.animate-view{opacity: 1 !important;}
Code and pepper - SEO for IT case study

+174% wzrostu ruchu organicznego
w 10 miesięcy

B2B SEO Software House

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego w Wielkiej Brytanii

Głównym założeniem Code & Pepper było zwiększenie bezpłatnego ruchu na rynku brytyjskim. Podczas naszych cotygodniowych spotkań, omawialiśmy kolejne kroki, które chcieliśmy podjąć w celu zoptymalizowania strony klienta i przyciągnięcia nowych odwiedzających.

2.

Wsparcie działań contentowych

Następną rzeczą, którą zaoferowaliśmy Code & Pepper było nasze wsparcie w tworzeniu eksperckich treści. Razem z klientem opracowaliśmy plan działań, który zakładał regularną publikację artykułów, newsów i blog postów na temat FinTech.

SEO Team

Code & Pepper wiedziało, jak ważna jest dobra treść. Razem stworzyliśmy wysokiej jakości artykuły i wpisy na blogu, które pomogły tej firmie FinTech stać się ekspertem w swojej branży.

Joanna Nicpoń
Joanna Nicpoń Senior SEO Specialist

Proces On-Site

Porządkowanie treści i publikowanie ich
na oddzielnych podstronach

Zaczęliśmy od grupowania i optymalizowania istniejących treści. Następnie opublikowaliśmy je na nowo powstałych stronach tematycznych. W ten sposób stworzyliśmy osobne landing pages dla każdej z usług oferowanych przez Code & Pepper.

Dlaczego
to ważne?

Tworzenie oddzielnych podstron dla każdej z oferowanych usług jest jednym z podstawowych procesów SEO – każda z podstrona usługowa może zostać zoptymalizowana pod konkretne słowo kluczowe. Dzięki temu boty otrzymują jasną informację odnośnie tematu podstrony, co później przekłada się na szybsze przypisanie jej do zapytań użytkowników. Dodatkowo treści na takich podstronach tyczą się jednego tematu i są uporządkowane, a co za tym idzie są prostsze do zrozumienia przez crawlery i internautów.

Przy rozpoczęciu współpracy strona nie miała np. Osobnych landingów usług, tylko jedną zakładkę “services”. Zgodnie z naszymi sugestiami, menu zostało rozwinięte o dodatkowe podstrony i proces ten jest ciągle kontynuowany. Na wzrost liczby zaindeksowanych podstron i ilości wartościowych treści wpływ ma także ciągła rozbudowa bloga.

Menu strony przed rozwinięciem podstron usług:

Case study SEO - menu code & pepper przed optymalizacją

Menu strony obecnie:

Case study SEO - menu code & pepper po optymalizacji

Takie podejście zwiększa widoczność strony na słowa kluczowe dopasowane usług. Dzięki temu, że każda usługa ma oddzielną podstronę, Google lepiej wie na jakie słowo kluczowe powinna się ona wyświetlać użytkownikom.

Stworzenie nowych treści

Po dodaniu stron usługowych i opublikowaniu na nich tekstów napisanych jakiś czas wcześniej przez klienta, wiedzieliśmy, jakie treści powinniśmy zostać jeszcze dodane.

Dlaczego
to ważne?

Z reguły standardowa podstrona powinna zawsze zawierać tekst. Kiedy treści jest za mało, ciężko jest wpleść w nie słowa kluczowe – a bez nich, nie da się przyciągnąć użytkowników.

Mała liczba podstron wiązała się z niewielką ilością wartościowego contentu na stronie.

Współpracując z zespołem content marketingu z Code & Pepper przygotowujemy rekomendacje, w jaki sposób przygotować treści aby były one przyjazne robotom Google.

Dla każdego tekstu przygotowujemy:

  • analizę słów kluczowych,
  • analizę konkurencji,
  • propozycję Title i wytyczne do Meta Description,
  • propozycję URL (slug),
  • propozycję długości tekstu.

Zespół Code & Pepper tworzy content i wdraża go na stronę zgodnie z naszymi wytycznymi. Później ostatecznie sprawdzamy treść i ją optymalizujemy. Taka współpraca jest bardzo efektywna.

Przykład podstrony usługi End-to-End Development: https://codeandpepper.com/services/end-to-end-development/

Code & Pepper to także specjaliści w swojej branży, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą na blogu. Sami wiedzą najlepiej jakie są aktualne trendy w branży, dlatego sugerują tematy na bloga, a my następnie sprawdzamy ich potencjał SEO. Poza różnymi artykułami, po naszej sugestii stworzyli także swoją prasówkę z newsami z branży – nazwali ją FinTech Wire. Skrupulatnie, co tydzień jest publikowana na stronie. Takie działania wpływają na E-A-T (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness), czyli wskaźniki jakościowe witryny.

W branży, w której działa Code & Pepper, blog często jest pierwszym elementem na ścieżce zakupowej klientów. Dlatego intensywniejsze działania content marketingowe przyczyniają się również do zwiększania współczynnika konwersji.

Rozbudowanie linkowania wewnętrznego
+ dodanie stopki

Więcej tekstu pozwoliło nam wzmocnić linkowanie wewnętrzne. Zdecydowaliśmy się również na wprowadzenie kilku zmian do stopki, ponieważ to też ma pozytywny wpływ na linkowanie wewnątrz strony. Poza tym, dobrze zaprojektowana stopka poprawia UX.

Dlaczego
to ważne?

Linkowanie wewnętrzne pomaga w tworzeniu struktury treści, co z kolei jest dobrze oceniane przez roboty indeksujące. Pomaga to crawlerom i użytkownikom łatwiej poruszać się po stronie oraz zrozumieć powiązania tematyczne między poszczególnymi podstronami.

Początkowo podstron było mało, co wpływało negatywnie na  linkowane wewnętrznie. Pomogła zmiana struktury menu, jednak widzieliśmy tu większy potencjał.

Na stronie pojawiały się np. takie elementy jak na screenie niżej – zasugerowaliśmy, aby zostały utworzone odpowiednie landingi i aby tutaj je podlinkować:

Spis usług przed optymalizacją, bez linkowania wewnętrznego:

Brak linkowania wewnętrznego case study SEO

Bloki na stronie obecnie, z podlinkowaniem odpowiednich usług:

Poprawne linkowanie wewnętrzne code and pepper

Stopka jest kolejnym elementem na stronie, który można wykorzystać do optymalizacji linkowania wewnętrznego, umieszczając w niej linki do najważniejszych podstron usługowych czy ostatnich blogpostów. Zarekomendowaliśmy to Code & Pepper, które wdrożyło zmiany.

Stopka strony przed optymalizacją:

Stopka strony code&pepper przed optymalizacją

Stopka strony obecnie:

Stopka strony code&pepper po optymallizacji

Proces Off-Site

Prowadziliśmy ten proces do października 2020 (włącznie) później Klient stwierdził, że bardziej wartościowe będzie dla niego więcej konsultacji, a proces link-buildingu będą prowadzić samodzielnie. Przygotowaliśmy im pewne wytyczne w tym temacie i w razie pytań służymy poradą.

Parametry strony w narzędziu Ahrefs przed współpracą:

Parametry strony code & pepper przed współpracą

Wykres domen i linków przychodzących przed współpracą:
Wykres linkowania przed współpracą

Parametry strony obecnie:

parametry strony code & pepper

Wykres domen i linków przychodzących obecnie:

case study seo - linkowanie

Wyniki

  • Wzrost widoczności strony w google.com:

Case study SEO - widoczność COM

  • Wzrost widoczności strony w google.co.uk:

Widoczność - case study SEO

  • Wzrost widoczności w Google i ruchu organicznego (Search Console – ostatnie 16 miesięcy):

Wzrost widoczności strony - case study seo

  • Wzrost ruchu organicznego od maja 2020 o 174%:

Case study seo - wzrost ruchu organicznego

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM