.animate-view{opacity: 1 !important;}
blufolio-case study

+453% więcej wyświetleń
w 6 miesięcy

B2B SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie widoczności

Branża, którą zajmuje się blufolio jest dość wymagająca w kontekście optymalizacji. Rynek kryptowalut nie tylko podlega wielu ograniczeniom prawnym, ale też jest bardzo konkurencyjny. Dlatego blufolio poprosiło nas o stworzenie indywidualnej strategii SEO, która miałaby zwiększyć widoczność ich strony w wyszukiwarkach.

2.

Połączenie dwóch stron internetowych

Kolejnym powodem dla którego blufolio skontaktowało się z nami była pomoc w połączeniu dwóch witryn. Największą trudnością było to, że domena generująca większy ruch miała zostać zamknięta. To oznaczało, że musieliśmy: przenieść wszystkich użytkowników na nową stronę, zoptymalizować ją przed i po połączeniu, utrzymać dotychczasowy ruch oraz napędzić go do dalszego wzrostu.

Proces On-site

Poinformowanie użytkowników o migracji

Klient miał dwie działające strony internetowe, które planował połączyć w jedną. W związku z tym musieliśmy poinformować stałych użytkowników o nadchodzących zmianach.

Dlaczego
to ważne

Jeśli stali użytkownicy nie będą wiedzieli o planowanym wyłączeniu strony, należy liczyć się z ogromnym spadkiem ruchu po zakończonej migracji. Osoby regularnie odwiedzające daną stronę internetową muszą wiedzieć, że niedługo będzie ona dostępna pod nowym adresem URL.

Pierwszą rzeczą, od której należało zacząć to przekierowanie ruchu z Secure Wealth Management (SWM) do blufol.io. Jak już zostało wspomniane wcześniej, cały problem polegał na tym, że po połączeniu stron, to “mniejsze” blufol.io miało stać się główną witryną.

Żeby mieć pewność, że nasz plan dobrze zadziała, zdecydowaliśmy się wdrożyć podstawową optymalizację strony SWM, skupiając się mocniej na rozbudowie blufol.io. Poświęciliśmy jej zdecydowanie więcej energii i zasobów. W końcu to ona miała stać się główną – a w zasadzie jedyną – domeną naszego klienta.

Co ważne, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że zwyczajne połączenie dwóch stron przeprowadzone z dnia na dzień nie jest dobrym rozwiązaniem – niewątpliwie spowodowałby to ogromną utratę użytkowników. Żeby nie wprawiać odwiedzających stronę w zakłopotanie  – a tym samym zapobiec odpływowi użytkowników – zdecydowaliśmy się ich poinformować, że SMW niedługo przekształci się w blufol.io. W tym celu zaplanowaliśmy serię powiadomień, które nieustannie wyświetlały się na górze strony:

case study - przygotowanie migracji strony

Domena funkcjonowała w tym trybie przez kilka miesięcy, zanim ostatecznie przekierowaliśmy ją na blufol.io.

Szukanie i wybieranie
odpowiednich słów kluczowych

Starannie wybrane słowa kluczowe stanowią podstawowy punkt każdej strategii SEO. Mając to na uwadze, znaleźliśmy frazy, które są związane nie tylko z branżą kryptowalut, ale też wykazują duży potencjał przyciągania osób zainteresowanych tym tematem.

Dlaczego
to ważne

Używanie słów kluczowych związanych z oferowanymi produktami/usługami przyczynia się do zwiększania widoczności strony. Wzmacnia to też widoczność marki i pomaga w tworzeniu odpowiednich treści. Tyczy się to szczególnie szerokich słów kluczowych, które wyraźnie zwiększają szansę na dotarcie do potencjalnych klientów.

Można powiedzieć, że w momencie wdrażania naszych prac, witryna klienta nie była rozbudowana. Nie miała też podstron z usługami, które mogłyby być zoptymalizowane na słowa kluczowe związane z kryptowalutami.

Po weryfikacji okazało się, że cała strona wyświetlała się na słowa kluczowe, które były kompletnie niezwiązane z branżą kryptowalut. Oczywiście, te same słowa kluczowe nie pomagały witrynie dobrze radzić sobie w wynikach wyszukiwania.

Kiedy zdaliśmy sobie z tego sprawę, postanowiliśmy przeprowadzić standardowy proces szukania odpowiednich słów kluczowych. To pozwoliło nam wybrać najbardziej odpowiednie frazy dla blufolio – frazy, które wykazywały największy potencjał na wyciągnięcie witryny wysoko w wynikach SERP. Z czasem poszerzyliśmy listę słów kluczowych o long-taile, frazy generyczne i żargon typowy dla branży kryptowalut.

Tworzenie treści
zawierających słowa kluczowe

Istnieje niewielka szansa na powodzenie strategii SEO jeśli na stronie nie ma opublikowanej wystarczającej ilości treści. Mając to na uwadze, systematycznie dodawaliśmy więcej ciekawego kontentu zawierającego wcześniej znalezione słowa kluczowe.

Dlaczego
to ważne

Strona internetowa nie ma szans na przyciągnięcie większej ilości odwiedzających, jeśli nie ma na niej opublikowanej treści. Mało tekstu utrudnia też użycie słów kluczowych na stronie, co nie wpływa dobrze ani na ruch, ani i konwersję. Dlatego stworzyliśmy więcej treści związanej z kryptowalutami, żeby strona stała się bardziej interesująca dla potencjalnych klientów.

Ze względu na to, że nasz klient nie miał możliwości tworzenia własnych treści na blufol.io, zajęliśmy się też pisaniem tekstów.

I tak stworzyliśmy osobną kategorię – poradnik dla inwestorów, gdzie publikowaliśmy artykuły pisane przez nasz zespół wyłącznie dla blufolio. Teksty te zawierały słowa kluczowe, które miały w założeniu polepszyć widoczność witryny i zwiększać jej konwersję.

To naładowanie strony unikatowymi treściami przyczyniło się do znaczącego wzrostu odwiedzin.

wdrożenie treści na stronę case study

case study seo

WAŻNE: Wiedzieliśmy, że w przypadku tak małej strony, poszerzenie jej o dodatkowe treści było właściwym krokiem ku zwiększeniu jej wydajności.

Stworzenie chmury tagów

Opublikowanie nowych interesujących treści na stronie to jedno. Drugim wyzwaniem było przekonanie botów, że te nowe teksty są powiązane z głównym tematem strony, a nie są jedynie artykułami o różnorakiej tematyce.

Dlaczego
to ważne

Chmura tagów wpływa pozytywnie na linkowanie wewnętrzne. To z kolei pomaga blog postom i artykułom rankować lepiej, a w konsekwencji zajmować wyższe pozycje w SERP.

SEO lubi wartościowe teksty, a praca z takimi treściami to dość czasochłonny proces. Żeby przyspieszyć optymalizację strony blufol.io i w pewien sposób obejść kwestię czasu, który musi zostać poświęcony na tworzenie dobrych jakościowo artykułów, zdecydowaliśmy się skategoryzować to, co już było na stronie.

W tym celu stworzyliśmy chmurę tagów (tag grid). Następnym krokiem było otagowanie wszystkich wpisów, które były już opublikowane. Co jest istotne – umożliwiliśmy dodawanie tytułu, H1 i tekstu do sekcji tagów. Wykorzystanie tego rozwiązania przyniosło nam rewelacyjne rezultaty. Dodanie tagów przyczyniło się do zwiększenia pozycji strony naszego klienta w rankingu Google.

chmura tagów case study

Głównym celem tworzenia chmury tagów jest usprawnienie linkowania wewnętrznego, co przekłada się na polepszenie struktury całej witryny. To, że treści stały się częściej wyświetlane przez użytkowników było dodatkowym plusem.

Optymalizacja wpisów blogowych
i dodanie spisu treści

Następnym krokiem było wykorzystanie całego potencjału nowych treści. Należało zoptymalizować je pod kątem znalezionych wcześniej słów kluczowych oraz nadać im odpowiednią strukturę.

Dlaczego
to ważne

Kiedy Google skategoryzuje treści zamieszczone na stronie jako tzw. thin content, szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w SERP są praktycznie nieistniejące. Dodatkowo teksty wrzucane na poszczególne strony muszą być łatwe do indeksacji. Dlatego też oprócz dodawania nowych eksperckich artykułów na bloga, musieliśmy także upewnić się, że będą one szybkie do zaindeksowania przez crawlery. Żeby to osiągnąć, wprowadziliśmy formatowanie oraz skorzystaliśmy z możliwości, jakie daje techniczne SEO (np. do stworzenia wpisu treści).

Kiedy zaczynaliśmy współpracę z blufolio, mieli już oni bloga na swojej stronie. Niestety roboty Google skategoryzowały te treści jako thin content – teksty niskiej jakości, które nie są wartościowe dla użytkowników i/lub są generowanie automatycznie. Można powiedzieć, że na blog składały się jedynie bardzo krótkie newsy branżowe.

blufolio implementacja bloga case study

Poza tym, biorąc pod uwagę SEO, treści zamieszczone na blogu blufolio nie były poprawnie zoptymalizowane. Zauważyliśmy w nich kilka problemów natury technicznej:

  • niepoprawna struktura nagłówków,
  • brak opisów meta, które zawierałyby słowa kluczowe,
  • za krótkie i zbyt ogólne treści, skategoryzowane przez roboty indeksujące jako thin content,
  • treści na stronie były głównie newsami, których ważność dość szybko staje się nieaktualna
  • treści nie zawierały słów kluczowych często używanych przez potencjalnych klientów
  • problemy z UX,
  • brak formatowania zgodnego z założeniami SEO.

Żeby zwiększyć jakość treści na stronie i ulepszyć UX, dla najdłuższych tekstów przygotowaliśmy spis treści.

spis treści na blogu

Skorzystanie z aplikacji Delante API
dla szybszego indeksowania

Kiedy zaczęliśmy współpracę z blufolio, cała branża SEO mierzyła się z problemami związanymi z indeksacją. Krótko mówiąc, zajmowała ona dużo więcej czasu, niż byliśmy do tego przyzwyczajeni. Żeby przyspieszyć proces dodawania wpisów do bazy danych wyszukiwarki i tym samym rozwiązać problem wolnej indeksacji, stworzyliśmy własną aplikację.

Dlaczego
to ważne

Strona internetowa musi zostać zaindeksowana, żeby użytkownik mógł ją znaleźć w Internecie. Ten proces ma ogromny wpływ zarówno na ranking, jak i na ruch na stronie, dlatego im szybciej crawlery zajmą się indeksacją każdej z podstron, tym szybciej treści zostaną dostępne dla użytkowników.

Kiedy wreszcie zaczęliśmy tworzyć nowe, bogatsze treści, wydawało się nam, że od tamtego momentu będzie już tylko z górki. Cóż… Roboty Google udowodniły nam, że się myliliśmy. Pomimo systematycznego publikowania artykułów na stronę blufolio, mieliśmy problem z indeksowaniem ich w Google.

Indeksowanie treści związanych z branżą w której działa blufolio trwa dłużej niż ma to miejsce w pozostałych branżach. Dlatego też, żeby nie siedzieć z założonymi rękami i nie czekać, aż crawlery zrobią co do nich należy, użyliśmy naszego wewnętrznego narzędzia do indeksowania, opartego na aplikacji Delante API.

Tak wygląda nasza aplikacja

delante api do indeksacji

A tu kilka przykładów zindeksowanych podstron dla blufolio:

Poprawienie nagłówków

Kiedy już wszystkie treści zostały zoptymalizowane, zajęliśmy się tworzeniem odpowiedniej struktury nagłówków.

Dlaczego
to ważne

Nagłówki pomagają użytkownikom i crawlerom zrozumieć zawartość poszczególnych podstron. Te znaczniki języka HTML są jednym z kluczowych aspektów mających pozytywny wpływ na SEO i UX.

Następną rzeczą, którą trzeba było się zająć to kwestia nagłówków. Ich struktura była niepoprawna. W zasadzie można powiedzieć, że nie miały one żadnej struktury.

  • nie było żadnego nagłówka H1 (taki element powinien znajdować się na górze każdej strony)
  • wszystkie nagłówki użyte na stronie były oznaczone jako H2, co nie jest najlepszym rozwiązaniem (brak hierarchii)
  • dodatkowo, nagłówki nie zawierały słów kluczowych

niepoprawna struktura nagłówków case study

Stworzyliśmy nową strukturę nagłówków i dodaliśmy do nich słowa kluczowe:

niepoprawna struktura nagłówków case study

Możliwość wprowadzenia zmian globalnych

Żeby zakończyć optymalizację strony blufolio, musieliśmy wprowadzić kilka zmian globalnych. Niestety, w tamtym momencie było to dla nas nieosiągalne, ponieważ nie mieliśmy dostępu do protokołu FTP.

Dlaczego
to ważne

Wprowadzenie zmian globalnych na tak dużej stronie, jaką jest blufolio, wyraźnie przyspiesza proces optymalizacji. Im szybciej takie zmiany zostaną zaimplementowane, tym szybciej strona zacznie zdobywać wyższe pozcyje w SERP.

Kolejną sprawą, którą należało się zająć to wprowadzenie kompleksowych zmian na stronie. Miały one na celu nie tylko zwiększenie widoczności witryny na rynku zagranicznym, ale też usprawnić jej działanie i nawigację. Nasz zespół nie miałby problemu z wykonaniem tego zadania, gdyby nie fakt, że nie mieliśmy dostępu do protokołu FTP. Żeby go uzyskać, skontaktowaliśmy się z firmą, która była odpowiedzialna za stworzenie projektu strony.

Na szczęście w tamtym czasie okres gwarancyjny, którym została objęta witryna blufolio jeszcze się nie zakończył. Połączyliśmy zatem siły z agencją deweloperską i poprosiliśmy ich o wprowadzenie zmian na stronie według naszych sugestii i wytycznych.

Proces Off-Site

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, kiedy blufolio skontaktowało się z nami pierwszy raz, ich strona była bardzo mała i miała niskie parametry. Po przeprowadzonym audycie wiedzieliśmy, że oprócz tworzenia wartościowych treści, strona potrzebuje dobrego linkowania. Musieliśmy zwiększyć autorytet witryny blufol.io i podnieść jej parametry. W innym przypadku nie byłoby mowy o poprawieniu widoczność, czy też o lepszym pozycjonowaniu.

Sięgnęliśmy po TOP75. To nasza unikalna lista domen o wysokich parametrach, z której korzystamy do zbudowania silnej bazy linków dla początkujących stron internetowych. W przypadku blufolio korzystaliśmy głównie z:

  • popularnych platform social media
  • zakładek społecznościowych
  • internetowych wizytówek firm
  • katalogów firm
  • marketplace’ów

Kiedy udało nam się zbudować taką bazę, naszym kolejnym krokiem było pozyskanie backlinków ze stron związanych z blockchainami i kryptowalutami. Najważniejszą kwestią było stopniowe i regularne zwiększanie domen zawierających linki przekierowujące do blufolio.

WAŻNE: Nagły wzrost liczby linków kierujących do jednej witryny może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Może to skutkować obniżeniem parametrów strony, a nawet nałożeniem kary przez Google.

Poniżej parametry strony blufol.io przed nawiązaniem współpracy z Delante:

rezultaty linkowania dla seo blockchain

Dla porównania, parametry tej samej strony po sześciomiesięcznej współpracy z nami:

linkowanie stron rezultaty

A tak prezentuje się ranking domeny blufol.io (pomarańczowa linia oznacza moment rozpoczęcia współpracy):

wzrost domain rating case study

Domeny przekierowujące do blufol.io przed rozpoczęciem prac:

domeny odsyłające - case study linkowanie seo

i po 6 miesiącach wprowadzania zmian i ulepszeń przez Delante:

wzrost liczby domen odsyłających po procesie seo

Wyniki

  • +453% – wzrost wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
  • +275% – wzrost w liczbie wejść na blufol.io z wyników SERP po 6 miesiącach współpracy (21 listopada w porównaniu do 21 kwietnia)
wzrost widoczności strony case study

Wzrost widoczności strony (Źródło: Google Search Console)

wzrost widoczności strony case study

Wzrost widoczności strony (Źródło: Google Search Console)

  • Widoczny wzrost ruchu organicznego i liczby słów kluczowych, na które wyświetla się strona

rezultaty procesu seo - ruch organiczny

WAŻNE: Spadek zauważalny w końcowym okresie współpracy jest wynikiem prac związanych z optymalizowaniem nowej wersji strony, przygotowywaniem jej do włączenia i ostatecznym uruchomieniu blufol.io.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM