.animate-view{opacity: 1 !important;}
Orient display seo case study

+427% wzrost ruchu organicznego w 7 miesięcy

eCommerce SEO

This case study was nominated for:

Cele klienta

1.

Zwiększenie widoczności marki w Europie

Orient Display jest jednym z wiodących producentów paneli dotykowych i wyświetlaczy LCD na świecie. Skontaktowali się z nami, ponieważ chcieli stać się lepiej widoczni dla klientów europejskich.

2.

Wzrost ruchu organicznego pochodzącego z Europy

Jednym z celów Orient Display było pozyskanie większej liczby klientów z Europy. Żeby to osiągnąć, musieliśmy opracować strategię SEO, która przyciągnęłaby nowych klientów mieszkających w krajach europejskich.

3.

Poprawa współczynnika konwersji

Kolejną kwestią wymagającą naprawy był stosunkowo niski współczynnik konwersji – klienci odwiedzający stronę Orient Display nie byli kierowani do sklepu. Naszym zadaniem było wprowadzenie zmian w UX, które miałby zachęcić odwiedzających stronę do interakcji z nią.

Zespół SEO

Razem z Orient Display udało nam się nadać ich stronie internetowej nowego wyrazu. Teraz spełnia ona dwie role: jest dobrze funkcjonującym sklepem internetowym sprzedającym ekrany LCD oraz miejscem, w którym można znaleźć porady ekspertów pracujących w branży elektronicznej. Dzięki dobrej współpracy udało się nam zwiększyć widoczność strony Orient Display na rynku europejskim i poprawić konwersję.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Strategia On-Site

Stworzenie wielu wersji językowych strony

Nasz Klient chciał rozszerzyć swoją działalność poprzez wejście na nowy rynek. Strona internetowa nie posiadała jednak odpowiednich wersji językowych dla nowych odbiorców. Zajęliśmy się tą kwestią w pierwszej kolejności.

Dlaczego to ważne

Wielojęzyczna strona internetowa jest niezbędna do prawidłowego prowadzenia działań z zakresu pozycjonowania zagranicznego. Żeby zminimalizować ryzyko odrzuceń (bounce rate) i poprawić UX, należało stworzyć oddzielne wersje strony dla każdego z docelowych języków europejskich. Zajęcie się tymi dwoma aspektami miało na celu zwiększyć widoczność strony wśród europejskich odbiorców.

Pierwszą rzeczą, jaką musieliśmy się zająć to stworzenie wielu wersji językowych strony. Zrobiliśmy to poprzez zaprojektowanie oddzielnych katalogów i przetłumaczeniu ich dzięki pluginowi. W ten sposób treści były automatycznie przenoszone do wersji językowej strony, która odpowiadała pochodzeniu użytkownika. Pomimo że to było dość niekonwencjonalne rozwiązanie, okazało się być całkowicie skuteczne – zwiększyło ruch organiczny pochodzący z krajów europejskich (więcej w sekcji “Wyniki”).

Dodanie znaczników schema

Kolejną rzeczą, która wymagała naszych poprawek to dane strukturalne.

Dlaczego to ważne

Znaczniki schema pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treści opublikowane na stronie. Ten rodzaj mikrodanych ułatwia indeksowanie, ponieważ dzięki nim jest ono przeprowadzane szybciej i efektywniej. To z kolei ma pozytywny wpływ na ranking strony.

Audyt, który przeprowadziliśmy na początku współpracy wykazał, że strona Orient Display wymaga wprowadzenia kilku technicznych poprawek. Zaczęliśmy od włączenia bloga do strony Klienta (blog był oddzielną stroną). Dzięki temu, że blog i sklep Orient Display tworzyły jedną całość, mogliśmy wprowadzić dane strukturalne, co zdecydowanie działało na korzyść SEO.

W ramach pracy nad technicznym SEO, zajęliśmy się również:

  • przeniesieniem postów blogowych do głównego CMS-a
  • przeniesieniem wszystkich adresów URL do głównej domeny
  • ustawieniem poprawnych przekierowań
  • stworzeniem linkowania wewnętrznego dla treści tworzonej na bloga
  • dodaniem sekcji “Recent Posts” (Najnowsze wpisy)

sekcja najnowsze wpisy na stronie orient display

  • dodawaniem numeracji stron do bloga

numeracja stron bloga orient display

Opublikowanie treści zawierających
słowa kluczowe

Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie będzie radzić sobie dobrze w wyszukiwarce, jeśli nie będzie zawierać treści zoptymalizowanych na główne słowa kluczowe.

Dlaczego to ważne

Bez wystarczającej ilości treści, strona nie ma szans na przyciągnięcie większej liczby odwiedzających. Teksty muszą być zoptymalizowane na najważniejsze słowa kluczowe, ponieważ bez tego nie ma mowy o poprawie widoczności strony w internecie.

Rozwiązanie jakie opracowaliśmy składało się z kilku kroków. Najpierw musieliśmy stworzyć listę odpowiednich słów kluczowych, żeby później móc użyć ich na stronie. Następnie mogliśmy przejść do tworzenia treści na stronę główną.

przykładowa treść bogata w słowa kluczowe

Jeśli chodzi o bloga, razem z Klientem zdecydowaliśmy, że Orient Display będzie odpowiedzialny za tworzenie nowych wpisów. Co miesiąc tworzyliśmy szczegółowy plan treści, żeby ułatwić Klientowi to zadanie – pokazywaliśmy pomysły dotyczące tematów, na jakie powinny powstawać nowe wpisy. Dodatkowo przekazaliśmy Klientowi wskazówki dotyczące edycji i korekty tekstów oraz listę słów kluczowych, które powinny być użyte w blog postach.

Poprawa struktury treści na stronie

Publikowanie treści na stronie to jedno. Żeby wykorzystać cały potencjał, jaki oferuje, zamieszczone teksty muszą być prawidłowo zoptymalizowane.

Dlaczego to ważne

Hierarchia informacji i nawigacja powinna być przejrzysta i uporządkowana – dzięki temu roboty indeksujące szybciej wykonują swoją pracę, co zwiększa ranking strony. Dodatkowo, kiedy treści są zaprezentowane w logiczny sposób i są pogrupowane tematycznie, ułatwia to użytkownikom korzystanie ze strony, dzięki czemu zostają na niej dłużej.

Kolejnym aspektem SEO, którym należało się zająć, była struktura treści. Z racji na to, że na początku współpracy na stronie Klienta nie była zastosowana hierarchia informacji, postanowiliśmy podzielić kategorie i podkategorie na dwie sekcje.

Zastosowaliśmy również zakładki z treścią, żeby użytkownicy mogli rozwijać lub zwijać tekst poprzez kliknięcie na przycisk “More”. W ten prosty sposób dodaliśmy więcej treści na stronie, która była widziana przez roboty, zajmowała mniej miejsca i była zaprezentowana w uporządkowany sposób.

przykład rozwijania treści na stronie orient display

Przekierowanie ruchu do sklepu
i dodanie CTA

Dzięki audytowi zauważyliśmy, że ruch na stronie nie był przekierowywany do sklepu Klienta – użytkownicy zostawali w sekcji z bazą wiedzy. Żeby to zmienić, dodaliśmy kilka przycisków, które zachęcały odwiedzających do zapoznania się z ofertą zamieszczoną w sklepie.

Dlaczego to ważne

Poprawa współczynnika konwersji była możliwa do zrealizowania poprzez przekierowanie użytkowników do sklepu, gdzie odbywa się większość konwersji. Umieściliśmy przyciski CTA na poszczególnych wpisach blogowych, żeby zmniejszyć ryzyko zamknięcia strony przez użytkowników bez podjęcia jakiejkolwiek akcji.

Mimo że ruch na stronie nie był mały, użytkownicy korzystający z bazy wiedzy zamieszczonej na stronie Orent Display nie przechodzili do sklepu. Innymi słowy, pomimo tego, że poziom ruchu na stronie był dość dobry, nie przekładał się na wysokość konwersji.

Zasugerowaliśmy dodanie tzw. floating button, który przesuwa się wraz z przewijaniem strony, pozostając jednocześnie cały czas w tym samym miejscu.

przykładowe cta na stronie orient display

Kolejnym pomysłem na zwiększenie współczynnika konwersji było zamieszczenie formularza pod każdym wpisem z sekcji “baza wiedzy”.

formularz kontaktowy na stronie orient display

Ponadto dodaliśmy przyciski CTA i formularze do każdego wpisu blogowego. W ten sposób więcej osób zdecydowało się wejść w interakcję ze stroną po skończeniu czytania posta.

przycisk kontaktu na stronie orient display

Optymalizacja istotnych elementów SEO pod słowa kluczowe

Tak, znowu słowa kluczowe. Tym razem chcieliśmy umieścić wszystkie z nich w istotnych z punktu widzenia SEO miejscach na stronie.

Dlaczego to ważne

Umieszczanie słów kluczowych w ważnych dla SEO elementach strony (np. meta opisy, tytuł strony) wpływa pozytywnie na widoczność strony. Witryny, które nie zawierają kluczowych fraz są w dużej mierze ignorowane przez roboty, a co za tym idzie, nie są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Spora część strategii SEO opracowanej dla Orient Display obejmowała optymalizację najważniejszych elementów on-page SEO. To oczywiście miało na celu poprawienie rankingu strony w rankingu Google. W większości przypadków sprowadza się to do dodawania istotnych słów kluczowych i eliminowania zduplikowanych treści.

Zaczęliśmy od strony głównej: jej opisu meta i tytułu. Jak widać poniżej, pierwszy z elementów był za długi, dlatego wymagał od nas skrócenia. Drugi natomiast był zduplikowany dla każdej z podstron, co prowadziło do kanibalizacji.

przykłądowe problemy z meta tytułami na stronie

Our SEO team rephrased the meta descriptions and title tags on category and product pages. Apart from adding more keywords, the team also made sure the texts aren’t too long to get it displayed on all devices correctly.

przykład zoptymalizowanych meta danych orient display

Następnie zajęliśmy się pozostałymi opisami meta i tytułami – tymi, których brakowało lub które nie zawierały żadnego słowa kluczowego.

duplikacja opisów meta na stronie orient display

Później przeszliśmy do budowania poprawnej struktury nagłówków. Zoptymalizowaliśmy je wszystkie o właściwie słowa kluczowe.

Struktura nagłówków przed współpracą:

nagłówki na stronie orient display przed optymalizacją

Ta sama struktura nagłówków po optymalizacji:

nagłówki na stronie orient display po optymalizacji Pozostałe poprawki on-site SEO dotyczyły:

  • optymalizacji nagłówków na blogu
  • zmian wprowadzonych w stopce
  • poprawieniu opisów alternatywnych
  • dodaniu brakujących znaczników HTML
  • optymalizowaniu treści na stronie

Dodane przekierowań pomiędzy HTTP i HTTPS na stronach produktowych

Ostatnią kwestią, jaką musieliśmy się zająć to brak poprawnych przekierowań pomiędzy podstronami produktowymi.

Dlaczego to ważne

Bez przekierowań dwa różne adresy URL kierowały użytkowników i boty do tej samej strony. W rezultacie jedna strona była indeksowana dwa razy, co powodowało duplikacje. To natomiast miało negatywny wpływ na ranking strony.

Nasz audyt wykazał, że strony produktowe w sklepie Orient Display nie miały zastosowanych przekierowań pomiędzy HTTP i HTTPS. Rozwiązaliśmy ten problem poprzez przeniesienie użytkowników i botów z wariantu niezabezpieczonego podstron (http://) na wariant zabezpieczony (https://).

Przyspieszenie ładowania strony

Czas ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów UX, który ma wpływ na wydajność strony i jej odbiór przez użytkowników. Długie oczekiwanie na wyświetlenie witryny może zniechęcić odwiedzających, przez co często rezygnują z przeglądania strony.

Dlaczego to ważne

Wśród istotnych czynników SEO wpływających na ranking strony jest szybkość jej ładowania. Ponadto im mniej czasu potrzebuje strona do pełnego załadowania, tym niższy współczynnik odrzuceń.

Strona Orient Display ewidentnie miała problem z szybkim ładowaniem. Musieliśmy to naprawić, dlatego głównie skupiliśmy się na kompresji treści i grafik zamieszczonych na podstronach.

Strategia Off-Site

Poza sporym wysiłkiem, jaki zespół SEO włożył w optymalizację strony Klienta, zostały też prowadzone działania w zakresie link buildingu. Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych i zoptymalizowaniu strony Orient Display, przeszliśmy do wdrażania strategii off-site.

Wszystkie linki odsyłające stworzyliśmy ręcznie, co oznacza, że nasz zespół zweryfikował każdy link, sprawdzając jego jakość, możliwość do bycia zindeksowanym oraz to, czy jest w jakiś sposób związany z tematyką strony Klienta. Linki odsyłające były dodawane na różnych domenach, czasami poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych.

Tak wyglądał profil linków przed wdrożeniem procesu SEO:

wykres pokazujący profil linków przed optymalizacją

Ten sam profil linków po 6 miesiącach pracy nad stroną:

wykres pokazujący profil linków po wprowadzeniu działań link buildingowych

Udało nam się utrzymać stały wzrost liczby linków odsyłających, co jest znaczące dla zwiększenia autorytetu domeny. To podejście przynosi lepsze rezultaty jeśli chodzi o poprawienie rankingu strony – nagły przyrost backlinków często kończy się nałożeniem kary przez Google.

Wyniki

  • Zwiększona widoczność strony na rynku globalnym

Poniżej wykresy prezentujące dane z początku współpracy i po 5 miesiącach prowadzenia optymalizacji:

wykres wzrostu widoczności i ruchu

wykres wzrostu widoczności i ruchu

Zanotowaliśmy wzrost o 137% w wyświetleniach i 190% wzrostu liczby kliknięć (CTA).

  • Znaczny wzrost ilości słów kluczowych widocznych w wynikach wyszukiwania

Poniżej porównanie: czerwiec 2021 (początek współpracy) i listopad 2021:

porównanie liczby fraz kluczowych

  • Wzrost ruchu na stronie

czerwiec (początek współpracy):

ruch na stronie przed rozpoczęciem współpracy

październik (po 5 miesiącach prowadzenia optymalizacji):

ruch na stronie po 5 miesiącach od rozpoczęcia współpracy

  • Wzrost widoczności i ruchu na rynku europejskim i japońskim

Podczas pracy nad SEO dla Orient Display poświęciliśmy szczególną uwagę optymalizacjom prowadzonym dla rynku europejskiego.

Poniżej wyniki jakie udało nam się osiągnąć dzięki naszej strategii SEO w Europie i Japonii:

NIEMCY 

#1 Wzrost widoczności

wykres wzrostu widoczności na rynku niemieckim

#2 Wzrost ruchu na stronie

wykres wzrostu ruchu na rynku niemieckim

POLSKA

#1 Wzrost widoczności

wykres wzrostu widoczności na rynku polskim

#2 Wzrost ruchu na stronie

wykres wzrostu ruchu na rynku polskim

FRANCJA

#1 Wzrost widoczności

wykres wzrostu widoczności na rynku francuskim

#2 Wzrost ruchu na stronie

wykres wzrostu ruchu na rynku francuskim

JAPONIA

#1 Wzrost widoczności

wykres wzrostu widoczności na rynku japońskim

#2 Wzrost ruchu na stronie

wykres wzrostu ruchu na rynku japońskim

W tym momencie możemy z całą pewnością powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z ich usług. Podeszli do projektu profesjonalnie, sporządzając raport SEO, który wyznaczył kierunek dla całej strategii. Proces jest dobrze zorganizowany, praca jest wykonywana na czas, a dzięki comiesięcznym raportom możemy zarówno śledzić ich aktywność na stronie, jak i zobaczyć wyniki. Warto wspomnieć, że do projektu przydzielony jest specjalista SEO, dzięki czemu cała komunikacja jest łatwa i bezpośrednia. Po zaledwie 5 miesiącach widzimy stabilny wzrost ruchu organicznego. Naprawdę efektywna współpraca i partner godny polecenia.

Orient Display Marketing Team

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM