Klinika Zakrzewscy to biznes lokalny, działający na terenie województwa śląskiego (siedziba w Katowicach). Specjalizuje się w obszarze medycyny estetycznej, dermatologii i laseroterapii. Dla swoich Klientów wykonuje takie usługi jak np. usuwanie tatuażu kolorowego, depilację laserową, modelowanie ust.
Na początku 2018 roku firma przechodziła rebranding, co wiązało się nie tylko ze zmianą nazwy, ale również z przeniesieniem strony na nową domenę.
Zobacz w jaki sposób poprowadziliśmy przeniesienie strony oraz jak zwiększyliśmy na niej ruch o ponad 500%.
Współpraca z tym Klientem zaczęła się niestandardowo, bo od migracji domeny. Ale właśnie dzięki tym nietypowym początkom nauczyliśmy się, jak ważna jest wzajemna potrzeba komunikowania zmian, jak i uzgadnianie oraz konsultowanie elementów, które mogą w późniejszym czasie wpłynąć na widoczność strony. Sama branża do łatwych nie należy, ale tutaj z sukcesem udaje nam się podnosić frazy lokalne i generować coraz więcej ruchu od ponad 2 lat.
Strona oparta jest o dedykowany CMS Triso, który został skonstruowany w ten sposób, by było na nim możliwe wprowadzanie zmian i usprawnień także w procesie SEO. Ważnym aspektem w kontekście naszej współpracy była niedawna zmiana brandu z “Klinika Zakrzewski” na “Klinika Zakrzewscy”. Wiązało się z nią także przeniesieniem strony na nową domenę oraz odpowiednie przepięcie stron tak, by nie stracić ruchu organicznego. Nowa strona klinikazakrzewscy.pl była domeną świeżą, bez historii oraz o niewielkich parametrach zaufania i autorytetu strony.
Współpracę z firmą Klinika Zakrzewscy rozpoczęliśmy 13.03.2018. Przez pierwsze kilka miesięcy obie strony istniały niezależnie od siebie. Ruch organiczny na stronie Klinika Zakrzewscy w momencie startowym w marcu wynosił 228 wejść. Po przeniesieniu strony, a także odpowiedniej jej optymalizacji, po 9 miesiącach, w listopadzie 2018 osiągnęliśmy 1547 wejść, co oznacza wzrost o 578%.
Przeniesienie strony na nową domenę po zmianie brandu, utrzymanie i późniejszy wzrost ruchu na stronie.
Przeniesienie strony na nową domenę bez utraty zbudowanej wcześniej widoczności wymaga odpowiedniego zaplanowania działań i ich skrupulatnego wdrożenia.
Rozpoczęliśmy więc od zaplanowania procesu. Składał się on z 5 kroków:
Przez pierwsze 3 miesiące istniały 2 wersje strony, co pozwoliło na płynniejsze przełączenie domen.
W momencie rozpoczęcia współpracy na starej stronie nie było podpiętych narzędzi analitycznych. Wdrożyliśmy Google Search Console oraz Google Analytics aby zebrać dane, które były przydatne w późniejszym procesie przełączania stron.
Przeanalizowaliśmy w Search Console, jakie podstrony generowały ruch, następnie przenieśliśmy treści, zoptymalizowaliśmy je oraz utworzyliśmy przekierowania części adresów. Część artykułów nie była przenoszona ani przekierowywana z uwagi na aktualizację oferty.
Zrobiliśmy również analizę słów kluczowych, na które wyświetlała się stara strona. Głównie były to frazy brandowe. Przy pozycjonowaniu nowej strony chcieliśmy rozbudować liczbę fraz, na które wyświetla się strona oraz spowodować, by wyświetlała się ona wysoko także na słowa związane z usługami. Nową stronę optymalizowaliśmy zarówno pod frazy usługowe, lokalne, a także na brandowe, aby ruch z nich uzyskany nie był utracony.
W pierwszym okresie współpracy przesłaliśmy także wytyczne, co warto poprawić już na nowej stronie, by lepiej działała oraz reagowała na SEO. Po wprowadzeniu tych elementów i utworzeniu właściwych przekierowań dla podstron wyłączyliśmy starą stronę i przekierowaliśmy na nowy adres także stronę główną.
Proces przeniesienia strony na nową domenę zakończyliśmy w maju 2018 roku.
Jeszcze przed przełączeniem domen optymalizowaliśmy nową stronę pod kątem pozycjonowania. Dla strony prowadziliśmy standardowy proces SEO, w czasie którego wykonaliśmy audyt strony, analizując elementy, które wymagały poprawy na stronie.
Wykonaliśmy analizę UX, by usprawnić także jej działanie dla użytkowników. W kolejnych miesiącach wdrażaliśmy je wraz z pomocą administratora strony.
Podstawowe optymalizacje obejmowały między innymi:
W pierwszym okresie skupialiśmy się na usługach najważniejszych dla klienta z biznesowego punktu widzenia. Dodatkowo z uwagi na to, że jest to biznes w dużej mierze lokalny, w procesie SEO szczególną uwagę zwracaliśmy na pozycjonowanie lokalne na obszarze województwa śląskiego, a w szczególności Katowic.
Przykładowe optymalizacje przeprowadzone na stronie głównej:
Po:
Przed – brak atrybutów alt
Po:
Po poprawnym przeprowadzeniu przeniesienia strony i wykonaniu odpowiednich przekierowań a także po wprowadzeniu optymalizacji udało nam się osiągnąć wyniki, które miały swoje odzwierciedlenie w pozycjach.
Nowa strona wyświetla się na 1. miejscu na nową i starą frazę brandową:
Klinika Zakrzewski – old brand; Klinika Zakrzewscy – new brand
Frazę “dermatologia estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 4. pozycję:
Frazę “medycyna estetyczna katowice” wprowadziliśmy na 9. pozycję:
Frazę “usuwanie tatuażu śląsk” wprowadziliśmy na 8. pozycję:
W czasie naszej współpracy udało nam się osiągnąć zaplanowane rezultaty:
Wzrost ruchu organicznego od marca do listopada 2018
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Console
Wyświetlenia i kliknięcia wg Search Consol. Lipiec 2020 vs. Lipiec 2021
Widoczność strony w TOP3 i TOP10 wg Senuto
Widoczność strony wg SemStorm