Case studies

Endera.de

Case study - Endera.de

Endera.de to firma działająca na rynku niemieckim, świadcząca usługi diagnostyczne, naprawę i montaż elektroniki i oprogramowania w pojazdach.

Zobacz jak w 18 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 135%!

Branża

Motoryzacyjna

Domena

DE

Niemiecka

Miesięczny ruch organiczny

+135%

Wzrostu w lutym 2019 (vs luty 2018)

Roczny ruch organiczny

+118%

Wzrostu w roku 2019 (vs 2018)

Analiza

Współpracę rozpoczęliśmy 01.09.2018. Strona zbudowana jest na dedykowanym CMSie. Strona nie generowała dużo ruchu organicznego.

Szybkie fakty:

  • Rynek niemiecki
  • Mały ruch organiczny
  • Mało treści na stronie, brak bloga

Proces on-site

Problem 1: Dedykowany CMS

Dedykowany CMS zazwyczaj wiąże się z wyzwaniem jeśli chodzi o optymalizacje SEO. Najbardziej znane CMSy mają wiele modułów umożliwiających na przykład zmiany title czy meta description. Przy pracy na dedykowanym CMSie takich modułów najczęściej nie ma. Na początku współpracy większość zmian związanych z technicznym SEO przeprowadzaliśmy globalnie przez FTP. Nie było w ogóle funkcjonalności meta danych.

Przy użyciu FTP wprowadziliśmy:

  1. Breadcrumbsy
  2. Elementy schemy
  3. Tytuły podstron
  4. Automatyczne linkowanie wewnętrzne

Problem 2: Brak nagłówków H1 na podstronach usług

Na podstronach usług nie było w ogóle nagłówków pierwszego stopnia (H1) lub były one nałożone na zły element. Oznaczyliśmy konkretne elementy H1 przez FTP.

Przykład zmiany: przed oznaczeniem H1 był nałożony na zły element:

Nagłówki przed optymalizacją - endera

Powinien być nałożony na nazwę usługi: optymalizacja nagłówków - endera

Po oznaczeniu H1 przez FTP struktura nagłówków na podstronie wygląda następująco:

struktura nagłówków po optymalizacji - endera

Problem 3. Brak breadcrumbsów

Breadcrumbsy są elementem nawigacji na stronie, które nie tylko poprawiają UX dla użytkowników, ale też wspierają linkowanie wewnętrzne i pomagają robotom Google poruszać się na stronie.

Dodaliśmy breadcumbsy na stronie oraz oznaczyliśmy je w Schemie, dzięki czemu wyświetlają się one też w wynikach wyszukiwania i SERP wygląda bardziej atrakcyjnie.

Przykład:

Breadcrumbsy endera

Breadcrumblist - endera

breadcrumbsy po optymalizacji - endera

Problem 4: Brak sitemapy

Dedykowane CMSy zazwyczaj nie mają modułu do generowania i odświeżania sitemapy. Wygenerowaliśmy sitemapę przez narzędzie zewnętrzne i regularnie ją odświeżamy ręcznie.

Problem 5. Brak oznaczonych danych strukturalnych

Endera wprawdzie nie oferuje na swojej stronie produktów do zakupu jednak usługa na stronie ma cechy produktu – określoną cenę, zdjęcie i opis. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć dane strukturalne type:product.

Dane strukturalne dodaliśmy przez FTP.

Daen strukturalne - endera

Problem 6. Błędy w linkowaniu wewnętrznym

Linkowanie wewnętrzne jest istotnym elementem strategii SEO na stronie. Dobrze wykonane, z odpowiednimi anchorami i prowadzące do dobrze dobranych podstron jest w stanie wpłynąć na pozycje tych podstron.

Na stronie głównej był obecny często popełniany błąd linkowania wewnętrznego. Link nałożony był tylko na anchor “MEHR” (pl.: więcej). Nałożyliśmy link na nazwę kategorii a na link na słowie “MEHR” nałożyliśmy atrybut rel=nofollow.

Linkowanie wewnętrzne - endera

Na podstronach usługowych był popełniony inny błąd – link nałożony był na cały blok, bez żadnego anchora, a zdjęcie, na któym był anchor nie miało opisu alt. W FTP zmieniliśmy globalne ustawienia żeby opis alternatywny pobierał się automatycznie z nazwy usługi oraz dodaliśmy anchor.

Linkowanie wewnętrzne - optymalizacja

Problem 7. Usługi nie miały dedykowanych podstron

Firma Endera oferuje usługi serwisu dla różnych marek samochodowych. Usługi dla poszczególnych marek nie miały podstron. Utworzyliśmy je oraz dodaliśmy teksty na najważniejszych podstronach.

Brak podstron usług przed optymalizacją - endera

Przykład podstrony: https://www.endera.de/alfa-romeo.html

przykład podstrony z usługami endera

Globalnie ustawiliśmy dodawanie nagłówka H1 (nazwa marki + service) oraz dodawanie title i meta description (końcówka tytułu i opisu dodaje się automatycznie). Teraz optymalizujemy je ręcznie ponieważ dodany został moduł do zmian do CMSa.

optymalizacja podstron - endera

Optymalizacja title i meta description - podstrony

Proces off-site

Od początku współpracy budowaliśmy profil linków do strony, dodając ręcznie wartościowe linki z mocnych stron. Pracowaliśmy również nad chmurą anchorów, która na początku współpracy nie była dobrze zbudowana.

Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:

Profil linków przed podjęciem współpracy - endera

Profil linków po 1,5 roku współpracy:

Profil linków po 1,5 roku współpracy - endera

Profil anchorów przed rozpoczęciem współpracy:

Anchory przed współpracą - andera

Profil anchorów po 1,5 roku współpracy:

Anchory po 1,5 roku współpracy - andera

Wyniki

  • Wzrost widoczności strony w google.de:
    Wzrost widoczności w Google endera
  • Wzrost ruchu organicznego:
    wzrost ruchu organicznego endera
  • Porównanie ruchu organicznego: luty 2020 vs luty 2019 – wzrost o 135%:
    Wzrost ruchu organicznego - porównanie 2020 vs 2019
  • Porównanie ruchu organicznego rok 2019 vs rok 2018 – wzrost o 118%:
    Wzrost ruchu organicznego - porównanie 2019 vs 2018
  • Wzrost istotnych dla danej witryny pozycji fraz kluczowych:
    wzrost istotnych dla danej witryny pozycji fraz kluczowych - endera
Komentarz specjalisty

Pozycjonowanie strony Endera na rynku niemieckim nie należy do najłatwiejszych zadań. Jest to dedykowany CMS, z ograniczonymi możliwościami edycji treści. Wiele zmian wprowadzonych na stronę odbywała się przez FTP i z pomocą developerów Delante. Dzięki zastosowanym, technicznym rozwiązaniom w połączeniu z regularnym procesem pozycjonowania szerokiego udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki w konkurencyjnej branży. 

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Zmysły.pl - case study SEO
+ 4000
ruch organiczny od zera w rok

Zmysły.pl

Wzrost ruchu organicznego od zera do ponad 4000 miesięcznie w rok! Nowa strona, trudna branża erotyczna i więcej niż zadowalające wyniki - dowiedz się więcej!

Zobacz case study
CentrumAudio.pl - case study SEM
+ 152%
zamówień przy ROAS 890%

CentrumAudio.pl

Wykorzystaliśmy Google Ads by zwiększyć ilość zamówień. Zobacz, jak wygenerowaliśmy 152% procentowy wzrost przy ROAS 890%!

Zobacz case study
Sklep Łuczniczy - case study SEO
+ 2164%
wzrostu liczby transakcji

Sklep Łuczniczy

Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!

Zobacz case study