Google Signals czyli Cross Device w Google Analytics

Google Signals czyli Cross Device w Google Analytics

Nowa funkcjonalność Google Analytics już na kontach partnerów Google! Mowa o Google Signals, czyli długo oczekiwanym Cross Devices. Jeszcze lepsza personalizacja reklam na wyciągnięcie ręki!

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Google wprowadza na kontach Analytics swoich partnerów nowe rozwiązanie Google Signals Beta, które ma pomóc marketerom jeszcze lepiej raportować dane o zachowaniach użytkowników oraz zwiększyć skuteczność działań remarketingowych kampanii Google Ads. Nowa funkcja agreguje dane o użytkownikach którzy włączyli na swoich kontach „Personalizacja reklam” i de facto pozwolili Google na zbieranie bardziej szczegółowych danych o swoim zachowaniach w sieci w celu lepszej personalizacji reklam. Nowa funkcja to nic innego jak długo oczekiwane Cross Devices w Analytics, które dotychczas było dostępne w przypadku zaimplementowania USER ID.

Jak aktywować Google Signals?

Cross Device

Analizując dane kont naszych klientów oraz porównując to z raportami takich firm jak AIB, Criteo, Google możemy powiedzieć, że przyszłość digital marketingu leży po stronie dokładnego zrozumienia zachowań konsumentów w sieci. Jednym z kluczowych elementów podlegającym analizie jest cross device. Dzisiejszy e-konsument korzysta z wielu urządzeń, a ścieżka zakupowa zawiera wiele interakcji. Dotychczasowe poleganie wyłącznie na ciasteczkach przypisanych do urządzenia wydaje się być przestarzałe i niewystarczające. W wielkim skrócie użytkownik korzystający z telefonu komórkowego oraz komputera był dotychczas traktowany jako dwie różne osoby. W przypadku korzystania z większej ilości urządzeń, np. w pracy dane były jeszcze bardziej niedokładne. Teraz w przypadku włączonej funkcji personalizacji reklam klient otrzyma trafniejsze reklamy a my dokładniejsze dane.

Google Signals

Technologia Google Signals będzie działać na zasadzie dopasowania Exact Match filtrując ruch z różnych urządzeń i dopasowując go do danego użytkownika. Odfiltrowane dane będą dostępne w panelu zbiorczym nie będą jednak dostępne dla niektórych widoków jak panele, raporty niestandardowe, segmenty czy BigQuery Export.

Jak możemy to wykorzystać w praktyce? Otrzymamy możliwość dokładniejszego raportowania użytkowników korzystających z różnych urządzeń, otrzymamy możliwość dokładniejszego modelowania atrybucji czy docelowo mierzenia i przypisywania konwersji do użytkownika. W konsekwencji marketer znacznie lepiej zrozumie ruch oraz zachowania na swojej stronie. Otrzymamy dokładniejsze dane.

W przypadku prowadzonych kampanii Google Ads głównym atutem będzie możliwość dokładniejszego dopasowania reklamy kampanii remarketingowych.

Nowa funkcja zostanie aktywowana na wszystkich kontach Google Analytics w najbliższych tygodniach.

Więcej informacji o Google Signals wraz z instrukcją aktywacji możesz przeczytać na: https://support.google.com/analytics/answer/7532985?hl=pl

(0)
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej