Case studies

KlinikaZakrzewscy.pl

Case study - KlinikaZakrzewscy.pl

Klinika Zakrzewscy to biznes lokalny, działający na terenie województwa śląskiego (siedziba w Katowicach). Specjalizuje się w obszarze medycyny estetycznej, dermatologii i laseroterapii. Dla swoich Klientów wykonuje takie usługi jak np. usuwanie tatuażu kolorowego, depilację laserową, modelowanie ust.

Na początku 2018 roku firma przechodziła rebranding, co wiązało się nie tylko ze zmianą nazwy, ale również z przeniesieniem strony na nową domenę.

Zobacz w jaki sposób poprowadziliśmy przeniesienie strony oraz jak zwiększyliśmy na niej ruch o ponad 500%.

 

Branża

Medycyna estetyczna

Domena

PL

Polska

Ruch organiczny

+578%

Wzrostu ruchu organicznego w 8 miesięcy

Analiza

Strona oparta jest o dedykowany CMS Triso, który został skonstruowany w ten sposób, by było na nim możliwe wprowadzanie zmian i usprawnień także w procesie SEO. Ważnym aspektem w kontekście naszej współpracy była niedawna zmiana brandu z „Klinika Zakrzewski” na „Klinika Zakrzewscy”. Wiązało się z nią także przeniesieniem strony na nową domenę oraz odpowiednie przepięcie stron tak, by nie stracić ruchu organicznego. Nowa strona klinikazakrzewscy.pl była domeną świeżą, bez historii oraz o niewielkich parametrach zaufania i autorytetu strony.
Współpracę z firmą Klinika Zakrzewscy rozpoczęliśmy 13.03.2018. Przez pierwsze kilka miesięcy obie strony istniały niezależnie od siebie. Ruch organiczny na stronie Klinika Zakrzewscy w momencie startowym w marcu wynosił 228 wejść. Po przeniesieniu strony, a także odpowiedniej jej optymalizacji, po 9 miesiącach, w listopadzie 2018 osiągnęliśmy 1547 wejść, co oznacza wzrost o 578%. 

Problem:

Przeniesienie strony na nową domenę po zmianie brandu, utrzymanie i późniejszy wzrost ruchu na stronie.

Szybkie fakty:

  • brak podpiętych narzędzi analitycznych na starej domenie,
  • konieczność przeniesienia strony na nową domenę bez utraty ruchu,
  • biznes lokalny na Śląsku,
  • duża konkurencyjność lokalna,
  • dedykowany CMS,
  • zerowy ruch i widoczność na nowej domenie – budowaliśmy go od zera!

Przeniesienie strony na nową domenę

Przeniesienie strony na nową domenę bez utraty zbudowanej wcześniej widoczności wymaga odpowiedniego zaplanowania działań i ich skrupulatnego wdrożenia. Rozpoczęliśmy więc od zaplanowania procesu. Składał się on z 5 kroków:

  1. Uruchomienie nowej strony pod adresem https://www.klinikazakrzewscy.pl/. W tym samym czasie stara strona pod adresem https://www.klinikazakrzewski.pl/ miała zostać w niezmienionym stanie przez okres około 3 miesięcy.
  2. Dodanie na starej stronie i na blogu informacji o nowej stronie. Zrobiliśmy to za pomocą odnośnika do nowej strony, tak by przekazać część mocy nowej witrynie.
  3. Optymalizacja nowej strony pod kątem SEO oraz przeniesienie części treści ze starej strony na nową. Były to przede wszystkim blogposty.
  4. Przygotowanie odpowiednich przekierowań ze starej strony na nową.
  5. Wyłączenie starej strony i przekierowanie domeny na nowy adres (z zachowaniem przekierowań odpowiednich podstron 1:1 ze starej struktury na nową np. team, blog).

Przez pierwsze 3 miesiące istniały 2 wersje strony, co pozwoliło na płynniejsze przełączenie domen.

W momencie rozpoczęcia współpracy na starej stronie nie było podpiętych narzędzi analitycznych. Wdrożyliśmy Google Search Console oraz Google Analytics aby zebrać dane, które były przydatne w późniejszym procesie przełączania stron.

Przeanalizowaliśmy w Search Console, jakie podstrony generowały ruch, następnie przenieśliśmy treści, zoptymalizowaliśmy je oraz utworzyliśmy przekierowania części adresów. Część artykułów nie była przenoszona ani przekierowywana z uwagi na aktualizację oferty.
Zrobiliśmy również analizę słów kluczowych, na które wyświetlała się stara strona. Głównie były to frazy brandowe. Przy pozycjonowaniu nowej strony chcieliśmy rozbudować liczbę fraz, na które wyświetla się strona oraz spowodować, by wyświetlała się ona wysoko także na słowa związane z usługami. Nową stronę optymalizowaliśmy zarówno pod frazy usługowe, lokalne, a także na brandowe, aby ruch z nich uzyskany nie był utracony.

W pierwszym okresie współpracy przesłaliśmy także wytyczne, co warto poprawić już na nowej stronie, by lepiej działała oraz reagowała na SEO. Po wprowadzeniu tych elementów i utworzeniu właściwych przekierowań dla podstron wyłączyliśmy starą stronę i przekierowaliśmy na nowy adres także stronę główną.

Proces przeniesienia strony na nową domenę zakończyliśmy w maju 2018 roku.

Optymalizacja nowej strony

Jeszcze przed przełączeniem domen optymalizowaliśmy nową stronę pod kątem pozycjonowania. Dla strony prowadziliśmy standardowy proces SEO, w czasie którego wykonaliśmy audyt strony, analizując elementy, które wymagały poprawy na stronie.

Wykonaliśmy analizę UX, by usprawnić także jej działanie dla użytkowników. W kolejnych miesiącach wdrażaliśmy je wraz z pomocą administratora strony.

Podstawowe optymalizacje obejmowały między innymi:

  • Strona główna: optymalizacja nagłówków, meta danych, poprawa altów, banerów, poprawa elementów pod kątem UX.
  • Podstrony oferty – optymalizacja treści, meta danych, altów, nagłówków, linkowania wewnętrznego.
  • Blog – optymalizacja treści, meta danych, altów, nagłówków, linkowania wewnętrznego.

W pierwszym okresie skupialiśmy się na usługach najważniejszych dla klienta z biznesowego punktu widzenia. Dodatkowo z uwagi na to, że jest to biznes w dużej mierze lokalny, w procesie SEO szczególną uwagę zwracaliśmy na pozycjonowanie lokalne na obszarze województwa śląskiego, a w szczególności Katowic.

Przykładowe optymalizacje przeprowadzone na stronie głównej:

  1. Optymalizacja tytułu i meta opisu.
    Przed:
    Klinika Zakrzewscy serp przed optymalizacjąPo:
    Klinika Zakrzewscy serp po optymalizacji
  2. Dodanie atrybutów alt do grafik:
    Przed – brak atrybutów alt
    Po:
    Atrybuty alt na stronie głównej - Klinika Zakrzewscy

Wyniki:

Po poprawnym przeprowadzeniu przeniesienia strony i wykonaniu odpowiednich przekierowań a także po wprowadzeniu optymalizacji udało nam się osiągnąć wyniki, które miały swoje odzwierciedlenie w pozycjach.

Nowa strona wyświetla się na 1. miejscu na nową i starą frazę brandową:

Frazy brandowe - Klinika Zakrzewscy

Frazę „dermatologia estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 4. pozycję:

Fraza - dermatologia estetyczna Katowice

Frazę „medycyna estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 9. pozycję:
Fraza medycyna estetyczna katowice

Frazę „usuwanie tatuażu śląsk” wprowadziliśmy na 8. pozycję:Fraza usuwanie tatuażu śląsk

Rezultaty

W czasie naszej współpracy udało nam się osiągnąć zaplanowane rezultaty:

  • Bezproblemowe przeniesienie strony na nową domenę,
  • Zbudowanie od zera ruchu organicznego na nowej domenie. Po 8 miesiącach ruch organiczny był na poziomie 1547 (dane z Google Analytics)
Ruch organiczny - klinika zakrzewscy
Wzrost ruchu organicznego od marca do listopada 2018
  • Stabilny wzrost ruchu na stronie w ciągu kolejnych lat współpracy. W roku 2019 – wzrost o 156% w porównaniu do 2018 roku. W 2020 wzrost ten wyniósł już 399% w stosunku do 2018 (oraz 99% w stosunku do 2019).

wzrost ruchu organicznego w ciagu 2 lat współpracy

  • W Lipcu 2021 ruch organiczny na stronie wyniósł 5979 – wartość miesięcznego ruchu organicznego wzrosławięc o 3886% w porównaniu z ruchem początkowym strony: 

ruch wg ga

  • Zbudowanie od zera widoczności nowej domeny. Po 8 miesiącach strona pojawiała się 27 880 razy w wynikach wyszukiwania.
Widoczność - Klinika Zakrzewscy
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Console
  • W 2 roku współpracy widoczność kontynuuje wzrost
widoczność gsc
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Consol. Lipiec 2020 vs. Lipiec 2021
  • Rosnąca widoczność strony zarówno w TOP3 jak i w TOP10, co pokazują niezależne narzędzia jak Semstorm i Senuto:
chart senuto klinika zakrzewscy
Widoczność strony w TOP3 i TOP10 wg Senuto

 

chart semstorm klinika zakrzewscy
Widoczność strony wg SemStorm
  • Widocznośc po 2 latach współpracy wg Senuto:

widoczność 2 lata

Komentarz specjalisty

Współpraca z tym Klientem zaczęła się niestandardowo, bo od migracji domeny. Ale właśnie dzięki tym nietypowym początkom nauczyliśmy się, jak ważna jest wzajemna potrzeba komunikowania zmian, jak i uzgadnianie oraz konsultowanie elementów, które mogą w późniejszym czasie wpłynąć na widoczność strony. Sama branża do łatwych nie należy, ale tutaj z sukcesem udaje nam się podnosić frazy lokalne i generować coraz więcej ruchu od ponad 2 lat. Pracujemy na dedykowanym CMSie, większe zmiany wdrażamy przez developerów Klienta.

Przy tym projekcie nie da się też nudzić – to tak „lubiana” przez Google branża medyczna, gdzie z każdą aktualizacją Google wiele może się wydarzyć. Podążając za najnowszymi wytycznymi, stale podnosimy słupki fraz, jak i widoczności strony Klienta.

Gosia Tarnawska Delante
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Money24.es - case study SEO
+ 1500
wzrostu ruchu organicznego od zera

Money24.es

Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!

Zobacz case study
Standar.pl - case study SEO
+ 76%
wzrostu ruchu organicznego

Standar.pl

Wzrost ruchu organicznego o 76%! Bardzo konkurencyjna i sezonowa branża, dedykowany CMS. Zobacz, jak pomimo ograniczeń technicznych udało nam się osiągnąć zadowalające wzrosty!

Zobacz case study
Leason.pl - case study SEO
+ 3992%
wzrostu ruchu organicznego

Leason.pl

Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!

Zobacz case study