Case studies

Case study sklepu z wyposażeniem łazienek

Case study - Case study sklepu z wyposażeniem łazienek

Case study dotyczy klienta, który sprzedaje wyposażenie do łazienek oraz kuchni.

Czy w tak konkurencyjnej branży przy niskim budżecie da się osiągnąć dobre wyniki?

Jak najbardziej! Przeczytaj, jak pomogliśmy klientowi w rok zwiększyć miesięczny ruch organiczny o 309,62% dzięki zmianom On-Site oraz stałej komunikacji z klientem!

Branża

Wyposażenie łazienek i kuchni

Domena

.pl

Polska

Ruch organiczny

309,62%

Wzrost miesięcznego ruchu organicznego w rok

Liczba wyświetleń

77,4%

Wzrost widoczności w Google

Analiza

W marcu 2021 roku zgłosiła się do nas strona oparta na CMSie PrestaShop, który jest lubiany przez naszych Specjalistów SEO 😉 

Strona była w stagnacji po burzliwym okresie spowodowanym źle zrobioną migracją. 

Ponieważ większość sprzedaży generowały reklamy, a ruch organiczny dopiero zaczął rosnąć, chcieliśmy się skupić na tym, by wzrosła sprzedaż z wyszukiwania organicznego.

Współpraca była mocno oparta na komunikacji. Klient jasno wyrażał swoje potrzeby i szybko reagował na zmiany.

Szybkie fakty: 

  • Sklep internetowy
  • CMS PrestaShop
  • Domena: PL
  • Branża: wyposażenie łazienek
  • Bardzo duża konkurencja (Castorama, Allegro, MediaMarkt  itp.)
  • Po roku współpracy klient rozszerzył działania o usługi Google Ads
  • Największe wyzwanie: niewielki budżet biorąc pod uwagę konkurencyjność
  • Wojna w Ukrainie dała się we znaki – problem z poszczególnymi producentami, czas realizacji się znacząco zwiększył

Co udało się zrobić na stronie klienta? Proces On-Site

Najpierw, jak zawsze, zrobiliśmy audyt SEO strony, Dzięki informacjom o kondycji strony wyciągnęliśmy jasne wnioski – co trzeba zmienić, co zoptymalizować, a z czego zrezygnować.

Drugim krokiem była analiza słów kluczowych ważnych dla klienta pod kątem biznesowym i potencjalnego wzrostu ruchu.

Jakie problemy zauważyliśmy?

  • Niezoptymalizowane metadane lub ich brak na podstronach.
  • Niepoprawnie zoptymalizowana treść opisu na stronie głównej oraz pozostałych podstronach.
  • Struktura nagłówków na stronie głównej, stronach kategorii i produktów wymagała optymalizacji.
  • Artykuły na blogu były niepoprawnie zoptymalizowane.
  • Strona wolno się wczytywała na urządzeniach mobilnych.
  • Występowały błędy 500.
  • Był wysoki poziom duplikacji wewnętrznej i pojawiała się również duplikacja zewnętrzna.
  • Brak atrybutu nofollow na linkach wychodzących i przyciskach na stronie, takich jak “zobacz więcej”.

3 aspekty, które zmieniliśmy na stronie

Optymalizacja meta danych

Na dużej części podstron metadanych nie było w ogóle, a te, które były dodane  –  nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. Dodaliśmy m.in. Title SEO i Meta Description do poszczególnych podstron.

Zmieniliśmy oznaczenia bold i strong, by były zgodne z dobrymi praktykami SEO, a także wdrożyliśmy poprawną strukturę nagłówków na poszczególnych podstronach.

Poprawa contentu na stronie

Ponieważ treści na stronie nie były przyjazne pod kątem SEO, wypracowaliśmy z klientem proces, który przyniósł dobre wyniki. Treści na bloga początkowo były pisane przez nas, a w późniejszych etapach wewnętrznie w firmie, natomiast my je optymalizowaliśmy. Wdrożyliśmy również klastry tematyczne oparte na konkretnych producentach.
Część tworzenia contentu została po naszej stronie do końca współpracy i były to na przykład opisy kategorii.

Aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne dodaliśmy spisy treści do wpisów blogowych.
A do zwiększenia konwersji wykorzystaliśmy slidery na blogu umożliwiające najechanie na produkt ze zdjęcia, który wzbudza zainteresowanie i natychmiastowe przekierowanie do zakupu.

Naprawa indeksacji filtrowania

Klient był niezadowolony ze współprac z agencjami SEO, które wybrał przed Delante. Jedna z nich przeprowadziła w zły sposób migrację strony w 2019 roku, czego efekty widzieliśmy jeszcze na początku współpracy.

Ponieważ inna agencja błędnie podpowiedziała klientowi, że im więcej zindeksowanych stron, tym lepiej – musieliśmy walczyć ze zbyt wieloma zindeksowanymi podstronami (wszystkie podstrony, które pokazywały produkty podczas nakładania filtrów w wyszukiwarce były zindeksowane).

Naprawa indeksacji filtrowania pozwoliła zmniejszyć duplikację oraz wzmocnić klastrowanie.

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego w rok na poziomie z 309,62%
  • Wyświetlenia miesięczne w stosunku rocznym wzrosły o 77,4%.
  • Miesięczny ruch organiczny przed rozpoczęciem współpracy był na poziomie 5,2 tysiąca, natomiast teraz wynosi 21,3 tysiąca według narzędzia Ahrefs.

Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:
ahrefs przed
Ahrefs teraz:

  • Roczny przyrost ruchu w porównaniu maj 2022 do maja 2021 wzrósł o 27,79%.
  • Liczba linków zwrotnych przed rozpoczęciem współpracy wynosiła 1,83 tysiąca według Ahrefsa, teraz wynosi 3,15 tysięcy.
  • Liczba odsyłających domen wzrosła o 299.

Analiza widoczności

Przed rozpoczęciem współpracy:
semstorm przed
Teraz:
semstorm po

Jak widać wzrost ruchu i słów w TOP10 i TOP50 jest bardzo duży.

Po zmianie algorytmu w ostatnim czasie pojawił się niewielki spadek, ale po całkowitym dostosowaniu zmian, widoczność wzrosła jeszcze bardziej niż wcześniej.

Widoczność strony w TOP3, TOP10 i TOP50 z niezależnego narzędzia Senuto: 
Przed rozpoczęciem współpracy:
senuto przed
Teraz:
senuto po

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Netcube.com.pl - case study SEO
+ 820%
wzrostu ruchu organicznego

Netcube.com.pl

Niższy budżet, niszowa branża i całkiem nowa strona. Zobacz, jak dzięki optymalizacji technicznej ruch organiczny wzrósł o 820% w rok!

Zobacz case study
Superloko.de - case study SEO
+ 460%
wzrostu ruchu organicznego

Superloko.de

Wejście na zupełnie nowy rynek zagraniczny. Zobacz, jak dostosowanie i optymalizacja strony pod klienta niemieckiego pozwoliła zwiększyć nam ruch organiczny w domenie .de o ponad 460%!

Zobacz case study
Daniken.com.pl - case study SEO
+ 160%
wzrostu ruchu organicznego

Daniken.com.pl

W 3 miesiące wygenerowaliśmy 160% wzrostu ruchu organicznego dla e-sklepu ze sprzętem do sztuk walki. Zobacz, jak pomógł w tym dobrze zaplanowany proces On-Site SEO!

Zobacz case study