Zmysły to internetowy sklep erotyczny z gadżetami i akcesoriami, sprzedający swoje produkty na rynku polskim.
Przeczytaj jak w tej trudnej branży wygenerowaliśmy wzrost ruchu organicznego od zera do ponad 4000 miesięcznie w rok.
Branża
Erotyczna
Domena
PL
Polska
Miesięczny ruch organiczny
4000
Użytkowników miesięcznie po roku (od zera)
Analiza
Współpracę ze sklepem Zmysły rozpoczęliśmy 1 lutego 2019 roku. Sklep oparty jest o silnik Sky-Shop. Domena miała długą historię, wcześniej znajdowały się na niej sklepy: orientalny i z bielizną.
Strona natomiast była stosunkowo świeża (mniej niż rok). Jest zbudowana zgodnie z zasadami UX, jest przejrzysta i czytelna dla użytkowników.
Na początku współpracy ruch całkowity był na poziomie około 4500 sesji, z czego niecałe 100 pochodziło z ruchu organicznego.
Szybkie fakty:
Trudna branża
CMS SkyShop
Przejrzysta i czytelna strona
Frazy ogólne poza indeksem lub daleko w wynikach wyszukiwania
Prowadzony blog na stronie
Bardzo mała widoczność strony w Google (0 fraz w top10, 8 fraz w top 50)
Proces on-site
Problem 1: Złe nazwy kategorii
Nazewnictwo kategorii było nieprawidłowe – nie zawierało pełnych fraz kluczowych. Nazwa kategorii była automatycznie zaczytywana do title i nagłówka H1. To powodowało, że te elementy nie były zoptymalizowane pod prawidłowe frazy kluczowe. Przykład:
Przed rozpoczęciem współpracy z Delante:
Po optymalizacji:
Problem 2: Niezoptymalizowana strona główna
Strona główna nie była zoptymalizowana i nie posiadała treści. Dodaliśmy blok treści na dole strony głównej, dodaliśmy strukturę nagłówków oraz zoptymalizowaliśmy tekst pod słowa kluczowe dobrane do strony głównej.
Nagłówki na stronie głównej przed optymalizacją (istniejący nagłówek H2 nie posiada treści):
Nagłówki na stronie głównej po optymalizacji:
Zoptymalizowaliśmy również title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.
Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:
Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:
Problem 3: Brak treści na kategoriach
Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe.
Przykład tekstu na kategorii “bielizna erotyczna”:
Problem 4: Niezoptymalizowane adresy URL
CMS Sky-Shop w momencie rozpoczęcia współpracy nie pozwalał na optymalizację adresów URL inną niż poprzez zmianę nazwy kategorii (nazwa automatycznie zaczytywała się do adresu URL). Po wprowadzeniu przez Sky-Shop tej funkcjonalności optymalizowaliśmy adresy URL tak, żeby nie posiadały drukowanych liter, zbędnych numerów ID. Przykład:
Problem 5: Niezoptymalizowane title i meta description dla kategorii i produktów
Tytuły kategorii w większości zaczynały się od nazwy brandu zamiast najważniejszego słowa kluczowego.
Meta description były w dużej mierze zduplikowane. Dodatkowo, na produktach zaciągały się one z opisu produktu, co zwiększało wewnętrzną duplikację. Meta description są przez nas optymalizowane regularnie ręcznie, natomiast na początku współpracy zmieniliśmy domyślną konfigurację tytułów. Usunęliśmy prefiks “zmysly” i zastąpiliśmy do sufiksem “sklep erotyczny Zmysły.pl”. Dla strony produktowej zastosowaliśmy schemat “Nazwa produktu + prefiks”.
Proces off-site
Od samego początku pracujemy nad zbudowaniem jakościowego profilu linków do strony. Na początku współpracy do strony prowadziło wiele spamowych linków, które zwiększały spam score i zmniejszały Domain Rating.
Skupiliśmy się na budowaniu tematycznych linków do strony oraz na zwiększeniu ilości domen linkujących do strony.
Linkowanie branży erotycznej stanowi wyzwanie z tego względu, że nie we wszystkich miejscach można dodawać odnośniki do strony. Wypracowaliśmy indywidualną strategię linkowania zewnętrznego, która opierała się o miejsca, które na to zezwalają.
Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy:
Profil linków:
Wyniki
Wzrost widoczności w Google.
Widoczność przed rozpoczęciem współpracy: Widoczność w Google teraz:
Wzrost ruchu organicznego od zera (ruch organiczny mniejszy niż 100 w lutym 2019) do ponad 4000 wejść miesięcznie (luty 2020).
Wzrost pozycji fraz ogólnych, ważnych dla klienta.
Komentarz specjalisty
Praca ze sklepem erotycznym to nie lada wyzwanie! Nie chodzi tutaj o sam proces pozycjonowania, bo tutaj ufam swojej wiedzy i doświadczeniu, ale o podejście do tematu tabu. Razem z zespołem, z którym pracuję na stronie zmysly.pl, musieliśmy przełamać pewne swoje bariery. Musieliśmy nauczyć się nawet rozmawiać między sobą o tak intymnych sprawach 🙂 I szczerze… uwielbiam takie zadania! Wypracowaliśmy strategię działania indywidualnie dla tej branży, no i jeszcze okazało się, że mamy do tego niezłego nosa i wiemy co na erotykę działa w SEO najlepiej.
Milena Fietko
Senior SEO Specialist
Komentarz klienta
Współpraca z firmą Delante przebiega bardzo dobrze. Pani Milena chętnie rozwiewa wszelkie wątpliwości, a także współpracuje przy dobieraniu odpowiednich słów kluczowych. Comiesięczne raporty pozwalają mi na bieżąco monitorować jakie zmiany są wprowadzane oraz jak wpływają na pozycje sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki współpracy z firmą Delante ilość klientów przychodzących do sklepu z wyszukiwarki Google mocno wzrosła co oczywiście przekłada się na wyniki finansowe.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wejście na zupełnie nowy rynek zagraniczny. Zobacz, jak dostosowanie i optymalizacja strony pod klienta niemieckiego pozwoliła zwiększyć nam ruch organiczny w domenie .de o ponad 460%!
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim i 1851 użytkowników od 0 na rynku francuskim w 6 miesięcy.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.