Case studies

Case study SEO na rynku niemieckim i francuskim

Case study - SoLovelyBox

So Lovely Box to firma oferująca personalizowane markowe alkohole na wiele europejskich rynków.

Prowadzimy proces pozycjonowania na rynki: hiszpański, niemiecki, włoski i francuski. To case study opisuje proces na rynek niemiecki oraz francuski.

Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 2000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim oraz 1851 wizyt na stronie od zera w 6 miesiecy na rynku francuskim.

Branża

Prezenty

Domena

2

Niemiecka i Francuska

Widoczność

+600

Fraz, na które wyświetla się strona

Ruch organiczny

+4000

Użytkowników miesięcznie od zera

Analiza

Współpracę na rynku niemieckim rozpoczęliśmy 01.02.2020. W listopadzie 2020 roku, klient oddał w nasze ręce także całkiem nową domenę skierowaną na rynek francuski. Sklep So Lovely Box oparty jest o CMS CStore, który nieco ogranicza nas nas swoją funkcjonalnością. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że sklep jest zbudowany na bazie multistore.

Szybkie fakty: 

  • Rynek niemiecki oraz francuski,
  • Konkurencyjna branża z ograniczeniami,
  • Multistore,
  • Duża sezonowość branży,
  • Mało przyjazny CMS pod kątem SEO,
  • Budowanie widoczności od zera na rynku francuskim,
  • Budowanie widoczności od bardzo niskiego poziomu na rynku niemieckim.

Proces On-site

Proces on-site, zarówno w przypadku strony w domenie niemieckiej jak i francuskiej,standardowo rozpoczęliśmy od audytu, który wykazał szereg błędów do poprawy na stronie. W audycie wskazaliśmy, które błędy są najpilniejsze do wyeliminowania i to od nich rozpoczęliśmy optymalizację strony. 

Kolejnym krokiem był dobór fraz kluczowych. Wybraliśmy 2 grupy fraz: 

  • Generyczne, związane z prezentami (np. Prezent dla mamy, prezent dla dziadka),
  • Szczegółowe, związane z konkretnymi markami alkoholi (np. Jack Daniels prezent, szampan personalizowany prezent). 

Rynek niemiecki

Problem 1: Multistore, większość elementów w języku polskim

So Lovely Box działa na zasadzie multistore. Pierwszą wersją sklepu była wersja polska, później powstawały kolejne. To spowodowało, że wiele elementów na innych wersjach językowych było w języku polskim.

Przykład tytułów i meta opisów w języku polskim na niemieckiej wersji strony:

Case study SEO- title przed zmianą

Case study SEO - meta description przed zmianą

 

 

Zmieniliśmy globalne ustawienia dla tytułów i meta opisów. Co ważne, każda zmiana globalnych ustawień odbija się korzystnie również na innych wersjach językowych strony.

Problem 2: Zmiana nazw kategorii

Po doborze odpowiednich słów kluczowych dla kategorii zmieniliśmy ich nazewnictwo. Kategorie w sklepie są tworzone między innymi na podstawie przeznaczenia prezentu (np. prezenty na święta, prezenty dla mamy). Przed zmianą kategorie nie miały w swojej nazwy słów “prezent” (nazywały się “święta”, “prezent”).

Zmieniliśmy nazwy kategorii aby odpowiadały wybranym słowom kluczowym.

SEO - case study. Nazwa kategorii w sklepie internetowym

Problem 3: Brak lub niepoprawne nagłówki H1 na kategoriach i produktach

Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na stronie. Powinien zawierać słowo kluczowe, najlepszą praktyką jest posiadanie 1 nagłówka H1 na stronę.

Na stronach kategorii nagłówki H1 nie były powiązane z nazwą kategorii. Tę zmianę musieliśmy wdrożyć ręcznie dla każdej kategorii.

Dla stron produktów wdrożyliśmy globalne ustawienia dla nagłówków H1.

Problem 4: Mała ilość treści na stronie

Mała ilość treści to nie tylko mniej słów kluczowych w wyszukiwarce. To także zwiększony poziom duplikacji strony.

Regularnie dodajemy treści na podstrony kategorii, które są zoptymalizowane pod ogólne słowa kluczowe.

Poziom duplikacji wewnętrznej na początku współpracy:

SEO - case study - poziom duplikacji

Poziom duplikacji wewnętrznej spada, dzięki dodawaniu unikalnych treści na stronę:

SEO - case study - poziom duplikacji po 10 miesiącach

Problem 5: Niepoprawne linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to ważny element technicznego SEO. Poprawnie zbudowane linkowanie pomaga robotom Google poruszać się po stronie i budować hierarchię treści.

Gry rozpoczynaliśmy współpracę linkowanie wewnętrzne na stronie było niepoprawne. Największym błędem, który wymagał szybkiej eliminacji były błędnie podlinkowane grafiki, które odnosiły do innych adresów URL niż nazwa produktu. To nie tylko wprowadzała roboty Google w błąd ale przede wszystkim odbijało się na doświadczeniach użytkowników.

Poprawiliśmy strukturę linkowania wewnętrznego.

Problem 6: Niepoprawnie wdrożone dane strukturalne

Poprawiliśmy wdrożenie danych strukturalnych na stronie. Dodatkowo wdrożyliśmy emoji do wyników wyszukiwania, które zwiększają CTR.

SEO - case study emoji w SERP

Problem 7: Brak mapy witryny

Do Search Console była wgrana polska wersja mapy witryny. Nasz dział dev wygenerował mapę witryny dla każdej wersji językowej, następnie wgraliśmy je do Search Console aby polepszyć indeksację strony.

Case study SEO - mapa witryny

Rynek francuski

Stronę w domenie francuskiej powierzono nam zaraz po jej powstaniu. Tak samo jak w przypadku każdej z naszych współprac, nasza praca rozpoczęła się od przeprowadzenia analizy strony.

Pomocnym okazał się fakt, że domeny So Lovely Box tworzone są na zasadzie multistore. Tym samym optymalizacje globalne, które wprowadziliśmy podczas pracy na stronie skierowanej na rynek niemiecki, korzystnie wpłynęły na techniczny stan nowej strony w domenie .fr.

Nie oznacza to jednak, że nie mieliśmy co robić!

Problem 1: Niewystarczająca ilość treści na stronie

W przypadku wchodzenia na nowy rynek, kluczowe jest zdobycie odpowiedniej widoczności, aby zaznajomić potencjalnych klientów z brandem. Strona bez zoptymalizowanych treści, właściwie nie ma na to szans.

Musieliśmy więc stworzyć bazę treści w języku francuskim, które zoptymalizowaliśmy na odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Content dodawany na stronę publikowany jest na bieżąco, co korzystnie odbija się na na widoczności strony.

Problem 2: Nazwy kategorii

Po analizie słów kluczowych na rynku francuskim, wprowadziliśmy odpowiednie nazewnictwo kategorii. Odpowiada ono frazom kluczowym i odnosi się do przeznaczenia prezentu.

nazwy kategorii rynek francuski

Problem 3: Dane strukturalne i CTR

Poprawne wdrożenie danych strukturalnych globalnie na stronie poprawiło je także w przypadku strony na rynku francuskim. Wdrożone zostały emoji, które wpływają na CTR podstrony.

ctr i dane strukturalne- seo na rynku francuskim

Problem 4: Zmiana H1 i URL

Wszystkie title oraz adresy URL zostały zmienione zgodnie z wybranymi w analizie słowami kluczowymi.

Proces off-site

Proces off-site, czyli linkowanie zewnętrzne, jest koniecznym uzupełnieniem procesu on-site. Od początku budujemy mocny profil linków oparty o wartościowe strony.

Rynek niemiecki

Początek współpracy:

Parametry domeny na początku współpracy

Case study SEO - linki na początku współpracy

Obecnie:

Case Study SEO - parametry domeny

Case study SEO - profil linków po 10 miesiącach

SEO case study - przyrost DR

Rynek francuski

Proces off-site na rynek francuski stanowił uzupełnienie procesu pozycjonowania strony. W tym przypadku naszym zadaniem było zbudowanie mocnego profilu linków od zera.

Proces prowadzony był w oparciu o wyszukiwaniu domen linkujących o wysokiej jakości, które odpowiadać będą tematyce strony i pochodzić będą z lokalnej domeny (w tym przypadku francuskiej). Wszystkie link tworzone są manualnie przez nasz zespół.

W efekcie większość linków zwrotnych pochodzi z rynku francuskiego:

Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.

Agata Jasińska

General Manager

Wyniki

Rynek niemiecki

  • Zwiększenie widoczności o 919%. Na początku współpracy strona wyświetlała się na 67 słów kluczowych, obecnie wyświetla się na 683 słowa kluczowe
    Styczeń 2020:
    Case study SEO - widoczność przed
    Listopad 2020:
    SEO Case study - widoczność
  • Zwiększenie widoczności strony:
    Case study SEO - wzrost widoczności
  • Poprawa pozycji najważniejszych fraz:
    • Jack Daniels geschenke:>/i> 33 -> 5
    • wein geschenke personalisiert: not indexed -> 2
    • personalisierter wein: 71 -> 7
    • geburtstag sekt: 47-> 3
    • inne frazy:

      Case so lovely box - frazy
  • Zbudowanie ruchu organicznego na poziomie 4000 użytkowników od zera, wyniki były widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy.

Case Study SEO - wzrost ruchu organicznego

  • Porównanie ruchu organicznego w listopadzie 2020 do listopada 2019:
    Case study SEO - wyniki rok do roku

Rynek francuski

  • Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy. Ruch organiczny osiągnął poziom 1851 wizyt/miesiąc po 6 miesiącach współpracy.

seo for french market case study

  • Wzrost widoczności budowany od zera od początku współpracy:

visibility french market seo process example

visibility with seo for french market

seo in france visibility boost

Przykładowe zmiany w pozycjach linkowanych słów kluczowych:

Whisky Personnalisé (pl: whisky personalizowane)

Początkowa pozycja: poza indeksem

Obecna pozycja: 1

Bouteille de Vodka Personnalisée (pl: personalizowana butelka wódki)

Początkowa pozycja: poza indeksem

Obecna pozycja: 1

keywords visibility change

Rhum dictador 10 ans (pl: rum dictador 10 letni)

Początkowa pozycja:18

Obecna pozycja: 12

french maret keywords

Komentarz specjalisty

So Lovely Box to zagraniczna wersja popularnego w Polsce serwisu Alkohol na Prezent. Na rynkach zagranicznych nie była w ogóle rozpoznawalna. Wiązało się to z tym, że była ciężka do wyszukania w w wynikach organicznych – większość elementów na stronie zaczytywana była z wersji polskiej – bez szans na dobre pozycjonowanie w Niemczech czy innych krajach. Ponadto CS Store nie jest najlepszym CMS’em jeśli chodzi o multistory. Skupiliśmy się na właściwym przetłumaczeniu elementów serwisu i dobraniu słów kluczowych adekwatnych do danego języka. Przy współpracy z developerem So Lovely Box i naszym wewnętrznym developerem udało się również poprawić wiele elementów technicznych serwisów i wdrożyć globalnie ustawienia, które procentują pod kątem widoczności na każdej wersji językowej – a pracujemy już z czterema – na pewno podzielimy się efektami na innych językach – stay tuned! 🙂

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Promees.pl - case study SEO
+ 77%
wzrostu ruchu organicznego

Promees.pl

Sklep prawie niewidoczny w wyszukiwarkach? Zobacz, jak dzięki optymalizacji strony z wykorzystaniem fraz długiego ogona ruch organiczny wzrósł o 77% w 9 miesięcy oraz poprawiła się widoczność strony!

Zobacz case study
Case study SEO - z klocków
+ 70%
ruch organiczny w najwyższym sezonie

ZKlocków.pl

Zobacz, jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 150 000 użytkowników miesięcznie na porównywarce klocków LEGO.

Zobacz case study
Codete.com - case study SEM
+ 815%
wzrostu ruchu z Google Ads

Codete.com

Celem klienta było zwiększenie świadomości marki oraz konwersji za pomocą kampanii Google Ads? Pewnie! Zobacz, jak w 5 miesięcy osiągnąć wzrost ruchu o 815%.

Zobacz case study