.animate-view{opacity: 1 !important;}
Endera - case study

+135% wzrostu
ruchu organicznego

w 18 miesięcy

Branża motoryzacyjna SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Endera działa na rynku niemieckim i zajmuje się diagnostyką, naprawą i serwisem pojazdów. Ze względu na to, że branża motoryzacyjna jest dość konkurencyjna, strona internetowa klienta miała problem z pojawieniem się na wysokich pozycjach w SERP. Naszym zadaniem było opracowanie strategii SEO, która sprowadzi więcej klientów na stronę Endery.

SEO Team

Pozycjonowanie strony Endera na rynku niemieckim nie należy do najłatwiejszych zadań. Jest to dedykowany CMS, z ograniczonymi możliwościami edycji treści. Wiele zmian wprowadzonych na stronę odbywała się przez FTP i z pomocą developerów Delante. Dzięki zastosowanym, technicznym rozwiązaniom w połączeniu z regularnym procesem pozycjonowania szerokiego udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki w konkurencyjnej branży.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Dodanie podstawowych modułów do dedykowanego CMSa

Dość często nasi klienci korzystają z niestandardowych CMSów. Zdarza się, że takie rozwiązanie jest dość wymagające, jeśli chodzi o optymalizację pod wyszukiwarki.

Dlaczego
to ważne

W niestandardowych CMSach często brakuje podstawowych modułów, które są niezbędne przy procesie optymalizacji storny. Bez nich nie ma możliwości wykorzystania pełnego potencjału on-site SEO.

Dedykowany CMS zazwyczaj wiąże się z wyzwaniem jeśli chodzi o optymalizacje SEO. Najbardziej znane CMSy mają wiele modułów umożliwiających na przykład zmiany title czy meta description. Przy pracy na dedykowanym CMSie takich modułów najczęściej nie ma. Na początku współpracy większość zmian związanych z technicznym SEO przeprowadzaliśmy globalnie przez FTP. Nie było w ogóle funkcjonalności meta danych.

Przy użyciu FTP wprowadziliśmy:

  • Breadcrumbsy
  • Elementy schemy
  • Tytuły podstron
  • Automatyczne linkowanie wewnętrzne

Dodanie H1 do podstron usługowych

Nagłówki są ważnym elementem dla struktury strony, a co za tym idzie, również dla procesu SEO. Z racji na to, że podstrony usługowe nie miały poprawnych nagłówków H1, zajęliśmy się ich dodawaniem.

Dlaczego
to ważne

Każda podstrona powinna mieć jeden nagłówek H1. Ten element jest istotny z dwóch powodów: przyciąga uwagę odwiedzających i informuje boty o temacie, jakiemu poświęcona jest dana podstrona.

Na podstronach usług nie było w ogóle nagłówków pierwszego stopnia (H1) lub były one nałożone na zły element. Oznaczyliśmy konkretne elementy H1 przez FTP.

Przykład zmiany: przed oznaczeniem H1 był nałożony na zły element:

Nagłówki przed optymalizacją - endera

Powinien być nałożony na nazwę usługi: 
optymalizacja nagłówków - endera

Po oznaczeniu H1 przez FTP struktura nagłówków na podstronie wygląda następująco:

struktura nagłówków po optymalizacji - endera

Dodanie nawigacji okruszkowej

Następnym krokiem było ułatwienie użytkownikom i botom poruszanie się po stronie – breadcrumbs nadawały się do tego idealnie.

Dlaczego
to ważne

Nawigacja okruszkowa znacząco poprawia nawigację. Kiedy jest dodana na stronę, roboty indeksujące zaczynają rozumieć relację pomiędzy poszczególnymi podstronami. Poza tym, breadcrumbs informują użytkowników. którym miejscu się znajdują i zachęcają do dalszej eksploracji strony, co wydłuża czas ich wizyty.

Breadcrumbsy są elementem nawigacji na stronie, które nie tylko poprawiają UX dla użytkowników, ale też wspierają linkowanie wewnętrzne i pomagają robotom Google poruszać się na stronie.

Dodaliśmy breadcumbsy na stronie oraz oznaczyliśmy je w Schemie, dzięki czemu wyświetlają się one też w wynikach wyszukiwania i SERP wygląda bardziej atrakcyjnie.

Przykład:

Breadcrumbsy endera

Breadcrumblist - endera

Stworzenie sitemapy

Pomimo tego, że Endera raczej nie jest klasycznym przykładem sklepu e-commerce, na ich stronie internetowej jest dostępny katalog z ofertami. Warto w takim wypadku upewnić się, że każda z ofert jest zaindeksowana i łatwa do znalezienia w internecie.

Dlaczego
to ważne

Sitemapa jest zbiorem informacji o podstronach, grafikach i wszystkich innych elementach, które tworzą daną stronę. Dobrze zbudowana sitemapa przyspiesza i ułatwia indeksowanie, co ma przełożenie na poprawę rankingu strony.

Dedykowane CMSy zazwyczaj nie mają modułu do generowania i odświeżania sitemapy. Wygenerowaliśmy sitemapę przez narzędzie zewnętrzne i regularnie ją odświeżamy ręcznie.

Dodanie oznaczonych danych strukturalnych

Chcieliśmy dać botom jak najwięcej informacji dotyczących zawartości strony, dlatego zdecydowaliśmy się użyć znaczników danych strukturalnych.

Dlaczego
to ważne

Dane strukturalne pozwalają wyszukiwarkom szybciej zrozumieć i interpretować poszczególne elementy strony internetowej. Dzięki temu roboty są w stanie poprawnie skategoryzować wszystkie informacje, żeby później móc je wyświetlić na ekranach użytkowników. Jeśli wyszukiwarki nie rozumieją zawartości strony, nie wyświetlają jej w wynikach wyszukiwania.

Endera wprawdzie nie oferuje na swojej stronie produktów do zakupu jednak usługa na stronie ma cechy produktu – określoną cenę, zdjęcie i opis. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć dane strukturalne type:product.

Dane strukturalne dodaliśmy przez FTP.

Naprawienie linkowania wewnętrznego

Wraz z rozbudowywaniem linkowania zewnętrznego, musieliśmy popracować i ulepszyć linkowanie wewnętrzne.

Dlaczego
to ważne

Poprzez tworzenie połączeń między wybranymi podstronami, linkowanie wewnętrzne pozwala botom zrozumieć hierarchię podstron. To z kolei ułatwia indeksację, co pozytywnie wpływa na ogólną ocenę witryny. Poza tym, poprawne zrobione linkowanie wewnętrzne poprawia UX, ponieważ ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie.

Linkowanie wewnętrzne jest istotnym elementem strategii SEO na stronie. Dobrze wykonane, z odpowiednimi anchorami i prowadzące do dobrze dobranych podstron jest w stanie wpłynąć na pozycje tych podstron.

Na stronie głównej był obecny często popełniany błąd linkowania wewnętrznego. Link nałożony był tylko na anchor “MEHR” (pl.: więcej). Nałożyliśmy link na nazwę kategorii a na link na słowie “MEHR” nałożyliśmy atrybut rel=nofollow.

Na podstronach usługowych był popełniony inny błąd – link nałożony był na cały blok, bez żadnego anchora, a zdjęcie, na któym był anchor nie miało opisu alt. W FTP zmieniliśmy globalne ustawienia żeby opis alternatywny pobierał się automatycznie z nazwy usługi oraz dodaliśmy anchor.

Linkowanie wewnętrzne - optymalizacja

Stworzenie oddzielnych podstron usługowych

Zakres usług oferowanych przez Enderę jest dość szeroki. Nasz audyt wykazał, że cała oferta była przedstawiona na jednej podstronie, co nie jest do końca korzystne z punktu widzenia SEO.

Dlaczego
to ważne

Podstrony usługowe mogą pełnić rolę oddzielnych landing pageów. Kiedy treści opublikowane na każdej z nich są odpowiednio zoptymalizowane, takie podstrony mają zdecydowanie większy CTR i konwersję. Z tego powodu tworzenie osobnej podstrony dla każdej z usług ma sens, zwłaszcza jeśli chodzi o lokalne SEO.

Firma Endera oferuje usługi serwisu dla różnych marek samochodowych. Usługi dla poszczególnych marek nie miały podstron. Utworzyliśmy je oraz dodaliśmy teksty na najważniejszych podstronach.

Brak podstron usług przed optymalizacją - enderaPrzykład podstrony: https://www.endera.de/alfa-romeo.html

przykład podstrony z usługami endera

Globalnie ustawiliśmy dodawanie nagłówka H1 (nazwa marki + service) oraz dodawanie title i meta description (końcówka tytułu i opisu dodaje się automatycznie). Teraz optymalizujemy je ręcznie ponieważ dodany został moduł do zmian do CMSa.

optymalizacja podstron - endera

Optymalizacja title i meta description - podstrony

Proces Off-Site

Od początku współpracy budowaliśmy profil linków do strony, dodając ręcznie wartościowe linki z mocnych stron. Pracowaliśmy również nad chmurą anchorów, która na początku współpracy nie była dobrze zbudowana.

Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:

Profil linków przed podjęciem współpracy - endera

Profil linków po 1,5 roku współpracy:

Profil linków po 1,5 roku współpracy - endera

Profil anchorów przed rozpoczęciem współpracy:

Anchory przed współpracą - andera

Profil anchorów po 1,5 roku współpracy:

Anchory po 1,5 roku współpracy - andera

Wyniki

  • Wzrost widoczności strony w google.de:

Wzrost widoczności w Google endera

  • Wzrost ruchu organicznego:

wzrost ruchu organicznego endera

  • Porównanie ruchu organicznego: luty 2020 vs luty 2019 – wzrost o 135%:

Wzrost ruchu organicznego - porównanie 2020 vs 2019

  • Porównanie ruchu organicznego rok 2019 vs rok 2018 – wzrost o 118%:

Wzrost ruchu organicznego - porównanie 2019 vs 2018

  • Wzrost istotnych dla danej witryny pozycji fraz kluczowych:

wzrost istotnych dla danej witryny pozycji fraz kluczowych - endera

Nagrody Delante

european search awards finalist Global Search Awards 2023
Agencja SEO

Zamów bezpłatną wycenę