Case studies

Case study - SoLovelyBox.de

So Lovely Box to firma oferująca personalizowane markowe alkohole na wiele europejskich rynków. Prowadzimy proces pozycjonowania na rynki:, hiszpański, niemiecki, włoski i francuski. To case study opisuje proces na rynek niemiecki.

Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie ponad 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim.

Branża

Prezenty

Domena

DE

Niemiecka

Widoczność

+600

Fraz, na które wyświetla się strona

Ruch organiczny

+4000

Użytkowników miesięcznie od zera

Analiza

Współpracę rozpoczęliśmy 01.02.2020 roku. Sklep oparty jest o CMS CStore, który nieco ogranicza nas swoją funkcjonalnością. Dodatkowo, trzeba wziąć pod uwagę że sklep jest zbudowany na bazie multistore.

Szybkie fakty: 

  • rynek niemiecki,
  • konkurencyjna branża,
  • multistore,
  • duża sezonowość branży,
  • mało przyjazny CMS pod kątem SEO.

Proces On-site

Proces on-site standardowo rozpoczęliśmy od audytu, który wykazał szereg błędów do poprawy na stronie. W audycie wskazaliśmy, które błędy są najpilniejsze do wyeliminowania i to od nich rozpoczęliśmy optymalizację strony. 

Kolejnym krokiem był dobór fraz kluczowych. Wybraliśmy 2 grupy fraz: 

  • Generyczne, związane z prezentami (np. Prezent dla mamy, prezent dla dziadka),
  • Szczegółowe, związane z konkretnymi markami alkoholi (np. Jack Daniels prezent, szampan personalizowany prezent). 

Problem 1: Multistore, większość elementów w języku polskim

So Lovely Box działa na zasadzie multistore. Pierwszą wersją sklepu była wersja polska, później powstawały kolejne. To spowodowało, że wiele elementów na innych wersjach językowych było w języku polskim.

Przykład tytułów i meta opisów w języku polskim na niemieckiej wersji strony:

Case study SEO- title przed zmianą

Case study SEO - meta description przed zmianą

 

 

Zmieniliśmy globalne ustawienia dla tytułów i meta opisów. Co ważne, każda zmiana globalnych ustawień odbija się korzystnie również na innych wersjach językowych strony.

Problem 2: Zmiana nazw kategorii

Po doborze odpowiednich słów kluczowych dla kategorii zmieniliśmy ich nazewnictwo. Kategorie w sklepie są tworzone między innymi na podstawie przeznaczenia prezentu (np. prezenty na święta, prezenty dla mamy). Przed zmianą kategorie nie miały w swojej nazwy słów “prezent” (nazywały się “święta”, “prezent”).

Zmieniliśmy nazwy kategorii aby odpowiadały wybranym słowom kluczowym.

SEO - case study. Nazwa kategorii w sklepie internetowym

Problem 3: Brak lub niepoprawne nagłówki H1 na kategoriach i produktach

Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na stronie. Powinien zawierać słowo kluczowe, najlepszą praktyką jest posiadanie 1 nagłówka H1 na stronę.

Na stronach kategorii nagłówki H1 nie były powiązane z nazwą kategorii. Tę zmianę musieliśmy wdrożyć ręcznie dla każdej kategorii.

Dla stron produktów wdrożyliśmy globalne ustawienia dla nagłówków H1.

Problem 4: Mała ilość treści na stronie

Mała ilość treści to nie tylko mniej słów kluczowych w wyszukiwarce. To także zwiększony poziom duplikacji strony.

Regularnie dodajemy treści na podstrony kategorii, które są zoptymalizowane pod ogólne słowa kluczowe.

Poziom duplikacji wewnętrznej na początku współpracy:

SEO - case study - poziom duplikacji

Poziom duplikacji wewnętrznej spada, dzięki dodawaniu unikalnych treści na stronę:

SEO - case study - poziom duplikacji po 10 miesiącach

Problem 5: Niepoprawne linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to ważny element technicznego SEO. Poprawnie zbudowane linkowanie pomaga robotom Google poruszać się po stronie i budować hierarchię treści.

Gry rozpoczynaliśmy współpracę linkowanie wewnętrzne na stronie było niepoprawne. Największym błędem, który wymagał szybkiej eliminacji były błędnie podlinkowane grafiki, które odnosiły do innych adresów URL niż nazwa produktu. To nie tylko wprowadzała roboty Google w błąd ale przede wszystkim odbijało się na doświadczeniach użytkowników.

Poprawiliśmy strukturę linkowania wewnętrznego.

Problem 6: Niepoprawnie wdrożone dane strukturalne

Poprawiliśmy wdrożenie danych strukturalnych na stronie. Dodatkowo wdrożyliśmy emoji do wyników wyszukiwania, które zwiększają CTR.

SEO - case study emoji w SERP

Problem 7: Brak mapy witryny

Do Search Console była wgrana polska wersja mapy witryny. Nasz dział dev wygenerował mapę witryny dla każdej wersji językowej, następnie wgraliśmy je do Search Console aby polepszyć indeksację strony.

Case study SEO - mapa witryny

Proces off-site

Proces off-site, czyli linkowanie zewnętrzne, jest koniecznym uzupełnieniem procesu on-site. Od początku budujemy mocny profil linków oparty o wartościowe strony.

Początek współpracy:

Parametry domeny na początku współpracy

Case study SEO - linki na początku współpracy

Obecnie:

Case Study SEO - parametry domeny

Case study SEO - profil linków po 10 miesiącach

SEO case study - przyrost DR

Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.

Agata Jasińska

General Manager

Wyniki

  • Zwiększenie widoczności o 919%. Na początku współpracy strona wyświetlała się na 67 słów kluczowych, obecnie wyświetla się na 683 słowa kluczowe
    Styczeń 2020:
    Case study SEO - widoczność przed
    Listopad 2020:
    SEO Case study - widoczność
  • Zwiększenie widoczności strony:
    Case study SEO - wzrost widoczności
  • Poprawa pozycji najważniejszych fraz:
    • Jack Daniels geschenke:>/i> 33 -> 5
    • wein geschenke personalisiert: not indexed -> 2
    • personalisierter wein: 71 -> 7
    • geburtstag sekt: 47-> 3
    • inne frazy:

      Case so lovely box - frazy
  • Zbudowanie ruchu organicznego na poziomie 4000 użytkowników od zera, wyniki były widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy.

Case Study SEO - wzrost ruchu organicznego

  • Porównanie ruchu organicznego w listopadzie 2020 do listopada 2019:
    Case study SEO - wyniki rok do roku
Komentarz specjalisty

So Lovely Box to zagraniczna wersja popularnego w Polsce serwisu Alkohol na Prezent. Na rynkach zagranicznych nie była w ogóle rozpoznawalna. Wiązało się to z tym, że była ciężka do wyszukania w w wynikach organicznych – większość elementów na stronie zaczytywana była z wersji polskiej – bez szans na dobre pozycjonowanie w Niemczech czy innych krajach. Ponadto CS Store nie jest najlepszym CMS’em jeśli chodzi o multistory. Skupiliśmy się na właściwym przetłumaczeniu elementów serwisu i dobraniu słów kluczowych adekwatnych do danego języka. Przy współpracy z developerem So Lovely Box i naszym wewnętrznym developerem udało się również poprawić wiele elementów technicznych serwisów i wdrożyć globalnie ustawienia, które procentują pod kątem widoczności na każdej wersji językowej – a pracujemy już z czterema – na pewno podzielimy się efektami na innych językach – stay tuned! 🙂

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Leason.pl - case study SEO
+ 3992%
wzrostu ruchu organicznego

Leason.pl

Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!

Zobacz case study
Netcube.com.pl - case study SEO
+ 820%
wzrostu ruchu organicznego

Netcube.com.pl

Niższy budżet, niszowa branża i całkiem nowa strona. Zobacz, jak dzięki optymalizacji technicznej ruch organiczny wzrósł o 820% w rok!

Zobacz case study
Notino.pl - case study SEO
TOP1
Najważniejsze frazy

Notino.pl

Zobacz, jak strategia link buildingowa dla dużej drogerii internetowej pomogła wprowadzić najważniejsze frazy do top3.

Zobacz case study