Case studies

Case study - HomeKONCEPT.com.pl

HomeKONCEPT to pracownia projektowa z Krakowa oferująca projekty nowoczesnych, energooszczędnych domów jednorodzinnych. Posiada ogromną wiedzą i wieloletnie doświadczenie w branży.

Zobacz, jak udało się zwiększyć przychody z ruchu organicznego o ponad 100%, porównując do poprzedniego roku.

Branża

Projekty domów

Domena

COM.PL

Polska

Przychody

+108%

Wzrost przychodów z ruchu organicznego

Analiza

Współpracę z HomeKONCEPT rozpoczęliśmy w grudniu 2019 roku. Strona oparta jest o CMS WordPress. Po roku współpracy SEO klient zdecydował również poprowadzić działania SEM we współpracy z nami.

Szybkie fakty:

  • Konkurencyjna branża
  • Ograniczony budżet
  • Pewne ograniczenia CMSa
  • Dobra komunikacja agencja – klient
  • Duże zaangażowanie klienta w proces

Rozpoczęcie współpracy z Delante było dla nas przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Bardzo cenię sobie to, że w całym procesie współpracuję tylko z dwiema specjalistkami jedną, która zajmuje się SEO i drugą zajmującą się SEM. Wspólnie omawiamy wszelkie zmiany i planujemy kolejne działania, na bieżąco też reagujemy na to co dzieje się na stronie. Takie zestawienie SEO, SEM i naszych wewnętrznych działań świetnie wpływa na wyniki HomeKONCEPT.

Izabela Jóźwik

Kierownik Działu Marketingu

Proces on-site

Współpracę rozpoczęliśmy standardowo od analizy słów kluczowych i audytu SEO, który pokazał nam na jakich elementach powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności i jak ułożyć strategię SEO aby przynosiła najlepsze efekty dla klienta.

Pracujemy z klientem w bardzo zgrany sposób. Gdy HomeKONCEPT wprowadza nową kategorię lub wskazuje na już istniejącą, która w danym  momencie jest ważna, wówczas my:

  • Dobieramy słowa kluczowe do kategorii, które będą generowały wartościowy ruch
  • Dobieramy tematy blogpostów powiązanych tematycznie, żeby dodatkowo ją wzmocnić i poprawić widoczność na frazy na długi ogon i budować Topical Authority.
  • Klient pisze teksty (blogposty, opisy projektów i kategorii), które są zoptymalizowane przez nas.
  • W artykułach blogowych linkujemy do kategorii, których dotyczą, aby wzmocnić linkowanie wewnętrzne.

Przykłady wyników takiej holistycznej współpracy z kategorią nowoczesnych willi (zielony kolor – obecna pozycja, czerwony – pozycja wyjściowa):

Case study SEO - homekoncept

Audyt wskazał nam też kilka elementów do poprawy, nad którymi pracowaliśmy:

Problem 1. Strona główna przekierowana na podstronę

Strona główna homekoncept.com.pl była na początku współpracy przekierowana na podstronę https://www.homekoncept.com.pl/projekty-domow. Takie rozwiązanie jest niepoprawne – strona główna nie powinna być umieszczona w katalogu, ponieważ zmniejsza to moc witryny. Takie przekierowanie wydłużało też łańcuch przekierowań pomiędzy wersjami (np. http -> https), co z kolei wpływało na wolniejsze ładowanie się strony.

case study seo - przekierowania strony głównej

Zarekomendowaliśmy poprawę przekierowań, co wzmocniło stronę główną i ustabilizowało bardzo ważną dla strony frazę “projekty domów” (wcześniej zmieniała ona dopasowanie pomiędzy kilkoma podstronami.

Na początku współpracy fraza zmieniała dopasowania:

Zmiana dopasowania strony

Obecnie wyświetla się na nią strona główna:

Dopasowanie strony głównej do frazy

Problem 2.  Niepoprawne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Na stronie homekoncept.com.pl było wiele linków wychodzących (do Social Media, stron partnerów, itd), które nie były oznaczone atrybutem rel=”nofollow”, przez co moc strony była wypuszczana na zewnątrz. Wdrożyliśmy ten atrybut na potrzebne linki (także na niektóre wewnętrzne – które kanibalizowały się wzajemnie – np. Link w menu “projekty domów”).

Optymalizujemy też ciągle linkowanie wewnętrzne, aby linki posiadały poprawne anchory.

Linki z czerwoną obwódką to te, na które nałożyliśmy atrybut nofollow:

Linkowanie wewnętrzne homekoncept

Problem 3. Niewykorzystany potencjał bloga

HomeKONCEPT prowadził bloga firmowego i generował on ruch, jednak nie wykorzystywał on swojego pełnego potencjału. Tematy wybierane wcześniej często kanibalizowały podstrony ważne dla biznesu, zamiast zwiększać widoczność strony. Blogposty nie były też prawidłowo optymalizowane.

Delante przygotowało i przesłało wytyczne do pisania artykułów blogowych oraz przygotowało plan contentowy – proponowaną listę tematów, które są przez HomeKONCEPT efektywnie łączone z PR-ową strategią firmy. Są to zarówno artykuły mocno branżowe (gdzie HomeKONCEPT pokazuje się jako ekspert pisząc artykuły na przykład na temat uregulowań prawnych związanych z budową domu), ale też lifestylowe poradniki związane np. z wyposażeniem domów – tutaj pomagamy z tworzeniem contentu

Dodatkowo na bieżąco optymalizujemy artykuły pod dobrane wcześniej słowa kluczowe, formatujemy treść i dodajemy linkowanie wewnętrzne.

Problem 4. Niezoptymalizowane grafiki

Na stronie homekoncept.com.pl bardzo ważne są grafiki – ludzie zawsze chcą zobaczyć wizualizację projektów. Zdjęcia nie były jednak zoptymalizowane – większość nie posiadała opisów alternatywnych. Są one na bieżąco optymalizowane, dodatkowo poinstruowaliśmy HomeKONCEPT jak powinni je opisywać, co zwiększyło liczbę zdjęć ze strony widocznych w Google Grafika.

Wyszukiwanie grafiki - homekoncept

Proces off-site

Równolegle z procesem on-site prowadzimy proces linkowania zewnętrznego, który wzmacnia domenę.

Parametry domeny przed współpracą:Homekoncept - parametry strony przed współpracą

Domeny i linki przychodzące przed współpracą:homekoncept - linki przed współpracą

Parametry domeny obecnie:homekoncept parametry strony teraz

Domeny i linki przychodzące obecnie:homekoncept - linki obecnie

Spadek liczby linków to niekoniecznie coś złego – może też oznaczać oczyszczenie i polepszenie profilu linków (utracone linki to między innymi linki podejrzane z Azji):HomeKoncept - utracone spamerskie linki

Wyniki

  1. Zwiększenie widoczności stronyhomekoncept - widoczność strony
  2. Zwiększenie ruchu organicznego
    Zaczynaliśmy współpracę, gdy strona miała rok do roku (ruch organiczny w porównaniu do poprzedniego roku) tendencję spadkową, którą udało się odwrócić:
    Homeconcept zwiększenie ruchu organicznego
  3. Zwiększenie przychodu
    Ostatnie pół roku (wrzesień 2020 – luty 2021) w porównaniu rok do roku – ruch organiczny wzrósł o 34,66%, a przychody z ruchu organicznego o 108,60%!
    Case study SEO wzrost ruchu rok do roku
Komentarz specjalisty

Bardzo cenię sobie współpracę z HomeKONCEPT. Pracujemy na ograniczonym budżecie, dlatego bardzo ważne są wspólne działania i pomoc z ich strony. HomeKONCEPT doskonale zdaje sobie z tego sprawę: wdraża nasze sugestie, myśli długofalowo i holistycznie (konsultowaliśmy także inne działania marketingowe, takie jak Social Media czy artykuły PR-owe i omawialiśmy ich wpływ na SEO) i mocno angażuje się w nasz proces, szczególnie w tworzenie contentu. I taka praca przynosi efekty! Najlepszym potwierdzeniem tego dla mnie jest to, że Klient po prostu potwierdza, że zauważalnie zwiększyła się im konwersja.

Poza tym cała współpraca przebiega w przemiłej atmosferze, kontakt jest stały, głównie z jedną osobą, nie ma więc niepotrzebnego rozpraszania komunikacyjnego. Mamy nadzieję na jeszcze lepsze wyniki po wdrożeniu nowej strony (Spoiler alert! Widziałam makiety i będzie się działo! 🔥).

Asia Nicpoń Delante
Asia Nicpoń
SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Maleomi.pl - case study SEO
+ 101%
wzrostu ruchu organicznego

Maleomi.pl

Optymalizacja wraz z procesem dolinkowania oraz copywritingu - dzięki temu wprowadziliśmy konkurencyjną frazę produktową do TOP10 oraz w 9 miesięcy zwiększyliśmy wejścia organiczne na stronę o 101%. Sprawdź!

Zobacz case study
Litex Garden - case study
+ 200%
wzrostu przychodów z Google Ads

Litex Garden

200% wzrostu przychodów w sezonowej branży! Zobacz, jak wykorzystaliśmy machine learning dla zwiększenia efektywności kampanii Google Ads.

Zobacz case study
Daniken.com.pl - case study SEO
+ 160%
wzrostu ruchu organicznego

Daniken.com.pl

W 3 miesiące wygenerowaliśmy 160% wzrostu ruchu organicznego dla e-sklepu ze sprzętem do sztuk walki. Zobacz, jak pomógł w tym dobrze zaplanowany proces On-Site SEO!

Zobacz case study