Prezentowany klient to duża, międzynarodowa drogeria internetowa dla której prowadziliśmy część SEO – działania link buildingowe.
Zobacz, jak strategia link buildingowa pomogła wprowadzić najważniejsze frazy do top3.
Współpraca z tym klientem była niezwykle ciekawym wyzwaniem – frazy, które wspólnie wybraliśmy do linkowania były bardzo konkurencyjne, o wysokich wolumenach wyszukiwania miesięcznego. Musieliśmy konkurować się z równie dużymi graczami na rynku, których domeny miały dłuższa historię, wyższe parametry i budżety SEO. Pomimo dużej konkurencyjności i tego, że byliśmy odpowiedzialni tylko za część procesu SEO, udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki i podnieść najważniejsze frazy do TOP3 a nawet TOP1. Wszystko dzięki uporządkowanej strategii, w której każdy link był przemyślany i miał swoje miejsce.
Proces link buildingu dla klientaprowadziliśmy od kwietnia do grudnia 2020. Wcześniej współpracowaliśmy w ramach usługi copywritingu – wspieraliśmy drogerię w tworzeniu treści na kategorie.
Firma posiada własny dział SEO, który pracuje nad zwiększeniem widoczności strony.
Na początku chcemy zaznaczyć, że linkowanie to tylko część procesu SEO, około 30%. I tez w takim stopniu odbija się na wynikach. W związku z tym musi on być mocno skorelowany z procesem on-site aby wyniki były jak najlepsze. Było to dla nas istotne przy ustalaniu strategii dla klienta, dlatego ściśle współpracowaliśmy z wewnętrznym działem SEO.
Proces linkowania w Delante to skrupulatnie ułożona strategia dopasowana do klienta i branży.
Na początku współpracy klient wskazał listę słów kluczowych oraz URLi, które były dla niego istotne i nad którymi obecnie pracował dział SEO. Dobraliśmy do nich także słowa wynikające z własnego researchu i skupiliśmy się na podanych URLach tworząc linki:
Frazy oraz URLe były aktualizowane co 3 miesiące. Tak prowadzony proces off-site jest najbardziej skuteczny i efektywny.
W tym procesie tworzyliśmy 20 linków miesięcznie.
Pozostaje odwieczne pytanie – “jak mierzyć efektywność linkowania?”. W strategii linkowania zwracamy uwagę na efekty w postaci:
Zwracamy też uwagę na wyświetlenia, wejścia i widoczność poszczególnych podstron, jednak trzeba pamiętać, że na te elementy będą miały też wpływ inne działania na stronie i poza nią.
Pracowaliśmy w interwałach 3-miesięcznych, w których wykonywaliśmy linki do wybranych podstron i na ustalone słowa kluczowe. Co 3 miesiące zmienialiśmy frazy oraz URL po konsultacjach z klientem, wybierając frazy, które były na dany moment najważniejsze z perspektywy biznesowej. Takie podejście pozwalało nam dobrze rozplanować sprinty tygodniowe oraz pracę na frazach przez dłuższy czas, co przekładało się na wyniki.
Linki, które tworzyliśmy, były dodatkowo dolinkowywane aby je wzmocnić i przyspieszyć proces indeksowania. Takie podejście w świecie SEO nosi nazwę piramidy linków.
W pierwszej kolejności wybraliśmy frazy ogólne, takie jak:
Wszystkie dane pochodzą z zewnętrznych, niezależnych narzędzi.
Fraza: drogeria online
Pozycja na starcie: 11
Najlepsza pozycja: 1
Fraza: drogeria internetowa
Pozycja na starcie: 16
Najlepsza pozycja: 1
W kolejnym etapie linkowaliśmy do głównych kategorii oraz wzmacnialiśmy cały czas stronę główną.
Wzrost liczby linków do linkowanej kategorii:
Pozycje fraz:
Fraza: oryginalne perfumy
Pozycja startowa: 6
Najlepsza pozycja: 1
Fraza: serum do twarzy
Pozycja startowa: 3
Najlepsza pozycja: 1
Fraza: krem dla mężczyzn
Pozycja startowa: 14
Najlepsza pozycja: 1
W kolejnych 3 miesiącach przeszliśmy do linkowania fraz dopasowanych do produktów, jednocześnie cały czas wspierając linkowanie kategorii i strony głównej.
Fraza: Farmona Herbal Care Lavender
Pozycja startowa: 5
Najlepsza pozycja: 2
Wzrost pozycji linkowanych fraz oraz liczby domen linkujących w połączeniu z działaniami na stronie, które były wykonywane w teamie SEO klienta, owocowały ciągłym wzrostem widoczności strony: