Właściciel Sharetea, renomowanej marki światowej klasy herbaty bąbelkowej (bubble tea), skontaktował się z nami po nieudanej migracji. Potrzebował pomocy w rozwiązaniu kilku problemów związanych z technicznym SEO, które wystąpiły podczas przenoszenia strony internetowej z platformy WordPress na system zarządzania treścią Squarespace.
Po nieudanej migracji strony, Klient zauważył znaczny spadek widoczności, a co za tym idzie także ruchu organicznego. Naszym głównym celem było przywrócenie utraconej widoczności strony.
Klient poprosił nas również o pomoc w zwiększeniu liczby słów kluczowych, na które pozycjonuje się strona Sharetea. Naszym zadaniem było wprowadzenie ich do TOP3 i TOP10.
Nierzadko pracujemy z Klientami, których strony odnotowują spadki wydajności po migracji. Prawdę mówiąc, im wcześniej Specjalista SEO zabierze się za naprawianie problemów, tym większe szanse na odzyskanie ruchu. Byłam bardzo zadowolona, widząc jak widoczność strony Sharetea wraca do normy w tak krótkim czasie!
W trakcie migracji Klient zdecydował się pozbyć się stron lokalizacji punktów Sharetea. Niestety, przyczyniło się to do sporej utraty widoczności. Zaleciliśmy przywrócenie adresów lokali Sharetea, co jednak wymagało wprowadzenia poważnych modyfikacji w planie marketingowym Klienta.
Brak stron lokalizacji okazał się być jednym z głównych czynników przyczyniających się do ogromnego spadku widoczności Sharetea po migracji. W poprzedniej wersji witryny każda lokalizacja Sharetea miała dedykowaną podstronę. Szybko okazały się one niezwykle istotne dla utrzymania widoczności i generowania ruchu. Wiąże się to z tym, że Sharetea oferuje swoje produkty lokalnie, dlatego lokalne słowa kluczowe pomagały Klientowi przyciągać potencjalnych klientów znajdujących się w okolicy wybranego punktu Sharetea.
Naszym głównym wyzwaniem okazało się rozwiązanie następującej kwestii. Z racji na to, że Klient stale rozbudowywał swoją sieć puntów sprzedaży Sharetea, musieliśmy zastosować rozwiązanie, które automatycznie dodawałoby nową stronę lokalizacji odpowiadającej nowemu stoisku. Wprowadzenie tego pomysłu niestety kolidowało z nowym projektem strony Sharetea. Dlatego musieliśmy wypracować inne rozwiązanie, które jednocześnie pomogłoby odzyskać widoczność, jak i współgrać z planami marketingowymi Klienta.
Zaproponowaliśmy stworzenie stron lokalizacji, które zawierały listę najbardziej popularnych stanowisk Shartea w danym regionie. Tym samym udało się nam ograniczyć liczbę podstron, przy jednoczesnym przyciągnięciu ruchu na stronę dzięki lokalnym słowom kluczowym. Okazało się, że nasz pomysł pomógł nam zrealizować założone cele:
Tak obecnie wygląda menu dla stron lokalizacji:
Podczas przeprowadzania migracji, często dochodzi do problemów z linkowaniem wewnętrznym. Dzięki audytowi udało nam się znaleźć kilka błędnych ścieżek linków, które należało naprawić.
Innym istotnym problemem było nie do końca poprawnie działające linkowanie wewnętrzne. Znaleźliśmy kilka przypadków w których linki wewnątrz strony prowadziły do nieprawidłowej podstrony lub tworzyły kompletnie niepotrzebny łańcuch przekierowań.
Co więcej, nowa strona Sharetea miała całkowicie inną strukturę URL. Naprawienie linkowania wewnętrznego było kluczowe dla poprawienia wydajności strony. Zajęliśmy się również naprawą błędnych adresów URL, które, jak się okazało, nie były indeksowane z trzech powodów: duplikacji, braku kanonizacji i przekierowań.
Praca nad technicznymi aspektami SEO okazała się sporą częścią procesu odzyskiwania widoczności dla Sharetea. Nasz następny krok? Praca nad hierarchicznym ułożeniem tytułów i podtytułów.
Znaleźliśmy kilka elementów w strukturze nagłówków, nad którymi musieliśmy popracować. Na przykład na niektórych stronach nie było ani jednego nagłówka H2, który jest istotny dla optymalizacji pod kątem słów kluczowych. Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w całej strukturze nagłówków, co miało przełożyć się na podniesienie pozycji witryny w rankingu.
Naszym następnym krokiem było zajęcie się się linkowaniem wewnętrznym. Chcieliśmy dodać więcej hiperlinków pomiędzy poszczególnymi stronami. To pomogło nam połączyć i pogrupować treści zamieszczone na stronie Sharetea.
Na stronie Sharetea brakowało bardzo ważnego elementu SEO, jakim jest linkowanie wewnętrzne. Zaczęliśmy dodawać hiperlinki do treści tekstów opublikowanych na stronie Klienta. Robiliśmy to głównie poprzez dodawanie anchorów do słów kluczowych.
Co na pierwszy rzut oka może wydawać się drobną zmianą kosmetyczną, w rzeczywistości okazuje się pomagać słowom kluczowym lepiej radzić sobie w SERP.
Korzystając ze stworzonej wcześniej listy słów kluczowych, zaczęliśmy formatować tekst opublikowany na stronie Klienta. Tak wygląda fragment tekstu po wyróżnieniu najważniejszych słów kluczowych:
Kolejnym niezwykle ważnym elementem strategii SEO dla Sharetea było napisanie i opublikowanie tekstów na stronę.
Żeby pomóc stronie odzyskać widoczność, postanowiliśmy zająć się pisaniem treści. Co ciekawe, Sharetea nigdy nie prowadziło bloga firmowego, a co za tym idzie, czekało nas sporo pracy do nadrobienia. Przeprowadziliśmy wstępne szukanie słów kluczowych i co 30 dni tworzyliśmy nowy harmonogram publikacji na kolejny miesiąc. Te działania miały na celu pomóc Sharetea pojawiać się częsciej w wynikach wyszukiwania.
Poniżej kilka przykładów na to jak optymalizowanie wpisów blogowych na wybrane frazy biznesowe ułatwiło stronie Sharetea poprawić swoją widoczność:
Poniżej przykład miesięcznego terminarzu publikacji treści przygotowanego dla Sharetea:
Link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków zewnętrznych, jest nieodłączną częścią strategii SEO tworzonych w Delante. W przypadku Sharetea, dążyliśmy do systematycznego zwiększania liczby linków zewnętrznych, prowadzących do strony Klienta.
Zgodnie z naszym standardowym podejściem, nasz zespół sukcesywnie zdobywał linki zewnętrzne od mocnych stron internetowych, które były powiązane tematycznie z branżą Klienta. Dzięki temu wiarygodność domeny naszego Klienta stawała się coraz mocniejsza.
Warto dodać, że wszystkie linki zewnętrzne, które udało się nam pozyskać dla Sharetea, były tworzone ręcznie i poddawane weryfikacji pod kątem jakości.
W ramach procesu off-site dla Sharetea opracowaliśmy także harmonogram publikacji treści sponsorowanych. Dzięki temu mogliśmy dodatkowo wzmocnić wybrane słowa kluczowe, którym udało się zająć wysokie pozycje (TOP10). To z kolei pomogło tym frazom zyskać jeszcze wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Po zaledwie 6 miesiącach współpracy nad stroną Sharetea, udało nam się osiągnąć nasz główny cel – odzyskaliśmy widoczność utraconą przez migrację.
Warto też zwrócić uwagę na to, jak proces optymalizacji wpłynął na widoczność strony Sharetea przez 6 miesięcy: