.animate-view{opacity: 1 !important;}
So lovely box - french website

+4,000 użytkowników miesięcznie w rok

eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie widoczności i ruchu organicznego na rynku niemieckim

Mimo że sklep internetowy naszego klienta działał już od jakiegoś czasu w Niemczech, liczba użytkowników, która go odwiedzała była niezadowalająca. Naszym celem było przyciągnięcie więcej klientów poprzez zwiększenie widoczności marki w internecie.

2.

Zwiększenie widoczności i ruchu organicznego na rynku francuskim

So Lovely Box zgłosiło się do nas również dlatego, że chciało zacząć oferować swoje produkty na rynku francuskim. Mając tak jasno przedstawiony cel, skupiliśmy się na budowaniu rozpoznawalności marki i stopniowym zwiększaniu jej widoczności w sieci.

SEO Team

Przy współpracy z developerem So Lovely Box i naszym wewnętrznym developerem udało się poprawić wiele elementów technicznych serwisów i wdrożyć globalnie ustawienia, które procentują pod kątem widoczności na każdej wersji językowej – a pracujemy już z czterema – na pewno podzielimy się efektami na innych językach – stay tuned! 🙂

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Zmiana tytułów i meta opisów

Ze względu na to, że jednym z naszych celów było przyciągnięcie nowych kupujących, zaczęliśmy od optymalizacji dwóch elementów, które mają ogromny wpływ na to, w jaki sposób strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego
to ważne

Tytuły i meta opisy muszą odpowiadać informacjom zawartym na podstronach, do których zostaną przekierowani użytkownicy po kliknięciu na dany wynik wyszukiwania. Dzięki temu współczynnik odrzuceń (bounce rate) jest dużo niższy, a ranking stron wyższy.

So Lovely Box działa na zasadzie multistore. Pierwszą wersją sklepu była wersja polska, później powstawały kolejne. To spowodowało, że wiele elementów na innych wersjach językowych było w języku polskim.

Przykład tytułów i meta opisów w języku polskim na niemieckiej wersji strony:

Case study SEO- title przed zmianą

Case study SEO - meta description przed zmianą

Zmieniliśmy globalne ustawienia dla tytułów i meta opisów. Co ważne, każda zmiana globalnych ustawień odbija się korzystnie również na innych wersjach językowych strony.

Tworzenie nowych nazw kategorii

Następnie zaczęliśmy pracować nad poprawieniem nazw kategorii. Ten element zdecydowanie potrzebował być uzupełniony o słowa kluczowe.

Dlaczego
to ważne

Nazwa kategorii jest jednym z tych elementów strony, który powinien zawierać słowo kluczowe. Użycie odpowiednich fraz w nazwach kategorii spełnia dwa zadania: poprawia UX i ma pozytywny wpływ na SEO.

Po doborze odpowiednich słów kluczowych dla kategorii zmieniliśmy ich nazewnictwo. Kategorie w sklepie są tworzone między innymi na podstawie przeznaczenia prezentu (np. prezenty na święta, prezenty dla mamy). Przed zmianą kategorie nie miały w swojej nazwy słów “prezent” (nazywały się “święta”, “prezent”).

Zmieniliśmy nazwy kategorii aby odpowiadały wybranym słowom kluczowym.

SEO - case study. Nazwa kategorii w sklepie internetowym

Poprawa H1 i kategorii produktów

H1 jest najważniejszym nagłówkiem, zarówno dla użytkowników, jak i dla botów. Musieliśmy się upewnić, że ten element jest poprawnie zoptymalizowany, ponieważ pełni on istotną rolę w SEO.

Dlaczego
to ważne

H1 jest tym, na co użytkownicy i boty zwracają dużą uwagę – wskazuje on główny temat, któremu dedykowana jest dana podstrona. Zarówno H1 jak i kategorie produktów powinny zawierać słowa kluczowe. Warto też postarać się, żeby kategorie produktów nie były za ogólne, ponieważ nie działa to dobrze na UX i SEO.

Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na stronie. Powinien zawierać słowo kluczowe, najlepszą praktyką jest posiadanie 1 nagłówka H1 na stronę.

Na stronach kategorii nagłówki H1 nie były powiązane z nazwą kategorii. Tę zmianę musieliśmy wdrożyć ręcznie dla każdej kategorii.

Dla stron produktów wdrożyliśmy globalne ustawienia dla nagłówków H1.

Tworzenie więcej treści

Kiedy już uporaliśmy się z powyższymi kwestiami, mogliśmy skupić się na pisaniu i publikowaniu więcej wartościowej treści na stronie.

Dlaczego
to ważne

Mało treści zwiększa ryzyko duplikacji. Poza tym, kiedy teksty opublikowanie na stronach składają się zaledwie z kilku zdań, nie daje to wystarczająco miejsca na użycie słów kluczowych, na które takie strony mogą być zoptymalizowane.

Mała ilość treści to nie tylko mniej słów kluczowych w wyszukiwarce. To także zwiększony poziom duplikacji strony.

Regularnie dodajemy treści na podstrony kategorii, które są zoptymalizowane pod ogólne słowa kluczowe.

Poziom duplikacji wewnętrznej na początku współpracy:

SEO - case study - poziom duplikacji

Poziom duplikacji wewnętrznej spada, dzięki dodawaniu unikalnych treści na stronę:

SEO - case study - poziom duplikacji po 10 miesiącach

Naprawienie linkowania wewnętrznego

The more content we were publiIm więcej treści opublikowaliśmy na podstronach, tym lepiej mogliśmy rozbudowywać linkowanie wewnętrzne.shing, the more internal linking we could build up.

Dlaczego
to ważne

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważnym aspektem on-site SEO. Dobrze opracowana strategia linkowania wewnątrz strony pomaga botom w zrozumieniu zawartości witryny i klasyfikacji treści. Sprawia też, że poruszanie się po witrynie jest bardziej intuicyjne. To z kolei poprawia UX i wydłuża czas spędzony przez użytkownika na stronie.

Linkowanie wewnętrzne to ważny element technicznego SEO. Poprawnie zbudowane linkowanie pomaga robotom Google poruszać się po stronie i budować hierarchię treści.

Gry rozpoczynaliśmy współpracę linkowanie wewnętrzne na stronie było niepoprawne. Największym błędem, który wymagał szybkiej eliminacji były błędnie podlinkowane grafiki, które odnosiły do innych adresów URL niż nazwa produktu. To nie tylko wprowadzała roboty Google w błąd ale przede wszystkim odbijało się na doświadczeniach użytkowników.

Poprawiliśmy strukturę linkowania wewnętrznego.

Naprawienie problemów z
danymi strukturalnymi

Dzięki naszemu audytowi zauważyliśmy, że dane strukturalne nie były użyte poprawnie. Koniecznie musieliśmy się tym zająć.

Dlaczego
to ważne

Roboty indeksujące potrzebują danych strukturalnych. Jeśli nie są wprowadzone poprawnie, crawlery mają problem ze zrozumieniem treści na stronie, obniżając ogólny ranking dla całej witryny. Dodatkowo, źle użyte dane strukturalne wprowadzają roboty w błąd, skutecznie obniżając szansę poszczególnych podstron na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Poprawiliśmy wdrożenie danych strukturalnych na stronie. Dodatkowo wdrożyliśmy emoji do wyników wyszukiwania, które zwiększają CTR.

SEO - case study emoji w SERP

Dodanie sitemapy dla niemieckojęzycznej wersji strony

Kiedy już strona była gotowa, mogliśmy wreszcie wygenerować i zaindeksować nową sitemapę.

Dlaczego
to ważne

Bez sitemapy roboty Google mogą mieć problem ze znalezieniem strony. W rezultacie, nie będzie ona zaindeksowana, co jest równoznaczne z tym, że użytkownicy nie będą w stanie wyszukać jej w internecie.

Do Search Console była wgrana polska wersja mapy witryny. Nasz dział dev wygenerował mapę witryny dla każdej wersji językowej, następnie wgraliśmy je do Search Console aby polepszyć indeksację strony.

Case study SEO - mapa witryny

Strategia On-Site dla rynku francuskiego

Stworzenie nowych treści na stronę

Strategia SEO jaką stworzyliśmy dla francuskojęzycznej wersji strony była nieco inna, niż ta opracowana dla jej niemieckiego odpowiednika. Tym razem rozpoczęliśmy proces od pisania treści.

Dlaczego
to ważne

Budowanie widoczności jest kluczową kwestią, zwłaszcza kiedy chodzi o wkraczanie na zagraniczny rynek. Bez niej dotarcie do nowych klientów może okazać się wyjątkowo trudne. Strona internetowa, na której nie są publikowane wartościowe treści praktycznie nie ma szans na zwiększenie widoczności wśród internautów.

Stronę w domenie francuskiej powierzono nam zaraz po jej powstaniu. Tak samo jak w przypadku każdej z naszych współprac, nasza praca rozpoczęła się od przeprowadzenia analizy strony.

Pomocnym okazał się fakt, że domeny So Lovely Box tworzone są na zasadzie multistore. Tym samym optymalizacje globalne, które wprowadziliśmy podczas pracy na stronie skierowanej na rynek niemiecki, korzystnie wpłynęły na techniczny stan nowej strony w domenie .fr.

Nie oznacza to jednak, że nie mieliśmy co robić!

Dodanie słów kluczowych do nazw kategorii

Następnie zajęliśmy się kolejną istotną kwestią w e-commerce, jaką jest tworzenie i optymalizowanie nazw kategorii.

Dlaczego
to ważne

Jak było wspomniane wyżej, niektóre elementy strony – jak na przykład nazwy kategorii – powinny zawierać słowa kluczowe. Ma to pozytywny wpływ zarówno na SEO i UX.

Po analizie słów kluczowych na rynku francuskim, wprowadziliśmy odpowiednie nazewnictwo kategorii. Odpowiada ono frazom kluczowym i odnosi się do przeznaczenia prezentu.

nazwy kategorii rynek francuski

Naprawienie problemów
z danymi strukturalnymi

Żeby zwiększyć CTR, musieliśmy upewnić się, że boty nie mają żadnego problemu z czytaniem zawartości strony naszego klienta. Dlatego zdecydowaliśmy się naprawić problemy z danymi strukturalnymi i dodać je w miejscach, w których ich wcześniej nie było.

Dlaczego
to ważne

Jeśli dane strukturalne nie są dodane na stronę, podstrony raczej nie będą wysoko ocenione przez boty. Co za tym idzie, ciężko będzie osiągnąć pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Poprawne wdrożenie danych strukturalnych globalnie na stronie poprawiło je także w przypadku strony na rynku francuskim. Wdrożone zostały emoji, które wpływają na CTR podstrony.

ctr i dane strukturalne- seo na rynku francuskim

Zmiana H1 i adresów URL

Na koniec poprawiliśmy adresy URL i nagłówki pierwszego stopnia. W ten sposób obydwa elementy odpowiadały obecnym standardom SEO.

Dlaczego
to ważne

Nagłówki H1 i adresy URL nie powinny być mało precyzyjne lub niejasne. W przeciwnym razie boty mają problem ze zrozumieniem treści i głownego tematu, któremy poświęcona jest dana podstrona. Oczywiście, jeśli to możliwe, nagłówki i adresy stron powinny zawierać słowa kluczowe.

Wszystkie title oraz adresy URL zostały zmienione zgodnie z wybranymi w analizie słowami kluczowymi.

Proces Off-Site

Proces off-site, czyli linkowanie zewnętrzne, jest koniecznym uzupełnieniem procesu on-site. Od początku budujemy mocny profil linków oparty o wartościowe strony.

Rynek niemiecki

Początek współpracy:

Parametry domeny na początku współpracy

Case study SEO - linki na początku współpracy

Obecnie:

Case Study SEO - parametry domeny

Case study SEO - profil linków po 10 miesiącach

SEO case study - przyrost DR

Rynek francuski

Proces off-site na rynek francuski stanowił uzupełnienie procesu pozycjonowania strony. W tym przypadku naszym zadaniem było zbudowanie mocnego profilu linków od zera.

Proces prowadzony był w oparciu o wyszukiwaniu domen linkujących o wysokiej jakości, które odpowiadać będą tematyce strony i pochodzić będą z lokalnej domeny (w tym przypadku francuskiej). Wszystkie link tworzone są manualnie przez nasz zespół.

W efekcie większość linków zwrotnych pochodzi z rynku francuskiego:

Wyniki

Rynek niemiecki

  • Zwiększenie widoczności o 919%. Na początku współpracy strona wyświetlała się na 67 słów kluczowych, obecnie wyświetla się na 683 słowa kluczowe

Styczeń 2020:

Case study SEO - widoczność przed
Listopad 2020:
SEO Case study - widoczność

  • Zwiększenie widoczności strony:

Case study SEO - wzrost widoczności

  • Poprawa pozycji najważniejszych fraz:
    • Jack Daniels geschenke:>/i> 33 -> 5
    • wein geschenke personalisiert: not indexed -> 2
    • personalisierter wein: 71 -> 7
    • geburtstag sekt: 47-> 3
    • inne frazy:


Case so lovely box - frazy

  • Zbudowanie ruchu organicznego na poziomie 4000 użytkowników od zera, wyniki były widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy.

Case Study SEO - wzrost ruchu organicznego

  • Porównanie ruchu organicznego w listopadzie 2020 do listopada 2019:

Case study SEO - wyniki rok do roku

Rynek francuski

  • Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy. Ruch organiczny osiągnął poziom 1851 wizyt/miesiąc po 6 miesiącach współpracy.

seo for french market case study

  • Wzrost widoczności budowany od zera od początku współpracy:

visibility french market seo process example

visibility with seo for french market

seo in france visibility boost

Przykładowe zmiany w pozycjach linkowanych słów kluczowych:

Whisky Personnalisé (pl: whisky personalizowane)

Początkowa pozycja: poza indeksem

Obecna pozycja: 1

Bouteille de Vodka Personnalisée (pl: personalizowana butelka wódki)

Początkowa pozycja: poza indeksem

Obecna pozycja: 1

keywords visibility change

Rhum dictador 10 ans (pl: rum dictador 10 letni)

Początkowa pozycja:18

Obecna pozycja: 12

french maret keywords

Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.
Agata-Jasinska

Agata Jasińska

General Manager

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM