Case studies

Case study - Promees

Promees to firma, która zajmuje się tworzeniem eleganckich, odpinanych ramiączek do biustonoszy, które ostatnio są bardzo modne. Sklep internetowy z dodatkami do bielizny powstał w 2013.
Sklep rozwija się niezwykle dynamicznie, dlatego oprócz wersji polskiej, powstały także jego wersje skierowane do użytkowników z takich krajów jak: Austria, Niemcy, Słowacja, Anglia, USA.
Produkty Promees są nośne, promują je blogerki, celebrytki i gwiazdy. W ofercie firmy pojawiają się już nie tylko ramiączka ale także chokery, harness, podwiązki i inne elementy damskiej garderoby. Promees stawia na jakość wykonania i komfort noszenia, są to produkty ekskluzywne, gdzie każdy szczegół ma znaczenie.

Cel

Zwiększenie konwertującego ruchu

Analiza

CMS, na którym oparty jest sklep Promees to PrestaShop. Jest on popularny wśród średnich sklepów internetowych i ceniony za wiele ze swoich funkcji jak np. intuicyjność, możliwość instalowania dodatkowych wtyczek, strukturę budowy sklepu. Ma on oczywiście swoje wady, jednak większość elementów SEO jesteśmy w stanie edytować z poziomu samego CMSa. Mamy też dostęp do serwera FTP, gdzie możemy edytować pliki, co również jest dużym plusem.

Współpracę z firmą Promees rozpoczęliśmy 12.03.2017. Od grudnia 2016 roku na stronie zainstalowany był Google Analytics.

Sklep nie był wcześniej pozycjonowany, a jego wielkość (ilość podstron zaindeksowanych w wyszukiwarce) wynosiła zaledwie 85 podstron. Sklep był niewielki, nie był również zoptymalizowany. Strona posiadała niskie parametry Domain i Page Authority (12/100 i 22/100).

Wykres poszczególnych kanałów ruchu na stronie promees.pl w marcu 2017.

Zdecydowana większość użytkowników na stronę wchodziła z ruchu Direct i Social, ruch organiczny stanowił zaledwie 18%.

W marcu 2017 poziom ruchu organicznego na podstawie danych z Google Analytics (z 31 dni) to 9 676 wejść użytkowników.

W listopadzie 2017 poziom ruchu organicznego na podstawie danych z Google Analytics (z 31 dni) to 17 119 wejść użytkowników.

Problem

Sklep całkiem dobrze radzi sobie ze sprzedażą, ale nie jest widoczny w wyszukiwarce.

Szybkie fakty

  • Sklep nowy, niezoptymalizowany
  • Oparty o silnik Presta
  • Posiadający wersję mobilną
  • Ruch na poziomie 6500 wejść miesięcznie
  • Niskie parametry autorytetu
  • Mocno konkurencyjna branża

Podejście

Podejście szerokie

Sklep Promees posiadał sporą rzeszę fanów i potencjalnych Klientów, którzy wchodzili na niego… prawie wyłącznie z nazwy. Sklep nie był odpowiednio widoczny na frazy produktowe i frazy ogólne związane z bielizną i dodatkami do niej.
Chcieliśmy to zmienić podejściem szerokim.
Strona nie była wcześniej pozycjonowana, więc podjęliśmy się zarówno analizy obecnego na niej ruchu (głównie były to wejścia i wyświetlenia na brand), ale także przeprowadziliśmy research fraz, które potencjalnie mogły być używane przez użytkowników, by znaleźć produkt oferowany przez Promees. Artykuły tego typu wtedy były nowością na rynku, więc sposób wyszukiwania dopiero się kształtował. Na podstawie strony i researchu stworzyliśmy listę potencjalnych słów, na których chcieliśmy się skupić w procesie pozycjonowania.

Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych

Naszą współpracę ze sklepem Promees rozpoczęliśmy 12.03.2017. W pierwszym miesiącu współpracy, traktowanym przez nas jako miesiąc startowy, wykonaliśmy wyżej wspomnianą obserwację i interpretację ruchu obecnego na stronie i fraz, które go generują. Utworzyliśmy dokument z analizą, w którym zamieściliśmy słowa z potencjałem na wygenerowanie ruchu. Użyte przez nas narzędzia to między innymi: Google Analytics, Search Console, Planer Słów Kluczowych, SEM-Rush, Ahrefs, Majestic, Senuto.

W tym też czasie rozpoczęliśmy wykonywanie audytu SEO strony Promees, w którym przeanalizowaliśmy poszczególne elementy witryny, zbadaliśmy rzeczy, które wymagają poprawy oraz przygotowaliśmy gotowe wskazówki do wdrożenia. Audyt przesłaliśmy do Klienta oraz do Administratora Strony.

W etapie startowym współpracy z Promees utworzyliśmy i zaplanowaliśmy strategię linkowania dla strony, która miała wpłynąć pozytywnie na podniesienie wskaźników i parametrów zaufania strony. Zgodnie z tą strategią rozpoczęliśmy także proces budowy odnośników. Kanały linkowania obejmowały między innymi: zaplecza, katalogi branżowe, profile, social media, bookmarking sites.

 

Proces on-site

Po zakończeniu wykonywania audytu przystąpiliśmy już stricte do wprowadzania optymalizacji na stronie. Część zmian została przez nas naniesiona już w momencie kiedy nad nim pracowaliśmy. W audycie wykazaliśmy elementy, które są do poprawy oraz przygotowaliśmy zalecenia do ich wprowadzania. Część elementów nanosiliśmy sami, część w porozumieniu z Administratorem Strony. Wprowadzone zostały między innymi nagłówki na kategoriach, miejsca na treści, a także usunięto błędy 500. Na początku kwietnia strona przeszła także na certyfikat SSL, wykonaliśmy więc również działania, które miały na celu szybsze przeindeksowanie wersji z http na https.

Problem 1. Uproszczenie budowy strony

Jak zmniejszyć wielkość witryny i nie stracić ruchu?

Współpraca układała się dobrze, rozpoczęliśmy budowanie ruchu także z fraz produktowych. W ramach procesu SEO On-site wprowadzaliśmy optymalizacje na poszczególnych kategoriach i produktach. W maju otrzymaliśmy informację, że strona Promees nieco się zmieni. Będzie nowy layout oraz zmniejszy się ona o ponad połowę. Promees postanowiło zrezygnować z osobnych produktów i zostawić tylko kategorie, w których pod wpływem filtrowania będą pojawiać się różne modele.

Prowadziliśmy konsultacje zarówno przed wprowadzeniem nowej wersji strony – tak, by nie utracić wybudowanej widoczności witryny Promees – jak i po jej wprowadzeniu.
W pierwszej wersji strona nie była przystosowana pod SEO i UX, ale dzięki skutecznej współpracy z Administratorem Strony udało się nam szybko to zmienić.
Wprowadzone zostały filtry na kategoriach w taki sposób, że zawierały one zmienne meta tytuły i opisy, uzyskaliśmy miejsce na treści na stronie głównej i kategoriach, poprawiona została także struktura informacji i ścieżka poruszania się po stronie oraz linki URL, które w pierwszej chwili były nieprzyjazne.

Efekt

Zachowaliśmy to, co już wypracowaliśmy, a także uzyskaliśmy więcej ruchu i wyższe pozycje.

Mieliśmy jednak nadzieję wciąż, że w przyszłości strona będzie miała osobno kategorie i produkty.

Problem 2. Jak zwiększyć pozycje tak małej strony?

Treści, treści i jeszcze raz treści.

Strona po zmianach faktycznie była niewielka. Miała około 40 podstron. Z uwagi na to, że już przed włączeniem nowego layoutu w odpowiedzi na nasze prośby powstały miejsca na tekst, podjęliśmy się także stworzenia treści na stronę główną jak i na poszczególne kategorie.
W sumie stworzyliśmy 5 tekstów na slidery na stronę główną oraz 7 na główne kategorie. Strona została odpowiednio nasycona treścią, zaczęła wyświetlać się także na frazy produktowe.
Rozpoczęliśmy również prowadzenie bloga na stronie Promees, by ją powiększyć i rozbudować ją pod kątem podstron.

Efekty

Strona zyskała dużą ilość treści, co było widoczne we wzroście fraz generujących wyświetlenia i kliknięcia.

Problem 3. Jak skutecznie dodawać nowe produkty

Back to the beginning, ale na wyższym poziomie.

Mówi się czasem, że marzenia się spełniają i tak też było w tym przypadku. W październiku otrzymaliśmy informację, że Promees wróci do poprzedniej koncepcji – osobno kategorie, osobno produkty.
Czekało nas dużo pracy, ale też wiedzieliśmy, że wpłynie to pozytywnie na ruch na stronie.
Do oferty weszło sporo nowych produktów, pojawiły się też nowe kategorie.
Na wszystkie stworzyliśmy nowe, unikalne treści.
Zyskaliśmy stronę, która ma ponad 130 podstron, zamiast 40. Dodatkowo każda z nich posiada niepowtarzalną treść. Rozpoczęliśmy proces optymalizacji nowych podstron, przeprowadziliśmy też analizę elementów, które mogą być ryzykowne. Do utworzenia były też przekierowania 301, a witrynę z uwagi na zbyt ciężkie zdjęcia na stronie głównej i podstronach trzeba było odciążyć.

Obecnie strona Promees osiąga jeszcze wyższe pozycje i wyświetla się na nowe frazy produktowe, które stopniowo wprowadzamy wyżej w wyszukiwarce. Ma to przełożenie na ruch organiczny.

Proces off-site

W momencie rozpoczęcia współpracy z Promees rozpoczęliśmy także process off-site. Ma on na celu wzmocnienie witryny, podniesienie jej parametrów, zbudowanie wartościowych odnośników do strony, które pochodzą z kanałów dobranych przez nas w trakcie budowania strategii.

W ramach procesu off-site prowadzonego zgodnie z ułożoną w procesie startowym koncepcją, zajęliśmy się budowaniem wartościowych odnośników, pochodzących także z tematycznych serwisów oraz stron, które miały na celu wzmocnienie parametrów witryny. Proces off-site i on-site był prowadzony na zasadzie dwóch dopełniających się działań.

W momencie rozpoczęcia współpracy z Promees linki pochodziły z 286 domen o średniej jakości. Ich liczba to 3.55K.

Przed

Wykres odnośników wyglądał następująco:

Po

Wskutek procesu off-site liczba linków wzrosła z 3.55K do 5.37K a ilość domen z 286 do 370.

Linki budowaliśmy także w celu wzmocnienia witryny, by mogła ona zajmować coraz wyższe pozycje. Poniżej zestawienie parametrów pokazujących autorytet strony.

PA i DA

Przed

Po

Rezultaty

W ciągu 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny o 107%  – dane z SC z 28 dni

Dane z SC z 28 dni:

  • Marzec 2017 (6 541)
  • Listopad 2017 (13 587)

W ciągu 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny o 77%  – dane z GA z 31 dni

Dane z GA z 31 dni:

  • Marzec 2017 (9 676)
  • Listopad 2017 (17 119)

Sprzedaż

  • Ilość zamówień wzrosła o 49%
  • Sprzedaż wzrosła o 52%

(dane na podstawie panelu statystyk presta. Marzec 2017 i Listopad 2017).

Wykres widoczności strony

Ruch

Frazy w TOP 10 i TOP 50

Ruch organiczny promees

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.