Sortmund to sklep online z odzieżą i akcesoriami dla służb mundurowych. Sortmund oferuje między profesjonalną odzież dla polskiej policji, wojska czy straży pożarnej. Przeczytaj jak pracowaliśmy na zwiększenie ruchu organicznego na stronie i zwiększyliśmy wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok.
Branża
Odzież militarna
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+34%
Wzrost w roku 2019, porównując z rokiem 2018
Przychód organiczny
+27%
Wzrost w roku 2019, porównując z rokiem 2018
Analiza
Współpracę z firmą Sortmund rozpoczęliśmy we wrześniu 2018 roku. Sklep jest oparty o dobrze nam znany CMS IdoSell. Sklep był postawiony na domenie z ponad 10-cio letnią historią. Dzięki temu parametry strony, takie jak Domain Authority i Page Authority były wysokie (około 30).
Sklep prowadził już działania SEO i ma dużą widoczność, jednak zatrzymała się ona w pewnym momencie. Naszym zadaniem było podniesienie fraz już dobrze widocznych i zwiększenie widoczności strony.
Sortmund jest jednym z największych sklepów w Polsce oferujących profesjonalną odzież militarną.
Szybkie fakty:
Bardzo niszowa branża
Mało treści na stronie
Wcześniej były robione działania SEO
Sklep ma już dużą widoczność
Pomimo prowadzonych wcześniej działań SEO niski page i URL rating
Podejście
Sklep Sortmund wyświetlał się na wysokich pozycjach, ale klient przyszedł do nas po więcej! Podniesienie uplasowanych już wysoko fraz wymaga wytrwałości i dobrego podejścia. Sklep działa w niszowej branży, jednak konkurencyjność na frazy jest bardzo duża. Wiele sklepów, sprzedających nie certyfikowaną odzież i akcesoria, nazywa je tak samo (np. kurtka moro jest nazywana kurtką wojskową, buty nazywane butami wojskowymi).
W naszym podejściu musieliśmy mieć świadomość tej konkurencji. Walczymy na długie frazy, dopasowane głównie do kategorii i szeroko pozycjonujemy sklep.
Proces on-site
Problem 1: Brak treści na podstronach kategorii
Na stronach kategorii nie było treści, która jest niezbędna aby zwiększać widoczność na frazy kluczowe dopasowane do kategorii. To właśnie na nich się skupialiśmy dlatego dodaliśmy treści na najważniejsze kategorie.
Przykład dodanej treści:
Problem 2: Zła struktura menu
Nazwa kategorii w menu przekłada się na tytuł strony oraz nagłówek H1. Są to elementy które mają bardzo duży wpływ na pozycje fraz, które znajdują się w nazwach kategorii.
Nazwy kategorii nie zawierały słów kluczowych. Przykładem jest kategoria:
Policja -> emblematy (zmienione przez nas na „emblematy policyjne”)
Wyświetlały się one następująco w wynikach wyszukiwania:
Zmieniliśmy nazewnictwo kategorii tak aby przenosiły dobre słowa kluczowe. Zaczytywały się one do tytułów i nagłówków H1.
Problem 3: Zła struktura meta opisów
Na grafice, którą już przytaczaliśmy widać, że meta opisy były generowane automatycznie i składały się z nazwy kategorii i ścieżki kategorii.
Zaimplementowaliśmy globalne ustawienie wprowadzania meta opisów. Optymalizujemy opisy ręcznie, jednak jeśli nie jest on zoptymalizowany to automatycznie ustawia się ze zdefiniowanego schematu.
Schemat dla kategorii:
Schemat dla produktów:
Proces off-site
Od samego początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez budowanie jakościowych linków prowadzących do strony. Linki są dodawane między innymi w katalogach, na blogach, forach i na zapleczach. Wszystkie linki posiadają unikalne treści a miejsca linkowania są dobrane pod kątem tematyki oraz mocy domeny.
Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:
Profil linków po ponad roku współpracy:
Wyniki
Zwiększenie widoczności strony, widoczne w narzędziu Semstorm
Ciągły wzrost ruchu organicznego
Wzrost ruchu organicznego o 34% porównując rok 2019 do roku 2018
27% wzrostu przychodów z ruchu organicznego w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem
Po optymalizacji kategorii ważne dla klienta frazy wybiły się na wysokie pozycje:
Komentarz specjalisty
Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.
Milena Fietko
Senior SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!
Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.