Sortmund zajmuje się sprzedażą odzieży i akcesoriów dla służb mundurowych. Ich sklep internetowy był w pewnym stopniu zoptymalizowany, jednak mimo tego nie zajmował pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Potrzebowali nowej strategii SEO, która pomogłaby im zwiększyć widoczność sklepu w internecie.
Klient również chciał, żebyśmy popracowali nad ruchem organicznym, a tym samym pomogli mu zwiększyć przychód. W tym celu postanowiliśmy wzmocnić pozycje słów kluczowych, dzięki czemu strony produktowe pojawiałyby się wyżej w SERP.
Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.
Optymalizację sklepu Sortmund zaczęliśmy od zamieszania nowych dłuższych treści na podstronach produktowych.
Na stronach kategorii nie było treści, która jest niezbędna aby zwiększać widoczność na frazy kluczowe dopasowane do kategorii. To właśnie na nich się skupialiśmy dlatego dodaliśmy treści na najważniejsze kategorie.
Przykład dodanej treści:
Pomimo tego, że menu raczej nie wpływa w znaczący sposób na decyzje kupujących, ma on duże znaczenie dla SEO. Dlatego w drugiej kolejności zajęliśmy się opracowaniem nowej struktury menu.
Nazwa kategorii w menu przekłada się na tytuł strony oraz nagłówek H1. Są to elementy które mają bardzo duży wpływ na pozycje fraz, które znajdują się w nazwach kategorii.
Nazwy kategorii nie zawierały słów kluczowych. Przykładem jest kategoria:
Policja -> emblematy (zmienione przez nas na „emblematy policyjne”)
Wyświetlały się one następująco w wynikach wyszukiwania:
Zmieniliśmy nazewnictwo kategorii tak aby przenosiły dobre słowa kluczowe. Zaczytywały się one do tytułów i nagłówków H1.
Opisy meta miały najmniejszy wpływ na SEO spośród wszystkich elementów, nad jakimi pracowaliśmy dla Sortmund. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zająć nimi na samym końcu.
Na grafice, którą już przytaczaliśmy widać, że meta opisy były generowane automatycznie i składały się z nazwy kategorii i ścieżki kategorii.
Zaimplementowaliśmy globalne ustawienie wprowadzania meta opisów. Optymalizujemy opisy ręcznie, jednak jeśli nie jest on zoptymalizowany to automatycznie ustawia się ze zdefiniowanego schematu.
Schemat dla kategorii:
Schemat dla produktów:
Od samego początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez budowanie jakościowych linków prowadzących do strony. Linki są dodawane między innymi w katalogach, na blogach, forach i na zapleczach. Wszystkie linki posiadają unikalne treści a miejsca linkowania są dobrane pod kątem tematyki oraz mocy domeny.
Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:
Profil linków po ponad roku współpracy: