.animate-view{opacity: 1 !important;}
ga4 configuration and implementation case study

Projekt wdrożenia
i konfiguracji GA4
dla organizacji charytatywnej

GA4 Projekty SEO
O Kliencie

Czerwone Noski są partnerem Red Noses International, organizacji charytatywnej działającej w szpitalach, obozach dla uchodźców oraz miejscach dotkniętych katastrofami lub konfliktami na całym świecie. Niosą uśmiech i starają się pomóc ludziom, którzy znajdują się w trudnej sytuacji.

Wolontariusze Czerwonych Nosków regularnie odwiedzają różne oddziały szpitalne, w tym pediatrię, chirurgię i kardiologię. Pocieszają i spędzają czas z dziećmi po przeszczepie narządów lub szpiku kostnego. Ponadto, docierają do mieszkańców placówek opieki społecznej, w tym domów opieki.

Choć skupiają się głównie na małych pacjentach, fundacja Czerwone Noski prowadzi również zajęcia dla opiekunów i personelu medycznego – są to warsztaty terapii humorem znane jako “Humor w Medycynie”.

O Projekcie

Fundacja Czerwone Noski zwróciła się do nas o pomoc w konfiguracji Google Analytics 4. Ich wcześniejsze konta analityczne były powiązane z Red Noses International, której są partnerem.

Naszym zadaniem było pomóc Czerwonym Noskom utworzyć nowe konto GA4 i skonfigurować cele (np. konwersje) za pomocą Google Tag Manager. Następnie mieliśmy przekazać dostęp administracyjny fundacji.

Z uwagi na znaczenie misji Czerwonych Nosków, postanowiliśmy wykonać naszą pracę nieodpłatnie – to był nasz sposób wsparcia ich ważnej i niezwykle potrzebnej misji.

 

Po co właścicielom stron internetowych
Google Analytics 4?

Google Analytics 4, znane także jako GA4, to ważne narzędzie analityczne, które pomaga właścicielom stron internetowych zrozumieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z ich stroną internetową.

Google Analytics 4 (GA4) posiada intuicyjny interfejs, który umożliwia właścicielom stron monitorowanie zachowań użytkowników, co z kolei może pomóc w podejmowaniu lepszych kroków mających na celu zwiększenie obecności strony w internecie. Warto również dodać, że GA4 szanuje zasady prywatności, co oznacza, że z dużym prawdopodobieństwem to narzędzie zostanie z nami na długo

Prowadzący projekt

Podczas współpracy z Czerwonymi Noskami musieliśmy opracować dość nietypowy sposób śledzenia konwersji. Mierzenie wpłat od darczyńców wymagało od nas zastosowania nietypowego podejścia, ponieważ to nie na stronie fundacji dochodzi do konwersji – dzieje się to na stronie banku. Szczerze mówiąc, myślenie nieszablonowe w SEM często okazuje się być kluczem do osiągnięcia zamierzonych wyników.

Tomek Gniecki
Tomek Gniecki SEM & Analytics Specialist
Przebieg procesu

Stworzenie nowych kont i udzielenie dostępów administracyjnych klientowi

Rozpoczęliśmy od utworzenia nowych kont Google Analytics 4 i Google Tag Manager. Kiedy te były gotowe, przekazaliśmy dostęp administracyjny fundacji Czerwone Noski. Warto zaznaczyć, że w tamtym momencie przestaliśmy być właścicielami tych kont – byliśmy nimi wyłącznie w trakcie ich tworzenia.

Strona Czerwonych Nosków jest zbudowana na systemie CMS, który nie zapewnia płynnej integracji z narzędziami analitycznymi. W związku z tym, konieczne było podłączenie Google Analytics 4 za pomocą Google Tag Manager. W ramach tego procesu, utworzyliśmy dedykowane konto Google Tag Manager dla Czerwonych Nosków, wygenerowaliśmy odpowiednie kody śledzenia, po czym przekazaliśmy je klientowi. Wewnętrzny programista klienta następnie dodał kody GTM na stronę Czerwonych Nosków.

Tomek Gniecki
Tomek Gniecki SEM & Analytics Specialist

Po dodaniu kodu Google Tag Manager do sekcji <head> strony klienta, mogliśmy przejść do wdrożenia Google Analytics 4 oraz skonfigurowania celów za pomocą GTM.

Proces tworzenia i konfiguracji konta GA4 dla Czerwonych Nosków rozpoczęliśmy od zera. Nie mieliśmy do dyspozycji wcześniejszych ustawień, czy danych historycznych.

Ten etap naszej pracy składał się z czterech kroków, które możemy podsumować w następujący sposób:

Krok 1: Stworzyliśmy nowe konto Google Analytics 4 dla klienta, które następnie zostało zaimplementowane na stronie za pośrednictwem Google Tag Managera.

Krok 2: Skonfigurowaliśmy strumień danych i połączyliśmy go z Google Tag Managerem.

Krok 3: W kolejnym kroku włączyliśmy raportowanie danych o konwersjach na różnych urządzeń za pomocą Google Signals, co dostarczyło klientowi danych dotyczących demografii i innych atrybutów użytkowników.

Krok 4: Na zakończenie wydłużyliśmy okres przechowywania danych z 2 do 14 miesięcy, co daje klientowi dostęp do danych historycznych.

Zdefiniowanie celów i zdarzeń konwersji

Dla fundacji charytatywnej, jaką są Czerwone Noski, konwersje to wpłaty pieniężne i darowizny od odwiedzających stronę. Śledzenie tych działań nie jest jednak tak proste, jak w przypadku typowego biznesu online.

Mówiąc prościej, użycie standardowego śledzenia konwersji nie było możliwe, ponieważ wpłaty pieniężne i darowizny są przekazywane poza stroną internetową klienta. Dzieje się to najczęściej na platformach takich jak Przelewy24 (pośrednik płatności) lub na stronie banku darczyńcy.

Żeby umożliwić monitorowanie konwersji, stworzyliśmy cztery konkretne scenariusze (zdarzenia), które bezpośrednio poprzedzają przekazanie darowizny:

1. Pierwsze zdarzenie polegało na kliknięciu w “e-pit”, które kierowało użytkownika do formularza umożliwiającego przekazanie 1,5% podatku na rzecz fundacji Czerwone Noski.

2. Analogicznie, drugie zdarzenie było odnotowywane po kliknięciu w “PITax” i działało na tej samej zasadzie co zdarzenie 1.

GA4 Implementation Case Study tag configuration3. Kolejny cel związany był z trzecim zdarzeniem, czyli kliknięciem w przycisk “Polecenie zapłaty”. Dotyczyło to zwykłych przelewów bankowych.

4. Po przekazaniu wpłaty za pośrednictwem Przelewy24, wyświetlana jest strona z podziękowaniem, potwierdzająca wpłacanie darowizny. Jest to czwarte zdarzenie, które pomaga fundacji mierzyć konwersję.

Dzięki zdefiniowaniu tych niestandardowych zdarzeń konwersji, fundacja może dokładniej monitorować sposoby, na jakie użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną i wspierają Czerwone Noski, nawet jeśli konwersja odbywa się poza oficjalną stroną fundacji.

Stworzenie dodatkowych zdarzeń konwersji

Oprócz czterech podstawowych zdarzeń konwersji, zdefiniowaliśmy i utworzyliśmy kilka zdarzeń pomocniczych. Zrobiliśmy to, żeby uzyskać dokładniejszy obraz tego, co użytkownicy robią, przed przekazaniem darowizny. Dodatkowymi zdarzeniami konwersji są:

  1. Kliknięcia w linki przekierowujące odwiedzających na stronę FaniMani, która współpracuje z Czerwonymi Noskami.
  2. Kliknięcia w adresy e-mail.
  3. Kliknięcia w numery telefonów – pozwala sprawdzić, ilu użytkowników jest zainteresowanych bezpośrednią komunikacją z fundacją.
  4. Kliknięcia w przyciski “Przekaż darowiznę”, przenoszące odwiedzających na strony, na których mogą uiścić wpłatę przy użyciu wspomnianych wcześniej metod płatności.

Google Analytics 4 Implementation Case study complementary events

Skonfigurujmy GA4 dla Twojej strony!

Przeprowadzenie szkolenia Google Analytics 4

Po konfiguracji Google Analytics 4 przeprowadziliśmy krótkie, ale szczegółowe szkolenie, żeby upewnić się, że klient zrozumie, jak działa GA4. Chcieliśmy też pomóc mu w poprawnym odczytywaniu raportów.

Udzieliliśmy również kilku cennych wskazówek, żeby maksymalnie uprościć korzystanie z GA4. Po tym szkoleniu klient posiadał niezbędne umiejętności, które są pomocne w interpretacji raportów tworzonych przez to narzędzie analityczne.

Podsumowanie

Wdrażając i konfigurując Google Analytics 4 i Google Tag Manager, umożliwiliśmy fundacji Czerwone Noski lepsze zrozumienie sposobu, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z ich witryną.

Teraz, gdy klient ma pełną kontrolę nad danymi analitycznymi, może dowiedzieć się więcej o tym, jakie kroki podejmują użytkownicy strony przed przekazaniem darowizny. Ta wiedza pomaga członkom fundacji podejmować lepsze decyzje w oparciu o twarde dane analityczne.

GA4 implementation and configuration effects case study GA4 implementation and configuration effects case study

Chociaż faktyczny proces przekazywania darowizn odbywa się poza stroną internetową fundacji, udało nam się znaleźć sposóby na liczenie konwersji. Zrobiliśmy to poprzez śledzenie konkretnych działań podejmowanych przed opuszczeniem strony internetowej przez darczyńców w celu dokonania wpłaty.

Warto dodać, że nawet najdokładniejsza konfiguracja narzędzi nigdy nie będzie pomocna, jeśli właściciel tych narzędzi nie wie, jak śledzić zachowanie użytkowników i wyciągać poprawne wnioski z danych przedstawionych na raportach. Właśnie z tego powodu przeprowadzenie szkolenia z obsługi GA4 było tak ważne. Pomogło ono Czerwonym Noskom zrozumieć i lepiej wykorzystywać narzędzie GA4, ponieważ wyposażyły ich w wiedzę i umiejętności, które pozwoliły mu w pełni rozumieć informacje zbierane przez GA4.

Podsumowując, ten wieloetapowy proces opracowany przez Delante umożliwia Czerwonym Noskom wykorzystywanie informacji dotyczących zachowania użytkowników do tworzenia skutecznych strategii, które z kolei pomagają im nieść więcej dobra i uśmiechu potrzebującym.

Poznaj potencjał Google Analytics 4
Skorzystaj z webinarów i szkoleń Delante!

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM