.animate-view{opacity: 1 !important;}

+108% wzrostu przychodów z ruchu organicznego

SEO
O HomeKONCEPT

HomeKONCEPT to pracownia projektowa z Krakowa oferująca projekty nowoczesnych, energooszczędnych domów jednorodzinnych. Posiada ogromną wiedzą i wieloletnie doświadczenie w branży.

Zobacz, jak udało się zwiększyć przychody z ruchu organicznego o ponad 100%, porównując do poprzedniego roku.

Analiza

Współpracę z HomeKONCEPT rozpoczęliśmy w grudniu 2019 roku. Strona oparta jest o CMS WordPress. Po roku współpracy SEO klient zdecydował również poprowadzić działania SEM we współpracy z nami.

Szybkie fakty:

  • Konkurencyjna branża
  • Ograniczony budżet
  • Pewne ograniczenia CMSa
  • Dobra komunikacja agencja – klient
  • Duże zaangażowanie klienta w proces

Zespół SEO

Bardzo cenię sobie współpracę z HomeKONCEPT. Pracujemy na ograniczonym budżecie, dlatego bardzo ważne są wspólne działania i pomoc z ich strony. HomeKONCEPT doskonale zdaje sobie z tego sprawę: wdraża nasze sugestie, myśli długofalowo i holistycznie (konsultowaliśmy także inne działania marketingowe, takie jak Social Media czy artykuły PR-owe i omawialiśmy ich wpływ na SEO) i mocno angażuje się w nasz proces, szczególnie w tworzenie contentu. I taka praca przynosi efekty! Najlepszym potwierdzeniem tego dla mnie jest to, że Klient po prostu potwierdza, że zauważalnie zwiększyła się im konwersja.

Joanna Nicpoń
Joanna Nicpoń Senior SEO Specialist

Proces On-Site

Współpracę rozpoczęliśmy standardowo od analizy słów kluczowych i audytu SEO, który pokazał nam na jakich elementach powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności i jak ułożyć strategię SEO aby przynosiła najlepsze efekty dla klienta.

Pracujemy z klientem w bardzo zgrany sposób. Gdy HomeKONCEPT wprowadza nową kategorię lub wskazuje na już istniejącą, która w danym  momencie jest ważna, wówczas my:

  • Dobieramy słowa kluczowe do kategorii, które będą generowały wartościowy ruch
  • Dobieramy tematy blogpostów powiązanych tematycznie, żeby dodatkowo ją wzmocnić i poprawić widoczność na frazy na długi ogon i budować Topical Authority.
  • Klient pisze teksty (blogposty, opisy projektów i kategorii), które są zoptymalizowane przez nas.
  • W artykułach blogowych linkujemy do kategorii, których dotyczą, aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne.

Przykłady wyników takiej holistycznej współpracy z kategorią nowoczesnych willi (zielony kolor – obecna pozycja, czerwony – pozycja wyjściowa):

homekoncept przykłady pozycji fraz kluczowych

Audyt wskazał nam też kilka elementów do poprawy, nad którymi pracowaliśmy:

Problem 1. Strona główna przekierowana na podstronę

Strona główna homekoncept.com.pl była na początku współpracy przekierowana na podstronę https://www.homekoncept.com.pl/projekty-domow. Takie rozwiązanie jest niepoprawne – strona główna nie powinna być umieszczona w katalogu, ponieważ zmniejsza to moc witryny. Takie przekierowanie wydłużało też łańcuch przekierowań pomiędzy wersjami (np. http -> https), co z kolei wpływało na wolniejsze ładowanie się strony.

homekoncpet niepoprawne przekierowania

Zarekomendowaliśmy poprawę przekierowań, co wzmocniło stronę główną i ustabilizowało bardzo ważną dla strony frazę “projekty domów” (wcześniej zmieniała ona dopasowanie pomiędzy kilkoma podstronami.

Na początku współpracy fraza zmieniała dopasowania:

homekoncpet zmiana dopasowań strony

Obecnie wyświetla się na nią strona główna:

homekoncpet strona główna słowo kluczowe

Problem 2.  Niepoprawne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Na stronie homekoncept.com.pl było wiele linków wychodzących (do Social Media, stron partnerów, itd), które nie były oznaczone atrybutem rel=”nofollow”, przez co moc strony była wypuszczana na zewnątrz. Wdrożyliśmy ten atrybut na potrzebne linki (także na niektóre wewnętrzne – które kanibalizowały się wzajemnie – np. Link w menu “projekty domów”).

Optymalizujemy też ciągle linkowanie wewnętrzne, aby linki posiadały poprawne anchory.

Linki z czerwoną obwódką to te, na które nałożyliśmy atrybut nofollow:

homekoncept linkowanie wewnętrzne

Problem 3. Niewykorzystany potencjał bloga

HomeKONCEPT prowadził bloga firmowego i generował on ruch, jednak nie wykorzystywał on swojego pełnego potencjału. Tematy wybierane wcześniej często kanibalizowały podstrony ważne dla biznesu, zamiast zwiększać widoczność strony. Blogposty nie były też prawidłowo optymalizowane.

Delante przygotowało i przesłało wytyczne do pisania artykułów blogowych oraz przygotowało plan contentowy – proponowaną listę tematów, które są przez HomeKONCEPT efektywnie łączone z PR-ową strategią firmy. Są to zarówno artykuły mocno branżowe (gdzie HomeKONCEPT pokazuje się jako ekspert pisząc artykuły na przykład na temat uregulowań prawnych związanych z budową domu), ale też lifestylowe poradniki związane np. z wyposażeniem domów – tutaj pomagamy z tworzeniem contentu

Dodatkowo na bieżąco optymalizujemy artykuły pod dobrane wcześniej słowa kluczowe, formatujemy treść i dodajemy linkowanie wewnętrzne.

Problem 4. Niezoptymalizowane grafiki

Na stronie homekoncept.com.pl bardzo ważne są grafiki – ludzie zawsze chcą zobaczyć wizualizację projektów. Zdjęcia nie były jednak zoptymalizowane – większość nie posiadała opisów alternatywnych. Są one na bieżąco optymalizowane, dodatkowo poinstruowaliśmy HomeKONCEPT jak powinni je opisywać, co zwiększyło liczbę zdjęć ze strony widocznych w Google Grafika.

homekoncept grafiki w google search console

Proces Off-Site

Równolegle z procesem on-site prowadzimy proces linkowania zewnętrznego, który wzmacnia domenę.

Parametry domeny przed współpracą:

homekoncpet parametry strony przed optymalizacją

Domeny i linki przychodzące przed współpracą:

homekoncept linki prowadzące do strony przed optymalizacją

Parametry domeny obecnie:

homekoncpet parametry strony po optymalizacji

Domeny i linki przychodzące obecnie:

homekoncept linki prowadzące do strony po optymalizacji

Spadek liczby linków to niekoniecznie coś złego – może też oznaczać oczyszczenie i polepszenie profilu linków (utracone linki to między innymi linki podejrzane z Azji):

homekoncpet utracone linki niekorzystne dla strony

Wyniki

1. Zwiększenie widoczności strony

wykres homekoncept wzrost widoczności

2. Zwiększenie ruchu organicznego

Zaczynaliśmy współpracę, gdy strona miała rok do roku (ruch organiczny w porównaniu do poprzedniego roku) tendencję spadkową, którą udało się odwrócić:

homekoncept wykres zwiększenie ruchu organicznego

3. Zwiększenie przychodu

Ostatnie pół roku (wrzesień 2020 – luty 2021) w porównaniu rok do roku – ruch organiczny wzrósł o 34,66%, a przychody z ruchu organicznego o 108,60%!

homekoncept wykres wyniki współpracy

Rozpoczęcie współpracy z Delante było dla nas przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Bardzo cenię sobie to, że w całym procesie współpracuję tylko z dwiema specjalistkami jedną, która zajmuje się SEO i drugą zajmującą się SEM. Wspólnie omawiamy wszelkie zmiany i planujemy kolejne działania, na bieżąco też reagujemy na to co dzieje się na stronie. Takie zestawienie SEO, SEM i naszych wewnętrznych działań świetnie wpływa na wyniki HomeKONCEPT.

Izabela - homekoncept

Izabela Jozwik

Marketing Manager

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM