Optymalizacja meta danych
Na dużej części podstron metadanych nie było w ogóle, a te, które były dodane – nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. Dodaliśmy m.in. Title SEO i Meta Description do poszczególnych podstron.
Zmieniliśmy oznaczenia bold i strong, by były zgodne z dobrymi praktykami SEO, a także wdrożyliśmy poprawną strukturę nagłówków na poszczególnych podstronach.
Poprawa contentu na stronie
Ponieważ treści na stronie nie były przyjazne pod kątem SEO, wypracowaliśmy z klientem proces, który przyniósł dobre wyniki. Treści na bloga początkowo były pisane przez nas, a w późniejszych etapach wewnętrznie w firmie, natomiast my je optymalizowaliśmy. Wdrożyliśmy również klastry tematyczne oparte na konkretnych producentach.
Część tworzenia contentu została po naszej stronie do końca współpracy i były to na przykład opisy kategorii.
Aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne dodaliśmy spisy treści do wpisów blogowych.
A do zwiększenia konwersji wykorzystaliśmy slidery na blogu umożliwiające najechanie na produkt ze zdjęcia, który wzbudza zainteresowanie i natychmiastowe przekierowanie do zakupu.
Naprawa indeksacji filtrowania
Klient był niezadowolony ze współprac z agencjami SEO, które wybrał przed Delante. Jedna z nich przeprowadziła w zły sposób migrację strony w 2019 roku, czego efekty widzieliśmy jeszcze na początku współpracy.
Ponieważ inna agencja błędnie podpowiedziała klientowi, że im więcej zindeksowanych stron, tym lepiej – musieliśmy walczyć ze zbyt wieloma zindeksowanymi podstronami (wszystkie podstrony, które pokazywały produkty podczas nakładania filtrów w wyszukiwarce były zindeksowane).
Naprawa indeksacji filtrowania pozwoliła zmniejszyć duplikację oraz wzmocnić klastrowanie.