Orient Display jest jednym z wiodących producentów paneli dotykowych i wyświetlaczy LCD na świecie. Skontaktowali się z nami, ponieważ chcieli stać się lepiej widoczni dla klientów europejskich.
Jednym z celów Orient Display było pozyskanie większej liczby klientów z Europy. Żeby to osiągnąć, musieliśmy opracować strategię SEO, która przyciągnęłaby nowych klientów mieszkających w krajach europejskich.
Kolejną kwestią wymagającą naprawy był stosunkowo niski współczynnik konwersji – klienci odwiedzający stronę Orient Display nie byli kierowani do sklepu. Naszym zadaniem było wprowadzenie zmian w UX, które miałby zachęcić odwiedzających stronę do interakcji z nią.
Razem z Orient Display udało nam się nadać ich stronie internetowej nowego wyrazu. Teraz spełnia ona dwie role: jest dobrze funkcjonującym sklepem internetowym sprzedającym ekrany LCD oraz miejscem, w którym można znaleźć porady ekspertów pracujących w branży elektronicznej. Dzięki dobrej współpracy udało się nam zwiększyć widoczność strony Orient Display na rynku europejskim i poprawić konwersję.
Nasz Klient chciał rozszerzyć swoją działalność poprzez wejście na nowy rynek. Strona internetowa nie posiadała jednak odpowiednich wersji językowych dla nowych odbiorców. Zajęliśmy się tą kwestią w pierwszej kolejności.
Pierwszą rzeczą, jaką musieliśmy się zająć to stworzenie wielu wersji językowych strony. Zrobiliśmy to poprzez zaprojektowanie oddzielnych katalogów i przetłumaczeniu ich dzięki pluginowi. W ten sposób treści były automatycznie przenoszone do wersji językowej strony, która odpowiadała pochodzeniu użytkownika. Pomimo że to było dość niekonwencjonalne rozwiązanie, okazało się być całkowicie skuteczne – zwiększyło ruch organiczny pochodzący z krajów europejskich (więcej w sekcji “Wyniki”).
Kolejną rzeczą, która wymagała naszych poprawek to dane strukturalne.
Audyt, który przeprowadziliśmy na początku współpracy wykazał, że strona Orient Display wymaga wprowadzenia kilku technicznych poprawek. Zaczęliśmy od włączenia bloga do strony Klienta (blog był oddzielną stroną). Dzięki temu, że blog i sklep Orient Display tworzyły jedną całość, mogliśmy wprowadzić dane strukturalne, co zdecydowanie działało na korzyść SEO.
W ramach pracy nad technicznym SEO, zajęliśmy się również:
Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie będzie radzić sobie dobrze w wyszukiwarce, jeśli nie będzie zawierać treści zoptymalizowanych na główne słowa kluczowe.
Rozwiązanie jakie opracowaliśmy składało się z kilku kroków. Najpierw musieliśmy stworzyć listę odpowiednich słów kluczowych, żeby później móc użyć ich na stronie. Następnie mogliśmy przejść do tworzenia treści na stronę główną.
Jeśli chodzi o bloga, razem z Klientem zdecydowaliśmy, że Orient Display będzie odpowiedzialny za tworzenie nowych wpisów. Co miesiąc tworzyliśmy szczegółowy plan treści, żeby ułatwić Klientowi to zadanie – pokazywaliśmy pomysły dotyczące tematów, na jakie powinny powstawać nowe wpisy. Dodatkowo przekazaliśmy Klientowi wskazówki dotyczące edycji i korekty tekstów oraz listę słów kluczowych, które powinny być użyte w blog postach.
Publikowanie treści na stronie to jedno. Żeby wykorzystać cały potencjał, jaki oferuje, zamieszczone teksty muszą być prawidłowo zoptymalizowane.
Kolejnym aspektem SEO, którym należało się zająć, była struktura treści. Z racji na to, że na początku współpracy na stronie Klienta nie była zastosowana hierarchia informacji, postanowiliśmy podzielić kategorie i podkategorie na dwie sekcje.
Zastosowaliśmy również zakładki z treścią, żeby użytkownicy mogli rozwijać lub zwijać tekst poprzez kliknięcie na przycisk “More”. W ten prosty sposób dodaliśmy więcej treści na stronie, która była widziana przez roboty, zajmowała mniej miejsca i była zaprezentowana w uporządkowany sposób.
Dzięki audytowi zauważyliśmy, że ruch na stronie nie był przekierowywany do sklepu Klienta – użytkownicy zostawali w sekcji z bazą wiedzy. Żeby to zmienić, dodaliśmy kilka przycisków, które zachęcały odwiedzających do zapoznania się z ofertą zamieszczoną w sklepie.
Mimo że ruch na stronie nie był mały, użytkownicy korzystający z bazy wiedzy zamieszczonej na stronie Orent Display nie przechodzili do sklepu. Innymi słowy, pomimo tego, że poziom ruchu na stronie był dość dobry, nie przekładał się na wysokość konwersji.
Zasugerowaliśmy dodanie tzw. floating button, który przesuwa się wraz z przewijaniem strony, pozostając jednocześnie cały czas w tym samym miejscu.
Kolejnym pomysłem na zwiększenie współczynnika konwersji było zamieszczenie formularza pod każdym wpisem z sekcji “baza wiedzy”.
Ponadto dodaliśmy przyciski CTA i formularze do każdego wpisu blogowego. W ten sposób więcej osób zdecydowało się wejść w interakcję ze stroną po skończeniu czytania posta.
Tak, znowu słowa kluczowe. Tym razem chcieliśmy umieścić wszystkie z nich w istotnych z punktu widzenia SEO miejscach na stronie.
Spora część strategii SEO opracowanej dla Orient Display obejmowała optymalizację najważniejszych elementów on-page SEO. To oczywiście miało na celu poprawienie rankingu strony w rankingu Google. W większości przypadków sprowadza się to do dodawania istotnych słów kluczowych i eliminowania zduplikowanych treści.
Zaczęliśmy od strony głównej: jej opisu meta i tytułu. Jak widać poniżej, pierwszy z elementów był za długi, dlatego wymagał od nas skrócenia. Drugi natomiast był zduplikowany dla każdej z podstron, co prowadziło do kanibalizacji.
Our SEO team rephrased the meta descriptions and title tags on category and product pages. Apart from adding more keywords, the team also made sure the texts aren’t too long to get it displayed on all devices correctly.
Następnie zajęliśmy się pozostałymi opisami meta i tytułami – tymi, których brakowało lub które nie zawierały żadnego słowa kluczowego.
Później przeszliśmy do budowania poprawnej struktury nagłówków. Zoptymalizowaliśmy je wszystkie o właściwie słowa kluczowe.
Struktura nagłówków przed współpracą:
Ta sama struktura nagłówków po optymalizacji:
Pozostałe poprawki on-site SEO dotyczyły:
Ostatnią kwestią, jaką musieliśmy się zająć to brak poprawnych przekierowań pomiędzy podstronami produktowymi.
Nasz audyt wykazał, że strony produktowe w sklepie Orient Display nie miały zastosowanych przekierowań pomiędzy HTTP i HTTPS. Rozwiązaliśmy ten problem poprzez przeniesienie użytkowników i botów z wariantu niezabezpieczonego podstron (http://) na wariant zabezpieczony (https://).
Czas ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów UX, który ma wpływ na wydajność strony i jej odbiór przez użytkowników. Długie oczekiwanie na wyświetlenie witryny może zniechęcić odwiedzających, przez co często rezygnują z przeglądania strony.
Strona Orient Display ewidentnie miała problem z szybkim ładowaniem. Musieliśmy to naprawić, dlatego głównie skupiliśmy się na kompresji treści i grafik zamieszczonych na podstronach.
Poza sporym wysiłkiem, jaki zespół SEO włożył w optymalizację strony Klienta, zostały też prowadzone działania w zakresie link buildingu. Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych i zoptymalizowaniu strony Orient Display, przeszliśmy do wdrażania strategii off-site.
Wszystkie linki odsyłające stworzyliśmy ręcznie, co oznacza, że nasz zespół zweryfikował każdy link, sprawdzając jego jakość, możliwość do bycia zindeksowanym oraz to, czy jest w jakiś sposób związany z tematyką strony Klienta. Linki odsyłające były dodawane na różnych domenach, czasami poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych.
Tak wyglądał profil linków przed wdrożeniem procesu SEO:
Ten sam profil linków po 6 miesiącach pracy nad stroną:
Udało nam się utrzymać stały wzrost liczby linków odsyłających, co jest znaczące dla zwiększenia autorytetu domeny. To podejście przynosi lepsze rezultaty jeśli chodzi o poprawienie rankingu strony – nagły przyrost backlinków często kończy się nałożeniem kary przez Google.
Poniżej wykresy prezentujące dane z początku współpracy i po 5 miesiącach prowadzenia optymalizacji:
Zanotowaliśmy wzrost o 137% w wyświetleniach i 190% wzrostu liczby kliknięć (CTA).
Poniżej porównanie: czerwiec 2021 (początek współpracy) i listopad 2021:
czerwiec (początek współpracy):
październik (po 5 miesiącach prowadzenia optymalizacji):
Podczas pracy nad SEO dla Orient Display poświęciliśmy szczególną uwagę optymalizacjom prowadzonym dla rynku europejskiego.
Poniżej wyniki jakie udało nam się osiągnąć dzięki naszej strategii SEO w Europie i Japonii:
NIEMCY
#1 Wzrost widoczności
#2 Wzrost ruchu na stronie
POLSKA#1 Wzrost widoczności
#2 Wzrost ruchu na stronie
FRANCJA#1 Wzrost widoczności
#2 Wzrost ruchu na stronie
JAPONIA#1 Wzrost widoczności
#2 Wzrost ruchu na stronie
W tym momencie możemy z całą pewnością powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z ich usług. Podeszli do projektu profesjonalnie, sporządzając raport SEO, który wyznaczył kierunek dla całej strategii. Proces jest dobrze zorganizowany, praca jest wykonywana na czas, a dzięki comiesięcznym raportom możemy zarówno śledzić ich aktywność na stronie, jak i zobaczyć wyniki. Warto wspomnieć, że do projektu przydzielony jest specjalista SEO, dzięki czemu cała komunikacja jest łatwa i bezpośrednia. Po zaledwie 5 miesiącach widzimy stabilny wzrost ruchu organicznego. Naprawdę efektywna współpraca i partner godny polecenia.