Case studies

Sortmund.pl

Case study - Sortmund.pl

Sortmund to sklep online z odzieżą i akcesoriami dla służb mundurowych. Sortmund oferuje między profesjonalną odzież dla polskiej policji, wojska czy straży pożarnej. Przeczytaj jak pracowaliśmy na zwiększenie ruchu organicznego na stronie i zwiększyliśmy wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok. 

Branża

Odzież militarna

Domena

PL

Polska

Ruch organiczny

+34%

Wzrost w roku 2019, porównując z rokiem 2018

Przychód organiczny

+27%

Wzrost w roku 2019, porównując z rokiem 2018

Analiza

Współpracę z firmą Sortmund rozpoczęliśmy we wrześniu 2018 roku. Sklep jest oparty o dobrze nam znany CMS IdoSell. Sklep był postawiony na domenie z ponad 10-cio letnią historią. Dzięki temu parametry strony, takie jak Domain Authority i Page Authority były wysokie (około 30).

Sklep prowadził już działania SEO i ma dużą widoczność, jednak zatrzymała się ona w pewnym momencie. Naszym zadaniem było podniesienie fraz już dobrze widocznych i zwiększenie widoczności strony.

Sortmund jest jednym z największych sklepów w Polsce oferujących profesjonalną odzież militarną.

Szybkie fakty:

  • Bardzo niszowa branża
  • Mało treści na stronie
  • Wcześniej były robione działania SEO
  • Sklep ma już dużą widoczność
  • Pomimo prowadzonych wcześniej działań SEO niski page i URL rating

Podejście

Sklep Sortmund wyświetlał się na wysokich pozycjach, ale klient przyszedł do nas po więcej! Podniesienie uplasowanych już wysoko fraz wymaga wytrwałości i dobrego podejścia. Sklep działa w niszowej branży, jednak konkurencyjność na frazy jest bardzo duża. Wiele sklepów, sprzedających nie certyfikowaną odzież i akcesoria, nazywa je tak samo (np. kurtka moro jest nazywana kurtką wojskową, buty nazywane butami wojskowymi).

W naszym podejściu musieliśmy mieć świadomość tej konkurencji. Walczymy na długie frazy, dopasowane głównie do kategorii i szeroko pozycjonujemy sklep.

Proces on-site

Problem 1: Brak treści na podstronach kategorii

Na stronach kategorii nie było treści, która jest niezbędna aby zwiększać widoczność na frazy kluczowe dopasowane do kategorii. To właśnie na nich się skupialiśmy dlatego dodaliśmy treści na najważniejsze kategorie.

Przykład dodanej treści:

Blok treści na kategorii
Problem 2: Zła struktura menu

Nazwa kategorii w menu przekłada się na tytuł strony oraz nagłówek H1. Są to elementy które mają bardzo duży wpływ na pozycje fraz, które znajdują się w nazwach kategorii.

Nazwy kategorii nie zawierały słów kluczowych. Przykładem jest kategoria:

Policja -> emblematy (zmienione przez nas na „emblematy policyjne”)

Wyświetlały się one następująco w wynikach wyszukiwania:

Nazwy kategorii w SERPach

Zmieniliśmy nazewnictwo kategorii tak aby przenosiły dobre słowa kluczowe. Zaczytywały się one do tytułów i nagłówków H1.

Zmienione nazwy kategorii

Problem 3: Zła struktura meta opisów

Na grafice, którą już przytaczaliśmy widać, że meta opisy były generowane automatycznie i składały się z nazwy kategorii i ścieżki kategorii.

Nazwy kategorii w SERPach

Zaimplementowaliśmy globalne ustawienie wprowadzania meta opisów. Optymalizujemy opisy ręcznie, jednak jeśli nie jest on zoptymalizowany to automatycznie ustawia się ze zdefiniowanego schematu.

Schemat dla kategorii:

Globalne ustawienie meta opisu dla kategorii

Meta opis kategorii po zmianie

Schemat dla produktów:

Globalny schemat meta opisu dla produktów

Proces off-site

Od samego początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez budowanie jakościowych linków prowadzących do strony. Linki są dodawane między innymi w katalogach, na blogach, forach i na zapleczach. Wszystkie linki posiadają unikalne treści a miejsca linkowania są dobrane pod kątem tematyki oraz mocy domeny.

Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:

Profil linków sortmund przed rozpoczęciem współrpacy

Profil linków

Profil linków po ponad roku współpracy:

Parametry off-site

Profil linków po roku współpracy

 

Wyniki

  • Zwiększenie widoczności strony, widoczne w narzędziu Semstorm

Zwiększanie widoczności strony

  • Ciągły wzrost ruchu organicznego

ruch organiczny

  • Wzrost ruchu organicznego o 34% porównując rok 2019 do roku 2018

  • 27% wzrostu przychodów z ruchu organicznego w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem
  • Po optymalizacji kategorii ważne dla klienta frazy wybiły się na wysokie pozycje:

fraza kluczowa 1

Fraza kluczowa 2

Komentarz specjalisty

Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Epstryk.pl - case study SEO
+ 71%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

Epstryk.pl

Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!

Zobacz case study
LubieButy.pl - case study SEO
+ 617%
wzrostu ruchu organicznego

LubieButy.pl

Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!

Zobacz case study
HomeKONCEPT.com.pl - case study SEO
+ 108%
Przychód z ruchu organicznego

HomeKONCEPT.com.pl

Zobacz, jak udało się zwiększyć przychody z ruchu organicznego o ponad 100%, porównując do poprzedniego roku.

Zobacz case study