.animate-view{opacity: 1 !important;}
sortmund - case study

+34% wzrostu ruchu organicznego
w 12 miesięcy

eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie widoczności sklepu online

Sortmund zajmuje się sprzedażą odzieży i akcesoriów dla służb mundurowych. Ich sklep internetowy był w pewnym stopniu zoptymalizowany, jednak mimo tego nie zajmował pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Potrzebowali nowej strategii SEO, która pomogłaby im zwiększyć widoczność sklepu w internecie.

2.

Umocnienie pozycji
słów kluczowych

Klient również chciał, żebyśmy popracowali nad ruchem organicznym, a tym samym pomogli mu zwiększyć przychód. W tym celu postanowiliśmy wzmocnić pozycje słów kluczowych, dzięki czemu strony produktowe pojawiałyby się wyżej w SERP.

SEO Team

Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Stworzenie treści na podstrony produktowe

Optymalizację sklepu Sortmund zaczęliśmy od zamieszania nowych dłuższych treści na podstronach produktowych.

Dlaczego
to ważne

Kiedy treści opublikowane na podstronach produktowych zawierają słowa kluczowe, zwiększa się ich szansa na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Poza tym, ten rodzaj treści powinien być napisany w taki sposób, żeby przykuwał uwagę użytkowników i zachęcał ich do zapoznania się z ofertą.

Na stronach kategorii nie było treści, która jest niezbędna aby zwiększać widoczność na frazy kluczowe dopasowane do kategorii. To właśnie na nich się skupialiśmy dlatego dodaliśmy treści na najważniejsze kategorie.

Przykład dodanej treści:

Blok treści na kategorii

Opracowanie nowej struktury menu

Pomimo tego, że menu raczej nie wpływa w znaczący sposób na decyzje kupujących, ma on duże znaczenie dla SEO. Dlatego w drugiej kolejności zajęliśmy się opracowaniem nowej struktury menu.

Dlaczego
to ważne

Dobrze opracowane nazwy kategorii użyte w menu pomagają tworzyć poprawne H1. To z kolei pomaga crawlerom zidentyfikować zarówno kategorie produktów, jaki i same produkty.

Nazwa kategorii w menu przekłada się na tytuł strony oraz nagłówek H1. Są to elementy które mają bardzo duży wpływ na pozycje fraz, które znajdują się w nazwach kategorii.

Nazwy kategorii nie zawierały słów kluczowych. Przykładem jest kategoria:

Policja -> emblematy (zmienione przez nas na „emblematy policyjne”)

Wyświetlały się one następująco w wynikach wyszukiwania:

Nazwy kategorii w SERPach

Zmieniliśmy nazewnictwo kategorii tak aby przenosiły dobre słowa kluczowe. Zaczytywały się one do tytułów i nagłówków H1.

Zmienione nazwy kategorii

Poprawa meta opisów

Opisy meta miały najmniejszy wpływ na SEO spośród wszystkich elementów, nad jakimi pracowaliśmy dla Sortmund. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zająć nimi na samym końcu.

Dlaczego
to ważne

Dobrze napisane opisy meta zwiększają współczynnik klikalności. Pomagają przenieść niezdecydowanych klientów z wyników wyszukiwania na stronę.

Na grafice, którą już przytaczaliśmy widać, że meta opisy były generowane automatycznie i składały się z nazwy kategorii i ścieżki kategorii.

Nazwy kategorii w SERPach

Zaimplementowaliśmy globalne ustawienie wprowadzania meta opisów. Optymalizujemy opisy ręcznie, jednak jeśli nie jest on zoptymalizowany to automatycznie ustawia się ze zdefiniowanego schematu.

Schemat dla kategorii:

Globalne ustawienie meta opisu dla kategorii

Meta opis kategorii po zmianie

Schemat dla produktów:

Meta opis kategorii po zmianie

Proces Off-Site

Od samego początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez budowanie jakościowych linków prowadzących do strony. Linki są dodawane między innymi w katalogach, na blogach, forach i na zapleczach. Wszystkie linki posiadają unikalne treści a miejsca linkowania są dobrane pod kątem tematyki oraz mocy domeny.

Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:

Profil linków sortmund przed rozpoczęciem współrpacy

Profil linków

Profil linków po ponad roku współpracy:

Parametry off-site

Profil linków po roku współpracy

Wyniki

  • Zwiększenie widoczności strony, widoczne w narzędziu Semstorm

Zwiększanie widoczności strony

  • Ciągły wzrost ruchu organicznego

ruch organiczny

  • Wzrost ruchu organicznego o 34% porównując rok 2019 do roku 2018

ruch organiczny

  • 27% wzrostu przychodów z ruchu organicznego w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem
  • Po optymalizacji kategorii ważne dla klienta frazy wybiły się na wysokie pozycje:

fraza kluczowa 1

Fraza kluczowa 2

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM