Rozwiązań jest wiele, dlatego wybierz te, które będą najlepsze dla formy Twojego wpisu.

6. Używaj pogrubień

Oczywiście z umiarem. Nie chodzi o to, by pogrubić cały tekst, ale wyróżnić nagłówki i kluczowe zdania. Decydując się na użycie wytłuszczeń, kieruj się dobrem czytelnika. Ten wchodząc na stronę, częściej skanuje tekst niż rzeczywiście go czyta, dlatego postaraj się, aby znalazł odpowiedzi, których szuka.

7. Nazwij i opisz odpowiednio zdjęcia

Każda zamieszczana przez Ciebie fotografia powinna mieć ALT, czyli alternatywny opis. Zarówno w nim, jak i nazwie zdjęcia powinno znajdować się słowo kluczowe. Dzięki temu Twoja ilustracja może trafić do wyszukiwarki Google Images i generować wejścia także z tego źródła.

8. Nie bój się linkowania

Przeprowadzane w odpowiedni sposób z pewnością nie zaszkodzi. Do nowych wpisów możesz podlinkować swoje artykuły, które powstały wcześniej, o ile są w jakiś sposób powiązane z tematem. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś linkował również do stron wartych zaufania. Dzięki temu w bezpieczny sposób możesz zwiększyć liczbę odsłon bloga i zatrzymać czytelnika dłużej na stronie.

9. Wpleć słowa kluczowe w tekst

Wybrana fraza powinna przewinąć się kilka razy w treści całego posta, dzięki czemu przeglądarka lepiej zaindeksuje nasz tekst. Nie przesadzaj jednak z ich ilością, bo nienaturalna aktywność słów kluczowych, zwana jako keyword stuffing, wyda się robotom Google podejrzana.

10. Pisz teksty dłuższe niż 350 słów

Wartościowe wpisy nie powinny być za krótkie. Postaraj się wyłożyć swoją wiedzę w jak najprostszy sposób, ale bez zbyt wielkich skrótów myślowych, które pozostawią czytelnika z większą liczbą pytań niż odpowiedzi.

Jak optymalizować posty na blogu? – skontroluj swoją pracę i oglądaj efekty

Jeśli Twoja strona powstała w oparciu o WordPress, to w łatwy sposób możesz sprawdzić, czy dobrze przeprowadziłeś optymalizację wpisu – zacznij korzystać z wtyczki Yoast. Więcej na temat jej funkcji i możliwości pisaliśmy w artykule Pozycjonowanie bloga w Google: wskazówki dla początkujących.

Możesz być pewien, że dobrze wykonana praca przy optymalizacji przyniesie pozytywne skutki – Twoje posty zostaną szybciej zaindeksowane, a strona może zyskać na popularności. Warto więc poświęcić kilka minut i skonstruować wpis tak, by wpłynął pozytywnie na pozycjonowanie. Jak zacząć? To proste – od wprowadzenia w życie naszych wskazówek!

Sprawdź również nasz poradnik pozycjonowanie stron.

(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Wiele osób niestety zapomina że teksty na blogu mają być przede wszystkim użyteczne dla czytelnika, trzeba pisać pod ludzi a nie pod boty wyszukiwarek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej