Średni ROAS: 840% w okresie styczeń-wrzesień 2022 (z wykluczeniem sierpnia)
Początek współpracy: koniec kwietnia 2019 rok
Największe wyzwanie: bardzo wysoka sezonowość, w trakcie piku wysoka sprzedaż, między sezonami – zastój
Co charakteryzuje współpracę:
Początkowo korzystaliśmy z plików produktowych w reklamach sprzedażowych na XMLu, lecz po migracji na Shopify używamy wyłącznie API – powiązania Shopify z Google Merchant Center.
Bieżący kontakt z firmą, dzięki któremu wiemy, jakie zmiany i nowości w ofercie są wprowadzane i możemy szybko optymalizować działania oraz na bieżąco sprawdzać poprawność zaczytania danych w pliku
Cele klienta
1.
Zwiększenie widoczności brandu jako manufaktury
Klient chce, by jego firma była kojarzona z najwyższą jakością, niszowością produktów i rzemieślniczym wykonywaniem artykułów papierniczych: notesów, kalendarzy oraz przyborów piśmiennych Do osiągnięcia tego celu wykorzystaliśmy przede wszystkim kampanie brandowe i tekstowe, a w sezonie większej sprzedaży również kampanie banerowe.
2.
Osiąganie jak najlepszych wyników sprzedażowych
Marka Papierniczeni dąży do zwiększenia rozpoznawalności, a przez to i wyższych przychodów ze sprzedaży produktów z oferty – szczególnie kalendarzy, które największe zainteresowanie wzbudzają między październikiem a grudniem, ze stopniowym wyhamowaniem od stycznia do marca.
W ofercie poza kalendarzami są również notesy, plannery, zeszyty i inne artykuły papiernicze marek z całego świata oraz wykonywane bezpośrednio przez Papierniczeni. Produkty te dostępne są przez cały rok.
Jasno obraliśmy strategię działania z kampaniami reklamowymi dla Papierniczeni. Skupiliśmy się głównie na sprzedaży produktów – zawęziliśmy nasze standardowe działania, by uzyskać jak najlepsze wyniki przy niskim budżecie, którym dysponowaliśmy.
Nie da się ukryć, że migracja sklepu na Shopify, powiązanie GMC z API bardzo nam pomogła w osiągnięciu tak dobrych rezultatów. Wdrożyliśmy dla klienta Google Analytics 4 i cieszymy się ze świetnych wyników naszych reklam.
Agnieszka Glińska
SEM Specialist
Reklamy Google Ads dla Papierniczeni
Kampanie tekstowe
Dlaczego to ważne?
W 2019 roku zaczynaliśmy współpracę z Papierniczeni z bardzo niskim budżetem reklamowym. Obecnie, ze względu na wzrost wyników, klient podniósł budżet o 67%. Kampanie tekstowe to jeden z dwóch rodzajów kampanii, które uruchomiliśmy od samego początku.
W kampaniach tekstowych najbardziej skupiamy się na odpowiedniej komunikacji, dostosowanej do Klienta, która sprawi, że Papierniczeni nie będą kojarzyć się z prostymi tekstami sprzedażowymi, a przyciągną uwagę przede wszystkim jakością swoich produktów, czyli wyrobów znanych, jak i niszowych producentów z całego świata, minimalistyczną estetyką, wyjątkowym wzornictwem, autorskimi kolekcjami i rzemieślniczą jakością.
W tym rodzaju kampanii podkreślamy, że Papierniczeni to manufaktura, w której klient może znaleźć ręcznie wykonywane, niszowe produkty.
Przykłady kampanii tekstowej
Dbamy także o rozszerzenia reklam. Korzystamy ze wszystkich dostępnych opcji, od klasycznych już rozszerzeń linków, informacji czy objaśnień, po nowość z 2022 roku – rozszerzenia graficzne, które pozwalają, by obok reklamy na urządzeniu mobilnym pojawiała się także grafika.
Przykład reklamy tekstowej z rozszerzeniem graficznym
Rozszerzenia przy reklamach tekstowych mają zwiększyć widoczność reklam, podnieść zaangażowanie użytkowników poprzez dostarczenie dodatkowych treści i informacji oraz prowadzić do potencjalnego wzrostu konwersji.
Kampanie produktowe (teraz Performance Max)
Dlaczego to ważne?
Kampanie produktowe to drugi rodzaj kampanii, na których najbardziej skupiamy się w naszych działaniach dla Papierniczeni. To właśnie one generują największą sprzedaż. By lepiej monitorować rezultaty, podzieliliśmy produkty na kilka kampanii.
Pierwsza kampania to promocja 3 marek, na których najbardziej zależy Klientowi, z uwzględnieniem bestsellerów sprzedażowych. Drugą kampanię uruchomiliśmy dla pozostałych produktów, poza kalendarzami, mającymi własny budżet w trzeciej kampanii.
Od 24 sierpnia 2022 zamiast kampanii produktowej korzystamy z Performance Max, który łączy w sobie każdy typ kampanii (tekst, wideo, produktowa i banerowa) w różnych proporcjach.
Czekamy na wyniki w dłuższym okresie, jednak już widzimy, że kampanie te się rozpędzają i generują bardzo zadowalające efekty.
To, co jest szczególnie istotne, w przypadku kampanii Performance Max, to zmiana podejścia do tworzenia tego typu kreacji. Kampania ta bowiem jest wymagająca – zarówno w kwestii treści reklamowych, jak i zastosowanych grafik i materiałów wideo. Należy także odpowiednio przemyśleć strukturę produktową, jak i odbiorców.
W przypadku Papierniczonych zwracamy tu uwagę na kilka kluczowych kwestii:
treści reklam dostosowane do komunikacji klienta,
dbanie o nieduplikowanie się nagłówków w reklamach tekstowych, co umyka części osób prowadzących kampanie PM,
wybór odpowiedniej liczby obrazów wysokiej jakości, zgodnych z wizerunkiem marki (klient otrzymał pełną specyfikację, by takie grafiki przygotować),
wybór dopasowanych rozszerzeń reklamowych,
odpowiednia konfiguracja odbiorców: działamy zarówno remarketingowo, jak i po zainteresowaniach, zachowaniach, wyszukiwanych hasłach i przeglądanych przez użytkownika niszowych markach,
ograniczenie kategorii produktowych i samych produktów pod cel kampanii (np. tylko bestsellery i najważniejsze marki, tylko kalendarze 2023 czy pozostałe produkty).
W kampaniach PM ważnym jest też odpowiednie dobranie materiałów wideo – w innym przypadku Google stworzy te materiały za nas, co niekoniecznie będzie zbieżne ze strategią komunikacyjną firmy. By temu zapobiec jako Delante wysyłamy zawsze pełną specyfikację do Klientów. Służymy także wsparciem i komentarzem.
Więcej o kampaniach Performance Max i ich optymalizacji, możecie poczytać w naszym artykule o Performance Max.
Przykład kampanii banerowych Performance Max
Sezonowe kampanie banerowe
Dlaczego to ważne?
Przed wprowadzeniem do systemu Google Ads Kampanii Performance Max, kampanie banerowe uruchamialiśmy tylko w sezonie intensywnej sprzedażowy, by dotrzeć z informacją o nowej kolekcji kalendarzy do potencjalnych klientów. Naszym celem wówczas było przede wszystkim zwiększenie świadomości o nowej ofercie nowych i powracających klientów.
Stworzyliśmy osobne strategie dla nowych klientów i tych, którzy już kupowali w Papierniczeni, by upewnić się, że konwersje kampanii będą jak największe.
Co roku uruchamialiśmy kampanie we wrześniu-październiku, by dotrzeć do świadomości klientów na początku sezonu sprzedażowego. Po uruchomieniu Performance Max, kampanie stricte GDN nie są już tak istotne (zważywszy na ograniczony budżet i intensywną konkurencję).
Przykładowe kampanie banerowe Papierniczeni
Przed nowym rokiem skupiamy się na tym, by jak najłatwiej doprowadzić do transakcji.
Kampanie Performance Max i brandowa mają zwiększyć widoczność i konwersję, a reklamy dynamiczne DSA analizując stronę, nagłówki, tytuły i dopasowując reklamę do zapytania użytkownika, pozwalają na pozyskanie dodatkowego ruchu i wyłapanie potencjalnych nowych zapytań. Takie kompleksowe działanie przynosi bardzo zadowalające rezultaty.
Wyniki
Lepsza skuteczność kampanii Performance Max
W okresie między 1 września a 15 października 2022 roku udało nam się osiągnąć ROAS na poziomie 1 930,54% i bardzo zadowalający poziom sprzedaży.
Porównajmy te wyniki z wynikami kampanii inteligentnej produktowej (iPLA) prowadzonej w takim samym okresie poprzedniego roku (1 września a 15 października 2021 roku):
Widoczny jest zauważalny wzrost przychodów o 378,26% (wartość konwersji) oraz większy ROAS o 222,74%.
Co nas bardzo cieszy to, także to, że poza widocznym wzrostem sprzedaży, spadł też koszt pozyskania konwersji.
Porównanie wyników kampanii wrzesień 2022 a wrzesień 2021
Kampanie, które prowadzimy, osiągają wyraźne wzrosty: transakcji (konwersje), przychodów (wartość konwersji), ROAS (wart konwersji/koszt) oraz wyraźny spadek kosztu konwersji, co można zaobserwować na wykresie:
Styczeń – wrzesień 2022 a styczeń – wrzesień 2021
Porównując te same okresy rok do roku, widzimy wyraźne wzrosty transakcji (konwersje), przychodów (wartość konwersji), ROAS (wart konwersji/koszt) oraz wyraźny spadek kosztu konwersji:
Porównanie wyników sprzedażowych rok do roku
Porównując okres 01.10.2019 – 01.10.2020 do 01.10.2020 – 01.10.2021 przychody Papierniczeni z Google Ads wzrosły o 9,65%.
Natomiast, między 01.10.2020 – 01.10.2021 a 01.10.2021 a 01.10.2022 przychody klienta z reklam wzrosły o 158,82% i jest to niezwykle zadowalający wynik.
% przychodu wygenerowany przez reklamy
rok 2022: 28% przychodu witryny
rok 2021: 17% przychodu witryny
rok 2020: 10% przychodu witryny
rok 2019: 21% przychodu witryny
Jak widać, wzrost udziału Google Ads w przychodach firmy jest coraz większy, co nas bardzo cieszy. Szczególnie że komunikacja i praca z takim klientem jak Papierniczeni, to dla nas przyjemność!
Black Friday
W 2022 roku udało się osiągnąć ROAS na poziomie 6216% w weekend od 25 do 27 listopada. Tak wysoki wynik jest spowodowany:
konsultacjami, które pomogły ustalić wygląd i funkcjonalność strony podczas Black Friday,
wprowadzeniu dedykowanych kampanii reklamowych.
Zespół Delante jest odpowiedzialny za nasze kampanie Google Ads od 2019 roku. Od początku naszej współpracy ich działania przekładają się na realne rezultaty – nasz współczynnik konwersji wciąż rośnie. Podoba nam się całe flow współpracy i to, że komunikujemy się bezpośrednio ze Specjalistką SEM, która jest odpowiedzialna za nasze procesy. Polecamy. 🙂
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.