Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Na lepszą optymalizację strony możesz wpłynąć nawet poprzez drobne działania na poziomie pojedynczego wpisu. Warto je znać i zacząć regularnie stosować.
Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że aby oglądać naprawdę dobre efekty, będziesz musiał skorzystać z usług agencji, która się na tym zna. Jest jednak i dobra wiadomość - na lepszą optymalizację strony możesz wpłynąć nawet poprzez drobne działania na poziomie pojedynczego wpisu. Warto je znać i zacząć regularnie stosować.
Pozycjonowanie postów: jak zacząć, czyli 10 kroków do celu
Oto nasze praktyczne wskazówki, które podpowiedzą Ci, w jaki sposób dopasować do wymogów Google wpisy na blogu. Jeśli potrzebujesz przykładu, obejrzyj nasz tekst - on sam też został zoptymalizowany!
1. Wyodrębnij słowo kluczowe będące esencją danego postu
Zanim siądziesz do pisania tekstu, zastanów się, jaka fraza najtrafniej opisuje to, co stanowi główny temat wpisu. Zapisz ją sobie wielkimi literami w pamięci, ponieważ to na nią będziesz optymalizować swój artykuł.
2. Zamieść w tytule kluczową frazę
Umieść wybrane słowo kluczowe w nagłówku swojego posta. Niech będzie nieodmienione, zachowane w takiej formie, w jakiej internauta wpisałby je do wyszukiwarki. Na przykład - nie ma co się kryć - naszą frazą wybraną dla tego artykułu jest pozycjonowanie jak zacząć. W związku z tym umieściliśmy ją w tytule tekstu.
3. Zadbaj o odpowiednią długość tytułu posta
Tytuł nie powinien być ani za krótki, ani za długi. Najlepiej, jeśli znajdzie się w przedziale 50-60 znaków. Nasz ma 56 - idealnie!
4. Zamieść frazę w meta tagach
Jest to tytuł (title) i opis zawartości posta, który wyświetla się użytkownikom w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o meta description, to liczą się tutaj krótkie i zwięzłe zdania, bo musisz się zmieścić w 155 znakach. Nie zapomnij także, by w opisie ująć pozycjonowaną frazę. Opis meta możesz w łatwy sposób zamieścić za pomocą specjalnych wtyczek, na przykład Yoast.
Pod tytułem strony i adresem WWW znajduje się krótki opis - meta description.
5. Pisz selekcjami
Tekst internetowy rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest dbanie o czytelność tekstu. Dobrze jest podzielić go na kilka części, użyć punktorów lub numerowanych list. Rozwiązań jest wiele, dlatego wybierz te, które będą najlepsze dla formy Twojego wpisu.
6. Używaj pogrubień
Oczywiście z umiarem. Nie chodzi o to, by pogrubić cały tekst, ale wyróżnić nagłówki i kluczowe zdania. Decydując się na użycie wytłuszczeń, kieruj się dobrem czytelnika. Ten wchodząc na stronę, częściej skanuje tekst niż rzeczywiście go czyta, dlatego postaraj się, aby znalazł odpowiedzi, których szuka.
7. Nazwij i opisz odpowiednio zdjęcia
Każda zamieszczana przez Ciebie fotografia powinna mieć ALT, czyli alternatywny opis. Zarówno w nim, jak i nazwie zdjęcia powinno znajdować się słowo kluczowe. Dzięki temu Twoja ilustracja może trafić do wyszukiwarki Google Images i generować wejścia także z tego źródła.
8. Nie bój się linkowania
Przeprowadzane w odpowiedni sposób z pewnością nie zaszkodzi. Do nowych wpisów możesz podlinkować swoje artykuły, które powstały wcześniej, o ile są w jakiś sposób powiązane z tematem. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś linkował również do stron wartych zaufania. Dzięki temu w bezpieczny sposób możesz zwiększyć liczbę odsłon bloga i zatrzymać czytelnika dłużej na stronie.
9. Wpleć słowa kluczowe w tekst
Wybrana fraza powinna przewinąć się kilka razy w treści całego posta, dzięki czemu przeglądarka lepiej zaindeksuje nasz tekst. Nie przesadzaj jednak z ich ilością, bo nienaturalna aktywność słów kluczowych, zwana jako keyword stuffing, wyda się robotom Google podejrzana.
10. Pisz teksty dłuższe niż 350 słów
Wartościowe wpisy nie powinny być za krótkie. Postaraj się wyłożyć swoją wiedzę w jak najprostszy sposób, ale bez zbyt wielkich skrótów myślowych, które pozostawią czytelnika z większą liczbą pytań niż odpowiedzi.
Jak optymalizować posty na blogu? - skontroluj swoją pracę i oglądaj efekty
Jeśli Twoja strona powstała w oparciu o Wordpress, to w łatwy sposób możesz sprawdzić, czy dobrze przeprowadziłeś optymalizację wpisu - zacznij korzystać z wtyczki Yoast. Więcej na temat jej funkcji i możliwości pisaliśmy w artykule Pozycjonowanie bloga w Google: wskazówki dla początkujących.
Możesz być pewien, że dobrze wykonana praca przy optymalizacji przyniesie pozytywne skutki - Twoje posty zostaną szybciej zaindeksowane, a strona może zyskać na popularności. Warto więc poświęcić kilka minut i skonstruować wpis tak, by wpłynął pozytywnie na pozycjonowanie. Jak zacząć? To proste - od wprowadzenia w życie naszych wskazówek!
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze
dziękuję za artykuł, extra poradnik, mam stronę na wordpress i chętnie sprawdzę tą wtyczkę Yoast do sprawdzania optymalizacji
Wiele osób niestety zapomina że teksty na blogu mają być przede wszystkim użyteczne dla czytelnika, trzeba pisać pod ludzi a nie pod boty wyszukiwarek.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
dziękuję za artykuł, extra poradnik, mam stronę na wordpress i chętnie sprawdzę tą wtyczkę Yoast do sprawdzania optymalizacji
Wiele osób niestety zapomina że teksty na blogu mają być przede wszystkim użyteczne dla czytelnika, trzeba pisać pod ludzi a nie pod boty wyszukiwarek.