Google Signals czyli Cross Device w Google Analytics
Nowa funkcjonalność Google Analytics już na kontach partnerów Google! Mowa o Google Signals, czyli długo oczekiwanym Cross Devices. Jeszcze lepsza personalizacja reklam na wyciągnięcie ręki!
Google wprowadza na kontach Analytics swoich partnerów nowe rozwiązanie Google Signals Beta, które ma pomóc marketerom jeszcze lepiej raportować dane o zachowaniach użytkowników oraz zwiększyć skuteczność działań remarketingowych kampanii Google Ads. Nowa funkcja agreguje dane o użytkownikach którzy włączyli na swoich kontach „Personalizacja reklam” i de facto pozwolili Google na zbieranie bardziej szczegółowych danych o swoim zachowaniach w sieci w celu lepszej personalizacji reklam. Nowa funkcja to nic innego jak długo oczekiwane Cross Devices w Analytics, które dotychczas było dostępne w przypadku zaimplementowania USER ID.
Cross Device
Analizując dane kont naszych klientów oraz porównując to z raportami takich firm jak AIB, Criteo, Google możemy powiedzieć, że przyszłość digital marketingu leży po stronie dokładnego zrozumienia zachowań konsumentów w sieci. Jednym z kluczowych elementów podlegającym analizie jest cross device. Dzisiejszy e-konsument korzysta z wielu urządzeń, a ścieżka zakupowa zawiera wiele interakcji. Dotychczasowe poleganie wyłącznie na ciasteczkach przypisanych do urządzenia wydaje się być przestarzałe i niewystarczające. W wielkim skrócie użytkownik korzystający z telefonu komórkowego oraz komputera był dotychczas traktowany jako dwie różne osoby. W przypadku korzystania z większej ilości urządzeń, np. w pracy dane były jeszcze bardziej niedokładne. Teraz w przypadku włączonej funkcji personalizacji reklam klient otrzyma trafniejsze reklamy a my dokładniejsze dane.
Google Signals
Technologia Google Signals będzie działać na zasadzie dopasowania Exact Match filtrując ruch z różnych urządzeń i dopasowując go do danego użytkownika. Odfiltrowane dane będą dostępne w panelu zbiorczym nie będą jednak dostępne dla niektórych widoków jak panele, raporty niestandardowe, segmenty czy BigQuery Export.
Jak możemy to wykorzystać w praktyce? Otrzymamy możliwość dokładniejszego raportowania użytkowników korzystających z różnych urządzeń, otrzymamy możliwość dokładniejszego modelowania atrybucji czy docelowo mierzenia i przypisywania konwersji do użytkownika. W konsekwencji marketer znacznie lepiej zrozumie ruch oraz zachowania na swojej stronie. Otrzymamy dokładniejsze dane.
W przypadku prowadzonych kampanii Google Ads głównym atutem będzie możliwość dokładniejszego dopasowania reklamy kampanii remarketingowych.
Nowa funkcja zostanie aktywowana na wszystkich kontach Google Analytics w najbliższych tygodniach.
Więcej informacji o Google Signals wraz z instrukcją aktywacji możesz przeczytać na: https://support.google.com/analytics/answer/7532985?hl=pl
Ten wpis jest aktualizacją treści z 27 lipca 2018 roku.