Case studies
Endera.de to firma działająca na rynku niemieckim, świadcząca usługi diagnostyczne, naprawę i montaż elektroniki i oprogramowania w pojazdach.
Zobacz jak w 18 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 135%!
Branża
Motoryzacyjna
Domena
Niemiecka
Miesięczny ruch organiczny
Wzrostu w lutym 2019 (vs luty 2018)
Roczny ruch organiczny
Wzrostu w roku 2019 (vs 2018)
Analiza
Współpracę rozpoczęliśmy 01.09.2018. Strona zbudowana jest na dedykowanym CMSie. Strona nie generowała dużo ruchu organicznego.
Szybkie fakty:
- Rynek niemiecki
- Mały ruch organiczny
- Mało treści na stronie, brak bloga
Proces on-site
Problem 1: Dedykowany CMS
Dedykowany CMS zazwyczaj wiąże się z wyzwaniem jeśli chodzi o optymalizacje SEO. Najbardziej znane CMSy mają wiele modułów umożliwiających na przykład zmiany title czy meta description. Przy pracy na dedykowanym CMSie takich modułów najczęściej nie ma. Na początku współpracy większość zmian związanych z technicznym SEO przeprowadzaliśmy globalnie przez FTP. Nie było w ogóle funkcjonalności meta danych.
Przy użyciu FTP wprowadziliśmy:
- Breadcrumbsy
- Elementy schemy
- Tytuły podstron
- Automatyczne linkowanie wewnętrzne
Problem 2: Brak nagłówków H1 na podstronach usług
Na podstronach usług nie było w ogóle nagłówków pierwszego stopnia (H1) lub były one nałożone na zły element. Oznaczyliśmy konkretne elementy H1 przez FTP.
Przykład zmiany: przed oznaczeniem H1 był nałożony na zły element:
Powinien być nałożony na nazwę usługi:
Po oznaczeniu H1 przez FTP struktura nagłówków na podstronie wygląda następująco:
Problem 3. Brak breadcrumbsów
Breadcrumbsy są elementem nawigacji na stronie, które nie tylko poprawiają UX dla użytkowników, ale też wspierają linkowanie wewnętrzne i pomagają robotom Google poruszać się na stronie.
Dodaliśmy breadcumbsy na stronie oraz oznaczyliśmy je w Schemie, dzięki czemu wyświetlają się one też w wynikach wyszukiwania i SERP wygląda bardziej atrakcyjnie.
Przykład:
Problem 4: Brak sitemapy
Dedykowane CMSy zazwyczaj nie mają modułu do generowania i odświeżania sitemapy. Wygenerowaliśmy sitemapę przez narzędzie zewnętrzne i regularnie ją odświeżamy ręcznie.
Problem 5. Brak oznaczonych danych strukturalnych
Endera wprawdzie nie oferuje na swojej stronie produktów do zakupu jednak usługa na stronie ma cechy produktu – określoną cenę, zdjęcie i opis. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć dane strukturalne type:product.
Dane strukturalne dodaliśmy przez FTP.
Problem 6. Błędy w linkowaniu wewnętrznym
Linkowanie wewnętrzne jest istotnym elementem strategii SEO na stronie. Dobrze wykonane, z odpowiednimi anchorami i prowadzące do dobrze dobranych podstron jest w stanie wpłynąć na pozycje tych podstron.
Na stronie głównej był obecny często popełniany błąd linkowania wewnętrznego. Link nałożony był tylko na anchor “MEHR” (pl.: więcej). Nałożyliśmy link na nazwę kategorii a na link na słowie “MEHR” nałożyliśmy atrybut rel=nofollow.
Na podstronach usługowych był popełniony inny błąd – link nałożony był na cały blok, bez żadnego anchora, a zdjęcie, na któym był anchor nie miało opisu alt. W FTP zmieniliśmy globalne ustawienia żeby opis alternatywny pobierał się automatycznie z nazwy usługi oraz dodaliśmy anchor.
Problem 7. Usługi nie miały dedykowanych podstron
Firma Endera oferuje usługi serwisu dla różnych marek samochodowych. Usługi dla poszczególnych marek nie miały podstron. Utworzyliśmy je oraz dodaliśmy teksty na najważniejszych podstronach.
Przykład podstrony: https://www.endera.de/alfa-romeo.html
Globalnie ustawiliśmy dodawanie nagłówka H1 (nazwa marki + service) oraz dodawanie title i meta description (końcówka tytułu i opisu dodaje się automatycznie). Teraz optymalizujemy je ręcznie ponieważ dodany został moduł do zmian do CMSa.
Proces off-site
Od początku współpracy budowaliśmy profil linków do strony, dodając ręcznie wartościowe linki z mocnych stron. Pracowaliśmy również nad chmurą anchorów, która na początku współpracy nie była dobrze zbudowana.
Profil linków przed rozpoczęciem współpracy:
Profil linków po 1,5 roku współpracy:
Profil anchorów przed rozpoczęciem współpracy:
Profil anchorów po 1,5 roku współpracy:
Wyniki
- Wzrost widoczności strony w google.de:
- Wzrost ruchu organicznego:
- Porównanie ruchu organicznego: luty 2020 vs luty 2019 – wzrost o 135%:
- Porównanie ruchu organicznego rok 2019 vs rok 2018 – wzrost o 118%:
- Wzrost istotnych dla danej witryny pozycji fraz kluczowych:
Pozycjonowanie strony Endera na rynku niemieckim nie należy do najłatwiejszych zadań. Jest to dedykowany CMS, z ograniczonymi możliwościami edycji treści. Wiele zmian wprowadzonych na stronę odbywała się przez FTP i z pomocą developerów Delante. Dzięki zastosowanym, technicznym rozwiązaniom w połączeniu z regularnym procesem pozycjonowania szerokiego udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki w konkurencyjnej branży.
Pozostałe case studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Litex Garden
200% wzrostu przychodów w sezonowej branży! Zobacz, jak wykorzystaliśmy machine learning dla zwiększenia efektywności kampanii Google Ads.
Zobacz case studyLubieButy.pl
Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!
Zobacz case studyDaniken.com.pl
W 3 miesiące wygenerowaliśmy 160% wzrostu ruchu organicznego dla e-sklepu ze sprzętem do sztuk walki. Zobacz, jak pomógł w tym dobrze zaplanowany proces On-Site SEO!
Zobacz case study