W czasie, kiedy właściciel sklepu zmysly.pl skontaktował się z nami, głównym źródłem ruchu na jego stronie były wyniki płatne. Nie było to dla niego korzystne, dlatego poprosił nas o pomoc w zwiększeniu ruchu organicznego. Mając świadomość, że strony internetowe oferujące treści dla dorosłych są trudne w optymalizowaniu, musieliśmy wypracować niestandardowy sposób budowania autorytetu strony i pozyskiwania wartościowych linków.
Praca ze sklepem erotycznym to nie lada wyzwanie! Nie chodzi tutaj o sam proces pozycjonowania, bo tutaj ufam swojej wiedzy i doświadczeniu, ale o podejście do tematu tabu. Razem z zespołem, z którym pracuję na stronie zmysly.pl, musieliśmy przełamać pewne swoje bariery. Musieliśmy nauczyć się nawet rozmawiać między sobą o tak intymnych sprawach 🙂 I szczerze… uwielbiam takie zadania! Wypracowaliśmy strategię działania indywidualnie dla tej branży, no i jeszcze okazało się, że mamy do tego niezłego nosa i wiemy co na erotykę działa w SEO najlepiej.
Zaczęliśmy proces optymalizacji od stworzenia nowych nazw kategorii. Dodaliśmy główne słowa kluczowe do każdej z nich, co wpływa korzystnie na SEO.
Nazewnictwo kategorii było nieprawidłowe – nie zawierało pełnych fraz kluczowych. Nazwa kategorii była automatycznie zaczytywana do title i nagłówka H1. To powodowało, że te elementy nie były zoptymalizowane pod prawidłowe frazy kluczowe. Przykład:
Przed rozpoczęciem współpracy z Delante:
Po optymalizacji:
Następnie uporaliśmy się z kilkoma problemami, które występowały na stronie głównej. Żeby pomóc witrynie zdobyć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, zdecydowaliśmy się opublikować więcej treści, dodać nagłówki oraz od nowa napisać tytuły i meta opisy.
Strona główna nie była zoptymalizowana i nie posiadała treści. Dodaliśmy blok treści na dole strony głównej, dodaliśmy strukturę nagłówków oraz zoptymalizowaliśmy tekst pod słowa kluczowe dobrane do strony głównej.
Nagłówki na stronie głównej przed optymalizacją (istniejący nagłówek H2 nie posiada treści):
Nagłówki na stronie głównej po optymalizacji:
Zoptymalizowaliśmy również title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.
Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:
Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:
Kiedy zoptymalizowaliśmy już stronę głowną, mogliśmy zająć się podstronami kategorii. Zdecydowanie potrzebowały więcej tekstu.
Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe.
Przykład tekstu na kategorii “bielizna erotyczna”:
Adresy URL są kolejnym elementem, który albo poprawia, albo pogarsza ranking strony. Oczywiście zależało nam na tym pierwszym, dlatego wprowadziliśmy kilka zmian, żeby wszystkie adresy odpowiadały standardom SEO.
CMS Sky-Shop w momencie rozpoczęcia współpracy nie pozwalał na optymalizację adresów URL inną niż poprzez zmianę nazwy kategorii (nazwa automatycznie zaczytywała się do adresu URL). Po wprowadzeniu przez Sky-Shop tej funkcjonalności optymalizowaliśmy adresy URL tak, żeby nie posiadały drukowanych liter, zbędnych numerów ID. Przykład:
https://zmysly.pl/Piorka-c252 -> https://zmysly.pl/piorka-do-laskotania
Ostatnią rzeczą, jaką zrobiliśmy żeby zwiększyć CTR i przyciągnąć więcej odwiedzających do sklepu klienta było napisanie nowych tytułów i meta opisów.
Tytuły kategorii w większości zaczynały się od nazwy brandu zamiast najważniejszego słowa kluczowego.
Meta description były w dużej mierze zduplikowane. Dodatkowo, na produktach zaciągały się one z opisu produktu, co zwiększało wewnętrzną duplikację. Meta description są przez nas optymalizowane regularnie ręcznie, natomiast na początku współpracy zmieniliśmy domyślną konfigurację tytułów. Usunęliśmy prefiks “zmysly” i zastąpiliśmy do sufiksem “sklep erotyczny Zmysły.pl”. Dla strony produktowej zastosowaliśmy schemat “Nazwa produktu + prefiks”.
Od samego początku pracujemy nad zbudowaniem jakościowego profilu linków do strony. Na początku współpracy do strony prowadziło wiele spamowych linków, które zwiększały spam score i zmniejszały Domain Rating.
Skupiliśmy się na budowaniu tematycznych linków do strony oraz na zwiększeniu ilości domen linkujących do strony.
Linkowanie branży erotycznej stanowi wyzwanie z tego względu, że nie we wszystkich miejscach można dodawać odnośniki do strony. Wypracowaliśmy indywidualną strategię linkowania zewnętrznego, która opierała się o miejsca, które na to zezwalają.
Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy:
Profil linków:
Widoczność przed rozpoczęciem współpracy:
Widoczność w Google teraz:
Współpraca z firmą Delante przebiega bardzo dobrze. Pani Milena chętnie rozwiewa wszelkie wątpliwości, a także współpracuje przy dobieraniu odpowiednich słów kluczowych. Comiesięczne raporty pozwalają mi na bieżąco monitorować jakie zmiany są wprowadzane oraz jak wpływają na pozycje sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki współpracy z firmą Delante ilość klientów przychodzących do sklepu z wyszukiwarki Google mocno wzrosła co oczywiście przekłada się na wyniki finansowe.