HomeKONCEPT to pracownia projektowa z Krakowa oferująca projekty nowoczesnych, energooszczędnych domów jednorodzinnych. Posiada ogromną wiedzą i wieloletnie doświadczenie w branży.
Zobacz, jak udało się zwiększyć przychody z ruchu organicznego o ponad 100%, porównując do poprzedniego roku.
Współpracę z HomeKONCEPT rozpoczęliśmy w grudniu 2019 roku. Strona oparta jest o CMS WordPress. Po roku współpracy SEO klient zdecydował również poprowadzić działania SEM we współpracy z nami.
Bardzo cenię sobie współpracę z HomeKONCEPT. Pracujemy na ograniczonym budżecie, dlatego bardzo ważne są wspólne działania i pomoc z ich strony. HomeKONCEPT doskonale zdaje sobie z tego sprawę: wdraża nasze sugestie, myśli długofalowo i holistycznie (konsultowaliśmy także inne działania marketingowe, takie jak Social Media czy artykuły PR-owe i omawialiśmy ich wpływ na SEO) i mocno angażuje się w nasz proces, szczególnie w tworzenie contentu. I taka praca przynosi efekty! Najlepszym potwierdzeniem tego dla mnie jest to, że Klient po prostu potwierdza, że zauważalnie zwiększyła się im konwersja.
Współpracę rozpoczęliśmy standardowo od analizy słów kluczowych i audytu SEO, który pokazał nam na jakich elementach powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności i jak ułożyć strategię SEO aby przynosiła najlepsze efekty dla klienta.
Pracujemy z klientem w bardzo zgrany sposób. Gdy HomeKONCEPT wprowadza nową kategorię lub wskazuje na już istniejącą, która w danym momencie jest ważna, wówczas my:
Przykłady wyników takiej holistycznej współpracy z kategorią nowoczesnych willi (zielony kolor – obecna pozycja, czerwony – pozycja wyjściowa):
Audyt wskazał nam też kilka elementów do poprawy, nad którymi pracowaliśmy:
Strona główna homekoncept.com.pl była na początku współpracy przekierowana na podstronę https://www.homekoncept.com.pl/projekty-domow. Takie rozwiązanie jest niepoprawne – strona główna nie powinna być umieszczona w katalogu, ponieważ zmniejsza to moc witryny. Takie przekierowanie wydłużało też łańcuch przekierowań pomiędzy wersjami (np. http -> https), co z kolei wpływało na wolniejsze ładowanie się strony.
Zarekomendowaliśmy poprawę przekierowań, co wzmocniło stronę główną i ustabilizowało bardzo ważną dla strony frazę “projekty domów” (wcześniej zmieniała ona dopasowanie pomiędzy kilkoma podstronami.
Na początku współpracy fraza zmieniała dopasowania:
Obecnie wyświetla się na nią strona główna:
Na stronie homekoncept.com.pl było wiele linków wychodzących (do Social Media, stron partnerów, itd), które nie były oznaczone atrybutem rel=”nofollow”, przez co moc strony była wypuszczana na zewnątrz. Wdrożyliśmy ten atrybut na potrzebne linki (także na niektóre wewnętrzne – które kanibalizowały się wzajemnie – np. Link w menu “projekty domów”).
Optymalizujemy też ciągle linkowanie wewnętrzne, aby linki posiadały poprawne anchory.
Linki z czerwoną obwódką to te, na które nałożyliśmy atrybut nofollow:
HomeKONCEPT prowadził bloga firmowego i generował on ruch, jednak nie wykorzystywał on swojego pełnego potencjału. Tematy wybierane wcześniej często kanibalizowały podstrony ważne dla biznesu, zamiast zwiększać widoczność strony. Blogposty nie były też prawidłowo optymalizowane.
Delante przygotowało i przesłało wytyczne do pisania artykułów blogowych oraz przygotowało plan contentowy – proponowaną listę tematów, które są przez HomeKONCEPT efektywnie łączone z PR-ową strategią firmy. Są to zarówno artykuły mocno branżowe (gdzie HomeKONCEPT pokazuje się jako ekspert pisząc artykuły na przykład na temat uregulowań prawnych związanych z budową domu), ale też lifestylowe poradniki związane np. z wyposażeniem domów – tutaj pomagamy z tworzeniem contentu
Dodatkowo na bieżąco optymalizujemy artykuły pod dobrane wcześniej słowa kluczowe, formatujemy treść i dodajemy linkowanie wewnętrzne.
Na stronie homekoncept.com.pl bardzo ważne są grafiki – ludzie zawsze chcą zobaczyć wizualizację projektów. Zdjęcia nie były jednak zoptymalizowane – większość nie posiadała opisów alternatywnych. Są one na bieżąco optymalizowane, dodatkowo poinstruowaliśmy HomeKONCEPT jak powinni je opisywać, co zwiększyło liczbę zdjęć ze strony widocznych w Google Grafika.
Równolegle z procesem on-site prowadzimy proces linkowania zewnętrznego, który wzmacnia domenę.
Parametry domeny przed współpracą:
Domeny i linki przychodzące przed współpracą:
Parametry domeny obecnie:
Domeny i linki przychodzące obecnie:
Spadek liczby linków to niekoniecznie coś złego – może też oznaczać oczyszczenie i polepszenie profilu linków (utracone linki to między innymi linki podejrzane z Azji):
1. Zwiększenie widoczności strony
2. Zwiększenie ruchu organicznego
Zaczynaliśmy współpracę, gdy strona miała rok do roku (ruch organiczny w porównaniu do poprzedniego roku) tendencję spadkową, którą udało się odwrócić:
3. Zwiększenie przychodu
Ostatnie pół roku (wrzesień 2020 – luty 2021) w porównaniu rok do roku – ruch organiczny wzrósł o 34,66%, a przychody z ruchu organicznego o 108,60%!
Rozpoczęcie współpracy z Delante było dla nas przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Bardzo cenię sobie to, że w całym procesie współpracuję tylko z dwiema specjalistkami jedną, która zajmuje się SEO i drugą zajmującą się SEM. Wspólnie omawiamy wszelkie zmiany i planujemy kolejne działania, na bieżąco też reagujemy na to co dzieje się na stronie. Takie zestawienie SEO, SEM i naszych wewnętrznych działań świetnie wpływa na wyniki HomeKONCEPT.