Epstryk to sklep internetowy z branży oświetleniowej. Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Polski. Posiada bogatą ofertę źródeł światła, oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego.
Sklep oparty jest na CMS’ie Redcart, nie posiada dostępu do serwera FTP. Wszelkie zmiany kodowe nanoszone są poprzez konsultacje z programistami z tej firmy. CMS pozwala na swobodną edycję podstawowych elementów SEO jak: meta tytuły, opisy, formatowanie treści, opisy alternatywne, adresy URL.
To case study zostało zakwalifikowane do finału European Search Awards.
Branża
Branża oświetleniowa
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+118%
Wzrostu ruchu organicznego w ciągu roku
Przychody organiczne
+71%
Wzrostu przychodów z ruchu organicznego w ciągu roku
Analiza
Sklep internetowy Epstryk jest dużą stroną – posiada ponad 27 tysięcy podstron. Nie był wcześniej pozycjonowany, mimo tego jego ruch w grudniu 2016 roku znajdował się na średnim poziomie. Stronę miesięcznie z organicznych wyników wyszukiwania odwiedzało około 10 tysięcy osób, co stanowiło 29% całego ruchu na stronie.
Wykres poszczególnych kanałów ruchu na stronie epstryk.pl w grudniu 2016.
Problem
Sklep posiada całkiem spory ruch i sprzedaż, ale mamy ambicje na więcej.
Szybkie fakty
Sklep popularny, wysoko w rankingu Alexa
Oparty o silnik RedCart
Posiadający wersję mobilną
Ruch organiczny na poziomie 10 000 wejść miesięcznie
Duża ilość linków prowadzących do strony
Mocno konkurencyjna branża
Podejście
Podejście szerokie
By zwiększyć poziom ruchu organicznego na stronie Klienta zastosowaliśmy szerokie podejście do pozycjonowania. Chcieliśmy skupić się na tych słowach kluczowych, które mają największy potencjał na konwertowanie, są mniej konkurencyjne, ale odpowiadające lepiej na zapytania użytkowników. Nie skupiliśmy się na wąskiej liczbie słów kluczowych, tylko stworzyliśmy listę bardziej rozbudowaną, którą rozwijaliśmy z każdym miesiącem procesu pozycjonowania. Na naszą listę fraz do pozycjonowania wpisaliśmy frazy bardziej szczegółowe, o mniejszych wolumenach, które mają potencjał na wygenerowanie sprzedaży – użytkownicy szukający konkretnych produktów w większości przypadków są już zdecydowani na zakup. Na listę wpisaliśmy także frazy ogólne, które są bardziej konkurencyjne jak np. hurtownia elektryczna, by zapewnić ruch także ze słów mniej szczegółowych. Do naszej analizy dopisaliśmy także frazy, które otrzymaliśmy od Klienta.
Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych
Współpracę z firmą Epstryk rozpoczęliśmy 23.11.2016 r. W pierwszym etapie współpracy (1-szy miesiąc) przeanalizowaliśmy kondycję strony SEO, przebadaliśmy elementy na stronie pod kątem pozycjonowania, wykonaliśmy analizę obecnego ruchu na stronie i słów, które ten ruch generują.
W tym etapie wykonaliśmy także pełny audyt strony, w którym zamieściliśmy szczegółowe informacje na temat tego, co można poprawić na stronie i co wykonać aby zwiększyć ruch na sklepie internetowym oraz podwyższyć sprzedaż. Wygenerowaliśmy także zestaw zaleceń, które potem, w czasie wdrażania audytu zaczęliśmy wprowadzać na stronę. Część zmian została przez nas naniesiona już w trakcie wykonywania audytu SEO strony.
Stworzyliśmy także strategię linkowania, które miało wzmocnić współczynniki Autorytetu i Domeny oraz zwiększyć poziom zaufania wyszukiwarek do witryny. Rozpoczęliśmy proces budowania wartościowych odnośników do strony, które pochodziły z zdywersyfikowanych źródeł takich jak między innymi: katalogi branżowe, fora dyskusyjne, artykuły zapleczowe, social media, bookmarking sites, profile.
Proces on-site
Po wykonaniu audytu omówiliśmy go z Klientem oraz rozpoczęliśmy jego wdrażanie. Podzieliliśmy działania do wykonania pomiędzy Delante oraz Klienta. Część elementów, która mocno może wpłynąć na SEO to treści na stronę. Dostarczenie ich przez Klienta znacznie ułatwia proces, ponieważ to on zna najlepiej swój sklep internetowy i asortyment, który sprzedaje. Oczywiście takie treści jesteśmy w stanie zlecić wewnętrznym copywriterom, jednak specjalistyczne teksty wymagają korekty i uwag osoby, która na co dzień w danej branży pracuje.
Problem 1. Długie, niepoprawnie skonstruowane adresy URL
Jak je zmienić bez dostępu do FTP?
Produkty i kategorie na stronie Epstryk posiadały zbyt długie, niepoprawne, zawierające nieprawidłowe separatory i zbędne katalogi adresy URL. Google boty miały problem z ich indeksowaniem, co sprawiało, że nie pojawiały się one wcale w wynikach wyszukiwania.
CMS Redcart posiada możliwość zmiany adresów URL, jednak proces ten posiada dwie drogi.
Jeżeli adresy nigdy nie były zmieniane, wtedy wystarczy zmienić je w panelu danej kategorii czy produktu, a przekierowania 301 wykonują się automatycznie i stare adresy będą od razu przekierowywać użytkownika na nowe.
Co w przypadku, kiedy adresy były zmieniane ale nadal są niepoprawne? Tutaj sprawa się bardziej komplikuje. Przy takiej ewentualności należy zgłosić do Redcartu prośbę o stworzenie przekierowań. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nie dotyczy to jednego, a 200 adresów? Należy wtedy stworzyć odpowiedni arkusz i zaznaczyć informacje o starych adresach i dodać te, na które mają zostać one przekierowane.
Co można na niej zrobić, aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce?
Strona główna sklepu Epstryk posiadała meta title i description wymagający optymalizacji:
Zostały one przez nas zmienione na:
Na stronie głównej nie pojawiały się podstawowe elementy strukturalne jak nagłówki H1 oraz H2:
Zostały one przez nas wprowadzone:
Dodatkowo na stronie głównej został wprowadzony tekst napisany przez firmę Epstryk o długości ok. 220 wyrazów, który odpowiednio zoptymalizowaliśmy, sformatowaliśmy i dodaliśmy linkowanie wewnętrzne do produktów i kategorii.
Alt na logo: alt="Sklep online - epstryk.pl"
Został przez nas zmieniony na: alt="Sklep elektryczny online - epstryk.pl"
Efekt?
Wzrost pozycji ogólnych fraz kluczowych jak hurtownia elektryczna, sklep elektryczny.
Problem 3. Niezoptymalizowane strony kategorii
Co można zrobić by zwiększyć ruch na stronie?
Kiedy rozpoczynaliśmy z nimi współpracę, firma Epstryk posiadała 19 kategorii, a każda z nich była rozbudowana jeszcze na kilka podkategorii.
Dla priorytetowych, generujących największy ruch kategorii nanieśliśmy zmiany on-site polegające na optymalizacji podstron na słowa kluczowe, które wyszukiwali użytkownicy. Obejmowały one zmianę tytułów, opisów, nagłówków, treści, formatowania, linkowania, altów, zmiany adresów URL.
Sklep internetowy Epstryk posiada znaczną liczbę produktów w stałej ofercie, które są rozbudowywane regularnie o nowe. Dla najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników produktów oraz dla tych, które generowały największą sprzedaż nanieśliśmy optymalizacje, które obejmowały między innymi zmianę tytułów, opisów, treści, formatowania, altów, linkowania oraz adresów URL.
Oprócz działań na stronie dla swoich Klientów, prowadzimy także czynności poza witryną, które obejmują między innymi tworzenie wartościowych odnośników do strony.
Wzmacnianie autorytetu strony i domeny w oczach Google jest jednym z kluczowych czynników, który może zadecydować o tym, czy dana strona osiągnie wysokie pozycje i ruch, czy też nie. Wskaźniki te to Page i Domain Authority oraz MOZ Trust i MOZ Rank.
Strona Epstryk.pl przed działaniami Delante posiadała takie wyniki:
Natomiast po pewnym czasie naszej pracy wyglądało to w ten sposób:
Przed współpracą z Delante do strony Epstryk prowadziła taka liczba linków:
Natomiast po kilku miesiącach naszej pracy:
Rezultaty
Efekty ruchu i sprzedaży
Wzrost ruchu organicznego o 118%
Wzrost sprzedaży o 71%
Komentarz specjalisty
Praca z firmami, które znają swój produkt, wiedzą, na czym im najbardziej zależy i co chcą osiągnąć to sama przyjemność. A jeśli idzie za tym bardzo sprawna komunikacja między sklepem a firmą SEO, to da się zrobić wiele dobrego! To właśnie między innymi dlatego, mimo konkurencyjnej branży, udało nam się osiągnąć wspólnie super wyniki, które poprawiają się z każdym miesiącem. Wprowadzanie Epstryka na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i nieustanne podnoszenie słupków widoczności cieszy mnie niezmiennie już od paru lat 🙂
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader
Komentarz klienta
Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.