Case studies
So Lovely Box to firma oferująca personalizowane markowe alkohole na wiele europejskich rynków. Prowadzimy proces pozycjonowania na rynki:, hiszpański, niemiecki, włoski i francuski. To case study opisuje proces na rynek niemiecki.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie ponad 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim.
Branża
Prezenty
Domena
Niemiecka
Widoczność
Fraz, na które wyświetla się strona
Ruch organiczny
Użytkowników miesięcznie od zera
Analiza
Współpracę rozpoczęliśmy 01.02.2020 roku. Sklep oparty jest o CMS CStore, który nieco ogranicza nas swoją funkcjonalnością. Dodatkowo, trzeba wziąć pod uwagę że sklep jest zbudowany na bazie multistore.
Szybkie fakty:
- rynek niemiecki,
- konkurencyjna branża,
- multistore,
- duża sezonowość branży,
- mało przyjazny CMS pod kątem SEO.
Proces On-site
Proces on-site standardowo rozpoczęliśmy od audytu, który wykazał szereg błędów do poprawy na stronie. W audycie wskazaliśmy, które błędy są najpilniejsze do wyeliminowania i to od nich rozpoczęliśmy optymalizację strony.
Kolejnym krokiem był dobór fraz kluczowych. Wybraliśmy 2 grupy fraz:
- Generyczne, związane z prezentami (np. Prezent dla mamy, prezent dla dziadka),
- Szczegółowe, związane z konkretnymi markami alkoholi (np. Jack Daniels prezent, szampan personalizowany prezent).
Problem 1: Multistore, większość elementów w języku polskim
So Lovely Box działa na zasadzie multistore. Pierwszą wersją sklepu była wersja polska, później powstawały kolejne. To spowodowało, że wiele elementów na innych wersjach językowych było w języku polskim.
Przykład tytułów i meta opisów w języku polskim na niemieckiej wersji strony:
Zmieniliśmy globalne ustawienia dla tytułów i meta opisów. Co ważne, każda zmiana globalnych ustawień odbija się korzystnie również na innych wersjach językowych strony.
Problem 2: Zmiana nazw kategorii
Po doborze odpowiednich słów kluczowych dla kategorii zmieniliśmy ich nazewnictwo. Kategorie w sklepie są tworzone między innymi na podstawie przeznaczenia prezentu (np. prezenty na święta, prezenty dla mamy). Przed zmianą kategorie nie miały w swojej nazwy słów “prezent” (nazywały się “święta”, “prezent”).
Zmieniliśmy nazwy kategorii aby odpowiadały wybranym słowom kluczowym.
Problem 3: Brak lub niepoprawne nagłówki H1 na kategoriach i produktach
Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na stronie. Powinien zawierać słowo kluczowe, najlepszą praktyką jest posiadanie 1 nagłówka H1 na stronę.
Na stronach kategorii nagłówki H1 nie były powiązane z nazwą kategorii. Tę zmianę musieliśmy wdrożyć ręcznie dla każdej kategorii.
Dla stron produktów wdrożyliśmy globalne ustawienia dla nagłówków H1.
Problem 4: Mała ilość treści na stronie
Mała ilość treści to nie tylko mniej słów kluczowych w wyszukiwarce. To także zwiększony poziom duplikacji strony.
Regularnie dodajemy treści na podstrony kategorii, które są zoptymalizowane pod ogólne słowa kluczowe.
Poziom duplikacji wewnętrznej na początku współpracy:
Poziom duplikacji wewnętrznej spada, dzięki dodawaniu unikalnych treści na stronę:
Problem 5: Niepoprawne linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to ważny element technicznego SEO. Poprawnie zbudowane linkowanie pomaga robotom Google poruszać się po stronie i budować hierarchię treści.
Gry rozpoczynaliśmy współpracę linkowanie wewnętrzne na stronie było niepoprawne. Największym błędem, który wymagał szybkiej eliminacji były błędnie podlinkowane grafiki, które odnosiły do innych adresów URL niż nazwa produktu. To nie tylko wprowadzała roboty Google w błąd ale przede wszystkim odbijało się na doświadczeniach użytkowników.
Poprawiliśmy strukturę linkowania wewnętrznego.
Problem 6: Niepoprawnie wdrożone dane strukturalne
Poprawiliśmy wdrożenie danych strukturalnych na stronie. Dodatkowo wdrożyliśmy emoji do wyników wyszukiwania, które zwiększają CTR.
Problem 7: Brak mapy witryny
Do Search Console była wgrana polska wersja mapy witryny. Nasz dział dev wygenerował mapę witryny dla każdej wersji językowej, następnie wgraliśmy je do Search Console aby polepszyć indeksację strony.
Proces off-site
Proces off-site, czyli linkowanie zewnętrzne, jest koniecznym uzupełnieniem procesu on-site. Od początku budujemy mocny profil linków oparty o wartościowe strony.
Początek współpracy:
Obecnie:
Agata Jasińska
General Manager
Wyniki
- Zwiększenie widoczności o 919%. Na początku współpracy strona wyświetlała się na 67 słów kluczowych, obecnie wyświetla się na 683 słowa kluczowe
Styczeń 2020:
Listopad 2020:
- Zwiększenie widoczności strony:
- Poprawa pozycji najważniejszych fraz:
- Jack Daniels geschenke:>/i> 33 -> 5
- wein geschenke personalisiert: not indexed -> 2
- personalisierter wein: 71 -> 7
- geburtstag sekt: 47-> 3
- inne frazy:
- Zbudowanie ruchu organicznego na poziomie 4000 użytkowników od zera, wyniki były widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy.
- Porównanie ruchu organicznego w listopadzie 2020 do listopada 2019:
So Lovely Box to zagraniczna wersja popularnego w Polsce serwisu Alkohol na Prezent. Na rynkach zagranicznych nie była w ogóle rozpoznawalna. Wiązało się to z tym, że była ciężka do wyszukania w w wynikach organicznych – większość elementów na stronie zaczytywana była z wersji polskiej – bez szans na dobre pozycjonowanie w Niemczech czy innych krajach. Ponadto CS Store nie jest najlepszym CMS’em jeśli chodzi o multistory. Skupiliśmy się na właściwym przetłumaczeniu elementów serwisu i dobraniu słów kluczowych adekwatnych do danego języka. Przy współpracy z developerem So Lovely Box i naszym wewnętrznym developerem udało się również poprawić wiele elementów technicznych serwisów i wdrożyć globalnie ustawienia, które procentują pod kątem widoczności na każdej wersji językowej – a pracujemy już z czterema – na pewno podzielimy się efektami na innych językach – stay tuned! 🙂
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Promees.pl
Sklep prawie niewidoczny w wyszukiwarkach? Zobacz, jak dzięki optymalizacji strony z wykorzystaniem fraz długiego ogona ruch organiczny wzrósł o 77% w 9 miesięcy oraz poprawiła się widoczność strony!
Zobacz case studyLeason.pl
Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!
Zobacz case studyCodete.com
Celem klienta było zwiększenie świadomości marki oraz konwersji za pomocą kampanii Google Ads? Pewnie! Zobacz, jak w 5 miesięcy osiągnąć wzrost ruchu o 815%.
Zobacz case study