blufolio to genewska firma zajmująca się kryptowalutami, blockchainami VC i inwestycjami zrównoważonymi. Mimo tego, że jest już na rynku ponad 13 lat, blufolio nie zwalnia tempa, udowadniając, że przez tak długi czas ciągle można dobrze prosperować i wyprzedzać podstawowe wskaźniki rynkowe.
Poniżej przedstawiamy opis tego, jak pomogliśmy blufolio przygotować się do połączenia dwóch stron internetowych w jedną oraz to, jak w 6 miesięcy udało się nam zwiększyć widoczność firmy w wynikach Google o 453%.
Branża
Blockchain
Domena
.io
Globalna
Liczba wyświetleń
453%
wzrost widoczności w Google
Widoczność
128k
wyświetlenia w SERP po 6 miesiącach
Analiza
Nasza współpraca z blufolio zaczęła się w październiku 2021. Po przeprowadzeniu wstępnych rozmów, dowiedzieliśmy się, że mają oni dla nas dość ciekawe zadanie. Okazało się, że w tamtym czasie blufolio wiedziało już, że najdalej za rok chcą połączyć swoje dwie mniejsze strony w jedną, zachowując przy tym wszystkie dotychczasowe założenia biznesowe.
Może się wydawać, że zadanie, jakie nam powierzyli nie było szczególnie wymagające, czy też wcześniej niespotykane. Co się jednak okazało, z tych dwóch witryn, to ta generująca mniejszy ruch miała zostać przekształcona w główną domenę blufolio.
No i znowu wydawać by się mogło, że nasz zespół nie powinien mieć z tym większych problemów. I rzeczywiście nie miałby, gdyby nie fakt, że ta witryna okazała się być niemal tak zwanym one pagerem bez żadnych podstron ofertowych.
To, że miała bloga również nie było pomocne, ponieważ wpisy, które się na nim pojawiały, były newsami zaciągniętymi z LinkedIn.
Branża kryptowalut jest konkurencyjna i dość trudna do wypozycjonowania. Dodając do tego niezwykle ambitne założenia biznesowe, jakie stawia blufolio, powstał dla nas niezwykle wymagający i złożony case.
Na szczęście świadomość, że stoimy przed dość sporym wyzwaniem, nie zniechęciła specjalistów Delante. Zamiast zrezygnować z tego projektu, nasz zespół wziął głęboki oddech i sprawnie rozpisał plan działania dla blufolio. Wynikało z niego, że w tym przypadku trzeba będzie użyć najpotężniejszych narzędzi.
Poniżej przedstawiamy opis naszej strategii wypracowanej specjalnie dla blufolio. Znajdziesz w nim wykorzystane techniki SEO, dzięki którym udało się nam nie tylko spełnić oczekiwania klienta, ale też zapewnić bezproblemowy start jego nowej witryny.
Szybkie fakty:
konkurencyjna i wymagająca branża kryptowalut
zaplanowane przez klienta połączenie dwóch stron internetowych w jedną
strona, która miała stać się oficjalną domeną, miała niskie parametry i generowała niewielki ruch
brak jakichkolwiek stron ofertowych (service page)
brak źródeł do tworzenia treści na stronę
Proces on-site
Problem 1: SWM strony generowało większy ruch, niż blufol.io
Pierwszą rzeczą, od której należało zacząć to przekierowanie ruchu z Secure Wealth Management (SWM) do blufol.io. Jak już zostało wspomniane wcześniej, cały problem polegał na tym, że po połączeniu stron, to “mniejsze” blufol.io miało stać się główną witryną.
Żeby mieć pewność, że nasz plan dobrze zadziała, zdecydowaliśmy się wdrożyć podstawową optymalizację strony SWM, skupiając się mocniej na rozbudowie blufol.io. Poświęciliśmy jej zdecydowanie więcej energii i zasobów. W końcu to ona miała stać się główną – a w zasadzie jedyną – domeną naszego klienta.
Co ważne, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że zwyczajne połączenie dwóch stron przeprowadzone z dnia na dzień nie jest dobrym rozwiązaniem – niewątpliwie spowodowałby to ogromną utratę użytkowników. Żeby nie wprawiać odwiedzających stronę w zakłopotanie – a tym samym zapobiec odpływowi użytkowników – zdecydowaliśmy się ich poinformować, że SMW niedługo przekształci się w blufol.io. W tym celu zaplanowaliśmy serię powiadomień, które nieustannie wyświetlały się na górze strony:
Domena funkcjonowała w tym trybie przez kilka miesięcy, zanim ostatecznie przekierowaliśmy ją na blufol.io.
Problem 2: Brak treści na stronie
Można powiedzieć, że w momencie wdrażania naszych prac, witryna klienta nie była rozbudowana. Nie miała też podstron z usługami, które mogłyby być zoptymalizowane na słowa kluczowe związane z kryptowalutami.
Zero słów kluczowych
Po weryfikacji okazało się, że cała strona wyświetlała się na słowa kluczowe, które były kompletnie niezwiązane z branżą kryptowalut. Oczywiście, te same słowa kluczowe nie pomagały witrynie dobrze radzić sobie w wynikach wyszukiwania.
Kiedy zdaliśmy sobie z tego sprawę, postanowiliśmy przeprowadzić standardowy proces szukania odpowiednich słów kluczowych. To pozwoliło nam wybrać najbardziej odpowiednie frazy dla blufolio – frazy, które wykazywały największy potencjał na wyciągnięcie witryny wysoko w wynikach SERP. Z czasem poszerzyliśmy listę słów kluczowych o long-taile, frazy generyczne i żargon typowy dla branży kryptowalut.
Ze względu na to, że nasz klient nie miał możliwości tworzenia własnych treści na blufol.io, zajęliśmy się też pisaniem tekstów.
I tak stworzyliśmy osobną kategorię – poradnik dla inwestorów, gdzie publikowaliśmy artykuły pisane przez nasz zespół wyłącznie dla blufolio. Teksty te zawierały słowa kluczowe, które miały w założeniu polepszyć widoczność witryny i zwiększać jej konwersję.
To naładowanie strony unikatowymi treściami przyczyniło się do znaczącego wzrostu odwiedzin.
WAŻNE: Wiedzieliśmy, że w przypadku tak małej strony, poszerzenie jej o dodatkowe treści było właściwym krokiem ku zwiększeniu jej wydajności.
Problem 2a: Brak wystarczającego czasu na tworzenie odpowiedniej ilości treści
SEO lubi wartościowe teksty, a praca z takimi treściami to dość czasochłonny proces. Żeby przyspieszyć optymalizację strony blufol.io i w pewien sposób obejść kwestię czasu, który musi zostać poświęcony na tworzenie dobrych jakościowo artykułów, zdecydowaliśmy się skategoryzować to, co już było na stronie.
W tym celu stworzyliśmy chmurę tagów (tag grid). Następnym krokiem było otagowanie wszystkich wpisów, które były już opublikowane. Co jest istotne – umożliwiliśmy dodawanie tytułu, H1 i tekstu do sekcji tagów. Wykorzystanie tego rozwiązania przyniosło nam rewelacyjne rezultaty. Dodanie tagów przyczyniło się do zwiększenia pozycji strony naszego klienta w rankingu Google.
Głównym celem tworzenia chmury tagów jest usprawnienie linkowania wewnętrznego, co przekłada się na polepszenie struktury całej witryny. To, że treści stały się częściej wyświetlane przez użytkowników było dodatkowym plusem.
Problem 3: Niezoptymalizowany blog
Kiedy zaczynaliśmy współpracę z blufolio, mieli już oni bloga na swojej stronie. Niestety roboty Google skategoryzowały te treści jako thin content – teksty niskiej jakości, które nie są wartościowe dla użytkowników i/lub są generowanie automatycznie. Można powiedzieć, że na blog składały się jedynie bardzo krótkie newsy branżowe.
Poza tym, biorąc pod uwagę SEO, treści zamieszczone na blogu blufolio nie były poprawnie zoptymalizowane. Zauważyliśmy w nich kilka problemów natury technicznej:
niepoprawna struktura nagłówków,
brak opisów meta, które zawierałyby słowa kluczowe,
za krótkie i zbyt ogólne treści, skategoryzowane przez roboty indeksujące jako thin content,
treści na stronie były głównie newsami, których ważność dość szybko staje się nieaktualna
treści nie zawierały słów kluczowych często używanych przez potencjalnych klientów
problemy z UX,
brak formatowania zgodnego z założeniami SEO.
Żeby zwiększyć jakość treści na stronie i ulepszyć UX, dla najdłuższych tekstów przygotowaliśmy spis treści.
Problem 4: Problemy z indeksowaniem treści
Kiedy wreszcie zaczęliśmy tworzyć nowe, bogatsze treści, wydawało się nam, że od tamtego momentu będzie już tylko z górki. Cóż… Roboty Google udowodniły nam, że się myliliśmy. Pomimo systematycznego publikowania artykułów na stronę blufolio, mieliśmy problem z indeksowaniem ich w Google.
Indeksowanie treści związanych z branżą w której działa blufolio trwa dłużej niż ma to miejsce w pozostałych branżach. Dlatego też, żeby nie siedzieć z założonymi rękami i nie czekać, aż crawlery zrobią co do nich należy, użyliśmy naszego wewnętrznego narzędzia do indeksowania, opartego na aplikacji Delante API.
Tak wygląda nasza aplikacja
A tu kilka przykładów zindeksowanych podstron dla blufolio:
Problem 5: Niepoprawne nagłówki
Następną rzeczą, którą trzeba było się zająć to kwestia nagłówków. Ich struktura była niepoprawna. W zasadzie można powiedzieć, że nie miały one żadnej struktury.
nie było żadnego nagłówka H1 (taki element powinien znajdować się na górze każdej strony)
wszystkie nagłówki użyte na stronie były oznaczone jako H2, co nie jest najlepszym rozwiązaniem (brak hierarchii)
dodatkowo, nagłówki nie zawierały słów kluczowych
Stworzyliśmy nową strukturę nagłówków i dodaliśmy do nich słowa kluczowe:
Problem 6: Brak możliwości wprowadzania zmian na całej stronie ze względu na ograniczony dostęp do FTP
Kolejną sprawą, którą należało się zająć to wprowadzenie kompleksowych zmian na stronie. Miały one na celu nie tylko zwiększenie widoczności witryny na rynku zagranicznym, ale też usprawnić jej działanie i nawigację. Nasz zespół nie miałby problemu z wykonaniem tego zadania, gdyby nie fakt, że nie mieliśmy dostępu do protokołu FTP. Żeby go uzyskać, skontaktowaliśmy się z firmą, która była odpowiedzialna za stworzenie projektu strony.
Na szczęście w tamtym czasie okres gwarancyjny, którym została objęta witryna blufolio jeszcze się nie zakończył. Połączyliśmy zatem siły z agencją deweloperską i poprosiliśmy ich o wprowadzenie zmian na stronie według naszych sugestii i wytycznych.
Plany na przyszłość
Podczas umacniania rankingu głównej domeny dla blufolio, nieustannie pamiętaliśmy o wszystkich zmianach, które miały zostać niedługo wdrożone. Nasz klient poinformował nas o swoich planach stworzenia nowej strony internetowej. To natomiast umożliwiło nam podjęcie pierwszych kroków związanych z uruchomieniem nowej domeny (co ma nastąpić niebawem).
Proces off-site
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, kiedy blufolio skontaktowało się z nami pierwszy raz, ich strona była bardzo mała i miała niskie parametry. Po przeprowadzonym audycie wiedzieliśmy, że oprócz tworzenia wartościowych treści, strona potrzebuje dobrego linkowania. Musieliśmy zwiększyć autorytet witryny blufol.io i podnieść jej parametry. W innym przypadku nie byłoby mowy o poprawieniu widoczność, czy też o lepszym pozycjonowaniu.
Sięgnęliśmy po TOP75. To nasza unikalna lista domen o wysokich parametrach, z której korzystamy do zbudowania silnej bazy linków dla początkujących stron internetowych. W przypadku blufolio korzystaliśmy głównie z:
popularnych platform social media
zakładek społecznościowych
internetowych wizytówek firm
katalogów firm
marketplace’ów
Kiedy udało nam się zbudować taką bazę, naszym kolejnym krokiem było pozyskanie backlinków ze stron związanych z blockchainami i kryptowalutami. Najważniejszą kwestią było stopniowe i regularne zwiększanie domen zawierających linki przekierowujące do blufolio.
WAŻNE: Nagły wzrost liczby linków kierujących do jednej witryny może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Może to skutkować obniżeniem parametrów strony, a nawet nałożeniem kary przez Google.
Poniżej parametry strony blufol.io przed nawiązaniem współpracy z Delante:
Dla porównania, parametry tej samej strony po sześciomiesięcznej współpracy z nami:
A tak prezentuje się ranking domeny blufol.io (pomarańczowa linia oznacza moment rozpoczęcia współpracy):
Domeny przekierowujące do blufol.io przed rozpączęciem prac:
i po 6 miesiącach wprowadzania zmian i ulepszeń przez Delante:
wyniki
+453% – wzrost wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
+275% – wzrost w liczbie wejść na blufol.io z wyników SERP po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
Increase in website visibility (source: Google Search Console)ogólny trend wzrostu widoczności podczas naszej współpracy
Widoczny wzrost ruchu organicznego i liczby słów kluczowych, na które wyświetla się strona
WAŻNE: Spadek zauważalny w końcowym okresie współpracy jest wynikiem prac związanych z optymalizowaniem nowej wersji strony, przygotowywaniem jej do włączenia i ostatecznym uruchomieniu blufol.io.
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Sklep prawie niewidoczny w wyszukiwarkach? Zobacz, jak dzięki optymalizacji strony z wykorzystaniem fraz długiego ogona ruch organiczny wzrósł o 77% w 9 miesięcy oraz poprawiła się widoczność strony!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.