Klinika Zakrzewscy to biznes lokalny, działający na terenie województwa śląskiego (siedziba w Katowicach). Specjalizuje się w obszarze medycyny estetycznej, dermatologii i laseroterapii. Dla swoich Klientów wykonuje takie usługi jak np. usuwanie tatuażu kolorowego, depilację laserową, modelowanie ust.
Na początku 2018 roku firma przechodziła rebranding, co wiązało się nie tylko ze zmianą nazwy, ale również z przeniesieniem strony na nową domenę.
Zobacz w jaki sposób poprowadziliśmy przeniesienie strony oraz jakzwiększyliśmy na niej ruch o ponad 500%.
Branża
Medycyna estetyczna
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+578%
Wzrostu ruchu organicznego w 8 miesięcy
Analiza
Strona oparta jest o dedykowany CMS Triso, który został skonstruowany w ten sposób, by było na nim możliwe wprowadzanie zmian i usprawnień także w procesie SEO. Ważnym aspektem w kontekście naszej współpracy była niedawna zmiana brandu z „Klinika Zakrzewski” na „Klinika Zakrzewscy”. Wiązało się z nią także przeniesieniem strony na nową domenę oraz odpowiednie przepięcie stron tak, by nie stracić ruchu organicznego. Nowa strona klinikazakrzewscy.pl była domeną świeżą, bez historii oraz o niewielkich parametrach zaufania i autorytetu strony. Współpracę z firmą Klinika Zakrzewscy rozpoczęliśmy 13.03.2018. Przez pierwsze kilka miesięcy obie strony istniały niezależnie od siebie. Ruch organiczny na stronie Klinika Zakrzewscy w momencie startowym w marcu wynosił 228 wejść. Po przeniesieniu strony, a także odpowiedniej jej optymalizacji, po 9 miesiącach, w listopadzie 2018 osiągnęliśmy 1547 wejść, co oznacza wzrost o 578%.
Problem:
Przeniesienie strony na nową domenę po zmianie brandu, utrzymanie i późniejszy wzrost ruchu na stronie.
Szybkie fakty:
brak podpiętych narzędzi analitycznych na starej domenie,
konieczność przeniesienia strony na nową domenę bez utraty ruchu,
biznes lokalny na Śląsku,
duża konkurencyjność lokalna,
dedykowany CMS,
zerowy ruch i widoczność na nowej domenie – budowaliśmy go od zera!
Przeniesienie strony na nową domenę
Przeniesienie strony na nową domenę bez utraty zbudowanej wcześniej widoczności wymaga odpowiedniego zaplanowania działań i ich skrupulatnego wdrożenia. Rozpoczęliśmy więc od zaplanowania procesu. Składał się on z 5 kroków:
Uruchomienie nowej strony pod adresem https://www.klinikazakrzewscy.pl/. W tym samym czasie stara strona pod adresem https://www.klinikazakrzewski.pl/ miała zostać w niezmienionym stanie przez okres około 3 miesięcy.
Dodanie na starej stronie i na blogu informacji o nowej stronie. Zrobiliśmy to za pomocą odnośnika do nowej strony, tak by przekazać część mocy nowej witrynie.
Optymalizacja nowej strony pod kątem SEO oraz przeniesienie części treści ze starej strony na nową. Były to przede wszystkim blogposty.
Przygotowanie odpowiednich przekierowań ze starej strony na nową.
Wyłączenie starej strony i przekierowanie domeny na nowy adres (z zachowaniem przekierowań odpowiednich podstron 1:1 ze starej struktury na nową np. team, blog).
Przez pierwsze 3 miesiące istniały 2 wersje strony, co pozwoliło na płynniejsze przełączenie domen.
W momencie rozpoczęcia współpracy na starej stronie nie było podpiętych narzędzi analitycznych. Wdrożyliśmy Google Search Console oraz Google Analytics aby zebrać dane, które były przydatne w późniejszym procesie przełączania stron.
Przeanalizowaliśmy w Search Console, jakie podstrony generowały ruch, następnie przenieśliśmy treści, zoptymalizowaliśmy je oraz utworzyliśmy przekierowania części adresów. Część artykułów nie była przenoszona ani przekierowywana z uwagi na aktualizację oferty.
Zrobiliśmy również analizę słów kluczowych, na które wyświetlała się stara strona. Głównie były to frazy brandowe. Przy pozycjonowaniu nowej strony chcieliśmy rozbudować liczbę fraz, na które wyświetla się strona oraz spowodować, by wyświetlała się ona wysoko także na słowa związane z usługami. Nową stronę optymalizowaliśmy zarówno pod frazy usługowe, lokalne, a także na brandowe, aby ruch z nich uzyskany nie był utracony.
W pierwszym okresie współpracy przesłaliśmy także wytyczne, co warto poprawić już na nowej stronie, by lepiej działała oraz reagowała na SEO. Po wprowadzeniu tych elementów i utworzeniu właściwych przekierowań dla podstron wyłączyliśmy starą stronę i przekierowaliśmy na nowy adres także stronę główną.
Proces przeniesienia strony na nową domenę zakończyliśmy w maju 2018 roku.
Optymalizacja nowej strony
Jeszcze przed przełączeniem domen optymalizowaliśmy nową stronę pod kątem pozycjonowania. Dla strony prowadziliśmy standardowy proces SEO, w czasie którego wykonaliśmy audyt strony, analizując elementy, które wymagały poprawy na stronie.
Wykonaliśmy analizę UX, by usprawnić także jej działanie dla użytkowników. W kolejnych miesiącach wdrażaliśmy je wraz z pomocą administratora strony.
Podstawowe optymalizacje obejmowały między innymi:
Strona główna: optymalizacja nagłówków, meta danych, poprawa altów, banerów, poprawa elementów pod kątem UX.
Blog – optymalizacja treści, meta danych, altów, nagłówków, linkowania wewnętrznego.
W pierwszym okresie skupialiśmy się na usługach najważniejszych dla klienta z biznesowego punktu widzenia. Dodatkowo z uwagi na to, że jest to biznes w dużej mierze lokalny, w procesie SEO szczególną uwagę zwracaliśmy na pozycjonowanie lokalne na obszarze województwa śląskiego, a w szczególności Katowic.
Przykładowe optymalizacje przeprowadzone na stronie głównej:
Optymalizacja tytułu i meta opisu.
Przed: Po:
Dodanie atrybutów alt do grafik:
Przed – brak atrybutów alt
Po:
Wyniki:
Po poprawnym przeprowadzeniu przeniesienia strony i wykonaniu odpowiednich przekierowań a także po wprowadzeniu optymalizacji udało nam się osiągnąć wyniki, które miały swoje odzwierciedlenie w pozycjach.
Nowa strona wyświetla się na 1. miejscu na nową i starą frazę brandową:
Frazę „dermatologia estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 4. pozycję:
Frazę „medycyna estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 9. pozycję:
Frazę „usuwanie tatuażu śląsk” wprowadziliśmy na 8. pozycję:
Rezultaty
W czasie naszej współpracy udało nam się osiągnąć zaplanowane rezultaty:
Bezproblemowe przeniesienie strony na nową domenę,
Zbudowanie od zera ruchu organicznego na nowej domenie. Po 8 miesiącach ruch organiczny był na poziomie 1547 (dane z Google Analytics)
Wzrost ruchu organicznego od marca do listopada 2018
Stabilny wzrost ruchu na stronie w ciągu kolejnych lat współpracy. W roku 2019 – wzrost o 156% w porównaniu do 2018 roku. W 2020 wzrost ten wyniósł już 399% w stosunku do 2018 (oraz 99% w stosunku do 2019).
W Lipcu 2021 ruch organiczny na stronie wyniósł 5979 – wartość miesięcznego ruchu organicznego wzrosławięc o 3886% w porównaniu z ruchem początkowym strony:
Zbudowanie od zera widoczności nowej domeny. Po 8 miesiącach strona pojawiała się 27 880 razy w wynikach wyszukiwania.
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Console
W 2 roku współpracy widoczność kontynuuje wzrost
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Consol. Lipiec 2020 vs. Lipiec 2021
Rosnąca widoczność strony zarówno w TOP3 jak i w TOP10, co pokazują niezależne narzędzia jak Semstorm i Senuto:
Widoczność strony w TOP3 i TOP10 wg Senuto
Widoczność strony wg SemStorm
Widocznośc po 2 latach współpracy wg Senuto:
Komentarz specjalisty
Współpraca z tym Klientem zaczęła się niestandardowo, bo od migracji domeny. Ale właśnie dzięki tym nietypowym początkom nauczyliśmy się, jak ważna jest wzajemna potrzeba komunikowania zmian, jak i uzgadnianie oraz konsultowanie elementów, które mogą w późniejszym czasie wpłynąć na widoczność strony. Sama branża do łatwych nie należy, ale tutaj z sukcesem udaje nam się podnosić frazy lokalne i generować coraz więcej ruchu od ponad 2 lat. Pracujemy na dedykowanym CMSie, większe zmiany wdrażamy przez developerów Klienta.
Przy tym projekcie nie da się też nudzić – to tak „lubiana” przez Google branża medyczna, gdzie z każdą aktualizacją Google wiele może się wydarzyć. Podążając za najnowszymi wytycznymi, stale podnosimy słupki fraz, jak i widoczności strony Klienta.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!
Wzrost ruchu organicznego o 76%! Bardzo konkurencyjna i sezonowa branża, dedykowany CMS. Zobacz, jak pomimo ograniczeń technicznych udało nam się osiągnąć zadowalające wzrosty!
Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.