.animate-view{opacity: 1 !important;}

Top 1 najważniejsze frazy

Drogeria internetowa Link building
O kliencie

Prezentowany klient to duża, międzynarodowa drogeria internetowa dla której prowadziliśmy część SEO – działania link buildingowe.

Zobacz, jak strategia link buildingowa pomogła wprowadzić najważniejsze frazy do top3.

Zespół SEO

Współpraca z tym klientem była niezwykle ciekawym wyzwaniem – frazy, które wspólnie wybraliśmy do linkowania były bardzo konkurencyjne, o wysokich wolumenach wyszukiwania miesięcznego. Musieliśmy konkurować się z równie dużymi graczami na rynku, których domeny miały dłuższa historię, wyższe parametry i budżety SEO. Pomimo dużej konkurencyjności i tego, że byliśmy odpowiedzialni tylko za część procesu SEO, udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki i podnieść najważniejsze frazy do TOP3 a nawet TOP1. Wszystko dzięki uporządkowanej strategii, w której każdy link był przemyślany i miał swoje miejsce.

Gosia Kwiecień
Gosia Kwiecień Head of SEO

Analiza

Proces link buildingu dla klientaprowadziliśmy od kwietnia do grudnia 2020. Wcześniej współpracowaliśmy w ramach usługi copywritingu – wspieraliśmy drogerię w tworzeniu treści na kategorie.

Firma posiada własny dział SEO, który pracuje nad zwiększeniem widoczności strony.

Szybkie fakty:

  • Outsourcing linkowania
  • Dział SEO wewnątrz firmy
  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Ogólne, wysoko wolumenowe frazy
  • Rynek polski
  • Prowadzenie fragmentu procesu SEO

Strategia linkowania

Na początku chcemy zaznaczyć, że linkowanie to tylko część procesu SEO, około 30%. I tez w takim stopniu odbija się na wynikach. W związku z tym musi on być mocno skorelowany z procesem on-site aby wyniki były jak najlepsze. Było to dla nas istotne przy ustalaniu strategii dla klienta, dlatego ściśle współpracowaliśmy z wewnętrznym działem SEO.

Proces linkowania w Delante to skrupulatnie ułożona strategia dopasowana do klienta i branży.

Na początku współpracy klient wskazał listę słów kluczowych oraz URLi, które były dla niego istotne i nad którymi obecnie pracował dział SEO. Dobraliśmy do nich także słowa wynikające z własnego researchu i skupiliśmy się na podanych URLach tworząc linki:

  • Exact match
  • Zawierające słowo kluczowe i brand
  • Zawierające część exact match
  • Na czysty URL

Frazy oraz URLe były aktualizowane co 3 miesiące. Tak prowadzony proces off-site jest najbardziej skuteczny i efektywny.

W tym procesie tworzyliśmy 20 linków miesięcznie. 

Linki, które tworzymy:

  • mają wysokie parametry (wyższe niż strona Klienta),
  • są dodawane ręcznie,
  • są linkami głównie tematycznymi,
  • pochodzą z różnych kanałów: social media, katalogi, bookmarking sites, artykuły, fora,
  • mają unikalne treści,
  • są otoczone właściwym tekstem,
  • są dodatkowo indeksowane także przez zewnętrzne narzędzia.

Pozostaje odwieczne pytanie – “jak mierzyć efektywność linkowania?”. W strategii linkowania zwracamy uwagę na efekty w postaci:

  • Wzrostu pozycji fraz wykorzystywanych w linkowaniu
  • Wzrostu liczby linków i parametrów linków

Zwracamy też uwagę na wyświetlenia, wejścia i widoczność poszczególnych podstron, jednak trzeba pamiętać, że na te elementy będą miały też wpływ inne działania na stronie i poza nią.

Proces linkowania
dla drogerii internetowej

Pracowaliśmy w interwałach 3-miesięcznych, w których wykonywaliśmy linki do wybranych podstron i na ustalone słowa kluczowe. Co 3 miesiące zmienialiśmy frazy oraz URL po konsultacjach z klientem, wybierając frazy, które były na dany moment najważniejsze z perspektywy biznesowej. Takie podejście pozwalało nam dobrze rozplanować sprinty tygodniowe oraz pracę na frazach przez dłuższy czas, co przekładało się na wyniki.

Linki, które tworzyliśmy, były dodatkowo dolinkowywane aby je wzmocnić i przyspieszyć proces indeksowania. Takie podejście w świecie SEO nosi nazwę piramidy linków.

W pierwszej kolejności wybraliśmy frazy ogólne, takie jak:

  • Perfumeria internetowa
  • Perfum (pomimo, że takie słowo nie istnieje, było one ważne dla klienta z uwagi na to, że często użytkownicy szukali niepoprawnej formy)
  • Drogeria internetowa
  • Drogeria online

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz ogólnych

Wszystkie dane pochodzą z zewnętrznych, niezależnych narzędzi. 

Fraza: drogeria online
Pozycja na starcie: 11
Najlepsza pozycja: 1

general phrases match notino graph

Fraza: drogeria internetowa
Pozycja na starcie: 16
Najlepsza pozycja: 1

online drugstore keyword match graph

W kolejnym etapie linkowaliśmy do głównych kategorii oraz wzmacnialiśmy cały czas stronę główną.

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do kategorii

notino cathegory keywords examples

Wzrost liczby linków do linkowanej kategorii:

link profile after link building process graph

Pozycje fraz:

Fraza: oryginalne perfumy
Pozycja startowa: 6
Najlepsza pozycja: 1

notino cathegory keyword graph

Fraza: serum do twarzy
Pozycja startowa: 3
Najlepsza pozycja: 1

notino face serum keyword graph

Fraza: krem dla mężczyzn
Pozycja startowa: 14
Najlepsza pozycja: 1

notino cream for men keyword graph

W kolejnych 3 miesiącach przeszliśmy do linkowania fraz dopasowanych do produktów, jednocześnie cały czas wspierając linkowanie kategorii i strony głównej.

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do produktów

Fraza: Farmona Herbal Care Lavender
Pozycja startowa: 5
Najlepsza pozycja: 2

notino product keyword graph

Wzrost pozycji linkowanych fraz oraz liczby domen linkujących w połączeniu z działaniami na stronie, które były wykonywane w teamie SEO klienta, owocowały ciągłym wzrostem widoczności strony:

notino visibility increase graph

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM