+ 309,62% wzrostu miesięcznego ruchu organicznego w rok
SEOWyposażenie łazienek i kuchni
O kliencie
Case study dotyczy klienta, który sprzedaje wyposażenie do łazienek oraz kuchni.
Czy w tak konkurencyjnej branży przy niskim budżecie da się osiągnąć dobre wyniki?
Jak najbardziej! Przeczytaj, jak pomogliśmy klientowi w rok zwiększyć miesięczny ruch organiczny o 309,62% dzięki zmianom On-Site oraz stałej komunikacji z klientem!
Analiza
W marcu 2021 roku zgłosiła się do nas strona oparta na CMSie PrestaShop, który jest lubiany przez naszych Specjalistów SEO 😉
Strona była w stagnacji po burzliwym okresie spowodowanym źle zrobioną migracją.
Ponieważ większość sprzedaży generowały reklamy, a ruch organiczny dopiero zaczął rosnąć, chcieliśmy się skupić na tym, by wzrosła sprzedaż z wyszukiwania organicznego.
Współpraca była mocno oparta na komunikacji. Klient jasno wyrażał swoje potrzeby i szybko reagował na zmiany.
Szybkie fakty:
Sklep internetowy
CMS PrestaShop
Domena: PL
Branża: wyposażenie łazienek
Bardzo duża konkurencja (Castorama, Allegro, MediaMarkt itp.)
Po roku współpracy klient rozszerzył działania o usługi Google Ads
Największe wyzwanie: niewielki budżet biorąc pod uwagę konkurencyjność
Wojna w Ukrainie dała się we znaki – problem z poszczególnymi producentami, czas realizacji się znacząco zwiększył
Proces On-Site
Najpierw, jak zawsze, zrobiliśmy audyt SEO strony, Dzięki informacjom o kondycji strony wyciągnęliśmy jasne wnioski – co trzeba zmienić, co zoptymalizować, a z czego zrezygnować.
Drugim krokiem była analiza słów kluczowych ważnych dla klienta pod kątem biznesowym i potencjalnego wzrostu ruchu.
Jakie problemy zauważyliśmy?
Niezoptymalizowane metadane lub ich brak na podstronach.
Niepoprawnie zoptymalizowana treść opisu na stronie głównej oraz pozostałych podstronach.
Struktura nagłówków na stronie głównej, stronach kategorii i produktów wymagała optymalizacji.
Artykuły na blogu były niepoprawnie zoptymalizowane.
Strona wolno się wczytywała na urządzeniach mobilnych.
Występowały błędy 500.
Był wysoki poziom duplikacji wewnętrznej i pojawiała się również duplikacja zewnętrzna.
Brak atrybutu nofollow na linkach wychodzących i przyciskach na stronie, takich jak “zobacz więcej”.
3 aspekty, które zmieniliśmy na stronie
Optymalizacja meta danych
Na dużej części podstron metadanych nie było w ogóle, a te, które były dodane – nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. Dodaliśmy m.in. Title SEO i Meta Description do poszczególnych podstron.Zmieniliśmy oznaczenia bold i strong, by były zgodne z dobrymi praktykami SEO, a także wdrożyliśmy poprawną strukturę nagłówków na poszczególnych podstronach.
Poprawa contentu na stronie
Ponieważ treści na stronie nie były przyjazne pod kątem SEO, wypracowaliśmy z klientem proces, który przyniósł dobre wyniki. Treści na bloga początkowo były pisane przez nas, a w późniejszych etapach wewnętrznie w firmie, natomiast my je optymalizowaliśmy. Wdrożyliśmy również klastry tematyczne oparte na konkretnych producentach.
Część tworzenia contentu została po naszej stronie do końca współpracy i były to na przykład opisy kategorii.
Aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne dodaliśmy spisy treści do wpisów blogowych.
A do zwiększenia konwersji wykorzystaliśmy slidery na blogu umożliwiające najechanie na produkt ze zdjęcia, który wzbudza zainteresowanie i natychmiastowe przekierowanie do zakupu.
Naprawa indeksacji filtrowania
Klient był niezadowolony ze współprac z agencjami SEO, które wybrał przed Delante. Jedna z nich przeprowadziła w zły sposób migrację strony w 2019 roku, czego efekty widzieliśmy jeszcze na początku współpracy.
Ponieważ inna agencja błędnie podpowiedziała klientowi, że im więcej zindeksowanych stron, tym lepiej – musieliśmy walczyć ze zbyt wieloma zindeksowanymi podstronami (wszystkie podstrony, które pokazywały produkty podczas nakładania filtrów w wyszukiwarce były zindeksowane).
Naprawa indeksacji filtrowania pozwoliła zmniejszyć duplikację oraz wzmocnić klastrowanie.
Wyniki
Wzrost miesięcznego ruchu organicznego w rok na poziomie z 309,62%
Wyświetlenia miesięczne w stosunku rocznym wzrosły o 77,4%.
Miesięczny ruch organiczny przed rozpoczęciem współpracy był na poziomie 5,2 tysiąca, natomiast teraz wynosi 21,3 tysiąca według narzędzia Ahrefs.
Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:
Ahrefs teraz:
Roczny przyrost ruchu w porównaniu maj 2022 do maja 2021 wzrósł o 27,79%.
Liczba linków zwrotnych przed rozpoczęciem współpracy wynosiła 1,83 tysiąca według Ahrefsa, teraz wynosi 3,15 tysięcy.
Liczba odsyłających domen wzrosła o 299.
Analiza widoczności
Przed rozpoczęciem współpracy:
Teraz:
Jak widać wzrost ruchu i słów w TOP10 i TOP50 jest bardzo duży.
Po zmianie algorytmu w ostatnim czasie pojawił się niewielki spadek, ale po całkowitym dostosowaniu zmian, widoczność wzrosła jeszcze bardziej niż wcześniej.
Widoczność strony w TOP3, TOP10 i TOP50 z niezależnego narzędzia Senuto:
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.