Decorlabs zgłosił się do nas z niemalże zerową widocznością. Klient chciał zyskać rozpoznawalność w Google wśród firm oferujących tapety i fototapety.
Celem klienta był wzrost ruchu organicznego na stronie internetowej po 6 miesiącach od rozpoczęcia współpracy.
Wraz ze wzrostem widoczności i ruchu, po 12 miesiącach Decorlabs chciał zobaczyć również wzrost konwersji i sprzedaży zarówno organicznej jak i z reklam w Google.
Z Decorlabs pracujemy od lutego 2023 roku.
Firma oferuje głównie tapety i fototapety na ściany, więc działa w konkurencyjnej branży. Decorlabs jest klientem, którego bez wahania można określić jako klient zaangażowany.
Od początku współpracy Decorlabs wdraża wszystkie nasze rekomendacje i zalecenia. Jest świadomy, że wyniki pozycjonowania strony nie przychodzą z dnia na dzień i z zaangażowaniem podchodzi do monitorowania efektów. Wiele wysiłku wkłada, by stale udoskonalać swoją stronę i powiększać bazę produktów zgodnie z zapotrzebowaniem użytkowników.
Branża tapet i fototapet jest obecnie bardzo dynamiczna, a klient dokładnie śledzi najnowsze motywy i realizuje projekty zgodnie z panującymi trendami. Ich otwartość na wszelkie zmiany pomaga w osiąganiu celów.
Nasza współpraca z Decorlabs stanowi doskonały przykład, że inwestowanie w pozycjonowanie i kampanie reklamowe w Google od samego początku procesu budowy widoczności i ruchu na stronie internetowej przynosi rewelacyjne rezultaty, pod warunkiem konsekwentnego wdrażania rekomendacji i zaleceń.
Decorlabs jest doskonałym przykładem tego, że strategię reklam w Google trzeba dostosowywać wraz z upływem czasu, gdy firma się rozwija i zwiększa swój asortyment. Bardzo się cieszę, że klient nam zaufał i pozwolił wdrażać potrzebne zmiany. Mam nadzieję, że dalsza współpraca przyniesie nam jeszcze większą sprzedaż z kampanii płatnych.
Od samego początku współpracy prowadziliśmy dla Decorlabs usługi Google Ads. Celem kampanii płatnych było zwiększenie rozpoznawalności brandu i sprzedaży produktów.
Początkowo postawiliśmy na 3 kampanie produktowe Performance Max. Podzieliliśmy je według kategorii: tapety, fototapety oraz reszta produktów.
Ustawiliśmy również kampanię DSA promującą tapety i fototapety oferowane przez klienta.
Przez pierwsze dwa miesiące współpracy, taka strategia sprawdzała się bardzo dobrze. Osiągaliśmy wzrosty w sprzedaży produktów i większą rozpoznawalność brandu.
Jednak jak widzisz na wykresie, trzeci miesiąc współpracy (maj) przyniósł spadek wyników.
Wraz z rozwojem firmy okazało się, że klient oferuje zbyt wiele produktów, by nasze kampanie mogły działać tak dobrze jak w poprzednich miesiącach bez zmiany budżetu.
Postanowiliśmy więc zmienić strategię.
Połączyliśmy fototapety i tapety w jedną kampanię na większym budżecie. Wydzieliliśmy z niej bestsellery, dla których stworzyliśmy osobne reklamy. Dzięki temu zabiegowi mogliśmy reklamować najlepiej sprzedające się produkty na największym budżecie.
Jak widać na wykresie powyżej, już w kolejnym miesiącu zmiana podejścia przyniosła bardzo dobre rezultaty. Klient zdecydował się również na comiesięczne zwiększanie budżetu, co pozwala nam osiągać lepszą konwersję z miesiąca na miesiąc.
Warto docenić zaangażowanie klienta w proces tworzenia reklam – otrzymaliśmy od Decorlabs wszystkie potrzebne materiały do kampanii, klient sam stworzył filmik do reklam Performance Max, a komunikacja nie stanowi żadnego problemu.
Dzięki naszym reklamom liczba transakcji za pośrednictwem Google Ads znacząco wzrosła:
Osiągnęliśmy wzrost na poziomie 382,02% porównując przychody z Google Ads w ostatnim miesiącu współpracy (sierpień 2023) do pierwszego miesiąca współpracy (marzec 2023).
Współpraca z Panem Michałem to dla mnie niezwykła przyjemność! Doskonale się rozumiemy i wspólnie dążymy do wyznaczonych celów. To naprawdę doskonały przykład partnerskiej współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu. Klient wykazuje ogromne zaangażowanie w nasze działania i docenia wysiłek, jaki wkładamy w budowanie widoczności strony. To naprawdę motywuje mnie do dalszego doskonalenia usług i ciągłego podnoszenia poprzeczki.
Proces SEO standardowo rozpoczęliśmy od wykonania audytu i przeanalizowania słów kluczowych, które użytkownicy mogą wyszukiwać w temacie produktów oferowanych przez klienta.
Zmiany zaczęliśmy na stronie głównej, gdzie wprowadziliśmy odpowiednie meta dane.
Tak wygląda zmieniony Title i Meta Description:
Przygotowaliśmy dla Decorlabs opis na stronę główną. Zadbaliśmy o odpowiednią optymalizację treści i naturalne nasycenie słowami kluczowymi.
Zaproponowaliśmy klientowi również wdrożenie stopki, nałożenie tekstu alternatywnego na logo, dodanie danych kontaktowych, takich jak mail czy numer telefonu na górze strony.
Poleciliśmy również wdrożenie widocznej informacji o darmowej dostawie:
Drzewo kategorii na stronie klienta było dosyć mało rozbudowane:
Zarekomendowaliśmy dodanie kilku kategorii, dodanie nowości, bestsellerów i rozbudowanie tych najważniejszych, jak Tapety.
Dzięki analizie słów kluczowych i analizie konkurencji stworzyliśmy nową podkategorię Wnętrza, dla której wydzieliliśmy fototapety do poszczególnych wnętrz i stworzyliśmy dedykowane opisy.
Stworzenie tych podkategorii okazało się strzałem w dziesiątkę. Pozycje podstron na słowa kluczowe związane z konkretnymi pomieszczeniami wzrosły i przyczyniły się do wzrostu widoczności całej strony:
Frazy te są stale monitorowane i ze względu na wysokie wolumeny osiągnięcie TOP3, TOP5, TOP10 może zająć trochę dłużej, ale jesteśmy już bardzo blisko osiągnięcia celu.
Dbamy również o opisy na podstronach kategorii. Szczególną uwagę zwracamy na dobranie odpowiednich słów kluczowych, linkowanie wewnętrzne i jakość naszych treści. Chcemy, aby treści współgrały ze stylem marki i były jednocześnie bardzo dobrze zoptymalizowane.
Przykładowy opis kategorii:
Górny opis kategorii
Dolny opis kategorii
Ponieważ klient prowadzi swój sklep w CMS-ie Shoper, URL-e automatycznie dodają się z nieprzyjaznymi w odbiorze dla użytkowników i Google numerami. Podczas optymalizacji zmieniamy strukturę URL-i oraz optymalizujemy meta dane.
Branża, w której działa Decorlabs, jest bardzo konkurencyjna, przez co trudno osiągnąć w krótkim czasie bardzo wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też nie kończymy naszych optymalizacji po pierwszych zmianach. Na bieżąco monitorujemy pozycję fraz i reoptymalizujemy treści i meta dane tak, by maksymalnie wykorzystać potencjał wybranych słów kluczowych.
Dzięki temu poprawiamy pozycję kategorii w SERP-ach.
Wysłaliśmy klientowi rekomendacje dotyczące optymalizacji produktów. Skupiliśmy się szczególnie na opisach alternatywnych oraz nazwach nowych produktów, tak by odpowiadały dobranym do produktów słowom kluczowym.
Aby budować pozycję eksperta i zwiększać ruch i widoczność na stronie internetowej mocno angażujemy się w proces tworzenia treści na stronie klienta.
Dlaczego to ważne? Blog może odpowiadać na wiele pytań klientów, które pojawiają się w ich głowach jeszcze przed zakupem tapety. Dostarczając praktycznych wskazówek i porad, zwiększamy również szansę, że użytkownik nam zaufa i dokona zakupu na naszej stronie.
Przeanalizowaliśmy stronę, konkurencję i na podstawie narzędzi takich jak Semrush przygotwaliśmy rozbudowany content plan z tematami artykułów i dobranymi słowami kluczowymi.
Tworzymy dla klienta 2 artykuły blogowe miesięcznie.
Zajmujemy się optymalizacją treści, naturalnym linkowaniem wewnętrznym, opisami alternatywnymi grafik czy odpowiednim doborem zdjęć.
Zarekomendowaliśmy klientowi również wprowadzenie dodatkowych funkcji na blogu, które będą wspierać budowanie autorytetu i pozycji eksperta w branży oraz poprawią odbiór treści dla użytkownika.
Zarekomendowaliśmy wdrożenie takich elementów jak:
Tak wygląda przykładowy wpis po wprowadzonych zmianach:
A tak wygląda nowa odsłona bloga:
Odpowiednia optymalizacja wpisów przyczyniła się do wzrostu pozycji fraz kluczowych dobranych do bloga:
Nasza strategia linkowania rozpoczęła się od klasycznego podejścia. Na samym początku dokładnie wybraliśmy strony, które najlepiej pasowały do Decorlabs.
Kolejnym krokiem było dokładne sprawdzenie, czy klient ma swoje profile na różnych platformach, takich jak media społecznościowe, miejsca w marketplace’ach czy katalogach firm.
Następnie nasza strategia skupiła się na tworzeniu linków (10-12 miesięcznie) o najwyższej jakości, które były umieszczane tylko na portalach, które są indeksowane.
Poza zdobywaniem linków, podejmujemy również inicjatywy zmierzające do zwiększenia widoczności i generowania ruchu na stronie poprzez płatne publikacje.
Co miesiąc dobieram portale z wyższymi parametrami niż strona klienta.
Na początku współpracy:
Obecnie:
Wzrost widoczności, jaki udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie przewyższył oczekiwania zarówno moje jak i klienta. Połączenie działań SEO i kampanii Google Ads było strzałem w dziesiątkę.
Pierwszy miesiąc jest bardzo analityczny, przygotowujemy audyt, opracowujemy strategię i dużo rozmawiamy z klientem, aby poznać jego biznes i oczekiwania względem nas.
Spadek, który widać w okresie wakacyjnym, wiąże się z sezonowością branży. Największe zainteresowanie tapetami i fototapetami występuje tuż przed wakacjami i na początku jesieni.
Łączne przychody klienta zwiększyły się o 290% od początku współpracy (marzec 2023)! Co udowadnia, że połączenie działań SEO z Google Ads przynosi fantastyczne rezultaty.
Ruch organiczny na stronie klienta wzrósł o niemal 287% (marzec 2023 – sierpień 2023).
Łączna liczba wyświetleń (SC) wzrosła o około 430% w porównaniu do początku współpracy (marzec 2023 roku).
Na bieżąco dostajemy również pozytywny feedback od klienta co jest niezwykle budujące i motywujące do dalszej pracy:
Nie spodziewaliśmy się tak dobrych efektów w zaledwie pół roku współpracy. Bardzo się cieszymy, że zarówno komunikacja jak i wdrażanie wszelkich zmian przebiega wręcz natychmiastowo! Pozostaje nam życzyć sobie wzajemnie wielu owocnych lat współpracy!
Delante to solidny partner biznesowy. Firma odpowiedzialna jest za nasze kampanie Google Ads oraz SEO. Już w pierwszych miesiącach współpracy nasz sklep internetowy osiągnął bardzo dobre wyniki – skokowy wzrost widoczności oraz zadowalające zwroty z inwestycji w kampanie Ads. Współpraca i kontakt ze specjalistami, Panią Dagmarą oraz Panem Tomaszem, to pełen profesjonalizm. Zależy im abyśmy osiągali nasze cele biznesowe. Zespół posiada bardzo dużą wiedzę z zakresu marketingu internetowego, którą skutecznie wykorzystuje w działaniach dla swoich Klientów, a efekty mówią same za siebie.
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.