.animate-view{opacity: 1 !important;}
seo dla sklepu z wyposazeniem lazienek case study

+ 309,62% wzrostu miesięcznego ruchu organicznego w rok

SEO Wyposażenie łazienek i kuchni
O kliencie

Case study dotyczy klienta, który sprzedaje wyposażenie do łazienek oraz kuchni.
Czy w tak konkurencyjnej branży przy niskim budżecie da się osiągnąć dobre wyniki?
Jak najbardziej! Przeczytaj, jak pomogliśmy klientowi w rok zwiększyć miesięczny ruch organiczny o 309,62% dzięki zmianom On-Site oraz stałej komunikacji z klientem!

Analiza

W marcu 2021 roku zgłosiła się do nas strona oparta na CMSie PrestaShop, który jest lubiany przez naszych Specjalistów SEO 😉 

Strona była w stagnacji po burzliwym okresie spowodowanym źle zrobioną migracją. 

Ponieważ większość sprzedaży generowały reklamy, a ruch organiczny dopiero zaczął rosnąć, chcieliśmy się skupić na tym, by wzrosła sprzedaż z wyszukiwania organicznego.

Współpraca była mocno oparta na komunikacji. Klient jasno wyrażał swoje potrzeby i szybko reagował na zmiany.

Szybkie fakty: 

  • Sklep internetowy
  • CMS PrestaShop
  • Domena: PL
  • Branża: wyposażenie łazienek
  • Bardzo duża konkurencja (Castorama, Allegro, MediaMarkt  itp.)
  • Po roku współpracy klient rozszerzył działania o usługi Google Ads
  • Największe wyzwanie: niewielki budżet biorąc pod uwagę konkurencyjność
  • Wojna w Ukrainie dała się we znaki – problem z poszczególnymi producentami, czas realizacji się znacząco zwiększył
Proces On-Site

Najpierw, jak zawsze, zrobiliśmy audyt SEO strony, Dzięki informacjom o kondycji strony wyciągnęliśmy jasne wnioski – co trzeba zmienić, co zoptymalizować, a z czego zrezygnować.

Drugim krokiem była analiza słów kluczowych ważnych dla klienta pod kątem biznesowym i potencjalnego wzrostu ruchu.

Jakie problemy zauważyliśmy?

  • Niezoptymalizowane metadane lub ich brak na podstronach.
  • Niepoprawnie zoptymalizowana treść opisu na stronie głównej oraz pozostałych podstronach.
  • Struktura nagłówków na stronie głównej, stronach kategorii i produktów wymagała optymalizacji.
  • Artykuły na blogu były niepoprawnie zoptymalizowane.
  • Strona wolno się wczytywała na urządzeniach mobilnych.
  • Występowały błędy 500.
  • Był wysoki poziom duplikacji wewnętrznej i pojawiała się również duplikacja zewnętrzna.
  • Brak atrybutu nofollow na linkach wychodzących i przyciskach na stronie, takich jak “zobacz więcej”.

3 aspekty, które zmieniliśmy na stronie

Optymalizacja meta danych

Na dużej części podstron metadanych nie było w ogóle, a te, które były dodane  –  nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. Dodaliśmy m.in. Title SEO i Meta Description do poszczególnych podstron. Zmieniliśmy oznaczenia bold i strong, by były zgodne z dobrymi praktykami SEO, a także wdrożyliśmy poprawną strukturę nagłówków na poszczególnych podstronach.

Poprawa contentu na stronie

Ponieważ treści na stronie nie były przyjazne pod kątem SEO, wypracowaliśmy z klientem proces, który przyniósł dobre wyniki. Treści na bloga początkowo były pisane przez nas, a w późniejszych etapach wewnętrznie w firmie, natomiast my je optymalizowaliśmy. Wdrożyliśmy również klastry tematyczne oparte na konkretnych producentach. Część tworzenia contentu została po naszej stronie do końca współpracy i były to na przykład opisy kategorii. Aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne dodaliśmy spisy treści do wpisów blogowych. A do zwiększenia konwersji wykorzystaliśmy slidery na blogu umożliwiające najechanie na produkt ze zdjęcia, który wzbudza zainteresowanie i natychmiastowe przekierowanie do zakupu.

Naprawa indeksacji filtrowania

Klient był niezadowolony ze współprac z agencjami SEO, które wybrał przed Delante. Jedna z nich przeprowadziła w zły sposób migrację strony w 2019 roku, czego efekty widzieliśmy jeszcze na początku współpracy. Ponieważ inna agencja błędnie podpowiedziała klientowi, że im więcej zindeksowanych stron, tym lepiej – musieliśmy walczyć ze zbyt wieloma zindeksowanymi podstronami (wszystkie podstrony, które pokazywały produkty podczas nakładania filtrów w wyszukiwarce były zindeksowane). Naprawa indeksacji filtrowania pozwoliła zmniejszyć duplikację oraz wzmocnić klastrowanie.

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego w rok na poziomie z 309,62%
  • Wyświetlenia miesięczne w stosunku rocznym wzrosły o 77,4%.
  • Miesięczny ruch organiczny przed rozpoczęciem współpracy był na poziomie 5,2 tysiąca, natomiast teraz wynosi 21,3 tysiąca według narzędzia Ahrefs.

Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:

wyniki strony w ahrefs przed współpracą

Ahrefs teraz:

wyniki strony w ahrefs po rozpoczęciu współpracy

  • Roczny przyrost ruchu w porównaniu maj 2022 do maja 2021 wzrósł o 27,79%.
  • Liczba linków zwrotnych przed rozpoczęciem współpracy wynosiła 1,83 tysiąca według Ahrefsa, teraz wynosi 3,15 tysięcy.
  • Liczba odsyłających domen wzrosła o 299.

Analiza widoczności

Przed rozpoczęciem współpracy:

wykres widoczność semstorm przed

Teraz:

wykres wzrost widoczność semstorm po optymalizacji

Jak widać wzrost ruchu i słów w TOP10 i TOP50 jest bardzo duży.

Po zmianie algorytmu w ostatnim czasie pojawił się niewielki spadek, ale po całkowitym dostosowaniu zmian, widoczność wzrosła jeszcze bardziej niż wcześniej.

Widoczność strony w TOP3, TOP10 i TOP50 z niezależnego narzędzia Senuto: 

Przed rozpoczęciem współpracy:

wykres senuto widoczność przed

Teraz:

wykres senuto widoczność po

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM