Case studies

Case study - Zmysły.pl

Zmysły to internetowy sklep erotyczny z gadżetami i akcesoriami, sprzedający swoje produkty na rynku polskim.

Przeczytaj jak w tej trudnej branży wygenerowaliśmy wzrost ruchu organicznego od zera do ponad 4000 miesięcznie w rok.

Branża

Erotyczna

Domena

PL

Polska

Miesięczny ruch organiczny

4000

Użytkowników miesięcznie po roku (od zera)

Analiza

Współpracę ze sklepem Zmysły rozpoczęliśmy 1 lutego 2019 roku. Sklep oparty jest o silnik Sky-Shop. Domena miała długą historię, wcześniej znajdowały się na niej sklepy: orientalny i z bielizną.

Strona natomiast była stosunkowo świeża (mniej niż rok). Jest zbudowana zgodnie z zasadami UX, jest przejrzysta i czytelna dla użytkowników.

Na początku współpracy ruch całkowity był na poziomie około 4500 sesji, z czego niecałe 100 pochodziło z ruchu organicznego.

Szybkie fakty:

  • Trudna branża
  • CMS SkyShop
  • Przejrzysta i czytelna strona
  • Frazy ogólne poza indeksem lub daleko w wynikach wyszukiwania
  • Prowadzony blog na stronie
  • Bardzo mała widoczność strony w Google (0 fraz w top10, 8 fraz w top 50)

Proces on-site

Problem 1: Złe nazwy kategorii

Nazewnictwo kategorii było nieprawidłowe – nie zawierało pełnych fraz kluczowych. Nazwa kategorii była automatycznie zaczytywana do title i nagłówka H1. To powodowało, że te elementy nie były zoptymalizowane pod prawidłowe frazy kluczowe. Przykład:

Przed rozpoczęciem współpracy z Delante:

Nazwy kategorii przed optymalizacją

Po optymalizacji:

Nazwy kategorii po optymalizacji

Problem 2: Niezoptymalizowana strona główna

Strona główna nie była zoptymalizowana i nie posiadała treści. Dodaliśmy blok treści na dole strony głównej, dodaliśmy strukturę nagłówków oraz zoptymalizowaliśmy tekst pod słowa kluczowe dobrane do strony głównej.

Nagłówki na stronie głównej przed optymalizacją (istniejący nagłówek H2 nie posiada treści):

Nagłowki na stronie głównej przed optymalizacją

Nagłówki na stronie głównej po optymalizacji:

Nałówki na stronie głównej po optymalizacji

Zoptymalizowaliśmy również title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.

Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:

Zmysły - SERP przed optymalizacją

Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:

Zmysły - SERP po optymalizacji

Problem 3: Brak treści na kategoriach

Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe.

Przykład tekstu na kategorii “bielizna erotyczna”:

Tekst na stronie kategorii - zmysły

Problem 4: Niezoptymalizowane adresy URL

CMS Sky-Shop w momencie rozpoczęcia współpracy nie pozwalał na optymalizację adresów URL inną niż poprzez zmianę nazwy kategorii (nazwa automatycznie zaczytywała się do adresu URL). Po wprowadzeniu przez Sky-Shop tej funkcjonalności optymalizowaliśmy adresy URL tak, żeby nie posiadały drukowanych liter, zbędnych numerów ID. Przykład:

https://zmysly.pl/Piorka-c252 -> https://zmysly.pl/piorka-do-laskotania

Problem 5: Niezoptymalizowane title i meta description dla kategorii i produktów

Tytuły kategorii w większości zaczynały się od nazwy brandu zamiast najważniejszego słowa kluczowego.

Nazwy kategorii i tytuły

Meta description były w dużej mierze zduplikowane. Dodatkowo, na produktach zaciągały się one z opisu produktu, co zwiększało wewnętrzną duplikację. Meta description są przez nas optymalizowane regularnie ręcznie, natomiast na początku współpracy zmieniliśmy domyślną konfigurację tytułów. Usunęliśmy prefiks “zmysly” i zastąpiliśmy do sufiksem “sklep erotyczny Zmysły.pl”. Dla strony produktowej zastosowaliśmy schemat “Nazwa produktu + prefiks”.

Globalne ustawienia meta opisu - zmysły

Proces off-site

Od samego początku pracujemy nad zbudowaniem jakościowego profilu linków do strony. Na początku współpracy do strony prowadziło wiele spamowych linków, które zwiększały spam score i zmniejszały Domain Rating.

Skupiliśmy się na budowaniu tematycznych linków do strony oraz na zwiększeniu ilości domen linkujących do strony.

Linkowanie branży erotycznej stanowi wyzwanie z tego względu, że nie we wszystkich miejscach można dodawać odnośniki do strony. Wypracowaliśmy indywidualną strategię linkowania zewnętrznego, która opierała się o miejsca, które na to zezwalają.

Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy:

Podsumowanie z narzędzia Ahrefs dla zmysły

Profil linków:

Profil linków - zmysły

Wyniki

  • Wzrost widoczności w Google.
    Widoczność przed rozpoczęciem współpracy:
    Zmysły - widoczność przed rozpoczęciem współpracyWidoczność w Google teraz:
    Zmysły - widoczność po roku współpracy
  • Wzrost ruchu organicznego od zera (ruch organiczny mniejszy niż 100 w lutym 2019) do ponad 4000 wejść miesięcznie (luty 2020).
    Zmysły - ruch organiczny
  • Wzrost pozycji fraz ogólnych, ważnych dla klienta.
    Pozycje słów kluczowych zmysły

 

Komentarz specjalisty

Praca ze sklepem erotycznym to nie lada wyzwanie! Nie chodzi tutaj o sam proces pozycjonowania, bo tutaj ufam swojej wiedzy i doświadczeniu, ale o podejście do tematu tabu. Razem z zespołem, z którym pracuję na stronie zmysly.pl, musieliśmy przełamać pewne swoje bariery. Musieliśmy nauczyć się nawet rozmawiać między sobą o tak intymnych sprawach 🙂 I szczerze… uwielbiam takie zadania! Wypracowaliśmy strategię działania indywidualnie dla tej branży, no i jeszcze okazało się, że mamy do tego niezłego nosa i wiemy co na erotykę działa w SEO najlepiej. 

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.