So Lovely Box to firma oferująca personalizowane markowe alkohole na wiele europejskich rynków.
Prowadzimy proces pozycjonowania na rynki: hiszpański, niemiecki, włoski i francuski. To case study opisuje proces na rynek niemiecki oraz francuski.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 2000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim oraz 1851 wizyt na stronie od zera w 6 miesiecy na rynku francuskim.
Branża
Prezenty
Domena
2
Niemiecka i Francuska
Widoczność
+600
Fraz, na które wyświetla się strona
Ruch organiczny
+4000
Użytkowników miesięcznie od zera
Analiza
Współpracę na rynku niemieckim rozpoczęliśmy 01.02.2020. W listopadzie 2020 roku, klient oddał w nasze ręce także całkiem nową domenę skierowaną na rynek francuski. Sklep So Lovely Box oparty jest o CMS CStore, który nieco ogranicza nas nas swoją funkcjonalnością. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że sklep jest zbudowany na bazie multistore.
Szybkie fakty:
Rynek niemiecki oraz francuski,
Konkurencyjna branża z ograniczeniami,
Multistore,
Duża sezonowość branży,
Mało przyjazny CMS pod kątem SEO,
Budowanie widoczności od zera na rynku francuskim,
Budowanie widoczności od bardzo niskiego poziomu na rynku niemieckim.
Proces On-site
Proces on-site, zarówno w przypadku strony w domenie niemieckiej jak i francuskiej,standardowo rozpoczęliśmy od audytu, który wykazał szereg błędów do poprawy na stronie. W audycie wskazaliśmy, które błędy są najpilniejsze do wyeliminowania i to od nich rozpoczęliśmy optymalizację strony.
Kolejnym krokiem był dobór fraz kluczowych. Wybraliśmy 2 grupy fraz:
Generyczne, związane z prezentami (np. Prezent dla mamy, prezent dla dziadka),
Szczegółowe, związane z konkretnymi markami alkoholi (np. Jack Daniels prezent, szampan personalizowany prezent).
Rynek niemiecki
Problem 1: Multistore, większość elementów w języku polskim
So Lovely Box działa na zasadzie multistore. Pierwszą wersją sklepu była wersja polska, później powstawały kolejne. To spowodowało, że wiele elementów na innych wersjach językowych było w języku polskim.
Przykład tytułów i meta opisów w języku polskim na niemieckiej wersji strony:
Zmieniliśmy globalne ustawienia dla tytułów i meta opisów. Co ważne, każda zmiana globalnych ustawień odbija się korzystnie również na innych wersjach językowych strony.
Problem 2: Zmiana nazw kategorii
Po doborze odpowiednich słów kluczowych dla kategorii zmieniliśmy ich nazewnictwo. Kategorie w sklepie są tworzone między innymi na podstawie przeznaczenia prezentu (np. prezenty na święta, prezenty dla mamy). Przed zmianą kategorie nie miały w swojej nazwy słów “prezent” (nazywały się “święta”, “prezent”).
Zmieniliśmy nazwy kategorii aby odpowiadały wybranym słowom kluczowym.
Problem 3: Brak lub niepoprawne nagłówki H1 na kategoriach i produktach
Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na stronie. Powinien zawierać słowo kluczowe, najlepszą praktyką jest posiadanie 1 nagłówka H1 na stronę.
Na stronach kategorii nagłówki H1 nie były powiązane z nazwą kategorii. Tę zmianę musieliśmy wdrożyć ręcznie dla każdej kategorii.
Dla stron produktów wdrożyliśmy globalne ustawienia dla nagłówków H1.
Problem 4: Mała ilość treści na stronie
Mała ilość treści to nie tylko mniej słów kluczowych w wyszukiwarce. To także zwiększony poziom duplikacji strony.
Regularnie dodajemy treści na podstrony kategorii, które są zoptymalizowane pod ogólne słowa kluczowe.
Poziom duplikacji wewnętrznej na początku współpracy:
Poziom duplikacji wewnętrznej spada, dzięki dodawaniu unikalnych treści na stronę:
Problem 5: Niepoprawne linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to ważny element technicznego SEO. Poprawnie zbudowane linkowanie pomaga robotom Google poruszać się po stronie i budować hierarchię treści.
Gry rozpoczynaliśmy współpracę linkowanie wewnętrzne na stronie było niepoprawne. Największym błędem, który wymagał szybkiej eliminacji były błędnie podlinkowane grafiki, które odnosiły do innych adresów URL niż nazwa produktu. To nie tylko wprowadzała roboty Google w błąd ale przede wszystkim odbijało się na doświadczeniach użytkowników.
Poprawiliśmy strukturę linkowania wewnętrznego.
Problem 6: Niepoprawnie wdrożone dane strukturalne
Poprawiliśmy wdrożenie danych strukturalnych na stronie. Dodatkowo wdrożyliśmy emoji do wyników wyszukiwania, które zwiększają CTR.
Problem 7: Brak mapy witryny
Do Search Console była wgrana polska wersja mapy witryny. Nasz dział dev wygenerował mapę witryny dla każdej wersji językowej, następnie wgraliśmy je do Search Console aby polepszyć indeksację strony.
Rynek francuski
Stronę w domenie francuskiej powierzono nam zaraz po jej powstaniu. Tak samo jak w przypadku każdej z naszych współprac, nasza praca rozpoczęła się od przeprowadzenia analizy strony.
Pomocnym okazał się fakt, że domeny So Lovely Box tworzone są na zasadzie multistore. Tym samym optymalizacje globalne, które wprowadziliśmy podczas pracy na stronie skierowanej na rynek niemiecki, korzystnie wpłynęły na techniczny stan nowej strony w domenie .fr.
Nie oznacza to jednak, że nie mieliśmy co robić!
Problem 1: Niewystarczająca ilość treści na stronie
W przypadku wchodzenia na nowy rynek, kluczowe jest zdobycie odpowiedniej widoczności, aby zaznajomić potencjalnych klientów z brandem. Strona bez zoptymalizowanych treści, właściwie nie ma na to szans.
Musieliśmy więc stworzyć bazę treści w języku francuskim, które zoptymalizowaliśmy na odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Content dodawany na stronę publikowany jest na bieżąco, co korzystnie odbija się na na widoczności strony.
Problem 2: Nazwy kategorii
Po analizie słów kluczowych na rynku francuskim, wprowadziliśmy odpowiednie nazewnictwo kategorii. Odpowiada ono frazom kluczowym i odnosi się do przeznaczenia prezentu.
Problem 3: Dane strukturalne i CTR
Poprawne wdrożenie danych strukturalnych globalnie na stronie poprawiło je także w przypadku strony na rynku francuskim. Wdrożone zostały emoji, które wpływają na CTR podstrony.
Problem 4: Zmiana H1 i URL
Wszystkie title oraz adresy URL zostały zmienione zgodnie z wybranymi w analizie słowami kluczowymi.
Proces off-site
Proces off-site, czyli linkowanie zewnętrzne, jest koniecznym uzupełnieniem procesu on-site. Od początku budujemy mocny profil linków oparty o wartościowe strony.
Rynek niemiecki
Początek współpracy:
Obecnie:
Rynek francuski
Proces off-site na rynek francuski stanowił uzupełnienie procesu pozycjonowania strony. W tym przypadku naszym zadaniem było zbudowanie mocnego profilu linków od zera.
Proces prowadzony był w oparciu o wyszukiwaniu domen linkujących o wysokiej jakości, które odpowiadać będą tematyce strony i pochodzić będą z lokalnej domeny (w tym przypadku francuskiej). Wszystkie link tworzone są manualnie przez nasz zespół.
W efekcie większość linków zwrotnych pochodzi z rynku francuskiego:
Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.
Agata Jasińska
General Manager
Wyniki
Rynek niemiecki
Zwiększenie widoczności o 919%. Na początku współpracy strona wyświetlała się na 67 słów kluczowych, obecnie wyświetla się na 683 słowa kluczowe
Styczeń 2020:
Listopad 2020:
Zwiększenie widoczności strony:
Poprawa pozycji najważniejszych fraz:
Jack Daniels geschenke:>/i> 33 -> 5
wein geschenke personalisiert: not indexed -> 2
personalisierter wein: 71 -> 7
geburtstag sekt: 47-> 3
inne frazy:
Zbudowanie ruchu organicznego na poziomie 4000 użytkowników od zera, wyniki były widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy.
Porównanie ruchu organicznego w listopadzie 2020 do listopada 2019:
Rynek francuski
Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy. Ruch organiczny osiągnął poziom 1851 wizyt/miesiąc po 6 miesiącach współpracy.
Wzrost widoczności budowany od zera od początku współpracy:
Przykładowe zmiany w pozycjach linkowanych słów kluczowych:
Whisky Personnalisé (pl: whisky personalizowane)
Początkowa pozycja: poza indeksem
Obecna pozycja: 1
Bouteille de Vodka Personnalisée (pl: personalizowana butelka wódki)
Początkowa pozycja: poza indeksem
Obecna pozycja: 1
Rhum dictador 10 ans (pl: rum dictador 10 letni)
Początkowa pozycja:18
Obecna pozycja: 12
Komentarz specjalisty
So Lovely Box to zagraniczna wersja popularnego w Polsce serwisu Alkohol na Prezent. Na rynkach zagranicznych nie była w ogóle rozpoznawalna. Wiązało się to z tym, że była ciężka do wyszukania w w wynikach organicznych – większość elementów na stronie zaczytywana była z wersji polskiej – bez szans na dobre pozycjonowanie w Niemczech czy innych krajach. Ponadto CS Store nie jest najlepszym CMS’em jeśli chodzi o multistory. Skupiliśmy się na właściwym przetłumaczeniu elementów serwisu i dobraniu słów kluczowych adekwatnych do danego języka. Przy współpracy z developerem So Lovely Box i naszym wewnętrznym developerem udało się również poprawić wiele elementów technicznych serwisów i wdrożyć globalnie ustawienia, które procentują pod kątem widoczności na każdej wersji językowej – a pracujemy już z czterema – na pewno podzielimy się efektami na innych językach – stay tuned! 🙂
Milena Fietko
Senior SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Sprawdź, jak zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 309,62% dzięki zmianom On-Site, połączeniu SEO i Google Ads oraz stałej komunikacji z klientem!
Code & Pepper to software house dostarczający customowe rozwiązania dla branży FinTech. Zobacz jak we współpracy z zespołem klienta zwiększyliśmy ruch organiczny o 174% w 10 miesięcy.
Wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok w bardzo niszowej branży! Zobacz, jak dzięki podejściu szerokiemu udało nam się wybić w Google najważniejsze dla Klienta frazy.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.