Case studies

Case study - CodeAndPepper.com

Code & Pepper to software house dostarczający customowe rozwiązania dla branży FinTech. To firma bardzo prężnie rozwijająca się i nagradzana, mająca na swoim koncie duże, ciekawe projekty. 

Zobacz jak we współpracy z zespołem klienta zwiększyliśmy ruch organiczny o 174% w 10 miesięcy.

Branża

Software House

Domena

COM

Globalna

Ruch organiczny

+174%

Wzrost po 10 miesiącach

Analiza

Współpracę z Code & Pepper rozpoczęliśmy w maju 2020 roku. Początkowo współpraca opierała się na procesach on-site i off-site jednak od listopada 2020 roku klient zdecydował, że proces link-buildingu będzie wykonywać wewnętrznie, a my skupiamy się w 100% na działaniach na stronie i wsparciu działań contentowych.

Tym, co zdecydowanie wyróżnia tę współpracę jest fakt, że Code & Pepper ma swój bardzo zaangażowany, kilkuosobowy zespół content marketingu. Specjalista SEO z Delante stał się jego częścią. Zasady naszej współpracy opisaliśmy poniżej w tym case study.

Szybkie fakty

  • Techniczna i bardzo konkurencyjna branża
  • Domena .com, skupienie się na rynku UK
  • CMS WordPress
  • Wyjątkowy proces SEO
  • In-housowy zespół contentowy klienta
  • Cotygodniowe spotkania całego zespołu pracującego nad stroną

Specjalista SEO z Delante stał się właściwie częścią naszego zespołu content marketingu. Regularne spotkania i dobra współpraca przynoszą efekty - widzimy znaczny wzrost widoczności i ruchu organicznego z rynku UK.

Adam Przegorzelski

CMO, Co-founder

Proces on-site

W działaniach na stronie współpracujemy z działem content marketingu firmy Code & Pepper. Nasz specjalista SEO stał się niejako częścią tego zespołu i konsultuje jego działania, uzupełniając je wiedzą na temat SEO.

Cotygodniowe spotkania pozwalają nam dobrze zrozumieć biznes i potrzeby klienta – omawiamy na nich wspólnie rozwój contentu na stronie, tak aby był wartościowy dla użytkowników i wyszukiwarki Google. Działamy razem w bardzo skrupulatnie prowadzonym Trello, który ułatwia sprawdzanie progresu prac.

W naszych działaniach skupiamy się na rynku UK:

  • Dobieramy frazy, które mają największe wolumeny właśnie w Wielkiej Brytanii
  • W procesie link buildingu dobieraliśmy wartościowe strony dla google.co.uk.

Należy jednak pamiętać, że strona jest w domenie .com, więc działania SEO wpływają na jej widoczność globalnie.

Na początku współpracy standardowo wykonaliśmy analizę słów kluczowych oraz obszerny audyt strony, który wykazał elementy do poprawy.

Problem 1: Mała ilość podstron

Przy rozpoczęciu współpracy strona nie miała np. Osobnych landingów usług, tylko jedną zakładkę “services”. Zgodnie z naszymi sugestiami, menu zostało rozwinięte o dodatkowe podstrony i proces ten jest ciągle kontynuowany. Na wzrost liczby zaindeksowanych podstron i ilości wartościowych treści wpływ ma także ciągła rozbudowa bloga.

Menu strony przed rozwinięciem podstron usług:

Case study SEO - menu code & pepper przed optymalizacją

Menu strony obecnie:

Case study SEO - menu code & pepper po optymalizacji

Takie podejście zwiększa widoczność strony na słowa kluczowe dopasowane usług. Dzięki temu, że każda usługa ma oddzielną podstronę, Google lepiej wie na jakie słowo kluczowe powinna się ona wyświetlać użytkownikom.

Problem 2: Mała ilość treści na stronie

Mała liczba podstron wiązała się z niewielką ilością wartościowego contentu na stronie.

Współpracując z zespołem content marketingu z Code & Pepper przygotowujemy rekomendacje, w jaki sposób przygotować treści aby były one przyjazne robotom Google.

Dla każdego tekstu przygotowujemy:

  • analizę słów kluczowych,
  • analizę konkurencji,
  • propozycję Title i wytyczne do Meta Description,
  • propozycję URL (slug),
  • propozycję długości tekstu.

Zespół Code & Pepper tworzy content i wdraża go na stronę zgodnie z naszymi wytycznymi. Później ostatecznie sprawdzamy treść i ją optymalizujemy. Taka współpraca jest bardzo efektywna.

Przykład podstrony usługi End-to-End Development: https://codeandpepper.com/services/end-to-end-development/

Code & Pepper to także specjaliści w swojej branży, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą na blogu. Sami wiedzą najlepiej jakie są aktualne trendy w branży, dlatego sugerują tematy na bloga, a my następnie sprawdzamy ich potencjał SEO. Poza różnymi artykułami, po naszej sugestii stworzyli także swoją prasówkę z newsami z branży – nazwali ją FinTech Wire. Skrupulatnie, co tydzień jest publikowana na stronie. Takie działania wpływają na E-A-T (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness), czyli wskaźniki jakościowe witryny.

W branży, w której działa Code & Pepper, blog często jest pierwszym elementem na ścieżce zakupowej klientów. Dlatego intensywniejsze działania content marketingowe przyczyniają się również do zwiększania współczynnika konwersji.

Problem 3: Niezoptymalizowane linkowanie wewnętrzne

Początkowo podstron było mało, co wpływało negatywnie na  linkowane wewnętrznie. Pomogła zmiana struktury menu, jednak widzieliśmy tu większy potencjał.

Na stronie pojawiały się np. takie elementy jak na screenie niżej – zasugerowaliśmy, aby zostały utworzone odpowiednie landingi i aby tutaj je podlinkować:

Spis usług przed optymalizacją, bez linkowania wewnętrznego:

Brak linkowania wewnętrznego case study SEO

Bloki na stronie obecnie, z podlinkowaniem odpowiednich usług:

Poprawne linkowanie wewnętrzne code and pepper

Stopka jest kolejnym elementem na stronie, który można wykorzystać do optymalizacji linkowania wewnętrznego, umieszczając w niej linki do najważniejszych podstron usługowych czy ostatnich blogpostów. Zarekomendowaliśmy to Code & Pepper, które wdrożyło zmiany.

Stopka strony przed optymalizacją:

Stopka strony code&pepper przed optymalizacją

Stopka strony obecnie:

Stopka strony code&pepper po optymallizacji

Proces off-site

Prowadziliśmy ten proces do października 2020 (włącznie) później Klient stwierdził, że bardziej wartościowe będzie dla niego więcej konsultacji, a proces link-buildingu będą prowadzić samodzielnie. Przygotowaliśmy im pewne wytyczne w tym temacie i w razie pytań służymy poradą.

Parametry strony w narzędziu Ahrefs przed współpracą:

Parametry strony code & pepper przed współpracą

Wykres domen i linków przychodzących przed współpracą:
Wykres linkowania przed współpracą

Parametry strony obecnie:parametry strony code & pepper

Wykres domen i linków przychodzących obecnie:

case study seo - linkowanie

Wyniki

  • Wzrost widoczności strony w google.com:
    Case study SEO - widoczność COM
  • Wzrost widoczności strony w google.co.uk:
    Widoczność - case study SEO
  • Wzrost widoczności w Google i ruchu organicznego (Search Console – ostatnie 16 miesięcy):Wzrost widoczności strony - case study seo
  • Wzrost ruchu organicznego od maja 2020 o 174%:Case study seo - wzrost ruchu organicznego
Komentarz specjalisty

Osobiście ja z Code & Pepper współpracuję dopiero od kilku miesięcy, ale jako że SEO copywriting i w ogóle content jest mi bardzo bliski (koordynuję w Delante proces copywritingu i prowadzę szkolenia) jestem urzeczona ich podejściem. Zdają sobie mocno sprawę z wagi contentu, przykładają się do jego tworzenia, słuchając naszych wytycznych – to idealny przykład tego, że można połączyć SEO z wartościowymi, eksperckimi treściami. Musimy pamiętać, że przy stronach usługowych, czy przy różnych branżach, także właśnie IT, “ścieżka zakupowa” jest zupełnie inna niż w e-commerce. Ludzie nie zawsze wiedzą, że potrzebują Twoich usług – często wpisują w wyszukiwarkę tylko “symptomy” swoich problemów szukając rozwiązania. I właśnie na takie zapytania i intencje użytkowników można odpowiadać dobrymi treściami na blogu. Ktoś trafia wtedy na artykuł i po jego przeczytaniu widzi, że moglibyście z tym wyzwaniem pomóc i może zdecydować się na współpracę. Poza tym, Code&Pepper specjalizuje się w rozwiązaniach dla branży FinTech, a jest to branża typu YMYL (Your Money Your Life). Eksperckie teksty i budowanie autorytetu są więc tutaj niesamowicie ważne. I Code & Pepper zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę. Zaangażowanie jakie wkładają w pracę nad stroną bardzo mi imponuje. Model tej współpracy jest też bardzo efektywny. Dodatkowo to po prostu świetni ludzie, więc dobrze się z nimi współpracuje. 🙂

Asia Nicpoń Delante
Asia Nicpoń
SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Case study SEO - z klocków
+ 70%
ruch organiczny w najwyższym sezonie

ZKlocków.pl

Zobacz, jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 150 000 użytkowników miesięcznie na porównywarce klocków LEGO.

Zobacz case study
Netcube.com.pl - case study SEO
+ 820%
wzrostu ruchu organicznego

Netcube.com.pl

Niższy budżet, niszowa branża i całkiem nowa strona. Zobacz, jak dzięki optymalizacji technicznej ruch organiczny wzrósł o 820% w rok!

Zobacz case study
Sortmund.pl - case study SEO
+ 27%
przychodu z ruchu organicznego

Sortmund.pl

Wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok w bardzo niszowej branży! Zobacz, jak dzięki podejściu szerokiemu udało nam się wybić w Google najważniejsze dla Klienta frazy.

Zobacz case study