.animate-view{opacity: 1 !important;}

+77% wzrostu ruchu organicznego
w 9 miesięcy

eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Promees to polski sklep internetowy sprzedający ekskluzywne komplety bielizny oraz akcesoria bieliźniane. W momencie, gdy właściciel skontaktował się z nami, strona nie była ani zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, ani nie generowała dużego ruchu organicznego. Z raportów Google Analytics wynikało, że promees.pl odwiedzało miesięcznie +/- 9 500 użytkowników organicznych, co stanowiło zaledwie 18% całego ruchu na stronie. Klient dążył do tego, aby wyszukiwanie organiczne stało się głównym kanałem ruchu.

2.

Zwiększenie przychodów

Większy ruch organiczny miał być tylko poruszeniem dla zwiększonej sprzedaży. Aby to osiągnąć, musieliśmy opracować strategię, która nie tylko przyciągnie więcej klientów, ale także skłoni ich do zakupu przedmiotów z oferty Promees. Jednym ze sposobów jest ustanowienie marki jako autorytetu i eksperta branżowego, co staraliśmy się osiągnąć poprzez wysokiej jakości treści publikowane na firmowym blogu.

SEO Team

Były trzy powody, dla których optymalizacja Promees była ambitnym i dość ekscytującym projektem. Po pierwsze, pracowaliśmy nad promocją produktów, które dopiero wchodziły na rynek, wyznaczając nowy trend. Po drugie, w przypadku bielizny to zdjęcia sprzedają produkt, a nie słowa – nie oznacza to jednak, że mogliśmy zrezygnować z treści pisanej. Po trzecie, po kilku miesiącach optymalizacji, klient zdecydował się na stworzenie zupełnie nowego designu dla sklepu internetowego. Od tego momentu musiałem ściśle współpracować z zespołem programistów, przekazując im sugestie dotyczące lepszego UX i SEO.

Gosia Kwiecień
Gosia Kwiecień Head of SEO

Proces On-Site

Uproszczenie budowy strony
i poprawa UX

Nasz proces SEO rozpoczął się całkiem normalnie: zoptymalizowaliśmy strony kategorii i produktów. Kilka miesięcy później klient poinformował nas o zmianach w projekcie, które planuje wprowadzić w ciągu najbliższych miesięcy. Aby zapobiec spadkowi widoczności strony, przedstawiliśmy praktyczne sugestie dotyczące UX i struktury strony.

Dlaczego
to ważne

Im prostsza i łatwiejsza w nawigacji strona, tym lepiej. Prosty design i intuicyjna nawigacja zwiększają współczynnik konwersji i skracają proces sprzedaży. Ponadto, uproszczona struktura strony przyspiesza proces indeksowania.

Jak zmniejszyć wielkość witryny i nie stracić ruchu?

Współpraca układała się dobrze, rozpoczęliśmy budowanie ruchu także z fraz produktowych. W ramach procesu SEO On-site wprowadzaliśmy optymalizacje na poszczególnych kategoriach i produktach. W maju otrzymaliśmy informację, że strona Promees nieco się zmieni. Będzie nowy layout oraz zmniejszy się ona o ponad połowę. Promees postanowiło zrezygnować z osobnych produktów i zostawić tylko kategorie, w których pod wpływem filtrowania będą pojawiać się różne modele.

Prowadziliśmy konsultacje zarówno przed wprowadzeniem nowej wersji strony – tak, by nie utracić wybudowanej widoczności witryny Promees – jak i po jej wprowadzeniu.
W pierwszej wersji strona nie była przystosowana pod SEO i UX, ale dzięki skutecznej współpracy z Administratorem Strony udało się nam szybko to zmienić.
Wprowadzone zostały filtry na kategoriach w taki sposób, że zawierały one zmienne meta tytuły i opisy, uzyskaliśmy miejsce na treści na stronie głównej i kategoriach, poprawiona została także struktura informacji i ścieżka poruszania się po stronie oraz linki URL, które w pierwszej chwili były nieprzyjazne.

Efekt

Zachowaliśmy to, co już wypracowaliśmy, a także uzyskaliśmy więcej ruchu i wyższe pozycje.

Jak zmniejszyć wielkość witryny i nie stracić ruchu?

Współpraca układała się dobrze, rozpoczęliśmy budowanie ruchu także z fraz produktowych. W ramach procesu SEO On-site wprowadzaliśmy optymalizacje na poszczególnych kategoriach i produktach. W maju otrzymaliśmy informację, że strona Promees nieco się zmieni. Będzie nowy layout oraz zmniejszy się ona o ponad połowę. Promees postanowiło zrezygnować z osobnych produktów i zostawić tylko kategorie, w których pod wpływem filtrowania będą pojawiać się różne modele.

Prowadziliśmy konsultacje zarówno przed wprowadzeniem nowej wersji strony - tak, by nie utracić wybudowanej widoczności witryny Promees - jak i po jej wprowadzeniu.
W pierwszej wersji strona nie była przystosowana pod SEO i UX, ale dzięki skutecznej współpracy z Administratorem Strony udało się nam szybko to zmienić.
Wprowadzone zostały filtry na kategoriach w taki sposób, że zawierały one zmienne meta tytuły i opisy, uzyskaliśmy miejsce na treści na stronie głównej i kategoriach, poprawiona została także struktura informacji i ścieżka poruszania się po stronie oraz linki URL, które w pierwszej chwili były nieprzyjazne.

Efekt

Zachowaliśmy to, co już wypracowaliśmy, a także uzyskaliśmy więcej ruchu i wyższe pozycje.

Mieliśmy jednak nadzieję wciąż, że w przyszłości strona będzie miała osobno kategorie i produkty.

Mieliśmy jednak nadzieję wciąż, że w przyszłości strona będzie miała osobno kategorie i produkty.

Stworzenie większej ilości treści
i firmowego bloga

Kiedy strona zyskała wreszcie nowy układ i stała się bardziej przyjazna dla użytkowników, mogliśmy zacząć pisać nowe treści, aby nasycić strony słowami kluczowymi.

Dlaczego
to ważne

Treść strony internetowej może być jednym z tych czynników SEO, które decydują o tym, czy strona pojawi się w wyszukiwarce czy nie. Po zoptymalizowaniu pod kątem docelowych słów kluczowych, każda strona ma szansę przyciągnąć więcej odwiedzających, zwiększając tym samym ruch organiczny. Poza tym, niewystarczająca ilość treści ma negatywny wpływ na Spam Score domeny.

Treści, treści i jeszcze raz treści.

Strona po zmianach faktycznie była niewielka. Miała około 40 podstron. Z uwagi na to, że już przed włączeniem nowego layoutu w odpowiedzi na nasze prośby powstały miejsca na tekst, podjęliśmy się także stworzenia treści na stronę główną jak i na poszczególne kategorie.
W sumie stworzyliśmy 5 tekstów na slidery na stronę główną oraz 7 na główne kategorie. Strona została odpowiednio nasycona treścią, zaczęła wyświetlać się także na frazy produktowe.
Rozpoczęliśmy również prowadzenie bloga na stronie Promees, by ją powiększyć i rozbudować ją pod kątem podstron.

Efekty

Strona zyskała dużą ilość treści, co było widoczne we wzroście fraz generujących wyświetlenia i kliknięcia.

Dodanie stron produktowych

Ponieważ asortyment produktów stopniowo się rozszerzał, zaproponowaliśmy dodanie do witryny osobnych stron i kategorii produktowych.

Dlaczego
to ważne

Strony produktowe to w zasadzie kluczowe elementy sklepu internetowego. Ich zawartość ma na celu poinformowanie klientów o danym produkcie i skłonienie ich do kliknięcia przycisku „kup” lub „dodaj do koszyka”. Z punktu widzenia SEO, zoptymalizowane strony produktowe poprawiają rankingi strony w wyszukiwarkach i pomagają sprowadzić klientów z SERP do sklepu.

Back to the beginning, ale na wyższym poziomie.

Mówi się czasem, że marzenia się spełniają i tak też było w tym przypadku. W październiku otrzymaliśmy informację, że Promees wróci do poprzedniej koncepcji – osobno kategorie, osobno produkty.
Czekało nas dużo pracy, ale też wiedzieliśmy, że wpłynie to pozytywnie na ruch na stronie.
Do oferty weszło sporo nowych produktów, pojawiły się też nowe kategorie.
Na wszystkie stworzyliśmy nowe, unikalne treści.
Zyskaliśmy stronę, która ma ponad 130 podstron, zamiast 40. Dodatkowo każda z nich posiada niepowtarzalną treść. Rozpoczęliśmy proces optymalizacji nowych podstron, przeprowadziliśmy też analizę elementów, które mogą być ryzykowne. Do utworzenia były też przekierowania 301, a witrynę z uwagi na zbyt ciężkie zdjęcia na stronie głównej i podstronach trzeba było odciążyć.

Obecnie strona Promees osiąga jeszcze wyższe pozycje i wyświetla się na nowe frazy produktowe, które stopniowo wprowadzamy wyżej w wyszukiwarce. Ma to przełożenie na ruch organiczny.

Strategia Off-Site

W momencie rozpoczęcia współpracy z Promees rozpoczęliśmy także process off-site. Ma on na celu wzmocnienie witryny, podniesienie jej parametrów, zbudowanie wartościowych odnośników do strony, które pochodzą z kanałów dobranych przez nas w trakcie budowania strategii.

W ramach procesu off-site prowadzonego zgodnie z ułożoną w procesie startowym koncepcją, zajęliśmy się budowaniem wartościowych odnośników, pochodzących także z tematycznych serwisów oraz stron, które miały na celu wzmocnienie parametrów witryny. Proces off-site i on-site był prowadzony na zasadzie dwóch dopełniających się działań.

W momencie rozpoczęcia współpracy z Promees linki pochodziły z 286 domen o średniej jakości. Ich liczba to 3.55K.

Przed

Wykres odnośników wyglądał następująco:

Po

Wskutek procesu off-site liczba linków wzrosła z 3.55K do 5.37K a ilość domen z 286 do 370.

Linki budowaliśmy także w celu wzmocnienia witryny, by mogła ona zajmować coraz wyższe pozycje. Poniżej zestawienie parametrów pokazujących autorytet strony.

PA i DA

Przed

Po

Wyniki

W ciągu 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny o 107%  – dane z SC z 28 dni

Dane z SC z 28 dni:

  • Marzec 2017 (6 541)
  • Listopad 2017 (13 587)

W ciągu 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny o 77%  – dane z GA z 31 dni

Dane z GA z 31 dni:

  • Marzec 2017 (9 676)
  • Listopad 2017 (17 119)

Sprzedaż

  • Ilość zamówień wzrosła o 49%
  • Sprzedaż wzrosła o 52%

(dane na podstawie panelu statystyk presta. Marzec 2017 i Listopad 2017).

Wykres widoczności strony

Ruch

Frazy w TOP 10 i TOP 50

Ruch organiczny promees

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM