Sortmund zajmuje się sprzedażą odzieży i akcesoriów dla służb mundurowych. Ich sklep internetowy był w pewnym stopniu zoptymalizowany, jednak mimo tego nie zajmował pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Potrzebowali nowej strategii SEO, która pomogłaby im zwiększyć widoczność sklepu w internecie.
2.
Umocnienie pozycji słów kluczowych
Klient również chciał, żebyśmy popracowali nad ruchem organicznym, a tym samym pomogli mu zwiększyć przychód. W tym celu postanowiliśmy wzmocnić pozycje słów kluczowych, dzięki czemu strony produktowe pojawiałyby się wyżej w SERP.
Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.
Milena Fietko
SEO Strategy Manager
Proces On-Site
Stworzenie treści na podstrony produktowe
Optymalizację sklepu Sortmund zaczęliśmy od zamieszania nowych dłuższych treści na podstronach produktowych.
Dlaczego to ważne
Kiedy treści opublikowane na podstronach produktowych zawierają słowa kluczowe, zwiększa się ich szansa na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Poza tym, ten rodzaj treści powinien być napisany w taki sposób, żeby przykuwał uwagę użytkowników i zachęcał ich do zapoznania się z ofertą.
Na stronach kategorii nie było treści, która jest niezbędna aby zwiększać widoczność na frazy kluczowe dopasowane do kategorii. To właśnie na nich się skupialiśmy dlatego dodaliśmy treści na najważniejsze kategorie.
Przykład dodanej treści:
Opracowanie nowej struktury menu
Pomimo tego, że menu raczej nie wpływa w znaczący sposób na decyzje kupujących, ma on duże znaczenie dla SEO. Dlatego w drugiej kolejności zajęliśmy się opracowaniem nowej struktury menu.
Dlaczego to ważne
Dobrze opracowane nazwy kategorii użyte w menu pomagają tworzyć poprawne H1. To z kolei pomaga crawlerom zidentyfikować zarówno kategorie produktów, jaki i same produkty.
Nazwa kategorii w menu przekłada się na tytuł strony oraz nagłówek H1. Są to elementy które mają bardzo duży wpływ na pozycje fraz, które znajdują się w nazwach kategorii.
Nazwy kategorii nie zawierały słów kluczowych. Przykładem jest kategoria:
Policja -> emblematy (zmienione przez nas na „emblematy policyjne”)
Wyświetlały się one następująco w wynikach wyszukiwania:
Zmieniliśmy nazewnictwo kategorii tak aby przenosiły dobre słowa kluczowe. Zaczytywały się one do tytułów i nagłówków H1.
Poprawa meta opisów
Opisy meta miały najmniejszy wpływ na SEO spośród wszystkich elementów, nad jakimi pracowaliśmy dla Sortmund. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zająć nimi na samym końcu.
Dlaczego to ważne
Dobrze napisane opisy meta zwiększają współczynnik klikalności. Pomagają przenieść niezdecydowanych klientów z wyników wyszukiwania na stronę.
Na grafice, którą już przytaczaliśmy widać, że meta opisy były generowane automatycznie i składały się z nazwy kategorii i ścieżki kategorii.
Zaimplementowaliśmy globalne ustawienie wprowadzania meta opisów. Optymalizujemy opisy ręcznie, jednak jeśli nie jest on zoptymalizowany to automatycznie ustawia się ze zdefiniowanego schematu.
Schemat dla kategorii:
Schemat dla produktów:
Proces Off-Site
Od samego początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez budowanie jakościowych linków prowadzących do strony. Linki są dodawane między innymi w katalogach, na blogach, forach i na zapleczach. Wszystkie linki posiadają unikalne treści a miejsca linkowania są dobrane pod kątem tematyki oraz mocy domeny.
Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:
Profil linków po ponad roku współpracy:
Wyniki
Zwiększenie widoczności strony, widoczne w narzędziu Semstorm
Ciągły wzrost ruchu organicznego
Wzrost ruchu organicznego o 34% porównując rok 2019 do roku 2018
27% wzrostu przychodów z ruchu organicznego w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem
Po optymalizacji kategorii ważne dla klienta frazy wybiły się na wysokie pozycje:
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.