Średni ROAS: 840% w okresie styczeń-wrzesień 2022 (z wykluczeniem sierpnia)
Początek współpracy: koniec kwietnia 2019 rok
Największe wyzwanie: bardzo wysoka sezonowość, w trakcie piku wysoka sprzedaż, między sezonami – zastój
Co charakteryzuje współpracę:
Klient chce, by jego firma była kojarzona z najwyższą jakością, niszowością produktów i rzemieślniczym wykonywaniem artykułów papierniczych: notesów, kalendarzy oraz przyborów piśmiennych Do osiągnięcia tego celu wykorzystaliśmy przede wszystkim kampanie brandowe i tekstowe, a w sezonie większej sprzedaży również kampanie banerowe.
Marka Papierniczeni dąży do zwiększenia rozpoznawalności, a przez to i wyższych przychodów ze sprzedaży produktów z oferty – szczególnie kalendarzy, które największe zainteresowanie wzbudzają między październikiem a grudniem, ze stopniowym wyhamowaniem od stycznia do marca. W ofercie poza kalendarzami są również notesy, plannery, zeszyty i inne artykuły papiernicze marek z całego świata oraz wykonywane bezpośrednio przez Papierniczeni. Produkty te dostępne są przez cały rok.
Jasno obraliśmy strategię działania z kampaniami reklamowymi dla Papierniczeni. Skupiliśmy się głównie na sprzedaży produktów – zawęziliśmy nasze standardowe działania, by uzyskać jak najlepsze wyniki przy niskim budżecie, którym dysponowaliśmy.
Nie da się ukryć, że migracja sklepu na Shopify, powiązanie GMC z API bardzo nam pomogła w osiągnięciu tak dobrych rezultatów. Wdrożyliśmy dla klienta Google Analytics 4 i cieszymy się ze świetnych wyników naszych reklam.
W kampaniach tekstowych najbardziej skupiamy się na odpowiedniej komunikacji, dostosowanej do Klienta, która sprawi, że Papierniczeni nie będą kojarzyć się z prostymi tekstami sprzedażowymi, a przyciągną uwagę przede wszystkim jakością swoich produktów, czyli wyrobów znanych, jak i niszowych producentów z całego świata, minimalistyczną estetyką, wyjątkowym wzornictwem, autorskimi kolekcjami i rzemieślniczą jakością.
W tym rodzaju kampanii podkreślamy, że Papierniczeni to manufaktura, w której klient może znaleźć ręcznie wykonywane, niszowe produkty.
Dbamy także o rozszerzenia reklam. Korzystamy ze wszystkich dostępnych opcji, od klasycznych już rozszerzeń linków, informacji czy objaśnień, po nowość z 2022 roku – rozszerzenia graficzne, które pozwalają, by obok reklamy na urządzeniu mobilnym pojawiała się także grafika.
Rozszerzenia przy reklamach tekstowych mają zwiększyć widoczność reklam, podnieść zaangażowanie użytkowników poprzez dostarczenie dodatkowych treści i informacji oraz prowadzić do potencjalnego wzrostu konwersji.
Od 24 sierpnia 2022 zamiast kampanii produktowej korzystamy z Performance Max, który łączy w sobie każdy typ kampanii (tekst, wideo, produktowa i banerowa) w różnych proporcjach.
Czekamy na wyniki w dłuższym okresie, jednak już widzimy, że kampanie te się rozpędzają i generują bardzo zadowalające efekty.
To, co jest szczególnie istotne, w przypadku kampanii Performance Max, to zmiana podejścia do tworzenia tego typu kreacji. Kampania ta bowiem jest wymagająca – zarówno w kwestii treści reklamowych, jak i zastosowanych grafik i materiałów wideo. Należy także odpowiednio przemyśleć strukturę produktową, jak i odbiorców.
W przypadku Papierniczonych zwracamy tu uwagę na kilka kluczowych kwestii:
W kampaniach PM ważnym jest też odpowiednie dobranie materiałów wideo – w innym przypadku Google stworzy te materiały za nas, co niekoniecznie będzie zbieżne ze strategią komunikacyjną firmy. By temu zapobiec jako Delante wysyłamy zawsze pełną specyfikację do Klientów. Służymy także wsparciem i komentarzem.
Więcej o kampaniach Performance Max i ich optymalizacji, możecie poczytać w naszym artykule o Performance Max.
Stworzyliśmy osobne strategie dla nowych klientów i tych, którzy już kupowali w Papierniczeni, by upewnić się, że konwersje kampanii będą jak największe.
Co roku uruchamialiśmy kampanie we wrześniu-październiku, by dotrzeć do świadomości klientów na początku sezonu sprzedażowego. Po uruchomieniu Performance Max, kampanie stricte GDN nie są już tak istotne (zważywszy na ograniczony budżet i intensywną konkurencję).
Przed nowym rokiem skupiamy się na tym, by jak najłatwiej doprowadzić do transakcji.
Kampanie Performance Max i brandowa mają zwiększyć widoczność i konwersję, a reklamy dynamiczne DSA analizując stronę, nagłówki, tytuły i dopasowując reklamę do zapytania użytkownika, pozwalają na pozyskanie dodatkowego ruchu i wyłapanie potencjalnych nowych zapytań. Takie kompleksowe działanie przynosi bardzo zadowalające rezultaty.
W okresie między 1 września a 15 października 2022 roku udało nam się osiągnąć ROAS na poziomie 1 930,54% i bardzo zadowalający poziom sprzedaży.
Porównajmy te wyniki z wynikami kampanii inteligentnej produktowej (iPLA) prowadzonej w takim samym okresie poprzedniego roku (1 września a 15 października 2021 roku):
Widoczny jest zauważalny wzrost przychodów o 378,26% (wartość konwersji) oraz większy ROAS o 222,74%.
Co nas bardzo cieszy to, także to, że poza widocznym wzrostem sprzedaży, spadł też koszt pozyskania konwersji.
Kampanie, które prowadzimy, osiągają wyraźne wzrosty: transakcji (konwersje), przychodów (wartość konwersji), ROAS (wart konwersji/koszt) oraz wyraźny spadek kosztu konwersji, co można zaobserwować na wykresie:
Porównując te same okresy rok do roku, widzimy wyraźne wzrosty transakcji (konwersje), przychodów (wartość konwersji), ROAS (wart konwersji/koszt) oraz wyraźny spadek kosztu konwersji:
Porównując okres 01.10.2019 – 01.10.2020 do 01.10.2020 – 01.10.2021 przychody Papierniczeni z Google Ads wzrosły o 9,65%.
Natomiast, między 01.10.2020 – 01.10.2021 a 01.10.2021 a 01.10.2022 przychody klienta z reklam wzrosły o 158,82% i jest to niezwykle zadowalający wynik.
% przychodu wygenerowany przez reklamy
rok 2022: 28% przychodu witryny
rok 2021: 17% przychodu witryny
rok 2020: 10% przychodu witryny
rok 2019: 21% przychodu witryny
Jak widać, wzrost udziału Google Ads w przychodach firmy jest coraz większy, co nas bardzo cieszy. Szczególnie że komunikacja i praca z takim klientem jak Papierniczeni, to dla nas przyjemność!
W 2022 roku udało się osiągnąć ROAS na poziomie 6216% w weekend od 25 do 27 listopada. Tak wysoki wynik jest spowodowany:
Zespół Delante jest odpowiedzialny za nasze kampanie Google Ads od 2019 roku. Od początku naszej współpracy ich działania przekładają się na realne rezultaty – nasz współczynnik konwersji wciąż rośnie. Podoba nam się całe flow współpracy i to, że komunikujemy się bezpośrednio ze Specjalistką SEM, która jest odpowiedzialna za nasze procesy. Polecamy. 🙂