Głównym założeniem Code & Pepper było zwiększenie bezpłatnego ruchu na rynku brytyjskim. Podczas naszych cotygodniowych spotkań, omawialiśmy kolejne kroki, które chcieliśmy podjąć w celu zoptymalizowania strony klienta i przyciągnięcia nowych odwiedzających.
Następną rzeczą, którą zaoferowaliśmy Code & Pepper było nasze wsparcie w tworzeniu eksperckich treści. Razem z klientem opracowaliśmy plan działań, który zakładał regularną publikację artykułów, newsów i blog postów na temat FinTech.
Code & Pepper wiedziało, jak ważna jest dobra treść. Razem stworzyliśmy wysokiej jakości artykuły i wpisy na blogu, które pomogły tej firmie FinTech stać się ekspertem w swojej branży.
Zaczęliśmy od grupowania i optymalizowania istniejących treści. Następnie opublikowaliśmy je na nowo powstałych stronach tematycznych. W ten sposób stworzyliśmy osobne landing pages dla każdej z usług oferowanych przez Code & Pepper.
Przy rozpoczęciu współpracy strona nie miała np. Osobnych landingów usług, tylko jedną zakładkę “services”. Zgodnie z naszymi sugestiami, menu zostało rozwinięte o dodatkowe podstrony i proces ten jest ciągle kontynuowany. Na wzrost liczby zaindeksowanych podstron i ilości wartościowych treści wpływ ma także ciągła rozbudowa bloga.
Menu strony przed rozwinięciem podstron usług:
Menu strony obecnie:
Takie podejście zwiększa widoczność strony na słowa kluczowe dopasowane usług. Dzięki temu, że każda usługa ma oddzielną podstronę, Google lepiej wie na jakie słowo kluczowe powinna się ona wyświetlać użytkownikom.
Po dodaniu stron usługowych i opublikowaniu na nich tekstów napisanych jakiś czas wcześniej przez klienta, wiedzieliśmy, jakie treści powinniśmy zostać jeszcze dodane.
Mała liczba podstron wiązała się z niewielką ilością wartościowego contentu na stronie.
Współpracując z zespołem content marketingu z Code & Pepper przygotowujemy rekomendacje, w jaki sposób przygotować treści aby były one przyjazne robotom Google.
Dla każdego tekstu przygotowujemy:
Zespół Code & Pepper tworzy content i wdraża go na stronę zgodnie z naszymi wytycznymi. Później ostatecznie sprawdzamy treść i ją optymalizujemy. Taka współpraca jest bardzo efektywna.
Przykład podstrony usługi End-to-End Development: https://codeandpepper.com/services/end-to-end-development/
Code & Pepper to także specjaliści w swojej branży, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą na blogu. Sami wiedzą najlepiej jakie są aktualne trendy w branży, dlatego sugerują tematy na bloga, a my następnie sprawdzamy ich potencjał SEO. Poza różnymi artykułami, po naszej sugestii stworzyli także swoją prasówkę z newsami z branży – nazwali ją FinTech Wire. Skrupulatnie, co tydzień jest publikowana na stronie. Takie działania wpływają na E-A-T (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness), czyli wskaźniki jakościowe witryny.
W branży, w której działa Code & Pepper, blog często jest pierwszym elementem na ścieżce zakupowej klientów. Dlatego intensywniejsze działania content marketingowe przyczyniają się również do zwiększania współczynnika konwersji.
Więcej tekstu pozwoliło nam wzmocnić linkowanie wewnętrzne. Zdecydowaliśmy się również na wprowadzenie kilku zmian do stopki, ponieważ to też ma pozytywny wpływ na linkowanie wewnątrz strony. Poza tym, dobrze zaprojektowana stopka poprawia UX.
Początkowo podstron było mało, co wpływało negatywnie na linkowane wewnętrznie. Pomogła zmiana struktury menu, jednak widzieliśmy tu większy potencjał.
Na stronie pojawiały się np. takie elementy jak na screenie niżej – zasugerowaliśmy, aby zostały utworzone odpowiednie landingi i aby tutaj je podlinkować:
Spis usług przed optymalizacją, bez linkowania wewnętrznego:
Bloki na stronie obecnie, z podlinkowaniem odpowiednich usług:
Stopka jest kolejnym elementem na stronie, który można wykorzystać do optymalizacji linkowania wewnętrznego, umieszczając w niej linki do najważniejszych podstron usługowych czy ostatnich blogpostów. Zarekomendowaliśmy to Code & Pepper, które wdrożyło zmiany.
Stopka strony przed optymalizacją:
Stopka strony obecnie:
Prowadziliśmy ten proces do października 2020 (włącznie) później Klient stwierdził, że bardziej wartościowe będzie dla niego więcej konsultacji, a proces link-buildingu będą prowadzić samodzielnie. Przygotowaliśmy im pewne wytyczne w tym temacie i w razie pytań służymy poradą.
Parametry strony w narzędziu Ahrefs przed współpracą:
Wykres domen i linków przychodzących przed współpracą:
Parametry strony obecnie:
Wykres domen i linków przychodzących obecnie: