.animate-view{opacity: 1 !important;}
zmysly - case study

+4,000 miesięcznego ruchu organicznego
w 12 miesięcy

Branża erotyczna eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zmiana głównego kanału ruchu z płatnego na organiczny

W czasie, kiedy właściciel sklepu zmysly.pl skontaktował się z nami, głównym źródłem ruchu na jego stronie były wyniki płatne. Nie było to dla niego korzystne, dlatego poprosił nas o pomoc w zwiększeniu ruchu organicznego. Mając świadomość, że strony internetowe oferujące treści dla dorosłych są trudne w optymalizowaniu, musieliśmy wypracować niestandardowy sposób budowania autorytetu strony i pozyskiwania wartościowych linków.

Zespół SEO

Praca ze sklepem erotycznym to nie lada wyzwanie! Nie chodzi tutaj o sam proces pozycjonowania, bo tutaj ufam swojej wiedzy i doświadczeniu, ale o podejście do tematu tabu. Razem z zespołem, z którym pracuję na stronie zmysly.pl, musieliśmy przełamać pewne swoje bariery. Musieliśmy nauczyć się nawet rozmawiać między sobą o tak intymnych sprawach 🙂 I szczerze… uwielbiam takie zadania! Wypracowaliśmy strategię działania indywidualnie dla tej branży, no i jeszcze okazało się, że mamy do tego niezłego nosa i wiemy co na erotykę działa w SEO najlepiej.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Zmiana nazw kategorii

Zaczęliśmy proces optymalizacji od stworzenia nowych nazw kategorii. Dodaliśmy główne słowa kluczowe do każdej z nich, co wpływa korzystnie na SEO.

Dlaczego
to ważne

Poprawne nazwy kategorii mają dwie cechy: trafnie opisują kategorię i zawierają słowo kluczowe. Jest to dość ważne, zarówno dla crawlerów jak i użytkowników, ponieważ sprecyzowane nazwy kategorii jasno przekazują temat danej podstrony.

Nazewnictwo kategorii było nieprawidłowe – nie zawierało pełnych fraz kluczowych. Nazwa kategorii była automatycznie zaczytywana do title i nagłówka H1. To powodowało, że te elementy nie były zoptymalizowane pod prawidłowe frazy kluczowe. Przykład:

Przed rozpoczęciem współpracy z Delante:

Nazwy kategorii przed optymalizacją

Po optymalizacji:

Nazwy kategorii po optymalizacji

Optymalizacja strony głównej

Następnie uporaliśmy się z kilkoma problemami, które występowały na stronie głównej. Żeby pomóc witrynie zdobyć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, zdecydowaliśmy się opublikować więcej treści, dodać nagłówki oraz od nowa napisać tytuły i meta opisy.

Dlaczego
to ważne

Dobrze zoptymalizowana strona główna jest w stanie poprawić ranking pozostałym podstronom. Treści opublikowanie na tej stronie powinny zawierać dużo słów kluczowych. Formatowanie i meta tagi dodane do strony głównej wpływają na wygląd innych podstron, razem tworząc spójny design.

Strona główna nie była zoptymalizowana i nie posiadała treści. Dodaliśmy blok treści na dole strony głównej, dodaliśmy strukturę nagłówków oraz zoptymalizowaliśmy tekst pod słowa kluczowe dobrane do strony głównej.

Nagłówki na stronie głównej przed optymalizacją (istniejący nagłówek H2 nie posiada treści):

Nagłowki na stronie głównej przed optymalizacją

Nagłówki na stronie głównej po optymalizacji:

Nałówki na stronie głównej po optymalizacji

Zoptymalizowaliśmy również title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.

Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:

Zmysły - SERP przed optymalizacją

Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:

Zmysły - SERP po optymalizacji

Stworzenie tekstów na podstrony kategorii

Kiedy zoptymalizowaliśmy już stronę głowną, mogliśmy zająć się podstronami kategorii. Zdecydowanie potrzebowały więcej tekstu.

Dlaczego
to ważne

Dobrze zoptymalizowane podstrony kategorii zwiększają ruch organiczny. Treści publikowane na tych podstronach dotyczą jednego tematu, dlatego mogą być zoptymalizowane pod wybrane słowa kluczowe i dostarczyć użytkownikowi informacji, których szuka. W niektórych przypadkach teksty na podstronach kategorii mogą ułatwić użytkownikom zakupy – klient może szybciej zdecydować się na kupienie oferowanego produktu.

Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe.

Przykład tekstu na kategorii “bielizna erotyczna”:

Tekst na stronie kategorii - zmysły

Zmiana adresów URL

Adresy URL są kolejnym elementem, który albo poprawia, albo pogarsza ranking strony. Oczywiście zależało nam na tym pierwszym, dlatego wprowadziliśmy kilka zmian, żeby wszystkie adresy odpowiadały standardom SEO.

Dlaczego
to ważne

Struktura adresów URL powinna być czytelna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów indeksujących. Dlatego adresy stron powinny zawierać słowa kluczowe zamiast być zbudowane z ciągu przypadkowych liczb, liter i znaków.

CMS Sky-Shop w momencie rozpoczęcia współpracy nie pozwalał na optymalizację adresów URL inną niż poprzez zmianę nazwy kategorii (nazwa automatycznie zaczytywała się do adresu URL). Po wprowadzeniu przez Sky-Shop tej funkcjonalności optymalizowaliśmy adresy URL tak, żeby nie posiadały drukowanych liter, zbędnych numerów ID. Przykład:

https://zmysly.pl/Piorka-c252 -> https://zmysly.pl/piorka-do-laskotania

Poprawa tytułów i opisów meta
dla podstron kategorii i podstron produktowych

Ostatnią rzeczą, jaką zrobiliśmy żeby zwiększyć CTR i przyciągnąć więcej odwiedzających do sklepu klienta było napisanie nowych tytułów i meta opisów.

Dlaczego
to ważne

Opisy meta i tytuły powinny precyzyjnie określać temat podstrony do której należą. Kiedy są napisane w atrakcyjny sposób, poprawiają współczynnik klikalności i tym samym zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę. To z kolei obniża współczynnik odrzuceń co działa pozytywnie na ranking strony.

Tytuły kategorii w większości zaczynały się od nazwy brandu zamiast najważniejszego słowa kluczowego.

Nazwy kategorii i tytuły

Meta description były w dużej mierze zduplikowane. Dodatkowo, na produktach zaciągały się one z opisu produktu, co zwiększało wewnętrzną duplikację. Meta description są przez nas optymalizowane regularnie ręcznie, natomiast na początku współpracy zmieniliśmy domyślną konfigurację tytułów. Usunęliśmy prefiks “zmysly” i zastąpiliśmy do sufiksem “sklep erotyczny Zmysły.pl”. Dla strony produktowej zastosowaliśmy schemat “Nazwa produktu + prefiks”.

Globalne ustawienia meta opisu - zmysły

Proces Off-Site

Od samego początku pracujemy nad zbudowaniem jakościowego profilu linków do strony. Na początku współpracy do strony prowadziło wiele spamowych linków, które zwiększały spam score i zmniejszały Domain Rating.

Skupiliśmy się na budowaniu tematycznych linków do strony oraz na zwiększeniu ilości domen linkujących do strony.

Linkowanie branży erotycznej stanowi wyzwanie z tego względu, że nie we wszystkich miejscach można dodawać odnośniki do strony. Wypracowaliśmy indywidualną strategię linkowania zewnętrznego, która opierała się o miejsca, które na to zezwalają.

Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy:

Podsumowanie z narzędzia Ahrefs dla zmysły

Profil linków:

Podsumowanie z narzędzia Ahrefs dla zmysły

Wyniki

  • Wzrost widoczności w Google.

Widoczność przed rozpoczęciem współpracy:

Zmysły - widoczność przed rozpoczęciem współpracy
Widoczność w Google teraz:

Zmysły - widoczność po roku współpracy

  • Wzrost ruchu organicznego od zera (ruch organiczny mniejszy niż 100 w lutym 2019) do ponad 4000 wejść miesięcznie (luty 2020).

Zmysły - ruch organiczny

  • Wzrost pozycji fraz ogólnych, ważnych dla klienta.

Pozycje słów kluczowych zmysły

Współpraca z firmą Delante przebiega bardzo dobrze. Pani Milena chętnie rozwiewa wszelkie wątpliwości, a także współpracuje przy dobieraniu odpowiednich słów kluczowych. Comiesięczne raporty pozwalają mi na bieżąco monitorować jakie zmiany są wprowadzane oraz jak wpływają na pozycje sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki współpracy z firmą Delante ilość klientów przychodzących do sklepu z wyszukiwarki Google mocno wzrosła co oczywiście przekłada się na wyniki finansowe.

Mariusz Sosnowski

Owner

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO