Google Signals czyli Cross Device w Google Analytics

Google Signals czyli Cross Device w Google Analytics

Nowa funkcjonalność Google Analytics już na kontach partnerów Google! Mowa o Google Signals, czyli długo oczekiwanym Cross Devices. Jeszcze lepsza personalizacja reklam na wyciągnięcie ręki!

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Google wprowadza na kontach Analytics swoich partnerów nowe rozwiązanie Google Signals Beta, które ma pomóc marketerom jeszcze lepiej raportować dane o zachowaniach użytkowników oraz zwiększyć skuteczność działań remarketingowych kampanii Google Ads. Nowa funkcja agreguje dane o użytkownikach którzy włączyli na swoich kontach „Personalizacja reklam” i de facto pozwolili Google na zbieranie bardziej szczegółowych danych o swoim zachowaniach w sieci w celu lepszej personalizacji reklam. Nowa funkcja to nic innego jak długo oczekiwane Cross Devices w Analytics, które dotychczas było dostępne w przypadku zaimplementowania USER ID.

Jak aktywować Google Signals?

Cross Device

Analizując dane kont naszych klientów oraz porównując to z raportami takich firm jak AIB, Criteo, Google możemy powiedzieć, że przyszłość digital marketingu leży po stronie dokładnego zrozumienia zachowań konsumentów w sieci. Jednym z kluczowych elementów podlegającym analizie jest cross device. Dzisiejszy e-konsument korzysta z wielu urządzeń, a ścieżka zakupowa zawiera wiele interakcji. Dotychczasowe poleganie wyłącznie na ciasteczkach przypisanych do urządzenia wydaje się być przestarzałe i niewystarczające. W wielkim skrócie użytkownik korzystający z telefonu komórkowego oraz komputera był dotychczas traktowany jako dwie różne osoby. W przypadku korzystania z większej ilości urządzeń, np. w pracy dane były jeszcze bardziej niedokładne. Teraz w przypadku włączonej funkcji personalizacji reklam klient otrzyma trafniejsze reklamy a my dokładniejsze dane.

Google Signals

Technologia Google Signals będzie działać na zasadzie dopasowania Exact Match filtrując ruch z różnych urządzeń i dopasowując go do danego użytkownika. Odfiltrowane dane będą dostępne w panelu zbiorczym nie będą jednak dostępne dla niektórych widoków jak panele, raporty niestandardowe, segmenty czy BigQuery Export.

Jak możemy to wykorzystać w praktyce? Otrzymamy możliwość dokładniejszego raportowania użytkowników korzystających z różnych urządzeń, otrzymamy możliwość dokładniejszego modelowania atrybucji czy docelowo mierzenia i przypisywania konwersji do użytkownika. W konsekwencji marketer znacznie lepiej zrozumie ruch oraz zachowania na swojej stronie. Otrzymamy dokładniejsze dane.

W przypadku prowadzonych kampanii Google Ads głównym atutem będzie możliwość dokładniejszego dopasowania reklamy kampanii remarketingowych.

Nowa funkcja zostanie aktywowana na wszystkich kontach Google Analytics w najbliższych tygodniach.

Więcej informacji o Google Signals wraz z instrukcją aktywacji możesz przeczytać na: https://support.google.com/analytics/answer/7532985?hl=pl

(0)
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej