Google wprowadza na kontach Analytics swoich partnerów nowe rozwiązanie Google Signals Beta, które ma pomóc marketerom jeszcze lepiej raportować dane o zachowaniach użytkowników oraz zwiększyć skuteczność działań remarketingowych kampanii Google Ads. Nowa funkcja agreguje dane o użytkownikach którzy włączyli na swoich kontach „Personalizacja reklam” i de facto pozwolili Google na zbieranie bardziej szczegółowych danych o swoim zachowaniach w sieci w celu lepszej personalizacji reklam. Nowa funkcja to nic innego jak długo oczekiwane Cross Devices w Analytics, które dotychczas było dostępne w przypadku zaimplementowania USER ID.
Cross Device
Analizując dane kont naszych klientów oraz porównując to z raportami takich firm jak AIB, Criteo, Google możemy powiedzieć, że przyszłość digital marketingu leży po stronie dokładnego zrozumienia zachowań konsumentów w sieci. Jednym z kluczowych elementów podlegającym analizie jest cross device. Dzisiejszy e-konsument korzysta z wielu urządzeń, a ścieżka zakupowa zawiera wiele interakcji. Dotychczasowe poleganie wyłącznie na ciasteczkach przypisanych do urządzenia wydaje się być przestarzałe i niewystarczające. W wielkim skrócie użytkownik korzystający z telefonu komórkowego oraz komputera był dotychczas traktowany jako dwie różne osoby. W przypadku korzystania z większej ilości urządzeń, np. w pracy dane były jeszcze bardziej niedokładne. Teraz w przypadku włączonej funkcji personalizacji reklam klient otrzyma trafniejsze reklamy a my dokładniejsze dane.
Google Signals
Technologia Google Signals będzie działać na zasadzie dopasowania Exact Match filtrując ruch z różnych urządzeń i dopasowując go do danego użytkownika. Odfiltrowane dane będą dostępne w panelu zbiorczym nie będą jednak dostępne dla niektórych widoków jak panele, raporty niestandardowe, segmenty czy BigQuery Export.
Jak możemy to wykorzystać w praktyce? Otrzymamy możliwość dokładniejszego raportowania użytkowników korzystających z różnych urządzeń, otrzymamy możliwość dokładniejszego modelowania atrybucji czy docelowo mierzenia i przypisywania konwersji do użytkownika. W konsekwencji marketer znacznie lepiej zrozumie ruch oraz zachowania na swojej stronie. Otrzymamy dokładniejsze dane.
W przypadku prowadzonych kampanii Google Ads głównym atutem będzie możliwość dokładniejszego dopasowania reklamy kampanii remarketingowych.
Nowa funkcja zostanie aktywowana na wszystkich kontach Google Analytics w najbliższych tygodniach.
Więcej informacji o Google Signals wraz z instrukcją aktywacji możesz przeczytać na: https://support.google.com/analytics/answer/7532985?hl=pl