Google Ads
CSS Delante Shopping Platform
Reklamy produktowe w Delante Marketing Platform to minimum 20% niższe CPC.
Reklamy produktowe w CSS Delante
Pod koniec 2019 roku uruchomiliśmy w Delante przełomowe rozwiązanie dla reklam produktowych – CSS Delante Shopping Platform. Delante Shopping Platform jest konkurencją dla Zakupów Google. Działa na takiej samej zasadzie – reklamy produktowe wyświetlają się w Google. Jaka jest więc różnica? Przede wszystkim cena za kliknięcie, co sprowadza się do zwiększenia przychodu z reklam PLA. Sprawdź jak to działa!
Google Ads to sposób na dotarcie do Twoich klientów
Google Ads to system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych w wyszukiwarce, reklam graficznych, produktowych oraz video. Korzystanie z narzędzia Google Ads jest darmowe a rozliczenie za reklamy jest najczęściej w modelu PPC (Pay Per Click – płacenie za kliknięcie). Odpowiednia konfiguracja reklam, dostosowanie reklam czy optymalizacja wyświetlania wymagają nie tylko wiedzy, ale też sporego doświadczenia.
Jednym z typów reklam skierowanych dla branży e-commerce, które są nastawione na zwiększanie konwersji, są reklamy PLA, znane też jako reklamy produktowe.
Kilka słów o reklamach PLA
Reklamy PLA (Product Listing Ads), znane tez jako reklamy produktowe, to jedne z najbardziej efektywnych reklam mające na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie. Wyświetlają się one bezpośrednio w wyszukiwarce Google w formie listy produktów.
Reklamy produktowe są wyświetlane w wyszukiwarce tylko wtedy, gdy reklamodawca korzysta z systemu porównywania cen (CSS). Do niedawna taką możliwość dawał tylko Google poprzez Google Shoping.
Google faworyzowało w wyszukiwarce oferty, które pochodziły właśnie z Google Shopping, za co w 2017 roku Komisja Europejska ukarała go rekordową karą wysokości 2,4 mld euro. Po tym incydencie Google zdecydowało się dopuścić inne porównywarki do swojego systemu i, aby zachęcić reklamodawców do korzystania z tej możliwości, wprowadziło atrakcyjne stawki.
Grzegorz Hałat
CEO
Jak działa CSS Delante Shopping Platform?
CSS Delante (Comparison Shopping Services) to system porównywania cen, który działa na takiej samej zasadzie jak Zakupy Google. Można powiedzieć, że te 2 systemy są konkurencyjne.
Reklamy wyświetlają się w ten sam sposób, jedyną różnicą jest dopisek „Przez: Delante”. Po kliknięciu w reklamę użytkownik przenoszony jest na stronę produktu.
Zarządzanie kampanią odbywa się przez panel Google Ads. Mechanizm działania jest taki sam jak przy korzystaniu z Zakupów Google – wszystkie aukcje licytują stawki.
Dlaczego warto skorzystać z CSS Delante Shopping Platform?
Google, udostępniając możliwość korzystania z innych CSS niż Google Zakupy, oddało ich właścicielom marżę za kliknięcie w reklamę, która wynosi 20%. Postanowiliśmy, że nie będziemy pobierać tej marży, ale oddamy ją naszym klientom. Dodatkowo, osiągane efekty w CSS są dużo lepsze niż za pośrednictwem Zakupów Google. Oznacza to, że gwarantowanym efektem korzystania z platformy Delante przez naszych klientów jest od 20% do ponad 50% niższy koszt kliknięcia względem konkurencji wyświetlającej się na te same frazy.
Aby porównać efekty uzyskiwane przez CSS i Google Zakupy, dla kilku naszych klientów prowadziliśmy 2 kampanie jednocześnie, przy porównywalnych budżetach. Oto jakie osiągnęliśmy wyniki dla różnych branż:
1. Branża meblarska
Kampania | Całkowity koszt kampanii | CTR | Śr. CPC | Konwersje | Koszt konwersji |
Google Zakupy | 2116,79 zł | 1,76% | 0,30 zł | 12 | 176,40 zł |
CSS Delante | 1244,53 zł | 2,72% | 0,20 zł | 9 | 138,28 zł |
2. Branża motoryzacyjna
Kampania | Całkowity koszt kampanii | CTR | Śr. CPC | Konwersje | Koszt konwersji |
Google Zakupy | 1968,61 zł | 2,23% | 0,11 zł | 35,46 | 55,52 zł |
CSS Delante | 1813,03 zł | 3,69% | 0,06 zł | 104,66 | 17,32 zł |
3. Branża zoologiczna
Kampania | Całkowity koszt kampanii | CTR | Śr. CPC | Konwersje | Koszt konwersji |
Google Zakupy | 1286,20 zł | 2,08% | 0,29 zł | 92,19 | 13,95 zł |
CSS Delante | 1434,72 zł | 1,49% | 0,18 zł | 182,29 | 7,87 zł |
Wyniki kampanii w CSS Delante możesz też zobaczyć w case study o współpracy z Centrum Audio.
Konrad Zach
Founder&CEO thinkHUB