Case studies

blufol.io

Case study - blufol.io

blufolio to genewska firma zajmująca się kryptowalutami, blockchainami VC i inwestycjami zrównoważonymi. Mimo tego, że jest już na rynku ponad 13 lat, blufolio nie zwalnia tempa, udowadniając, że przez tak długi czas ciągle można dobrze prosperować i wyprzedzać podstawowe wskaźniki rynkowe.

Poniżej przedstawiamy opis tego, jak pomogliśmy blufolio przygotować się do połączenia dwóch stron internetowych w jedną oraz to, jak w 6 miesięcy udało się nam zwiększyć widoczność firmy w wynikach Google o 453%.

Branża

Blockchain

Domena

.io

Globalna

Liczba wyświetleń

453%

wzrost widoczności w Google

Widoczność

128k

wyświetlenia w SERP po 6 miesiącach

Analiza

Nasza współpraca z blufolio zaczęła się w październiku 2021. Po przeprowadzeniu wstępnych rozmów, dowiedzieliśmy się, że mają oni dla nas dość ciekawe zadanie. Okazało się, że w tamtym czasie blufolio wiedziało już, że najdalej za rok chcą połączyć swoje dwie mniejsze strony w jedną, zachowując przy tym wszystkie dotychczasowe założenia biznesowe.

Może się wydawać, że zadanie, jakie nam powierzyli nie było szczególnie wymagające, czy też wcześniej niespotykane. Co się jednak okazało, z tych dwóch witryn, to ta generująca mniejszy ruch miała zostać przekształcona w główną domenę blufolio.

No i znowu wydawać by się mogło, że nasz zespół nie powinien mieć z tym większych problemów. I rzeczywiście nie miałby, gdyby nie fakt, że ta witryna okazała się być niemal tak zwanym one pagerem bez żadnych podstron ofertowych.

To, że miała bloga również nie było pomocne, ponieważ wpisy, które się na nim pojawiały, były newsami zaciągniętymi z LinkedIn.

Branża kryptowalut jest konkurencyjna i dość trudna do wypozycjonowania. Dodając do tego niezwykle ambitne założenia biznesowe, jakie stawia blufolio, powstał dla nas niezwykle wymagający i złożony case.

Na szczęście świadomość, że stoimy przed dość sporym wyzwaniem, nie zniechęciła specjalistów Delante. Zamiast zrezygnować z tego projektu, nasz zespół wziął głęboki oddech i sprawnie rozpisał plan działania dla blufolio. Wynikało z niego, że w tym przypadku trzeba będzie użyć najpotężniejszych narzędzi.

Poniżej przedstawiamy opis naszej strategii wypracowanej specjalnie dla blufolio. Znajdziesz w nim wykorzystane techniki SEO, dzięki którym udało się nam nie tylko spełnić oczekiwania klienta, ale też zapewnić bezproblemowy start jego nowej witryny.

Szybkie fakty: 

  • konkurencyjna i wymagająca branża kryptowalut
  • zaplanowane przez klienta połączenie dwóch stron internetowych w jedną
  • strona, która miała stać się oficjalną domeną, miała niskie parametry i generowała niewielki ruch
  • brak jakichkolwiek stron ofertowych (service page)
  • brak źródeł do tworzenia treści na stronę

Proces on-site

Problem 1: SWM strony generowało większy ruch, niż blufol.io

Pierwszą rzeczą, od której należało zacząć to przekierowanie ruchu z Secure Wealth Management (SWM) do blufol.io. Jak już zostało wspomniane wcześniej, cały problem polegał na tym, że po połączeniu stron, to “mniejsze” blufol.io miało stać się główną witryną.

Żeby mieć pewność, że nasz plan dobrze zadziała, zdecydowaliśmy się wdrożyć podstawową optymalizację strony SWM, skupiając się mocniej na rozbudowie blufol.io. Poświęciliśmy jej zdecydowanie więcej energii i zasobów. W końcu to ona miała stać się główną – a w zasadzie jedyną – domeną naszego klienta.

Co ważne, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że zwyczajne połączenie dwóch stron przeprowadzone z dnia na dzień nie jest dobrym rozwiązaniem – niewątpliwie spowodowałby to ogromną utratę użytkowników. Żeby nie wprawiać odwiedzających stronę w zakłopotanie  – a tym samym zapobiec odpływowi użytkowników – zdecydowaliśmy się ich poinformować, że SMW niedługo przekształci się w blufol.io. W tym celu zaplanowaliśmy serię powiadomień, które nieustannie wyświetlały się na górze strony:

case study - przygotowanie migracji strony

Domena funkcjonowała w tym trybie przez kilka miesięcy, zanim ostatecznie przekierowaliśmy ją na blufol.io.

Problem 2: Brak treści na stronie

Można powiedzieć, że w momencie wdrażania naszych prac, witryna klienta nie była rozbudowana. Nie miała też podstron z usługami, które mogłyby być zoptymalizowane na słowa kluczowe związane z kryptowalutami.

Zero słów kluczowych

Po weryfikacji okazało się, że cała strona wyświetlała się na słowa kluczowe, które były kompletnie niezwiązane z branżą kryptowalut. Oczywiście, te same słowa kluczowe nie pomagały witrynie dobrze radzić sobie w wynikach wyszukiwania.

Kiedy zdaliśmy sobie z tego sprawę, postanowiliśmy przeprowadzić standardowy proces szukania odpowiednich słów kluczowych. To pozwoliło nam wybrać najbardziej odpowiednie frazy dla blufolio – frazy, które wykazywały największy potencjał na wyciągnięcie witryny wysoko w wynikach SERP. Z czasem poszerzyliśmy listę słów kluczowych o long-taile, frazy generyczne i żargon typowy dla branży kryptowalut.

Ze względu na to, że nasz klient nie miał możliwości tworzenia własnych treści na blufol.io, zajęliśmy się też pisaniem tekstów.

I tak stworzyliśmy osobną kategorię – poradnik dla inwestorów, gdzie publikowaliśmy artykuły pisane przez nasz zespół wyłącznie dla blufolio. Teksty te zawierały słowa kluczowe, które miały w założeniu polepszyć widoczność witryny i zwiększać jej konwersję.

To naładowanie strony unikatowymi treściami przyczyniło się do znaczącego wzrostu odwiedzin.

wdrożenie treści na stronę case study

case study seo

WAŻNE: Wiedzieliśmy, że w przypadku tak małej strony, poszerzenie jej o dodatkowe treści było właściwym krokiem ku zwiększeniu jej wydajności.

Problem 2a: Brak wystarczającego czasu na tworzenie odpowiedniej ilości treści

SEO lubi wartościowe teksty, a praca z takimi treściami to dość czasochłonny proces. Żeby przyspieszyć optymalizację strony blufol.io i w pewien sposób obejść kwestię czasu, który musi zostać poświęcony na tworzenie dobrych jakościowo artykułów, zdecydowaliśmy się skategoryzować to, co już było na stronie.

W tym celu stworzyliśmy chmurę tagów (tag grid). Następnym krokiem było otagowanie wszystkich wpisów, które były już opublikowane. Co jest istotne – umożliwiliśmy dodawanie tytułu, H1 i tekstu do sekcji tagów. Wykorzystanie tego rozwiązania przyniosło nam rewelacyjne rezultaty. Dodanie tagów przyczyniło się do zwiększenia pozycji strony naszego klienta w rankingu Google.

chmura tagów case study

Głównym celem tworzenia chmury tagów jest usprawnienie linkowania wewnętrznego, co przekłada się na polepszenie struktury całej witryny. To, że treści stały się częściej wyświetlane przez użytkowników było dodatkowym plusem.

Problem 3: Niezoptymalizowany blog

Kiedy zaczynaliśmy współpracę z blufolio, mieli już oni bloga na swojej stronie. Niestety roboty Google skategoryzowały te treści jako thin content – teksty niskiej jakości, które nie są wartościowe dla użytkowników i/lub są generowanie automatycznie. Można powiedzieć, że na blog składały się jedynie bardzo krótkie newsy branżowe.

blufolio implementacja bloga case study

Poza tym, biorąc pod uwagę SEO, treści zamieszczone na blogu blufolio nie były poprawnie zoptymalizowane. Zauważyliśmy w nich kilka problemów natury technicznej:

  • niepoprawna struktura nagłówków,
  • brak opisów meta, które zawierałyby słowa kluczowe,
  • za krótkie i zbyt ogólne treści, skategoryzowane przez roboty indeksujące jako thin content,
  • treści na stronie były głównie newsami, których ważność dość szybko staje się nieaktualna
  • treści nie zawierały słów kluczowych często używanych przez potencjalnych klientów
  • problemy z UX,
  • brak formatowania zgodnego z założeniami SEO.

Żeby zwiększyć jakość treści na stronie i ulepszyć UX, dla najdłuższych tekstów przygotowaliśmy spis treści.

spis treści na blogu

Problem 4: Problemy z indeksowaniem treści

Kiedy wreszcie zaczęliśmy tworzyć nowe, bogatsze treści, wydawało się nam, że od tamtego momentu będzie już tylko z górki. Cóż… Roboty Google udowodniły nam, że się myliliśmy. Pomimo systematycznego publikowania artykułów na stronę blufolio, mieliśmy problem z indeksowaniem ich w Google.

Indeksowanie treści związanych z branżą w której działa blufolio trwa dłużej niż ma to miejsce w pozostałych branżach. Dlatego też, żeby nie siedzieć z założonymi rękami i nie czekać, aż crawlery zrobią co do nich należy, użyliśmy naszego wewnętrznego narzędzia do indeksowania, opartego na aplikacji Delante API.

Tak wygląda nasza aplikacja

delante api do indeksacji

A tu kilka przykładów zindeksowanych podstron dla blufolio:

Problem 5: Niepoprawne nagłówki

Następną rzeczą, którą trzeba było się zająć to kwestia nagłówków. Ich struktura była niepoprawna. W zasadzie można powiedzieć, że nie miały one żadnej struktury.

  • nie było żadnego nagłówka H1 (taki element powinien znajdować się na górze każdej strony)
  • wszystkie nagłówki użyte na stronie były oznaczone jako H2, co nie jest najlepszym rozwiązaniem (brak hierarchii)
  • dodatkowo, nagłówki nie zawierały słów kluczowych

niepoprawna struktura nagłówków case study

Stworzyliśmy nową strukturę nagłówków i dodaliśmy do nich słowa kluczowe:

poprawna struktura nagłówków na stronie

Problem 6: Brak możliwości wprowadzania zmian na całej stronie ze względu na ograniczony dostęp do FTP

Kolejną sprawą, którą należało się zająć to wprowadzenie kompleksowych zmian na stronie. Miały one na celu nie tylko zwiększenie widoczności witryny na rynku zagranicznym, ale też usprawnić jej działanie i nawigację. Nasz zespół nie miałby problemu z wykonaniem tego zadania, gdyby nie fakt, że nie mieliśmy dostępu do protokołu FTP. Żeby go uzyskać, skontaktowaliśmy się z firmą, która była odpowiedzialna za stworzenie projektu strony.

Na szczęście w tamtym czasie okres gwarancyjny, którym została objęta witryna blufolio jeszcze się nie zakończył. Połączyliśmy zatem siły z agencją deweloperską i poprosiliśmy ich o wprowadzenie zmian na stronie według naszych sugestii i wytycznych.

 

Plany na przyszłość

Podczas umacniania rankingu głównej domeny dla blufolio, nieustannie pamiętaliśmy o wszystkich zmianach, które miały zostać niedługo wdrożone. Nasz klient poinformował nas o swoich planach stworzenia nowej strony internetowej. To natomiast umożliwiło nam podjęcie pierwszych kroków związanych z uruchomieniem nowej domeny (co ma nastąpić niebawem).

Proces off-site

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, kiedy blufolio skontaktowało się z nami pierwszy raz, ich strona była bardzo mała i miała niskie parametry. Po przeprowadzonym audycie wiedzieliśmy, że oprócz tworzenia wartościowych treści, strona potrzebuje dobrego linkowania. Musieliśmy zwiększyć autorytet witryny blufol.io i podnieść jej parametry. W innym przypadku nie byłoby mowy o poprawieniu widoczność, czy też o lepszym pozycjonowaniu.

Sięgnęliśmy po TOP75. To nasza unikalna lista domen o wysokich parametrach, z której korzystamy do zbudowania silnej bazy linków dla początkujących stron internetowych. W przypadku blufolio korzystaliśmy głównie z:

  • popularnych platform social media
  • zakładek społecznościowych
  • internetowych wizytówek firm
  • katalogów firm
  • marketplace’ów

Kiedy udało nam się zbudować taką bazę, naszym kolejnym krokiem było pozyskanie backlinków ze stron związanych z blockchainami i kryptowalutami. Najważniejszą kwestią było stopniowe i regularne zwiększanie domen zawierających linki przekierowujące do blufolio.

WAŻNE: Nagły wzrost liczby linków kierujących do jednej witryny może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Może to skutkować obniżeniem parametrów strony, a nawet nałożeniem kary przez Google.

Poniżej parametry strony blufol.io przed nawiązaniem współpracy z Delante:

rezultaty linkowania dla seo blockchain

Dla porównania, parametry tej samej strony po sześciomiesięcznej współpracy z nami:

linkowanie stron rezultaty

A tak prezentuje się ranking domeny blufol.io (pomarańczowa linia oznacza moment rozpoczęcia współpracy):

wzrost domain rating case study

Domeny przekierowujące do blufol.io przed rozpączęciem prac:

domeny odsyłające - case study linkowanie seo

i po 6 miesiącach wprowadzania zmian i ulepszeń przez Delante:

wzrost liczby domen odsyłających po procesie seo

wyniki

  • +453% – wzrost wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
  • +275% – wzrost w liczbie wejść na blufol.io z wyników SERP po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
wzrost widoczności strony case study
Increase in website visibility (source: Google Search Console)
rezultaty procesu seo - case study
ogólny trend wzrostu widoczności podczas naszej współpracy
  • Widoczny wzrost ruchu organicznego i liczby słów kluczowych, na które wyświetla się strona

rezultaty procesu seo - ruch organiczny

WAŻNE: Spadek zauważalny w końcowym okresie współpracy jest wynikiem prac związanych z optymalizowaniem nowej wersji strony, przygotowywaniem jej do włączenia i ostatecznym uruchomieniu blufol.io.

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

LubieButy.pl - case study SEO
+ 617%
wzrostu ruchu organicznego

LubieButy.pl

Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!

Zobacz case study
Epstryk.pl - case study SEO
+ 71%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

Epstryk.pl

Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!

Zobacz case study
Netcube.com.pl - case study SEO
+ 820%
wzrostu ruchu organicznego

Netcube.com.pl

Niższy budżet, niszowa branża i całkiem nowa strona. Zobacz, jak dzięki optymalizacji technicznej ruch organiczny wzrósł o 820% w rok!

Zobacz case study