Code & Pepper to software house dostarczający customowe rozwiązania dla branży FinTech. To firma bardzo prężnie rozwijająca się i nagradzana, mająca na swoim koncie duże, ciekawe projekty.
Zobacz jak we współpracy z zespołem klienta zwiększyliśmy ruch organiczny o 174% w 10 miesięcy.
Branża
Software House
Domena
COM
Globalna
Ruch organiczny
+174%
Wzrost po 10 miesiącach
Analiza
Współpracę z Code & Pepper rozpoczęliśmy w maju 2020 roku. Początkowo współpraca opierała się na procesach on-site i off-site jednak od listopada 2020 roku klient zdecydował, że proces link-buildingu będzie wykonywać wewnętrznie, a my skupiamy się w 100% na działaniach na stronie i wsparciu działań contentowych.
Tym, co zdecydowanie wyróżnia tę współpracę jest fakt, że Code & Pepper ma swój bardzo zaangażowany, kilkuosobowy zespół content marketingu. Specjalista SEO z Delante stał się jego częścią. Zasady naszej współpracy opisaliśmy poniżej w tym case study.
Szybkie fakty
Techniczna i bardzo konkurencyjna branża
Domena .com, skupienie się na rynku UK
CMS WordPress
Wyjątkowy proces SEO
In-housowy zespół contentowy klienta
Cotygodniowe spotkania całego zespołu pracującego nad stroną
Specjalista SEO z Delante stał się właściwie częścią naszego zespołu content marketingu. Regularne spotkania i dobra współpraca przynoszą efekty - widzimy znaczny wzrost widoczności i ruchu organicznego z rynku UK.
Adam Przegorzelski
CMO, Co-founder
Proces on-site
W działaniach na stronie współpracujemy z działem content marketingu firmy Code & Pepper. Nasz specjalista SEO stał się niejako częścią tego zespołu i konsultuje jego działania, uzupełniając je wiedzą na temat SEO.
Cotygodniowe spotkania pozwalają nam dobrze zrozumieć biznes i potrzeby klienta – omawiamy na nich wspólnie rozwój contentu na stronie, tak aby był wartościowy dla użytkowników i wyszukiwarki Google. Działamy razem w bardzo skrupulatnie prowadzonym Trello, który ułatwia sprawdzanie progresu prac.
W naszych działaniach skupiamy się na rynku UK:
Dobieramy frazy, które mają największe wolumeny właśnie w Wielkiej Brytanii
W procesie link buildingu dobieraliśmy wartościowe strony dla google.co.uk.
Należy jednak pamiętać, że strona jest w domenie .com, więc działania SEO wpływają na jej widoczność globalnie.
Na początku współpracy standardowo wykonaliśmy analizę słów kluczowych oraz obszerny audyt strony, który wykazał elementy do poprawy.
Problem 1: Mała ilość podstron
Przy rozpoczęciu współpracy strona nie miała np. Osobnych landingów usług, tylko jedną zakładkę “services”. Zgodnie z naszymi sugestiami, menu zostało rozwinięte o dodatkowe podstrony i proces ten jest ciągle kontynuowany. Na wzrost liczby zaindeksowanych podstron i ilości wartościowych treści wpływ ma także ciągła rozbudowa bloga.
Menu strony przed rozwinięciem podstron usług:
Menu strony obecnie:
Takie podejście zwiększa widoczność strony na słowa kluczowe dopasowane usług. Dzięki temu, że każda usługa ma oddzielną podstronę, Google lepiej wie na jakie słowo kluczowe powinna się ona wyświetlać użytkownikom.
Problem 2: Mała ilość treści na stronie
Mała liczba podstron wiązała się z niewielką ilością wartościowego contentu na stronie.
Współpracując z zespołem content marketingu z Code & Pepper przygotowujemy rekomendacje, w jaki sposób przygotować treści aby były one przyjazne robotom Google.
Dla każdego tekstu przygotowujemy:
analizę słów kluczowych,
analizę konkurencji,
propozycję Title i wytyczne do Meta Description,
propozycję URL (slug),
propozycję długości tekstu.
Zespół Code & Pepper tworzy content i wdraża go na stronę zgodnie z naszymi wytycznymi. Później ostatecznie sprawdzamy treść i ją optymalizujemy. Taka współpraca jest bardzo efektywna.
Code & Pepper to także specjaliści w swojej branży, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą na blogu. Sami wiedzą najlepiej jakie są aktualne trendy w branży, dlatego sugerują tematy na bloga, a my następnie sprawdzamy ich potencjał SEO. Poza różnymi artykułami, po naszej sugestii stworzyli także swoją prasówkę z newsami z branży – nazwali ją FinTech Wire. Skrupulatnie, co tydzień jest publikowana na stronie. Takie działania wpływają na E-A-T (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness), czyli wskaźniki jakościowe witryny.
W branży, w której działa Code & Pepper, blog często jest pierwszym elementem na ścieżce zakupowej klientów. Dlatego intensywniejsze działania content marketingowe przyczyniają się również do zwiększania współczynnika konwersji.
Problem 3: Niezoptymalizowane linkowanie wewnętrzne
Początkowo podstron było mało, co wpływało negatywnie na linkowane wewnętrznie. Pomogła zmiana struktury menu, jednak widzieliśmy tu większy potencjał.
Na stronie pojawiały się np. takie elementy jak na screenie niżej – zasugerowaliśmy, aby zostały utworzone odpowiednie landingi i aby tutaj je podlinkować:
Spis usług przed optymalizacją, bez linkowania wewnętrznego:
Bloki na stronie obecnie, z podlinkowaniem odpowiednich usług:
Stopka jest kolejnym elementem na stronie, który można wykorzystać do optymalizacji linkowania wewnętrznego, umieszczając w niej linki do najważniejszych podstron usługowych czy ostatnich blogpostów. Zarekomendowaliśmy to Code & Pepper, które wdrożyło zmiany.
Stopka strony przed optymalizacją:
Stopka strony obecnie:
Proces off-site
Prowadziliśmy ten proces do października 2020 (włącznie) później Klient stwierdził, że bardziej wartościowe będzie dla niego więcej konsultacji, a proces link-buildingu będą prowadzić samodzielnie. Przygotowaliśmy im pewne wytyczne w tym temacie i w razie pytań służymy poradą.
Parametry strony w narzędziu Ahrefs przed współpracą:
Wykres domen i linków przychodzących przed współpracą:
Parametry strony obecnie:
Wykres domen i linków przychodzących obecnie:
Wyniki
Wzrost widoczności strony w google.com:
Wzrost widoczności strony w google.co.uk:
Wzrost widoczności w Google i ruchu organicznego (Search Console – ostatnie 16 miesięcy):
Wzrost ruchu organicznego od maja 2020 o 174%:
Komentarz specjalisty
Osobiście ja z Code & Pepper współpracuję dopiero od kilku miesięcy, ale jako że SEO copywriting i w ogóle content jest mi bardzo bliski (koordynuję w Delante proces copywritingu i prowadzę szkolenia) jestem urzeczona ich podejściem. Zdają sobie mocno sprawę z wagi contentu, przykładają się do jego tworzenia, słuchając naszych wytycznych – to idealny przykład tego, że można połączyć SEO z wartościowymi, eksperckimi treściami. Musimy pamiętać, że przy stronach usługowych, czy przy różnych branżach, także właśnie IT, “ścieżka zakupowa” jest zupełnie inna niż w e-commerce. Ludzie nie zawsze wiedzą, że potrzebują Twoich usług – często wpisują w wyszukiwarkę tylko “symptomy” swoich problemów szukając rozwiązania. I właśnie na takie zapytania i intencje użytkowników można odpowiadać dobrymi treściami na blogu. Ktoś trafia wtedy na artykuł i po jego przeczytaniu widzi, że moglibyście z tym wyzwaniem pomóc i może zdecydować się na współpracę. Poza tym, Code&Pepper specjalizuje się w rozwiązaniach dla branży FinTech, a jest to branża typu YMYL (Your Money Your Life). Eksperckie teksty i budowanie autorytetu są więc tutaj niesamowicie ważne. I Code & Pepper zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę. Zaangażowanie jakie wkładają w pracę nad stroną bardzo mi imponuje. Model tej współpracy jest też bardzo efektywny. Dodatkowo to po prostu świetni ludzie, więc dobrze się z nimi współpracuje. 🙂
Asia Nicpoń
SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Sklep prawie niewidoczny w wyszukiwarkach? Zobacz, jak dzięki optymalizacji strony z wykorzystaniem fraz długiego ogona ruch organiczny wzrósł o 77% w 9 miesięcy oraz poprawiła się widoczność strony!
Wzrost ruchu organicznego o 76%! Bardzo konkurencyjna i sezonowa branża, dedykowany CMS. Zobacz, jak pomimo ograniczeń technicznych udało nam się osiągnąć zadowalające wzrosty!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.