Case studies

Case study - Epstryk

Epstryk to sklep internetowy z branży oświetleniowej. Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Polski. Posiada bogatą ofertę źródeł światła, oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego.

Sklep oparty jest na CMS’ie Redcart, nie posiada dostępu do serwera FTP. Wszelkie zmiany kodowe nanoszone są poprzez konsultacje z programistami z tej firmy. CMS pozwala na swobodną edycję podstawowych elementów SEO jak: meta tytuły, opisy, formatowanie treści, opisy alternatywne, adresy URL.

Cel

Zwiększenie konwertującego ruchu

Analiza

Sklep internetowy Epstryk jest dużą stroną – posiada ponad 27 tysięcy podstron. Nie był wcześniej pozycjonowany, mimo tego jego ruch w grudniu 2016 roku znajdował się na średnim poziomie. Stronę miesięcznie z organicznych wyników wyszukiwania odwiedzało około 10 tysięcy osób, co stanowiło 29% całego ruchu na stronie.

Wykres poszczególnych kanałów ruchu na stronie epstryk.pl w grudniu 2016.

Problem

Sklep posiada całkiem spory ruch i sprzedaż, ale mamy ambicje na więcej.

Szybkie fakty

  • Sklep popularny, wysoko w rankingu Alexa
  • Oparty o silnik Presta
  • Posiadający wersję mobilną
  • Ruch organiczny na poziomie 1900 wejść miesięcznie
  • Duża ilość linków prowadzących do strony
  • Mocno konkurencyjna branża

Podejście

Podejście szerokie

By zwiększyć poziom ruchu organicznego na stronie Klienta zastosowaliśmy szerokie podejście do pozycjonowania. Chcieliśmy skupić się na tych słowach kluczowych, które mają największy potencjał na konwertowanie, są mniej konkurencyjne, ale odpowiadające lepiej na zapytania użytkowników. Nie skupiliśmy się na wąskiej liczbie słów kluczowych, tylko stworzyliśmy listę bardziej rozbudowaną, którą rozwijaliśmy z każdym miesiącem procesu pozycjonowania. Na naszą listę fraz do pozycjonowania wpisaliśmy frazy bardziej szczegółowe, o mniejszych wolumenach, które mają potencjał na wygenerowanie sprzedaży – użytkownicy szukający konkretnych produktów w większości przypadków są już zdecydowani na zakup. Na listę wpisaliśmy także frazy ogólne, które są bardziej konkurencyjne jak np. hurtownia elektryczna, by zapewnić ruch także ze słów mniej szczegółowych. Do naszej analizy dopisaliśmy także frazy, które otrzymaliśmy od Klienta.

Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych

Współpracę z firmą Epstryk rozpoczęliśmy 23.11.2016 r. W pierwszym etapie współpracy (1-szy miesiąc) przeanalizowaliśmy kondycję strony SEO, przebadaliśmy elementy na stronie pod kątem pozycjonowania, wykonaliśmy analizę obecnego ruchu na stronie i słów, które ten ruch generują.

W tym etapie wykonaliśmy także pełny audyt strony, w którym zamieściliśmy szczegółowe informacje na temat tego, co można poprawić na stronie i co wykonać aby zwiększyć ruch na sklepie internetowym oraz podwyższyć sprzedaż. Wygenerowaliśmy także zestaw zaleceń, które potem, w czasie wdrażania audytu zaczęliśmy wprowadzać na stronę. Część zmian została przez nas naniesiona już w trakcie wykonywania audytu SEO strony.

Stworzyliśmy także strategię linkowania, które miało wzmocnić współczynniki Autorytetu i Domeny oraz zwiększyć poziom zaufania wyszukiwarek do witryny. Rozpoczęliśmy proces budowania wartościowych odnośników do strony, które pochodziły z zdywersyfikowanych źródeł takich jak między innymi: katalogi branżowe, fora dyskusyjne, artykuły zapleczowe, social media, bookmarking sites, profile.

Proces on-site

Po wykonaniu audytu omówiliśmy go z Klientem oraz rozpoczęliśmy jego wdrażanie. Podzieliliśmy działania do wykonania pomiędzy Delante oraz Klienta. Część elementów, która mocno może wpłynąć na SEO to treści na stronę. Dostarczenie ich przez Klienta znacznie ułatwia proces, ponieważ to on zna najlepiej swój sklep internetowy i asortyment, który sprzedaje. Oczywiście takie treści jesteśmy w stanie zlecić wewnętrznym copywriterom, jednak specjalistyczne teksty wymagają korekty i uwag osoby, która na co dzień w danej branży pracuje.

Problem 1. Długie, niepoprawnie skonstruowane adresy URL

Jak je zmienić bez dostępu do FTP?

Produkty i kategorie na stronie Epstryk posiadały zbyt długie, niepoprawne, zawierające nieprawidłowe separatory i zbędne katalogi adresy URL. Google boty miały problem z ich indeksowaniem, co sprawiało, że nie pojawiały się one wcale w wynikach wyszukiwania.

CMS Redcart posiada możliwość zmiany adresów URL, jednak proces ten posiada dwie drogi.

  • Jeżeli adresy nigdy nie były zmieniane, wtedy wystarczy zmienić je w panelu danej kategorii czy produktu, a przekierowania 301 wykonują się automatycznie i stare adresy będą od razu przekierowywać użytkownika na nowe.
  • Co w przypadku, kiedy adresy były zmieniane ale nadal są niepoprawne? Tutaj sprawa się bardziej komplikuje. Przy takiej ewentualności należy zgłosić do Redcartu prośbę o stworzenie przekierowań. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nie dotyczy to jednego, a 200 adresów? Należy wtedy stworzyć odpowiedni arkusz i zaznaczyć informacje o starych adresach i dodać te, na które mają zostać one przekierowane.

Efekt?

Krótsze adresy URL, lepiej indeksowalne.

Przykłady adresów przed i po:

https://epstryk.pl/p/3361/62995/swietlowka-liniowa-lf-18w-865-cool-daylight-pila-8727900015584-swietlowki-liniowe-zarowki-zrodla-swiatla.html
https://epstryk.pl/swietlowka-liniowa-18w-865-cool-daylight

http://epstryk.pl/Metalohalogen-Powerball-Osram-35W-G85-HCI-TC-830-WDL-4008321681997
https://epstryk.pl/metalohalogen-powerball-osram-35w-g85

http://epstryk.pl/p/132/11633/lampka-biurkowa-pixa-kt-40-b-czarna-19301-kanlux-lampki-biurkowe-nocne-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/lampka-biurkowa-kanlux-pixa-kt-40-b-czarna-19301

http://epstryk.pl/p/191/59580/lampa-spot-biala-bord-dlp-50-w-bialy-22551-kanlux-oprawy-sufitowe-natynkowe-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/kanlux-lampa-spot-biala-bord-dlp-50w

 

Problem 2. Niezoptymalizowana strona główna

Co można na niej zrobić, aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce?

Strona główna sklepu Epstryk posiadała meta title i description wymagający optymalizacji:

Zostały one przez nas zmienione na:

Na stronie głównej nie pojawiały się podstawowe elementy strukturalne jak nagłówki H1 oraz H2:

Zostały one przez nas wprowadzone:

Dodatkowo na stronie głównej został wprowadzony tekst napisany przez firmę Epstryk o długości ok. 220 wyrazów, który odpowiednio zoptymalizowaliśmy, sformatowaliśmy i dodaliśmy linkowanie wewnętrzne do produktów i kategorii.

Alt na logo:
alt="Sklep online - epstryk.pl"

Został przez nas zmieniony na:
alt="Sklep elektryczny online - epstryk.pl"

Efekt?

Wzrost pozycji ogólnych fraz kluczowych jak hurtownia elektryczna, sklep elektryczny.

 

Problem 3. Niezoptymalizowane strony kategorii

Co można zrobić by zwiększyć ruch na stronie?

Kiedy rozpoczynaliśmy z nimi współpracę, firma Epstryk posiadała 19 kategorii, a każda z nich była rozbudowana jeszcze na kilka podkategorii.
Dla priorytetowych, generujących największy ruch kategorii nanieśliśmy zmiany on-site polegające na optymalizacji podstron na słowa kluczowe, które wyszukiwali użytkownicy. Obejmowały one zmianę tytułów, opisów, nagłówków, treści, formatowania, linkowania, altów, zmiany adresów URL.

Przykład zoptymalizowanej kategorii

https://epstryk.pl/oswietlenie

  • zmiana adresu URL
  • zmiana meta title
  • zmiana meta description
  • dodanie treści
  • zoptymalizowanie treści
  • dodanie formatowania treści
  • dodanie linkowania wewnętrznego

 

Problem 4. Błędy na stronach produktów

Co można zrobić by je zoptymalizować?

Sklep internetowy Epstryk posiada znaczną liczbę produktów w stałej ofercie, które są rozbudowywane regularnie o nowe. Dla najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników produktów oraz dla tych, które generowały największą sprzedaż nanieśliśmy optymalizacje, które obejmowały między innymi zmianę tytułów, opisów, treści, formatowania, altów, linkowania oraz adresów URL.

Przykład zoptymalizowane produktu:

https://epstryk.pl/lampka-schodowa-oprawka-na-schody-kanlux-sabik-mini-led-23111

  • zmiana meta title
  • zmiana meta description
  • wydłużenie obecnego opisu
  • optymalizacja opisu
  • nadanie formatowania opisu
  • dodanie nagłówka H2
  • dodanie opisów alternatywnych do zdjęć

 

Proces off-site

Oprócz działań na stronie dla swoich Klientów, prowadzimy także czynności poza witryną, które obejmują między innymi tworzenie wartościowych odnośników do strony.

Wzmacnianie autorytetu strony i domeny w oczach Google jest jednym z kluczowych czynników, który może zadecydować o tym, czy dana strona osiągnie wysokie pozycje i ruch, czy też nie. Wskaźniki te to Page i Domain Authority oraz MOZ Trust i MOZ Rank.

Strona Epstryk.pl przed działaniami Delante posiadała takie wyniki:

Natomiast po pewnym czasie naszej pracy wyglądało to w ten sposób:

Przed współpracą z Delante do strony Epstryk prowadziła taka liczba linków:

Natomiast po kilku miesiącach naszej pracy:

Rezultaty

Efekty ruchu i sprzedaży

  • Wzrost ruchu organicznego o 118%
  • Wzrost sprzedaży o 71%

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.